Do wyboru do koloru rózne średnice, nie jest tak sztywny jak denthal, fajnie się z nim pracuje: http://www.sklep.ter...Drut-oporowy/63
Jaki drut do wykonywania stelaży woblerów?
#41 OFFLINE
Napisano 27 październik 2014 - 20:27
- bertold12 lubi to
#42 OFFLINE
Napisano 28 październik 2014 - 10:17
Poki co wyglada to tak i chyba podstawy mam lizniete, no juz miałem przygodę z woblerami kleniowymi. Teraz chciałem zacząć cos z woblerami pod szczuplego i sandacze. Co jest nie tak z tymi korpusami u gory?
Wiesz co ja nie wiem co to są woblery pod szczupłego i sandacze ,więc jeśli chcesz konkretnej odpowiedzi to opisz jaką pracę chciałbyś uzyskać i w którym korpusie ,potem wklej zdjęcia danych korpusów z przodu ,boku ,góry i będziemy rozmawiali.
#43 OFFLINE
Napisano 28 październik 2014 - 10:26
ImageUploadedByTapatalk1414488224.424041.jpg 260,68 KB 25 Ilość pobrań ImageUploadedByTapatalk1414488241.849244.jpg 252,95 KB 21 Ilość pobrań ImageUploadedByTapatalk1414488253.915520.jpg 252,12 KB 23 Ilość pobrań ImageUploadedByTapatalk1414488264.609583.jpg 264,47 KB 21 Ilość pobrań ImageUploadedByTapatalk1414488275.756844.jpg 257,69 KB 23 Ilość pobrań
Chciałem osiagnac delikatne miotaniem dupka i kolebotanie sie na boczki. Taka drobna praca
Użytkownik WOBLER-W1 edytował ten post 09 listopad 2014 - 20:51
#44 OFFLINE
Napisano 28 październik 2014 - 10:32
Chciałem osiagnac delikatne miotaniem dupka i kolebotanie sie na boczki. Taka drobna praca
Wydaje mi się że umieszczenie odciążenia pomiędzy pierwszą kotwicą a sterem nada mu taką pracę. Im obciążanie bliżej ogona tym praca ogonowa bardziej gaśnie, im bliżej głowy - bardziej zamiata dupką
#45 OFFLINE
Napisano 28 październik 2014 - 10:32
OK pisz na PW.
#46 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2014 - 20:43
Kolega berlin 997 wkręca oczka w korpus więc wytrzymałość drutu ( stelażu) i jego średnica nie ma tu wielkiego znaczenia, gdyż zostanie w najgorszym wypadku urwany kawałek korpusu.
Ja w wobkach o tej wielkości zastosował bym fi 1 mm (0.8 mm też przejdzie).
Zdecydowanie Kolego staraj się robić stelaż przez cały korpus w jednym kawałku, zwłaszcza przy większych woblerach na duże ryby.
Pierwsze robisz nacięcie, później strugasz symetrycznie kształt.
#47 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2014 - 08:58
Wkurza mnie ręczne prostowanie tego drutu a jak sie okazało większość moich stelazy ma 33cm więc z metrowych odcinków nie będzie żadnego odpadu. No chyba ze ma ktoś jakiś sposób na łatwe prostowanie?
A może polecil by ktoś mocny drut 1,2mm taki co by sie ładnie formowal na gientarce?
Pozdrawiam
Melek
#48 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2014 - 09:35
To ten sam drut.
Łatwym sposobem jest "odpuszczenie" drutu - podgrzanie i następne ostudzenie. Drut traci wtedy sprężystość. Robi się wtedy również matowy. Jeżeli ktoś chce ponownie nadać ma trochę blichtru (jednak mniej niż przed grzaniem), to może przetrzeć go drobnym papierem lub jakąś włókniną, a dla maniaków polecam chemię do pasywowania stali nierdzewnych. Wbrew panującej to opini, drut po tym zabiegu nie będzie rdzewieć.
Łatwiej jest kupić drut nierdzewny, niesprężysty, ale poza kanthalem, który może być trochę za miękki do dużych przynęt, nie znam innych.
#49 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2014 - 10:12
No chyba ze ma ktoś jakiś sposób na łatwe prostowanie?
Pozdrawiam
Melek
Nie wiem czy przy 1,2mm zadziała, robiłem to przy drucie do 0,8. Jak już utniesz ten 33cm odcinek, połóż go na płaskiej powierzchni (np biurku), dociśnij prostą deską (ja używam sklejki bo ma twardą i gładką powierzchnię) i "roluj" tak żeby drut obracał pomiędzy powierzchniami. Czasem trzeba mu troche pomóc trzymając za jeden z wystających końców ponieważ jeśli jest bardzo krzywy to na początku nie będzie się zbyt chętnie obracał. Kwestia wprawy i drut jest prawie idealnie prosty.
Mam nadzieję że dosyć jasno wyjaśniłem:)
- joker lubi to
#50 OFFLINE
Napisano 08 listopad 2014 - 07:43
@Pasta próbowałem tego sposobu już wcześniej i mi jakoś nie wychodziło. Robiłem tak z drutem 0,8mm ale ten drut był miękki. Drut 1,2mm jest twardy i sprezysty i przypuszczam, że nie da się go tak łatwo wyprostowac. Zakupię sobie ten w odcinkach metrowych. Jedynym moim problemem jest to, że muszę płacić za wysyłkę w PL a później wysyłać to do Irl czyli ogólnie lipa.
#51 OFFLINE
Napisano 08 listopad 2014 - 09:11
A to nie ma go w Irlandii?
#52 OFFLINE
Napisano 08 listopad 2014 - 11:22
#53 OFFLINE
Napisano 13 listopad 2014 - 00:20
Witam ja kupuje u tego goscia na ebayu różne rozmiary wiec jak sie nie ma co sie lubi..
http://www.ebay.co.u...sd=301385381125
#54 OFFLINE
Napisano 13 listopad 2014 - 03:26
Dzięki. Zamówiłem wczoraj 5kg drutu 1,2mm w prętach metrowych. Starczy mi to na trochę. Wyszło mi taniej niż w Irlandii 1kg.
Pozdr
#55 OFFLINE
Napisano 13 listopad 2014 - 21:06
Od tego goscia o ktorym pisalem , czy gdzieś indziej?
#56 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 00:17
Witam wszystkich. Ja natomiast poszkuję drutu 0.6mm do skręcania oczek w drach. Czy ten się nada ?
http://allegro.pl/dr...4879218828.html
Obecnie mam 0.6 z predator fishing ale dobrze mi się nie skręca. Gdy chcę wygiąć w takich ,,trójkącik'' nieskręconą część to mi się odwija ta skręcona >.<
#57 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 00:35
Po co kupować drut w odcinkach 10m jak można mieć za nieduże pieniądze kilogramową szpulę, chyba, że ktoś robi kilkanaście woblerów rocznie
http://allegro.pl/dr...4829043370.html
#58 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 00:41
#59 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 00:51
To sprzedaż na pełne stelaże po 10m z zyskiem Ja takiego drutu używam z tym, że 0.8 i jest gitara.
#60 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 08:25
Woblerków robie coraz wiecej i coraz częsciej. Obawiam się czy dobrze bedzie się skręcal i wyginal, bo jesli będzie nie taki jak trzeba to mi się nie przyda, a bogaty to ja nie jestem
Spawalnicze nie formują się ani dobrze, ani łatwo. Są twarde i sprężyste. 306 i 308 często pękają przy zbyt ciasnym skręcaniu. 316 nie ma takiej tendencji
Jeżeli chcesz łatwo i bezstresowo formować to kup kanthal, lub "odpuść" drut nierdzewny.
- bertold12 lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych