Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

silnik zaburtowy 6 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
351 odpowiedzi w tym temacie

#1 ONLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 229 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 06 styczeń 2015 - 21:51

Witam Szanownych Kolegów. Zamierzam kupić silnik 6 KM ale po przeczytaniu niezliczonej ilości artykułów mam mętlik w głowie i dlatego też chciałem się zwrócić do Was z prośbą o doradztwo w zakupie - jakiś konkretny model, jedno czy dwu cylindrowy - wady i zalety. Wiem tylko, że musi to być 6 KM ze względu na wagę - silnik będzie będzie dosyć często transportowany jak również nie zależy mi na "kosmicznych" prędkościach. Obecnie posiadam Yamahę 4 KM ale czasami brakuje jej mocy szczególnie na rzece (Narew) przy wyższym stanie wody. A może ktoś z Was ewentualnie posiada jakiś ciekawy silnik w super stanie do sprzedaży lub też chciałby się zamienić z 6 na 4 KM.



#2 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 06 styczeń 2015 - 21:59

Na czym pływasz, łódka czy ponton? Jaka spota silnika krótka czy długa?



#3 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:10

Przyłączę się bo też zamierzam kupić silnik 6 KM ze wzgledu właśnie na mobilność. Jako, że będzie uzywany także do trolla to celuję w czterosuw.

Zrobiłem małe rozeznanie i nowsze modele 6 km wszystkich wiodących firm są jednocylindrowe. Waga 25-27 kg. 

Z ważniejszych rzeczy różni je posiadanie lub brak wewnętrznego zbiornika paliwa a także gniazdko ładowania aku.

Wytypowałem wstępnie 3 modele: Mercury F6M , Tohatsu MF6 i Suzuki DF6S.



#4 ONLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 229 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:19

Pływam na "starym" polsporcie 4,20 m waga ok 130 kg. Potrzebny mi silnik z krótką stopą. Z tego co wyczytałem to Mercury jest chyba najgłośniejszym silnikiem, a ilość decybeli w sumie też ma znaczenie.



#5 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:24

Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km :(


Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:24


#6 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:24

Podobno Honda najgłośniejsza. Silnik od kosiarki...

Jest jeszcze Yamaha F4,5,6. Podobno łatwo tą F4 przerobić do F6:

 

 

http://forum-motorow...5-amhl-f6-cmhl/



#7 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:26

Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km :(

Jaki ponton wchodzi w ślizg z dwójką osób z tą Yamaszką?



#8 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:34

Jaki maksymalnie wejdzie to pewnie pojęcie względne od bagażu, wagi pasażerów i wagi samego pontonu... w każdym razie 3,40 jeszcze wchodzi.



#9 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:36

A ludziska tutaj piszą , że we dwie osoby można o ślizgu zapomnieć przy 6 konikach.


  • Łukasz Z 86 lubi to

#10 ONLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 229 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:37

Nie wiedziałem, też że 4 KM można przerobić na 6 KM.



#11 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:39

Moment obrotowy wynika z pojemności i wg mnie i paru osób z, którymi gadałem ważniejszy od mocy chociaż się z nią poprzez pojemność nijako wiąże.

Jakbym słuchał wszystkiego co piszą to bym w trampkach samych chodził, ale Ci... bo będzie lincz publiczny :P

 

Edit: Yamaszka ma spore pojemności i fajnie się zbiera od dołu poza tym 4-suw, umówmy się też, że ślizg a ślizg to różnica, przy f6a łba nie urwie na wietrze :)


Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:43


#12 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:45

Nie wiedziałem, też że 4 KM można przerobić na 6 KM.

W 2-suwie łatwiej, ale nie znaczy, że przy 4-suwie się nie opłaci. Ciekawe czy przy tych yamaszkach mających od 4 do 6km te same pojemności byłaby zauważalna różnica po tuningu.

 

Edit: W sumie tuning a tuning to też różnica, zależy do zmiany czego by się ograniczyć i kto by zrobił ;)


Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:47

  • Lipek.Paweł lubi to

#13 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2015 - 22:55

Masz kilka postów wyżej linka. Trzy iglice i moduł CDI z szóstki.



#14 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 06 styczeń 2015 - 23:03

Masz kilka postów wyżej linka. Trzy iglice i moduł CDI z szóstki.

Faktycznie nawet wylot ten sam, ciekawe ile moduł z 6-tki kosztuje.

Z drugiej strony w używkach 4 czy 6 dostaniesz w podobnych pieniądzach, zależy co się i gdzie trafi :)



#15 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2015 - 23:20

Do nówki się przymierzę. Podobna za granicą można taniej trochę wyrwać. Poczeszę neta.


  • Bober18 lubi to

#16 OFFLINE   Piterson

Piterson

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 144 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr

Napisano 07 styczeń 2015 - 05:02

Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km :(

 Napisz kolego ile ważycie razem , jeżeli po 60 kg to uwierzę że wejdziecie w ślizg...Ja ważę 85 kg i kolega 90 trochę gratów i nie ma mowy o ślizgu...


  • DamianD lubi to

#17 OFFLINE   jani32

jani32

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 72 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Imię:Tomek

Napisano 07 styczeń 2015 - 07:06

Koledzy dajcie sobie spokój z tymi 6hp, bo to są tylko dobrze pod rasowane 4 kone silniczki jedno cylindrowe, do pchanią wody i pontonu nadają się ale nic więcej.
Do porządnego pływania to minimum 8hp najlepiej 10 oczywiście w czterosuwie, takie silniki to już dwa cylindry i ważą tylko ok 40 kg.

#18 OFFLINE   pmiszk1

pmiszk1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 874 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Paweł

Napisano 07 styczeń 2015 - 07:12

Lekkie rozwiercenie 2 dysz i z 4KM tohatsu jest 6 KM. W pojedynke taka 6tka fajnie zasuwa w slizgu w 2och juz tylko miele wode

Użytkownik pmiszk1 edytował ten post 07 styczeń 2015 - 07:14


#19 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 styczeń 2015 - 07:38

Koledzy dajcie sobie spokój z tymi 6hp, bo to są tylko dobrze pod rasowane 4 kone silniczki jedno cylindrowe, do pchanią wody i pontonu nadają się ale nic więcej.
Do porządnego pływania to minimum 8hp najlepiej 10 oczywiście w czterosuwie, takie silniki to już dwa cylindry i ważą tylko ok 40 kg.

Wiem, że najlepiej odrzutowy od razu kupić. Pozostanę przy tym 25 kg. 40-tki nie założę sam w trudnych warunkach. 



#20 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 07 styczeń 2015 - 07:40

Nie będę się sprzeczał, bo nie ma o co, jak ktoś się uprze to przyznam rację ;)

Ze swojej strony powiem tylko tyle, że 6 koni a 6 koni robi czasem wielką różnicę: pojemność, moment obrotowy, mierzona moc km jest zaokrąglana raz w jedną a raz w drugą stronę, sprawność, nie mówiąc już o podantości samego pontonu do wchodzenia w ślizg :)

Tak jak w autach jedno i drugie o takiej samej ilości koni będzie mieć różne osiągi np. opel omega 3.0 2011ps, mitsubushi eclipse 3.0 211ps oraz mustang 4.0 212ps, różnica między nimi znaczna, mam wymieniać dalej? ;)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych