Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

honda 15km odpalanie i sruba pytania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 15 październik 2014 - 22:12

witam.

honda 15km '06 (ta okragla "nowa" obudowa) krotka stopa w kpl z linia paliwowa +-4m (pompka manualna po srodku) i oryginalnym zbiornikiem (12l?) hondy (w zbiorniku nie da sie zakrecic odpowietrzania gwint chyba padl zbiornik jest stale nieszczelny jesli to ma znaczenie).

Silnik chodzi bardzo rowno i bardzo cicho (wiekszosc ludzi w szoku, ze 15 moza tak cicho chodzic) obroty nie skacza rosna plynnie po przekreceniu manetki generalnie 0 problemow. kilka miesiecy temu wymienilem olej (filtra nie) w silniku i spodzinie oraz swiece (wszystto wg zalecen producenta wlacznie z mierzeniem szczeliny w swiecach), wszystko przesmarowane etc wg instrukcji po azdej wizycie na morzu silnik plukany przy uzyciu adaptera wkrecanego w blok silnika przynajmniej 10 minut, czasami poprostu na drugi dzien uzywam go w slodkiej wodzie wtedy plukania zaniechuje). Silnik mial chyba wymienione jakies sprzegielko (okolo rok temu zgasl mi nagle na pelnym gazie i nie dalo sie go juz odpalic) w rejonie startera - byl na gwarancji wiec nie wiem co zostalo wymieniono poza typowa irlandzka dokladnoscia "small plastic yoke" ;P (ps wymiana trwala niemal 2 miesiace... )

nastepujace pytania:

 

1

mam problemy z odpalaniem. Co ciekawe problemy glownie w czasie uzywania tzn: wyciagam silnik i mocuje na pontonie pompuje paliwo daje 1/2 ssania (a i to nie zawsze) i pali od kopa. plywam x minut, gasze silnik i czasami spedzam kilka minut probujac go odpalic pompowanie paliwa (na poczatku myslalem, ze splywa) wiele nie pomaga. Czesto pomaga podkrecenie manetki gazu 1/2 lub wiecej czasami musze tez pociagnac ssanie - jak juz zaskoczy chodzi jak zegarek. Nie mialem takich jaj z poprzednim 6km suzuki ani z tym na poczatku uzywania (kupilem go rok temu problemy zaczely sie kolo miesiaca - dwoch temu)

Nie widze zwiazku z temperatura silnika ani otoczenia. jakies pomysly? gaznika nie czyscilem (w sumie nawet nie wiem czy jest cos gdzies o jakims wtrysku chyba mi mignelo przed oczami)

 

2

Chcialem wymienic srube na cos bardziej odpowiedniego (obecnie jest "power trust" czy jak jej tam 4 lopatkowa) do pontonu (honwave 3.8 ie2) bo porownujac ze znajomymi widze, ze moglbym podciagnac predkosc o kilka kmh)

W katalogu jest kilka srub  3 lopatkowych o roznym "skoku/pitch" (od 6 do 12?) nie mam pojecia co wybrac intuicja podpowiada "cos po srodku" czyli 9  chetnie poslucham rad. zwykle na pokladzie mam 2 osoby + graty czyli jakies 220-250kg. jak dobrze siedzimy (ja z tylu pasazer blisko srodka lub nawet w tylnej polowie) ponton wchodzi w slizg w zaleznosci od fali w kilka - kilkanascie sekund i plynie maksymalnie blisko 30kmh - gps pokazuje 17-20mph). Kolega z podobnym zestawem (silnik merkury 15km ponton pro marine 3.8m) przy podobnym obciazeniu plywa wyraznie szybciej.



#2 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 16 październik 2014 - 05:50

..przy śrubie 10-12 i H380 wejście w slizg zajmie 0.5sek i V max circa 35-38km/h...

Po przepłynięciu i ponownym odpalaniu manetka musi być lekko odkręcona na restart..nie dopalaj na odkręconej, to niezdrowe dla silnika...



#3 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 16 październik 2014 - 08:13

"lekko odkrecona" znaczy tyle ile jest zaznaczone na rozruch? ja musze czesto dawac 3/4 - full inaczej wogole nawet nie ma oznak, ze probuje zaskoczyc...

Do tego nieraz jeszcze musze ssania dodac najdziwniejsze jest to, ze jak po dlugim nieuzywaniu pali ok a juz na wodzie nawet jak nie odpalany przez 30-40 minut i juz zimny to nie chce palic...

 

dzieki za info o srubie.



#4 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 16 październik 2014 - 08:31

...zobacz w schemacie czy przed gaznikiem nie ma pompki ...

#5 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 16 październik 2014 - 08:43

dzieki. w sumie RTFM wlasnie doczytalem, ze spadek mocy lub problemy z odpalanem moga byc spowodowane nadmiarem wody osadzonej w filtrze paliwa (nie zmienialem go nigdy a paliwa nigdy nie zuzylem ponad 1/3 zbiornika zawsze dolewam nowego  wiec jak jest jakas woda w nim to pewnie sie tylko kumuluje w zbiorniku.

Do tego doczytalem, ze mam gaznik (bo pisze, ze przeleje gaznik jak bede pompki uzywal w czasie pracy silnika)  i pompke w srodku jakas "accelerator pump" i jest uwaga by sie nie bawic manetka przed odpaleniem silnika. Chyba zaczne od filtra paliwa i wymiany paliwa w zbiorniku (akurat bedzie do kosiarki w przyrodzie nic nie ginie).



#6 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 16 październik 2014 - 09:22

Odkręć śrubke na komorze pływakowej gażnika i przepompuj ręczną pomką, spowoduje to przepłukanie gażnika.

Śprawdz też dzwignie ssania ręcznego ,czy wraca na swoje miejsce.

U mnie kiedyś było podobnie, ssanie nie wracało na swoje własciwe położenie i był kłopot z odpaleniem.

Pomagało lekkie przekręcenie manetki gazu.

Po własciwym wyregulowaniu cięgna ssania problem ustąpił.

Zacznij jednak od uporządkowania spraw z filtrem paliwa i przepłukania gaznika.

 

Śrube miałem SOLASA 9 1/4 x 11 w dwie osoby , łódka 370cm - 130kg plus troche gratów po rzece pływała 34-35 km/h  max ( w orginale była 9 1/4 x 10 )

Silnik Honda BF 15 z 2010 r

Zastąpiony został nową Suzuki 20KM na wtrysku.


Użytkownik Karol Krause edytował ten post 16 październik 2014 - 09:23


#7 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 16 październik 2014 - 10:32

Otwarcie przepustnicy to strzkynięcie paliwa do przelotu pompką przyspieszacza, ale trzeba to zrobić energicznie. Natomiast powolne otwarcie przepustnicy zubaża mieszankę. Włączenie ssania z kolei ją wzbogaca.

Ja bym sprawdził kolor świec, może po prostu zalewa Ci silnik bo jakiś paproch wszedł pod zaworek iglicowy?



#8 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 16 październik 2014 - 12:41

gdzies mi sie obilo o uszy jakie to sruby w usa nie sa tanie (faktycznie widzialem jakies nowe po 50$), ale okazalo sie, ze najtaniej (liczac z wysylka etc) kupie solasa w de. wiec pewnie wezme 9 1/4 x10 3 lopatkowego.

 

co do reszt bede mial czas pogrzebac jutro albo w weekend nad woda rzuce okiem.

 

dzieki wszystkim.



#9 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 20 październik 2014 - 18:48

Zanabylem dzisiaj 9.25 x10 3lopatkowa solasa orginal byl 4 lopatkowy. Zaraz rzuce okiem na swiece i dzwigienke. Ps kolega ma identyczny silnik i ma to samo ponoc.

 

no to tak tutaj na fotce (prawy gorny rog) jest pokazane gdzie wchodzi linka od ssania nie widac by cokolwiek sie ruszalo pewnie trzeba bezie pogrzebac, ale cos czuje, ze jak zaczne grzebac to zaraz sie jakies uszczelki zaczna sypac, gwinty zrywac etc.

20141020_190317.jpg

20141020_190539.jpg

jakies pomysly podpowiedzi bo jakos nei czuje, ze wlasnie zaczynam to wszystko rozkrecac ;)


Użytkownik gooral edytował ten post 20 październik 2014 - 21:29


#10 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 21 październik 2014 - 12:31

Nie widać bo linka idzie gumką, w środku jest sprężynka i zaworek. Jeśli to jest ta sama część co w hondzie xrv (motocykl) to musisz baaardzo uważać wkręcając. Raz na gwint, żeby nie popsuć. Dwa żeby za mocno nie dociągnąc bo wtedy śruba się urywa. Koszt całego zaworka to jakieś 260zł (plastikowej śruby nie kupisz oddzielnie) albo parę dych u dobrego tokarza (ale być dobry i dokładny)
Jak się zatnie zaworek to silnik pali bardzo dużo paliwa.

#11 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 21 październik 2014 - 12:58

No wszystko wydaje sie ok spalanie etc. Tylko kiepsko odpala. Ps filtr paliwa to obojetne jaki czy musi byc do zaburtowca czy konkretnie do modelu silnika?

#12 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4786 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 październik 2014 - 15:31

Obojętnie jaki, byle pasował gabarytowo.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

#13 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 21 październik 2014 - 16:05

Ok spoko to w motoryzscyjnym kupie marin wiekszosc na zime zamknieta.

#14 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 21 październik 2014 - 18:54

Motocyklowe są zgrabniejsze.

#15 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 21 październik 2014 - 22:06

Zacznij jednak od uporządkowania spraw z filtrem paliwa i przepłukania gaznika.

 

 

do plukania musze go rozbierac czy tylko odkrecam ta srube " do oprozniania" i pompuje pompka?

O ile filtr w silniku wiem jak wymienic to tego w zbiorniku chyba si enie da? w manualu pisze tylko by go "oplukac".

Czy zuzyty filtr powinien wygladac jak widze na fotkach w necie taki brazowawo brudny? moj jest ladny zolty (tyle co go widze przez kratki).

 

edyta:

 

spuscilem cale paliwo z baku (filtr w baku to tylko "siateczka" wiec ja tylko oplukalem w paliwie wyglada na czysta) i oplukalem go benzyna. Wyjalem filtr paliwa w silniku (jutro ide po nowy). Spuscilem tez paliwo z gaznika. nie wiem jak sie dobrac glebbiej (w pracy wydrukuje manuala serwisowego (400 stron a w domu mam tylko drukarke bez duplexu) to moze rzuce okiem).

Jak sie przygladam tej czesci wkreconej w gaznik (domyslam sie, ze to na fotce to gaznik) to przy odpuszczaniu ssania pod sam koniec wyraznie slychac, ze cos sie przesuwa i nawet widac as sie pancerz wyraznie prostuje hmm.

 

Ps nie wie ktos czy mozna odpalac silnik majac wode podlaczona do krocca w bloku silnika czy spale wirnik od pompki wody i lepiejzakladac sluchawki? pytam bo sluchawki strasznie ciekna mimo zaciskania "zipami"


Użytkownik gooral edytował ten post 21 październik 2014 - 23:38


#16 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 22 październik 2014 - 10:00

do plukania musze go rozbierac czy tylko odkrecam ta srube " do oprozniania" i pompuje pompka?

 

Tak wystarczy ze wykręcisz tą śrubkę i przepompujesz przez chwilkę paliwo gruszką przez komore gaznika.



#17 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 22 październik 2014 - 10:53

Ja proponuje w pierwszej kolejności założyć filtr z separatorem wodnym będzie na lata . Drugie cała przyczyna może tkwić w gruszce do pompowania paliwa mała jej nie szczelność powrotna takie objawy daje i szybko złączka tu najczęściej są problemy. Pożycz od kolegi i sprawdź całą linię paliwową. Tornado 


  • spy lubi to

#18 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 22 październik 2014 - 11:33

Ok filtr kupilem ale najmniejszy w motoryzacyjnym jest lekko 2 razy wiekszy od oryginalu. Mi nie przeszkadza miejsce jest ale koles w sklepie mi powiedzial ze moze sie zapowietrzac? Oryginal dopiero sledze.

@tornado juz wpadlem na ten pomysl ale wszelkie separatory co widzialem wielkie sa i maja mase ostrych krawedzi to nie na ponton z airmata. Pompka jesli nieszczelny zawor to znaczy ze paliwo scieka do zbiornika spowrotem. To moze sciagnac koncowke do silnika bo tam tez jest zawor wykrecic filtr ze zbiornika po napompowaniu pelnego weza i pozniej otworzyc weza od strony silnika i zobaczyc czy paliwo splynie? Pytam bo inaczej trzeba koncowki do silnikow podmieniac etc...


Edit:
sciagnalem koncowke od silnika i zostawilem otwartego weza. Podwiesilem ja pod sufitem i rozprostowalem linie paliwowa tak ze ma ciagly skos az do zbiornika paliwa na podlodze. Zbiornik otwarty. Pompowalem reczna pompke az paliwo pocieklo gora. Odkrecilem krociec ze zbiornika zostawilem go w zbiorniku. Jak wroce za pare h to zobacze czy scieklo.

 

edit2:

niby troche scieklo, ale bez tragedi a teraz ciekawostki:

oryginalny filtr hondy 13euro (noname w motoryzacyjnym 3 euro, ale byl duzo wiekszy i bylo by mase pierdzielenia z ciagnieciem nowych wezy bo go zmiescic pod obudowa.

a nowa zakretka od baku paliwa (tak sama zakretka) 70 (siedem zero!) euro.... nowy bak innejj firmy mozna za 30-40 euro kupic.... rozwiercilem otwor w zakretce i wkrecilem duza srube - jak ja odkrecilem po kilka h od zakrecenia bylo widac, ze robi robote bo zasyczalo ladnie...

gaznik przeplukalem (pompujac przez niego jakies 0.5l paliwa?), filtr nowy, odpowietrznik naprawione bede testowal w sobote..

ale zauwazylem cos innego (ma to zwiazek z tym zaworem jednostronnym moze? a moze z filtrem paliwa?) wczesniej jak sciskalem gruszke to robila sie tylko troche twardsza a teraz twardnieje duzo bardziej (zdanie jak z jakiejs poradni seksuologicznej ;)

 

Ps 2 @tornado : nawet jak gruszka puszcza paliwo do zbiornika to moje pompowanie powinno je przetloczy spowrotem (moze o tym nie pisalem, ale zawsze sciskam ja z 5 razy zanim probuje odpalic silnik).


Użytkownik gooral edytował ten post 22 październik 2014 - 18:31


#19 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 24 październik 2014 - 18:41

Ale dla pewnosci jeszcze dokupilem zawor 1 stronny i zamontuje go od strony zbiornika(moim zdaniem nie ma znaczenie gdziebgo dam bo podcisnienie zablokuje przeplyw w obie strony). Jutro testy nad woda.

#20 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 26 październik 2014 - 13:35

Dodatek. Plywalem kilka h. Dosyc mocno wialo 27kmh i w porywach do 50kmh na rzece. Predkosc max jak wzrosla to nie duzo moze 3kmh. W slizg duzo szybciej nie wchodzi a w porywach wiatru wejsc nie chcial wcale. Pali od kopa zawsze. Za to zaczal nierowno chodzic na jalowych. Ze sruba zobaczymy jak nie bedzie wialo. A kwestia wolnych obrotow to moze fakt dodatkowego zaworu dajacego opor na lini paliwowej. Wyrzuce zawor albo podciagne jalowe linka?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych