Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

CARBONTEX


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   Mateo1989

Mateo1989

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 794 postów
  • LokalizacjaSopot
  • Imię:Mati
  • Nazwisko:W

Napisano 09 marzec 2017 - 21:08

Ktoś zamawiał stąd carbontex?

http://allegro.pl/ca...6471062431.html

Wkurza mnie niska moc hamulca w ceratce  :angry:



#82 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 marzec 2017 - 21:15

Rozmawiałem kiedyś z gościem z tej firmy. Naprowadziłem go na to że może się to nadawać do hamulców.

Dla mnie jest to za mało porowate.



#83 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4352 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 09 marzec 2017 - 21:44

Rozmawiałem kiedyś z gościem z tej firmy. Naprowadziłem go na to że może się to nadawać do hamulców.

Dla mnie jest to za mało porowate.

 

Znaczy za dużo wypełniacza czyli żywicy.  ;)



#84 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 marzec 2017 - 00:24

Podsyłałem mu linki do carbontexu do hamulców ale nie był zainteresowany. Szkoda.



#85 OFFLINE   JanuszD

JanuszD

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaLubartów - Jelenia Góra

Napisano 11 marzec 2017 - 23:05

Żywica w kompozytach nigdy nie jest wypełniaczem, zawsze jest to spoiwo, bez względu na ilość.

 

Te oferowane na linkowanej aukcji płytki niezbyt się nadają na tarcze hamulców przede wszystkim z uwagi na zastosowaną żywicę epoksydową. Żywice epoksydowe nie nadają się do takich celów, bez względu na to czy użyje się ich dużo czy bardzo mało. Pod wpływem temperatury zawsze będą robiły się plastyczne i pojedyncze cząsteczki będą zaciągane przez tarcze na powierzchnię włókien węglowych. Powierzchnia robocza włókien zawsze będzie miała uzupełniany film z cząsteczek epoksydu. Powoduje to klejenie, ciężki start i wzrost uślizgu w miarę wzrostu różnicy prędkości między płytkami. Czyli efekty zupełnie odwrotne od oczekiwanych.

Na okładziny cierne nadają się laminaty na bazie żywic np. fenolowych.


  • thug lubi to

#86 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4352 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 11 marzec 2017 - 23:18

Ooooooooo. Dobrze wiedzieć. Ciekawa informacja. Postaram się to jakoś sprawdzić organoleptycznie. 

Co do żywic epoxydowych zgadzam się w pełni.

Lepiszcze nie może być jednak twarde jak szkło gdyż nie będzie żadnego hamowania a jedynie poślizg. Zwłaszcza po pewnym czasie pracy gdy wypolerowana powierzchnia stanie się "szkłem".  :)



#87 OFFLINE   klimakg

klimakg

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaMielec/Warszawa
  • Imię:Kamil

Napisano 31 październik 2018 - 12:09

Witam, potrzebuje odkupić co najmniej połowę arkusza  CARBONTEX 'u (grubość 0,5 lub 0,7 mm), w razie gdyby ktoś miałby nadmiar na stanie proszę o info na pw.


Użytkownik klimakg edytował ten post 31 październik 2018 - 12:10


#88 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4521 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 11 czerwiec 2021 - 03:36

... Pod wpływem temperatury zawsze będą robiły się plastyczne i pojedyncze cząsteczki będą zaciągane przez tarcze na powierzchni ...



Ma Pan rację, ale tzw. temperatura ugięcia czyli proces kiedy żywica zaczyna być plastyczna dla żywicy epoksydowej wynosi okolo 65 stopni, a dla poliestrowej około 70 do ponoć nawet 100 stopni. Pytanie: czy tarcze w kołowrotku podczas pracy osiągają takie temperatury ?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych