Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

smary SHIMANO DG1, DG4, DG6, DG10


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
199 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   zenek

zenek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 421 postów

Napisano 09 listopad 2014 - 09:46

Witam

Jakie są wasze opinie na temat smarów shimano:  DG1, DG4, DG6, DG10 ?

Który stosujecie do przekładni, który do ślimaka itd...

 


  • krzychun lubi to

#2 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 09:52

Bardzo dobre smary,kilka kołowrotków przesmarowałem i mam pozytywne odczucia,ostatni przykład-wczoraj rozbebeszyłem świeżo zakupionego Sustaina 4000FB nówkę,czuć było,że kręci jakoś tak twardo,oprócz tego miał małą wadę w postaci blaszki zbijaka,która zahaczała o uszczelkę-trochę podgiąłem i śmiga cacy,a co do przesmarowania-po maźnięciu smarem kręcioł chodzi mięciutko,ciszej,rzekłbym,że stellowato,większych oporów przy kręceniu nie zauważyłem,na przekładnię dałem najtwardszy DG10,na wałek,oś posuwu szpuli i inne ruchome elementy (zbijak,blokada wstecznych biegów) dałem rzadki DG1(żadnych kombinacji z rozrzedzaniem oliwką itp).

Ostatecznie na przekładnię można dać rzadszy DG6,ale patrząc na konsystencję smaru,który już tam był,to bardziej odpowiadał DG10.

Myślę,że te smary są o wiele lepsze od różnych "czerwonych sosików",kombinacji z oliwkami,bo masz tu pełną gamę konsystencji-od twardego,do dość rzadkiego i nie trzeba wcale tych wszystkich smarów pchać do jednego kołowrotka ;) .


Użytkownik CM Punk edytował ten post 10 listopad 2014 - 09:57


#3 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 10 listopad 2014 - 11:30

miałem shimanowski dg10 i moim zdaniem jest on bardzo rzadki i jego dałbym na wałek posuwu szpuli a na przekładnie np shimano ace 2 grease albo ardenta lub molykote g1502fm:) 



#4 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 12:51

DG10 jest jak gęste masło,więc nie wiem czemu twierdzisz,że jest on bardzo rzadki,bardzo rzadki to jest DG01 ;) .

Proszę bardzo,tu jest wszystko opisane:

http://japantackle.c.../Grease_Oil.htm

DG01 jest też dobry do rolki prowadzącej żyłkę.


Użytkownik CM Punk edytował ten post 10 listopad 2014 - 12:54

  • Lepton lubi to

#5 OFFLINE   zenek

zenek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 421 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 13:53

Witam 

Czyli do młynka wystarczą 2 smary DG10 do przekładni i DG1, który ma zastosowanie do okładzin hamulca - jest najrzadszy

Nie miałem tych smarów w reku dlatego zastanawiałem się który będzie odpowiedni



#6 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 14:31

Ja mam osobiście DG1,DG6 i DG10-powinny obsłużyć większość kręciołków,DG06 można też dać na przekładnię,szczególnie,jeśli kołowrotek nie będzie do jakichś ciężkich zadań.

Niech się jeszcze wypowiedzą kołowrotkowi fachowcy,bo ja to amator jestem :) .



#7 OFFLINE   5384

5384

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1838 postów
  • LokalizacjaBug graniczny
  • Imię:Sebastian

Napisano 10 listopad 2014 - 14:54

Hej

Gdyby ktoś planował zakup smarów Shimano chętnie się dołączę :)



#8 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 10 listopad 2014 - 17:37

DG10 jest jak gęste masło,więc nie wiem czemu twierdzisz,że jest on bardzo rzadki,bardzo rzadki to jest DG01 ;) .

Proszę bardzo,tu jest wszystko opisane:

http://japantackle.c.../Grease_Oil.htm

DG01 jest też dobry do rolki prowadzącej żyłkę.

dostałem dg10 było napisane jak byk na nim i był rzadki niczym srammax dlatego poszedł szybciutko do ludzi :)



#9 OFFLINE   Bujo

Bujo

    Zaawansowany

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 4432 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 18:51

Witam,

 

Ja bym pod zadnym pozorem nie stosowal tych smarow do kolowrotkow ze stajni Daiwa, znajome wroble w Japoni cwierkaja o Polakach co sie marki nie trzymaja i pozniej im Daiwy zabkuja, ile w tym prawdy sam nie wiem ale cos musi byc.

 

Pozdrawiam,

 

Bujo


Użytkownik Bujo edytował ten post 10 listopad 2014 - 18:59

  • tpe, Jozi i godski lubią to

#10 OFFLINE   tpe

tpe

    www.basshunting.blogspot.ie

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 3527 postów
  • LokalizacjaIre
  • Imię:Tomek

Napisano 10 listopad 2014 - 18:59

Bujo, cały problem w tym, że Daiwy ząbkują nawet od smarów .... Daiwy ;)


  • gulf, Józef Lesniak i Przemek_M lubią to

#11 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 19:00

dostałem dg10 było napisane jak byk na nim i był rzadki niczym srammax dlatego poszedł szybciutko do ludzi :)

No to może coś dziwnego dostałeś,jesteś pewien źródła zakupu?Ja kupiłem właśnie z japantackle,nawet na tych fotach możesz zobaczyć,że im niższa liczba po DG,tym smar bardziej się "lepi" i ciągnie (przykleja do dekielka).



#12 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 11 listopad 2014 - 16:32

DG10 to bardzo specyficzny smar. Niby gesty w palcach, ale do przekładni się nie sprawdza, nie dałbym go nawet na pozostałe elementy kołowrotka. Szybko się go pozbylem.

#13 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 11 listopad 2014 - 21:41

Bujo, cały problem w tym, że Daiwy ząbkują nawet od smarów .... Daiwy ;)

Daiwy jak się uprą to tarabanią od wszystkich smarów i nawet sam producent nie jest w stanie temu zaradzić,tylko wymyśla górnolotne stwierdzenia o tym że to twarde przekładnie specyficznie szumiące :lol: .

Przykład z mojego lokalnego podwórka; kolega użytkował od marca tego roku nowiutką Daiwę Certate 2500 '10 i po niespełna pół roku co się zaczęło ?,

Chyba nie muszę pisać. Próba reanimacji spełzła na niczym,jak ząbkował tak ząbkuje ( może teraz trochę mniej ). Z moich oględzin wynikło że fabrycznie przekładnia była za mocno spasowana,do tego stopnia że podkładki regulujące luz tej przekładni a w zasadzie jedna podkładka była bardzo odkształcona na podobieństwo podkładki sprężystej z wyraznymi śladami tarcia. Niestety zęby przekładni noszą ślady niewłaściwej współpracy,a na szczytach są już nadmiernie zużyte. Tu pomoże jedynie wymiana przekładni na nową. Niestety kołowrotek za nie małe pieniądze,a taki renomowany"szajs" firmy Daiwa.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak

 

 

 

 

 

Pozdrawiam 

Józef Leśniak



#14 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 11 listopad 2014 - 22:08

DG10 to bardzo specyficzny smar. Niby gesty w palcach, ale do przekładni się nie sprawdza, nie dałbym go nawet na pozostałe elementy kołowrotka. Szybko się go pozbylem.

A czemu się nie sprawdza?



#15 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 15:51

Niska kultura pracy. Kołowrotek zachowuje się jakby kręcił na sucho.

#16 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 20:33

Niska kultura pracy. Kołowrotek zachowuje się jakby kręcił na sucho.

Ja zauważyłem coś zupełnie innego,smarowałem nim już ze 4 kręcioły i jest zauważalnie wyższy komfort kręcenia.


Użytkownik CM Punk edytował ten post 12 listopad 2014 - 20:34


#17 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 13 listopad 2014 - 07:49

Ja zauważyłem coś zupełnie innego,smarowałem nim już ze 4 kręcioły i jest zauważalnie wyższy komfort kręcenia.

Bo pewnie smarowałeś maszynki pod znaku  "S" a nie  "D" :) .

Po smarowaniu powinien być wyższy komfort kręcenia, generalnie po to się smaruje, żeby przekładnia nie zachowywała się jak stara sieczkarnia.



#18 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 13 listopad 2014 - 08:08

Owszem,smarowałem "S",nie mam potrzeby posiadania kołowrotków innej firmy,a jeśli już,to po prostu bardziej na zasadzie eksperymentu :).


Użytkownik CM Punk edytował ten post 13 listopad 2014 - 08:08


#19 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 24 marzec 2016 - 12:52

może zdania są podzielone bo kołowrotki po smarowaniu DG zachowują się inaczej ze względu na rodzaj przekładni.ja ostatnio posmarowałem bardzo gęstym shimano premium grease tp mg-pinon i zębatka powlekane na czarno i chodzi lekko z małym oporem tak jak lubię.

wydaje mi się że DG będzie dobry do przekładni starego typu-stalowych.



#20 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 22 maj 2016 - 06:20

W ostatnim czasie pojawił się Shimano DG13 , DG14. Możecie coś o nich napisać ?


  • jankrobath lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych