Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

silnik zaburtowy 6 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
351 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   marianosum

marianosum

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 855 postów
  • LokalizacjaStW

Napisano 07 styczeń 2015 - 22:49

W pojedynke taka 6tka fajnie zasuwa w slizgu w 2och juz tylko miele wode


O to to ,dokładnie przerobiłem temat tak jak napisałeś.

#42 OFFLINE   pmiszk1

pmiszk1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 874 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Paweł

Napisano 08 styczeń 2015 - 08:56

Dlatego na moje roczne tohatsu 4/6KM (15mth) z polskiej dystrybucji za chwile bede szukal chetnego


Użytkownik pmiszk1 edytował ten post 08 styczeń 2015 - 08:57


#43 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15579 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 styczeń 2015 - 08:59

Dlatego na moje roczne tohatsu 4/6KM (15mth) z polskiej dystrybucji za chwile bede szukal chetnego

Masz czwórke czy szóstkę?



#44 OFFLINE   pmiszk1

pmiszk1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 874 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Paweł

Napisano 08 styczeń 2015 - 09:09

Mam czwórke zrobioną na szóstkę



#45 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15579 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 styczeń 2015 - 14:15

Daj znać na priv jak się zdecydujesz. Przerabiany przez serwis? Linia paliwowa czy wewnętrzny zbiornik? Ma ładowanie aku?



#46 OFFLINE   Piterson

Piterson

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 144 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr

Napisano 08 styczeń 2015 - 17:44

Mam czwórke zrobioną na szóstkę

 

Moduł zapłonowy wymieniałeś ? Jeżeli same dysze to on nie ma 6KM..



#47 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 08 styczeń 2015 - 18:52

Panowie 4 a 6 km na jednym cylindrze to żadna różnica.to jak kręcenie bata z g....


  • spy i kotwitz lubią to

#48 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15579 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 styczeń 2015 - 19:08

Panowie 4 a 6 km na jednym cylindrze to żadna różnica.to jak kręcenie bata z g....

Zawsze myślałem, że silnik o mocy 6 koni ma ma jej 50% więcej od czerokonnego... . . Gdy podkręcisz silnik w samochodzie ze 100 do 150 koni zapewniam, ze poczujesz róznicę. I cylindrów nie dokładasz.

Chybam, że tą moc producenci z księżyca podają.



#49 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 08 styczeń 2015 - 19:14

Między 4 a 6 masz może 20%. Miałem 4KM i 6KM.


Użytkownik spy edytował ten post 08 styczeń 2015 - 19:28


#50 OFFLINE   Jano

Jano

    mode raptor

  • Moderatorzy
  • 3206 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 08 styczeń 2015 - 19:33

.


Użytkownik Jano edytował ten post 08 styczeń 2015 - 19:37


#51 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 08 styczeń 2015 - 20:25

Na papierze to jest 50%, w realu 20%.



#52 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 08 styczeń 2015 - 21:10

powyżej 1/3 otwarcia przepustnicy tylko  wibracje wzrastają



#53 OFFLINE   Marek z Marek

Marek z Marek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Marek

Napisano 08 styczeń 2015 - 21:22

Witam, problem mocy silnika przerabiałem przez kilka lat i tak: yamaha 2 km, jonhson3,3 km, mercury 6km,  mercury9,9km,  yamaha 20km, mercury,,25km, (dwusówy) ;) . Później nie było lepiej. Czterosówy jonhson 5km, yamaha 8 km no  i wreście jest św. gral honda 30 km na razie spokój :D .   Rzeka Narew, Bug, ZZ. Wisła. Reasumując z doświadczenia wiem minimum 8km czterosów o ślizgu zapomnij, troling tak,  oczywiście 2 gary, mało pali cichy, nie trzęsie.Firma praktycznie obojętna ja nie użytkowałem suzuki , tohatsu ale wiem że, są to dobre firmy. W Twoim przypadku szukaj yamahy 6km lub 8 km czterosówa starszy typ 2 cylindrowy, nie do zdarcia, pali szklanke sosu na1godz.w trolu.O zaletach i wadach pozostałych można by długo. Ja pływam na romanie Pułtusk z ZZ 40min, Zambska Kościelne ok 1 godz. spalam odpowiednio ok. 5 litr i 7 litr na 70%  gazu, w górę rzeki w dól odpowiedno mniej, acha płyne sam. :good:



#54 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15579 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 styczeń 2015 - 21:34

Panowie. Ja wszytko rozumiem tylko, ze przy moich założeniach ponton 3,10-3,30 i silnik 6KM (25 kg) wystarczy:

- małe zbiorniki 100-400 ha

- pływanie 90% w pojedynkę

- troling

- zakładam trudny brzeg i niesienie sprzętu przez 50-100 metrów. Czasem z górki a z powrotem pod...

- czas napompowania pontonu, załozenia silnika i przygotowania do odpłyniecia powinien byc ograniczony do minimum.

- wieksze czterosuwy mają najcześciej linię paliwową. Po co mi dodatkowy balast i zabieracz miejsca na niedużym pontonie?

 

Ponton 3,60 i więcej jest przesadą.

Tak samo silnik powyżej 30 kg.

Co z tego, że nie popłynę w ślizgu czasem. To nie jest priorytet.

 

Jak mi sie zestaw znudzi to kupię ponton 3,60 . silnik 10-12 KM i przyczepkę pod to wszystko. Tylko to już nie jest takie mobilne rozwiazanie jak ponton w bagażniku. 



#55 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 09 styczeń 2015 - 21:57

@godski optymalne rozwiązanie to moim zdaniem 330 i 5 Hp.

Ponieważ:

Ponton-

     Sam dasz radę rozłożyć gume max 20 min

     W razie potrzeby zabierzesz z sobą kumpla i komfortowo połowicie we dwóch

Silnik-

     Waga ciut ponad 20kg /4takt/

     Śmieszne spalanie, brak potrzeby linii paliwowej

     Sam się poślizgasz

 

Przy pontonie 360-370 samemu przy rozkładaniu / składaniu idzie się zaje..../ nie wspomnę o transporcie mimo kółek, mówię o wrzuceniu np do auta lub przeniesieniu 2 toreb na jakiś płaski teren by nadmuchać. Opcja fajna nawet z 20Hp ale z przyczepką.

Silnik 9 Hp waga , spalanie, linia paliwowa.Opcja fajna z przyczepką

 

Jeśli będziesz chciał porównać zapraszam na teścik nie masz daleko; ponton 330 , 370 i silniczki 5 i 9,9



#56 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15579 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 styczeń 2015 - 22:18

@godski optymalne rozwiązanie to moim zdaniem 330 i 5 Hp.

Ponieważ:

Ponton-

     Sam dasz radę rozłożyć gume max 20 min

     W razie potrzeby zabierzesz z sobą kumpla i komfortowo połowicie we dwóch

Silnik-

     Waga ciut ponad 20kg /4takt/

     Śmieszne spalanie, brak potrzeby linii paliwowej

     Sam się poślizgasz

 

Przy pontonie 360-370 samemu przy rozkładaniu / składaniu idzie się zaje..../ nie wspomnę o transporcie mimo kółek, mówię o wrzuceniu np do auta lub przeniesieniu 2 toreb na jakiś płaski teren by nadmuchać. Opcja fajna nawet z 20Hp ale z przyczepką.

Silnik 9 Hp waga , spalanie, linia paliwowa.Opcja fajna z przyczepką

 

Jeśli będziesz chciał porównać zapraszam na teścik nie masz daleko; ponton 330 , 370 i silniczki 5 i 9,9

Generalnie wiem o wszystkim powyższym, ale dziękuję za rady. Myslę jeszcze tylko czy 5 czy też 6 KM. Waga taka sama.Cena praktycznie też.

 Mam dzieciaki w wieku 8 i 14 lat i turystycznie mozna by było z nimi w wakacje śliznąć się to tu to tam. Oczywiście bez żadnego innego szpeju. Czyli ja 85 kg i osoba 30-50 kg. I tutaj ten 1 konik może robić różnicę.

Ale z drugiej strony na niektórych zbiornikach max. 5 KM i trzeba z naklejką kombinować.

 

Ciekawe, że na YouTubie na silniczkach 3,3 KM pływają w ślizgu aż miło popatrzeć.

 

 

Wobec powyższego nikt mnie przekona mnie do tego abym kupił ponton 360 i silnik 40 kg (koniecznie czterosuw ma być). Nie ma to przy moich założeniach sensu.  



#57 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 09 styczeń 2015 - 22:19

Minusy trollinowania jednocylindrowcem - hałas i telepie.



#58 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 09 styczeń 2015 - 22:35

Rób jak uważasz, ja to przerobiłem i byłem tak samo mądry że mi 6KM styknie do mojego pływania i gdy inni mi próbowali wybić z głowy taki silnik udawałem że nie słyszę. Efekt był taki, że gdy w pontonie byłem sam z pudełkiem wobków i kilkoma litrami paliwa było fajnie ale gdy dołożyłem szpeju, ktoś do mnie wsiadał, wsadziłem rybe na pokład to trzeba było robić patenty z przedłużką, kłaść się, cudować. Nawet samemu gdy wpływałem w warkocz główki trza było dać kitę bo było mało mocy. Ze spalaniem też nie jest różowo bo jak mu dasz w palnik, a musisz mu dać by płynął, to ssa paliwo aż miło. Do tego podczas trola wibracje i hałas jest spory. Przerobiłem 4 silniki i 2 pontony swoje. Ja + syn 20kg +szpeju może z 40kg i nie ślizgałem na 6KM na Wiśle.



#59 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15579 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 styczeń 2015 - 23:08

Rób jak uważasz, ja to przerobiłem i byłem tak samo mądry że mi 6KM styknie do mojego pływania i gdy inni mi próbowali wybić z głowy taki silnik udawałem że nie słyszę. Efekt był taki, że gdy w pontonie byłem sam z pudełkiem wobków i kilkoma litrami paliwa było fajnie ale gdy dołożyłem szpeju, ktoś do mnie wsiadał, wsadziłem rybe na pokład to trzeba było robić patenty z przedłużką, kłaść się, cudować. Nawet samemu gdy wpływałem w warkocz główki trza było dać kitę bo było mało mocy. Ze spalaniem też nie jest różowo bo jak mu dasz w palnik, a musisz mu dać by płynął, to ssa paliwo aż miło. Do tego podczas trola wibracje i hałas jest spory. Przerobiłem 4 silniki i 2 pontony swoje. Ja + syn 20kg +szpeju może z 40kg i nie ślizgałem na 6KM na Wiśle.

Nie łowię na Wiśle. A Ty ciągle z tymi warkoczami, główkami i prądem. ;) 



#60 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 10 styczeń 2015 - 03:52

Nowe 4-suwy 1 cylidnrowe ani nie muszą być głośne ani telepać. Nie wiem jak tam kultura pracy innych praktyce, ale nowa yamaszka mega cicha.

Do trola wziąłbym 6km albo 4 do podkręcenia jak dywagowaliśmy wcześniej, bo i waga taka sama.

 

Rób jak uważasz, ja to przerobiłem i byłem tak samo mądry że mi 6KM styknie do mojego pływania i gdy inni mi próbowali wybić z głowy taki silnik udawałem że nie słyszę. Efekt był taki, że gdy w pontonie byłem sam z pudełkiem wobków i kilkoma litrami paliwa było fajnie ale gdy dołożyłem szpeju, ktoś do mnie wsiadał, wsadziłem rybe na pokład to trzeba było robić patenty z przedłużką, kłaść się, cudować. Nawet samemu gdy wpływałem w warkocz główki trza było dać kitę bo było mało mocy. Ze spalaniem też nie jest różowo bo jak mu dasz w palnik, a musisz mu dać by płynął, to ssa paliwo aż miło. Do tego podczas trola wibracje i hałas jest spory. Przerobiłem 4 silniki i 2 pontony swoje. Ja + syn 20kg +szpeju może z 40kg i nie ślizgałem na 6KM na Wiśle.

Ładna hondzina 15ps na forum jest do wyrwania, jakby łyknął to na niedużych obrotach 10km/h może trolować. Drżyjcie szczupaki  :ph34r:






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych