Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Dwa akumulatory - jeden silnik elektryczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
202 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 15:18

Kolego Tomasz es, jezeli masz wskaznik to ja bym nie kombinowal z laczeniem tych akumulatorow. Jedziesz na jednym a pozniej sie przepinasz na drugi. A za ta kase co wydasz na kable ku sobie dobre piwo ;). Chyba ze to polaczenie ma czemus innemu sluzyc

#22 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8437 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 20 listopad 2014 - 15:56

Kable zakupione i zarobione juz końcówki ... ogólnie spiete są dwa juz na ładowarce i się ładuje . Koszt zabawy 30 pln. A po co ?? Wydaje mi się ze lepiej 2 równomiernie rozładować płynąć cały czas na 5 biegu niż jeden wykorzystać do 30 % a drugi do 70%... liczę ze dłużej będzie miało miejsce płynie cie w prędkości max... tzn.. lepiej to mam nadzieje wykorzystać
  • JanuszD i szczupak1 lubią to

#23 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 16:03

Fizyki nijak nie oszukasz, tyle samo energii uzyskasz z dwoch polaczonych akumulatorow co jakbys uzywal kazdego z osobna. Dla wygody uzytkowania to jak najbardziej ma to sens aby nie platac sie z akumulatorami. Jezeli obydwa aku sa w tym samym stanie to bedziesz mial wypadkowe 175ah pojemnosci, ale jezeli ktorys z nich jest slabszy to beda plynely prady wyrownawcze pomiedzy nimi ktore moga zabic ten lepszy akumulator
  • Alek_Art. lubi to

#24 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 16:05

To tak w takim ekstremalnym przypadku

#25 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8437 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 20 listopad 2014 - 16:06

No tak ale np ostatnio pływające wykorzystałem jeden aku do 20 % od 50 % prędkość znacznie spadła . Przepływie te było 12 km... później zapiety 2 i przepływie te kolejne 4 km... przy czym rozładować został w 70-80%... liczę na to ze prędkość zostanie na dłużej osiągana i lepiej wykorzystana a aku nie będą dostawać tak w tyle jak dwa się rozładować np do 50%

#26 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8437 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 20 listopad 2014 - 16:07

A może się coś stać z nimi ?? Jeden nowy a drugi 2 latek

#27 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 16:13

A masz taki tradycyjny woltomierz? Sprawdz sobie przy ilu diodach na silniku masz jakie napiecie, bezpiecznie mozna rozladowywac do 10,5V( jaki masz akumulator?). Chociaz lepiej nie rozladowywac do takiego napiecia poniewaz przy mniejszym rozladowaniu masz wiecej cykli w teorii.
Predkosc Ci spada bo napiecie juz Ci spada ponizej 12V na akumulatorze

#28 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8437 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 20 listopad 2014 - 16:16

Jak sprawdzałem w domu to 2 kreski to ponad 11... echo pokazuje podobnie. ogólnie nigdy poniżej 11 nie schodzi

#29 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 16:18

11V to juz ponizej napiecia nominalnego dla silnika wiec to normalne za spada predkosc

Użytkownik crizz100 edytował ten post 20 listopad 2014 - 16:18


#30 OFFLINE   JanuszD

JanuszD

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaLubartów - Jelenia Góra

Napisano 20 listopad 2014 - 16:36

Nie prowokuję przepychanek, jednak dla dobra Tomka i innych, którzy ewentualnie chcieli by skorzystać może wyjaśnię. Akumulator to nie kondensator, któremu jest niemal zupełnie obojętne jakim prądem będzie rozładowany i tak przy okazji w jakim stopniu. Silnik el. do napędu łodzi "spożywa" znaczny prąd w cyklu ciągłym. Akumulatory mają znamionową pojemność podawaną dla prądu rozładowania np. 6A przy większym prądzie nie jest już tak kolorowo. Nie wdając się w szczegóły dość zawiłe i nudne, dwa połączone równolegle oddają prąd proporcjonalnie mniejszy, ich żeczywista sprawność rośnie. Będąc połączone w czasie ładowania pobierają prąd proporcjonalnie mniejszy i do pełnego naładowania trwa to dłużej (z tego samego prostownika, tak samo nastawionego). Powszechnie wiadomo, że to bardzo dobrze służy akumulatorom. Odnoszę wrażenie, że nie doczytałeś, na mniejszym Tomasz pisał, że przepływa 8km na większy 12km, więc oba są bardzo dobre. Nie ma więc powodu straszyć Kolegi katastrofą, dwa akumulatory połączone pętlą konduktancyjną nie wpadną w rezonans, tętnienie czy inne straszne zależności. Nikt, przynajmniej ja nie próbuję oszukać fizyki, wystarczy ją znać. Prawo Tesli mówi, że "suma prądu wchodzących do węzła jest równa sumie prądów wychodzących z węzła" dotyczy to też rezystancji, napięć a nawet źródeł prądu. Akumulator o mniejszej pojemności przy stałym napięciu ograniczonym obciążeniem jest w stanie wygenerować mniejszy prąd, tworzy się układ samoregulujący. Chyba wyjaśniłem wszystkie dotychczasowe wątpliwości, temat wyczerpałem AMEN



#31 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 17:15

Z calym szacunkiem ale z tym prawem Tesli to pojechales grubo, nie masz pojecia o czym mowisz :D

#32 OFFLINE   ROOS

ROOS

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 403 postów
  • LokalizacjaDąbrowa Górnicza
  • Imię:Ryszard

Napisano 20 listopad 2014 - 19:49

pewnie chodzi mu o I prawo kirchoffa z małą różnicą w definicji ;)



#33 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 20:21

To taka subtelna roznica, tak jakby powiedziec ze Walesa byl papiezem ;)

#34 OFFLINE   JanuszD

JanuszD

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaLubartów - Jelenia Góra

Napisano 20 listopad 2014 - 20:25

Temat wprawdzie wyczerpałem, jednak nie w obronie sprawy, a celem uniknięcia dalszych nieporozumień i NIEUMYŚLNEGO wprowadzania w błąd kolegów którzy pytają ponieważ potrzebują pomocy, wrócę. Owszem pośrednio dotyczą tego 1 prawo Kirchoffa, 2 też ma związek, twierdzenie Thevenina, twierdzenie Nortona, Tesla w swoich pracach usystematyzował i dowiódł, że istnieje uniwersalny związek. Więc pisanie, że nie mam pojęcia o czym mówię, może jest uzasadnione, jednak czy piszący to ma wystarczające kompetencje aby oceniać?

Myślę, że do tematu nie wniesie wiele dalsza analiza tego kto ma rację więc kończę :offtopic:

Pokuj



#35 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 20 listopad 2014 - 20:31

Pływałem łącząc ze sobą dwa akumulatory ale były one takiej samej pojemności i producenta, w dodatku plus podłączałem do jednego, a minus do drugiego. Tak sobie wymyśliłem, że wtedy prąd równo się "rozejdzie" :P . Było wszystko w porządku, na jednym i drugim napięcie po zakończeniu pływania było niemalże identyczne. Ciekaw jestem tej teorii, którą podał @JanuszD,  nie słyszałem o niej, byłem przekonany, że słabszy akumulator w tym przypadku bardziej się rozładuje.

Tomasz sprawdź i pochwal się proszę jakie napięcie mają oba po pływaniu, będzie wszystko jasne. 


  • Tomasz eS lubi to

#36 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8437 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 20 listopad 2014 - 20:32

Pływałem łącząc ze sobą dwa akumulatory ale były one takiej samej pojemności i producenta, w dodatku plus podłączałem do jednego, a minus do drugiego. Tak sobie wymyśliłem, że wtedy prąd równo się "rozejdzie" :P . Było wszystko w porządku, na jednym i drugim napięcie po zakończeniu pływania było niemalże identyczne. Ciekaw jestem tej teorii, którą podał @JanuszD, nie słyszałem o niej, byłem przekonany, że słabszy akumulator w tym przypadku bardziej się rozładuje.
Tomasz sprawdź i pochwal się proszę jakie napięcie mają oba po pływaniu, będzie wszystko jasne.

Masz to jak w banku ...
  • kotwitz lubi to

#37 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 20:48

Temat wprawdzie wyczerpałem, jednak nie w obronie sprawy, a celem uniknięcia dalszych nieporozumień i NIEUMYŚLNEGO wprowadzania w błąd kolegów którzy pytają ponieważ potrzebują pomocy, wrócę. Owszem pośrednio dotyczą tego 1 prawo Kirchoffa, 2 też ma związek, twierdzenie Thevenina, twierdzenie Nortona, Tesla w swoich pracach usystematyzował i dowiódł, że istnieje uniwersalny związek. Więc pisanie, że nie mam pojęcia o czym mówię, może jest uzasadnione, jednak czy piszący to ma WYSTARCZAJĄCE KOMPETENCJE aby oceniać?
Myślę, że do tematu nie wniesie wiele dalsza analiza tego kto ma rację więc kończę :offtopic:
Pokuj


Kolego wydaje mi sie ze ma, ukonczona elektrotechnika. I szczerze powiedziawszy przez 4 lata studiow nikt jakos nie wspomnial o twierdzeniu Tesli dotyczacym pradow w wezle jak juz to Kirchhoffa. Ktory by sie mogl nieco zdenerwowac za odbieranie mu jego odkryc.
Co do rozladowania to bardziej bedzie rozladowywany ten o wiekszej pojemnosci, z tego wzgledu ze bedzie on wyrownywal napiecie tego slabszego (prady wyrownawcze). Ale do tego trzeba by bylo przeprowadzic pomiary.
Pokój ;)

Użytkownik crizz100 edytował ten post 20 listopad 2014 - 20:52


#38 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 20:49

...

Użytkownik crizz100 edytował ten post 20 listopad 2014 - 20:52


#39 OFFLINE   ROOS

ROOS

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 403 postów
  • LokalizacjaDąbrowa Górnicza
  • Imię:Ryszard

Napisano 20 listopad 2014 - 21:37

na pewno duże znaczenie ma stan zużycia obu akumulatorów no i fakt że nie są tej samej pojemności ładunku el. - jeden może się okazać pasożytem i po ich połączeniu odebrać część ładunku - zupełnie jak przy "pożyczaniu prądu" w aucie, w którym padł akumulator. tak jak napisał @crizz100 - do tego trzeba porobić pomiary, a kto się będzie bawił w laboratorium.

z własnego użytkowania dwóch aku o poj. 100Ah (jeden nówka a drugi 3-4letni) używałem ich osobno do silnika, po pierwsze starego nie dało rady naładować już tak jak nowego (mniejsze napięcie do którego się max ładował) a po drugie stary to typowa kwasówka a nowy potoczny "żelowy" więc szkoda było ryzykować ;>

podsumowując kwas poszedł w inne ręce a "żelik" dalej służy.

Tomaszowi życzę sukcesów w swoich działaniach z akusami ;)


  • Tomasz eS lubi to

#40 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 listopad 2014 - 22:37

Co do przypadku Tomasza to przede wszysykim trzeba zobaczyc jakie jest napiecie po naladowaniu, jednego i drugiego po kilku godzinach. Jak sie nie rozni zbytnio to mozna latac. Gorzej jak jeden ma 13,2 a drugi 12,7 wtedy ten nowy caly czas bedziemy rozladowywac




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych