Cześć,
Mam silnik spalinowy Monark Nautic, chyba 3KM, stary grat ale myśle że jeszcze posłuży.
Na stopie mniej wiecej na wysokości śruby jest nakrętka. Moje pytanie brzmi do czego ona może służyć. Myślałem że to może spuszczanie oleju ze stopy, ale raczej nie bo nigdzie nie mogę znaleźć otworu do wlawania tego oleju. Jak odkręciłem jest tam troche jakiegoś smaru ale ani śladu płynnego oleju.
Czy w takich dość starych silnikach wymienia się olej w stopie czy poprostu wciska się tam jakiś smar.
Silnik jest raczej na pewno 2suwowy i 1 cylindrowy (produkcja lata 70 albo 80, brak miski olejowej).
Może ktoś z Was ma taki silnik i mógłby mi coś więcej na tan temat powiedzieć.
Pozdrawiam
Szewer
Silnik spalinowy - do znawców tematu
Started By
szewer
, 09 maj 2009 12:43
3 odpowiedzi w tym temacie
#1 OFFLINE
Napisano 09 maj 2009 - 12:43
#2 OFFLINE
Napisano 10 maj 2009 - 10:40
Tak na logikę to wlaśnie do wymiany oleju przekladniowego. na górze powinna być druga śruba - odpowietrzenie. Wciskasz dolem olej (do przekladni) aż wyjdzie górą, zakręcasz górną śrubę żeby sie nie wylalo i biegusiem dolną. Tak wygląda to na ogól.
#3 OFFLINE
Napisano 10 maj 2009 - 12:03
Dzięki.
Jaki olej (smar) kupić do tej przekładni?
Jaki olej (smar) kupić do tej przekładni?
#4 OFFLINE
Napisano 10 maj 2009 - 20:27
Szewer smarem i dziekciem to tylko pychówki można uszczelniać ,do stopiny leje się olej przekładniowy. Do takiego silnika wystarczy jakiś samochodowy do skrzyń biegów aby nie automatycznych .
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych