Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

smary SHIMANO DG1, DG4, DG6, DG10


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
199 odpowiedzi w tym temacie

#121 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 02 marzec 2017 - 23:05

Aha,..... to nie wiedziałem.... :lol:  :P 
gdyby nie Ty to żyłbym dalej w nieświadomości...... :ph34r: 
....bez odbioru... ;)


To fajnie że wróciłeś do świadomości, co runął twój świat.

#122 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2263 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 02 marzec 2017 - 23:08

Kuba daj spokój. Trolling pełną parą idzie.

#123 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 02 marzec 2017 - 23:11

Kuba daj spokój. Trolling pełną parą idzie.


Spoko spoko spadam spać bo jutro inni trole będą mi wisieć na tel.

#124 OFFLINE   jezier

jezier

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 245 postów
  • LokalizacjaBlisko Sanu ;)
  • Imię:Piotr

Napisano 03 marzec 2017 - 11:52

Podsumowując dobór smarów i ucinajac bezsensowne dyskusje.
Do ciężej pracujących kołowrotków DG10 na przekładnie i DG13 z oliwka na worma, ewentualnie DG07?
Do mniejszych maszynek DG13 na przekładnie i DG06 na worma, ewentualnie DG04?
Poprawcie mnie proszę jeśli czegoś nie zrozumiałem.

#125 OFFLINE   Bander

Bander

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1000 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Imię:Radek

Napisano 03 marzec 2017 - 12:39

Ja stosuje obecnie na przekladnie DG13 lub Star Drag Grease (może być DG4 jeśli to odpowiednik - nie wiem)

 

Na worma coś "lekkiego", rzadkiego. Tam nie ma obciążeń, ma się tylko mechanizm suwać. Można - czasem należy jeśli nie mamy rzadkiego -  smar rozcieńczyć oliwką. 


  • przemo_w lubi to

#126 OFFLINE   adam 13

adam 13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 475 postów
  • LokalizacjaBremen, Niemcy
  • Imię:Adam
  • Nazwisko:Slowik

Napisano 03 marzec 2017 - 18:39

Witam,

 

 Fajna dyskusja ;) , ale mam pytanie gdzie mozna kupic DG04  ACE-2  ???

Jesli sa problemy z zakupem ,to jaki zamiennik?


Użytkownik adam 13 edytował ten post 03 marzec 2017 - 18:41


#127 OFFLINE   Catrol

Catrol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 602 postów
  • LokalizacjaJanów / Mińsk Maz.
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Jot.

Napisano 08 marzec 2017 - 21:50

Cześć Adam. Ja kupiłem tutaj -  http://www.hedgehog-studio.co.jp/    :)



#128 OFFLINE   Catrol

Catrol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 602 postów
  • LokalizacjaJanów / Mińsk Maz.
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Jot.

Napisano 18 marzec 2017 - 08:55

Koledzy, czy ktoś z Was sprzedaje może Shimano'wskie DG-10 ?

Kiedyś było ogłoszenie na giełdzie ale już wygasło i nie ma go :/



#129 OFFLINE   buszmen

buszmen

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 341 postów

Napisano 20 marzec 2017 - 06:39

Mialem kilka szt dg10 ,ale juz nie mam . Możesz miec problem z jego dostępnością bo  nie jest juz produkowany .


Użytkownik robisum1 edytował ten post 20 marzec 2017 - 06:42


#130 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 131 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 26 czerwiec 2017 - 21:57

Ma ktoś wiedzę co to za smarowidło Shimano ten permalub grease? To odpowiednik DG10, czy jakieś inne cudo?

#131 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2022 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 04 lipiec 2017 - 08:43

Czy shimanowski DG-10 ma jakiś odpowiednik w dzisiejszych smarach shimano? Jakie smary z obecnie dostępnych polecacie na przekładnię do cięższej pracujących maszynek?



#132 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 04 lipiec 2017 - 15:21

Z Shimano nie ma takich. Wszystkie to rzadki krochmal, no chyba że Star Drag Grease.



#133 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 04 lipiec 2017 - 17:12

Z Shimano nie ma takich. Wszystkie to rzadki krochmal, no chyba że Star Drag Grease.


I tu nie masz racji. Właśnie Shimanowskie smary które są miękkie i niektóre prawie lejące się są bardzo dobre bo przy każdym ruchu kołowrotka, wstrząsie itp. itd. coś zawsze wpadnie na zęby i smaruje czyli spełnia swoje zadanie do czego zostały wymyślone a smary dość twarde pozostają na zewnętrznej stronie przekładni i rzadko trafiają z powrotem na zęby.
A to że smary Shimano mniej wygłuszają mechanizmy to to jest najmniej ważne, ważne jest że smarują i spełniają swoje zadanie.

 

@ coma do kołowrotków które trochę popracują daj np DG13


Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 04 lipiec 2017 - 17:16

  • buszmen i coma lubią to

#134 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 131 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 04 lipiec 2017 - 20:12

FlyFisherman, jaka jest różnica między star dragiem w permalubem?

Użytkownik rey edytował ten post 04 lipiec 2017 - 20:14


#135 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2022 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 04 lipiec 2017 - 20:17

Który smar zatem polecacie na przekładnię do młynka rozmiaru 4000 przeznaczonego do wiślanej orki?
@FlyFisherman: nie zauważyłem edycji, dzięki za odpowiedź.

Użytkownik coma edytował ten post 04 lipiec 2017 - 20:18


#136 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 04 lipiec 2017 - 20:25

Ciekaw jestem jaki smar jest używany podczas montażu kołowrotków w fabryce.



#137 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 04 lipiec 2017 - 20:28

FlyFisherman, jaka jest różnica między star dragiem w permalubem?

Ogromna to dwa skrajnie różniące się smary.

Dla przykładu Vanquish 2012 orany na Odrze i w Bałtyku na oryginalnym fabrycznym smarze i tu uwaga 1,5 roku a przekładnia tak wygląda, sam byłem zaskoczony.
Smaru jest mało ale jak widać natłuszcza zęby wystarczająco i przekładnia wygląda jakby była zamontowana wczoraj. Zęby przekładni nie mają być w kąpieli smarnej tylko tłuste.
Ale każdy smaruje jak lubi, często później jest psioczenie na dolne łożysko podpierające pinion bo szumi, a no szumi bo nadmiar smaru z przekładni jest wpychany w to łożysko i oryginalny z owego łożyska wyłazi.

Załączone pliki


Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 04 lipiec 2017 - 20:54


#138 OFFLINE   Rebus

Rebus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 198 postów
  • LokalizacjaWLKP
  • Imię:Waldek

Napisano 04 lipiec 2017 - 21:06

Fly bardzo trafne spostrzeżenia zawarłeś w swoich dwóch ostatnich postach - i jedno o lepkości smaru jak i drugie o szumie łożyska - sprawdzone na własnej skórze - i sam zalecam się do tego stosować :) 



#139 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 131 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 04 lipiec 2017 - 21:14

FlyFisherman, mógłbyś sprecyzować? Który do czego i do jakiego typu kołowrotków należało by zaaplikować?
Mam kołowrotki Shimano w wieku 20+ jak i trochę młodsze. Ze smarowideł oliwkę Shimano, DG01, DG06, DG14, permaluba i star draga, żeby się dobrze bawić przy smarowaniu ;D Schemat smarowania dałeś mi na trzeciej stronie tego tematu, ale nazwy smarowidła się trochę pozmieniały od tego czasu B)

#140 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 04 lipiec 2017 - 21:23

Według uznania ;-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych