Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

smary SHIMANO DG1, DG4, DG6, DG10


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
197 odpowiedzi w tym temacie

#161 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 08 lipiec 2017 - 19:49

U mnie nr 1 , chyba niedoceniony tu na forum, Abu Garcia Silicote z ptfe. Dobry jest również Shimano Star Drag Grease. Ostatnio kupiłem Calsa T1, zapowiada się bardzo obiecująco.

Nie zaprzeczam że smary Shimano są dobre,ale Abu Silicote PTFE bije na głowę wszelkie smary Shimano jeżeli chodzi o zastosowanie na przekładnię. Produkowany jest w USA przez zacny koncern chemiczny Du Pont. Shimano ma natomiast do dyspozycji wiele smarów przeznaczonych do poszczególnych podzespołów takich jak hamulce w kołowrotkach kabłąkowych i multiplikatorach (DG-1 i DG-4),niby specjalne do rolek (DG-14) i najnowszy wynalazek DG-13.Powiem szczerze, że na początku wyrażałem dobrą opinię o tym smarze,ale teraz mam mieszane odczucia. Nie jest zły,ale moim zdaniem nie spełnia on wszystkich kryteriów.Poza tym takie rozdrobnienie u Shimano z taką gamą smarów robi mętlik w głowie niejednego posiadacza kołowrotka który chce samodzielnie dokonać serwisu. Generalnie rzecz ujmując nie ma co się przejmować tym wszystkim i wyszukiwać cudów,bo nasmarowanie wszystkich elementów w kołowrotku jednym bardzo dobrym środkiem smarnym nie pogorszy pracy,a może się przyczynić do tego że niezbyt często będziemy dokonywać czynności serwisowych.

Fabrycznie kołowrotki Shimano są smarowane oryginalnym smarem serwisowym we wszystkich miejscach jednakowo,bez podziału - że wałek posuwu innym smarem,przekładnia innym. I wychodzi na to,że w kołowrotku jest kilka rodzajów smaru jak ktoś tu tutaj pisał dorabiając przy okazji ideologię smarowania. To wierutna bzdura i proszę w to nie wierzyć


  • homax, coma i MARIUSZ 69 lubią to

#162 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 08 lipiec 2017 - 19:57

A jak wygląda Abu Silicote PTFE w porównaniu z Ardentem?

#163 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 08 lipiec 2017 - 20:22

Oba smary są bardzo dobre,jednak większy plus stawiam dla Abu.  Generalnie maszynki smaruję oryginalnym serwisowym smarem Shimano takim jak w fabryce,który po wielu staraniach udało mi się zdobyć. Jak się nazywa katalogowo tego niestety tego nie wiem. 


Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 08 lipiec 2017 - 20:31


#164 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 08 lipiec 2017 - 20:31

Ardenta mam i używam sprawdza się bardzo dobrze ,używałem i testowałem wiele i jak na razie z niego jestem najbardziej zadowolony.Muszę przetestować smar Abu ,nie mogę go jak narazie znaleźć .

#165 OFFLINE   buszmen

buszmen

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 341 postów

Napisano 01 sierpień 2017 - 17:31

Doszedl jeszcze jeden dg wiecej do zamieszana w bebechach-dg18

Byl dg14 w 10g tubce -,teraz dg18 do tych samych zastosowań MNIEJSZA ZAWARTOSC I DROZSZA CENA 

Jest  w 5g tubce i ponad 50%  droższy od innych smarkow dg

 



#166 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4521 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 01 sierpień 2017 - 17:49

Panowie dopiero się uczę zatem typowo laickie pytanie. Jaki smar czy też oliwka jest ta naj do multika na prowadnicę aktualnie ?


Użytkownik SlawekNikt edytował ten post 01 sierpień 2017 - 17:49


#167 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 01 sierpień 2017 - 18:28

Najpierw wymyślili te zje.... rolki, zintegrowane z łożyskiem ,których podobno nie można smarować, a teraz nagle pojawił się smar do ich smarowania za chore pieniądze, słabe to jest.
  • homax, fox mulder i ObraFM lubią to

#168 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 131 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 19 listopad 2017 - 20:35

Ktoś sprawdzał ten DG18, jest w tym specyfiku jakaś magia? B) Bo za 85 zeta za 5g to powinien zdarzyć się jakiś cud po nasmarowaniu łożyska rolki, przynajmniej tych nierozbieranych nowego typu ;D
  • Jarasszy i fox mulder lubią to

#169 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2261 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 19 listopad 2017 - 21:54

Jakiego cudu się spodziewasz?
Ten smar ma za zadanie nie dopuścić do dostania się wody do łożyska i tyle.

Użytkownik przemo_w edytował ten post 19 listopad 2017 - 21:55

  • Józef Lesniak lubi to

#170 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 131 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 19 listopad 2017 - 23:04

Jakiego cudu się spodziewasz?
Ten smar ma za zadanie nie dopuścić do dostania się wody do łożyska i tyle.

A czy DG14 miał inne zadanie? Z tym, że cena była znacząco niższa.
Wszystkie smary do kołowrotków mają być odporne na działanie wody, z tym, że to w rolce lekko nie ma.
Pytam osób, które używają, czy rzeczywiście ten nowy specyfik jest znacząco lepszy od poprzednika DG14. Większość użytkowników kołowrotków nie używa żadnego z tych smarowideł, sam nigdy nie przywiązywałem do tego uwagi, jak wszystko działało poprawnie.
  • fox mulder lubi to

#171 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 131 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 20 listopad 2017 - 06:59

W starych kołowrotkach łożyska w rolce przesuwu żyłki nie były kryte. Dzisiejsze posiadają pewnie tylko łożyska zamknięte i rzeczywiście obecne specyfiki mają za zadanie przede wszystkim uszczelniać łożysko.

Użytkownik rey edytował ten post 20 listopad 2017 - 07:00


#172 OFFLINE   Bander

Bander

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1000 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Imię:Radek

Napisano 20 listopad 2017 - 10:54

W starych kołowrotkach łożyska w rolce przesuwu żyłki nie były kryte. Dzisiejsze posiadają pewnie tylko łożyska zamknięte i rzeczywiście obecne specyfiki mają za zadanie przede wszystkim uszczelniać łożysko.

 

"Kryte łożysko" czyli zamknięte = uszczelnione łożysko.

Smar to nie uszczelka.



#173 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 131 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 20 listopad 2017 - 14:30

No tak, ale mam starą Stellę '95 gdzie łożyska są półotwarte, albo otwarte - pamięć bywa zawodna B) i nowsze TP, gdzie łożyska są zamknięte. Wypadało by kupić jeden a dobry specyfik, który będzie zarówno uszczelniał jak i smarował. Dawniej nie było DG14 ani DG18 i łożyska jakoś wszystkim działały.
Łożyska w Sustainie czy ultegrze smarował en DG14 i nawet jak świeżo po zakupie było słychać szum z rolki po myciu i smarowaniu robiło się bezgłośnie.

#174 OFFLINE   Wiesiek2602

Wiesiek2602

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 143 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 30 wrzesień 2019 - 14:23

Odkopię.
Po lekturze tematu zastanawiam się nad dwoma smarami- na przekładnię.
Dg04 czy Permalub Dg10?
Jaka jest różnica w tych smarach?

#175 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 30 wrzesień 2019 - 17:47

10 nie jest już produkowana, wiec ciezko kupic. Kup 13 bedzie ok. Ja uzywam do wiekszych kolowrotkow. Do mniejszych 06.

#176 OFFLINE   Wiesiek2602

Wiesiek2602

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 143 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 30 wrzesień 2019 - 18:20

Ok, dzięki za odpowiedź.

A co myślicie o tym?
Jest teraz w dobrej cenie😉

https://www.mefistof...owy-p-1761.html

#177 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 30 wrzesień 2019 - 18:57

13 też jest w dobrej cenie.

#178 OFFLINE   Wiesiek2602

Wiesiek2602

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 143 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 30 wrzesień 2019 - 19:09

Ok, tak też chyba zrobię.
Dzięki za info.

A jak to jest z tymi oznaczeniami?
Im wyższa cyfra tym smar lepiej chroni w cięższych warunkach?
Potrzebuje smaru do kołowrotka który nie ma lekko- rzeczny opad za sandaczem na główkach 20-35g+guma.

Użytkownik Wiesiek2602 edytował ten post 30 wrzesień 2019 - 19:48


#179 OFFLINE   smokwelski

smokwelski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1093 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto Lubawskie
  • Imię:Krzysztof

Napisano 01 październik 2019 - 08:09

Jak ma być Shimano to DG-13. Ale do ciężko i w trudnych warunkach pracujących młynków chyba lepiej zastosować bardziej trwałe pełne syntetyki typu Ardent czy Hot Sauce.

#180 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 01 październik 2019 - 12:19

Jak ma być Shimano to DG-13. Ale do ciężko i w trudnych warunkach pracujących młynków chyba lepiej zastosować bardziej trwałe pełne syntetyki typu Ardent czy Hot Sauce.

Zgadza się.Dobre to Shimano DG13,ale do ciężkiej pracy  z zastosowaniem mocno obciążonych przynęt (duże gumy) wolę posmarować maszynkę smarem Super Lube Synthetic Grease z PTFE.  Oliwka i smar. Sprawdzone.


  • smokwelski i Mateo1989 lubią to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych