Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

silnik zaburtowy 6 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
351 odpowiedzi w tym temacie

#101 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 10 maj 2017 - 20:46

Cię pieron, droga przeróbka jak na tak mały silnik:) no ale teraz to będzie pocisk he:) :) :)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 10 maj 2017 - 20:47


#102 OFFLINE   mancio

mancio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów

Napisano 11 maj 2017 - 04:00

Piotrek "pocisk" to ja mam od Ciebie. Mercury 9,9 idzie w ślizgu aż miło. A w tym przypadku, hmmm piszesz droga przeróbka. Nie do końca. Za nowy silnik dałem 3300 + teraz te części to wyjdzie koło 5ciu... Nowa yama f6 kosztuje 6500-6700 to i tak jestem do przodu sporo... A co do silnika, to musiałem go sobie zostawić, bo jednak większość jezior u mnie

(oprócz tych w strefie ciszy) to dozwolony silnik do 5km... A ja będę miał na czapie 4 a pod czapą 6 :)


  • Paweł J lubi to

#103 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 11 maj 2017 - 06:31

mancio , fajnie by było zrobić pomiar prędkości np.GPS-em  przed i po tuningu . Byłoby czarno na białym ,jaki motorek , jaki zestaw tuningowy, ile to wszystko kosztowało i co nam to dało . Na tej samej łajbie oczywiście.


Użytkownik M a r a s edytował ten post 11 maj 2017 - 06:32


#104 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 11 maj 2017 - 08:05

Czy jest przepis nakazujący umieszczenie na czapie naklejki z mocą silnika? Czapa czapą, ale co z tabliczką znamionową?


 

. A co do silnika, to musiałem go sobie zostawić, bo jednak większość jezior u mnie

(oprócz tych w strefie ciszy) to dozwolony silnik do 5km... A ja będę miał na czapie 4 a pod czapą 6 :)



#105 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 11 maj 2017 - 10:10

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem ale w druga stronę - tzn silnik "drutuje" i czy powinienem mieć jakiś dokument  , określający realną moc silnika, lub nie drutując a poprostu utrata mocy wynikająca z zużycia motorka( żart) ;)

 

Taki paradoks ale np. mam silnik mocy 40 KM, jadę na zbiornik gdzie jest ograniczenie do np. 5 KM i załóżmy mam dokument, że silnik jest zblokowany do 5 ale z możliwością odblokowania znowu  na 40 KM - czy będę mógł pływać na takim zbiorniku  ;)

 

W holandi jak dobrze pamiętam "nie ważna jest moc silnika" a prędkość z jaką płyniemy , i tu odpowiednie uprawnienia lub ich brak w przypadku nie przekroczenia 18 km/h czy coś takiego. I tu przekładając na polskie realia i ograniczenia zbiorników co do mocy silników zaburtowych również powinni ograniczyć prędkość na takich zbiornikach a nie moc,  bo ponton czy jakieś inne małe pływadełko na 5 konnym silniku popłynie pewnie z 25 km/h a może i więcej  przy sprzyjających warunkach a moja łódka 5 km/h. Czyli szanse pływania  , szybszego przemieszczania są nierówne a bezpieczeństwo???? Kto bardziej wodę zmieli, falowanie itd....

 

Niby na dużej łódce bezpiecznie, ale nie raz na wodzie przyszedł szkwał z nikąd i trzeba było szybko uciekać z wody - na 5 KM nie koniecznie szybko łódką, która przecież jest bezpieczna ale jak widać nie jest ;)

 

Państwo ciągle wszystkiego zakazuje, nakazuje itd nikt nie patrzy na to co dobre. Wyobraźmy sobie wypadek na wodzie lub szkwał, jestem z 40 konnym silnikiem na wodzie ale pływam zgodnie z przepisami załóżmy do 10 km/h ( z możliwosćią 50 km /h ;) ), w stanie wyżej konieczności używam pełnej mocy bo chce komuś pomóc lub sobie samemu w stanie zagrożenia życia...

 

Chyba trochę pokręciłem, ale mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi ;)

 

Tu bym poprosił o pomoc kolegów czy i jak można taki papierek nabyć, bo to czy 4 czy 6 jest to jakby mało ważne i przydatne, bo właściciel takiego silnika doskonale sobie zdaje sprawę co wiesza na pawęż, a przy sprzedaży na umowie powinien umieścić że silnik ma większą moc niz wynika z tabliczki znamionowej.


Użytkownik womaly23 edytował ten post 11 maj 2017 - 10:25


#106 OFFLINE   mancio

mancio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów

Napisano 11 maj 2017 - 17:35

mancio , fajnie by było zrobić pomiar prędkości np.GPS-em  przed i po tuningu . Byłoby czarno na białym ,jaki motorek , jaki zestaw tuningowy, ile to wszystko kosztowało i co nam to dało . Na tej samej łajbie oczywiście.

 

Będzie zrobione, sam jestem ciekaw czy warta była "skórka wyprawki" :P


  • M a r a s lubi to

#107 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 11 maj 2017 - 19:21

Co mi zrobią jak mnie złapią z silnikiem 20 na akwenie, gdzie jest ograniczenie do 5? Zakładam pływanie bez ślizgu, tak do 10km/h.

Niektóre  Parki Narodowe chcą kasę za wstęp na ich teren. Jednak jak nie zapłacisz, to nie mają podstaw prawnych aby ukarać.



#108 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 11 maj 2017 - 22:12

mancio , czy śruba zostaje taka jak była czy też będzie inna ?



#109 OFFLINE   mancio

mancio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów

Napisano 12 maj 2017 - 04:54

Kolega Davson pisał, że śruba idzie ta sama i wierzę na słowo, na razie zostawiam tą co jest i się później zobaczy. Dzisiaj odbieram silnik, pewnie w niedzielę pływanie i dam znać co i jak...


  • M a r a s lubi to

#110 OFFLINE   Davson

Davson

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 34 postów

Napisano 12 maj 2017 - 07:29

 Popatrz na stronie Yamahy przy porównaniu silników F4 F5 F6 sruby dedykowane sa te same. Silnik F6 ma obroty wyższe o 500 od F4 . Potem możesz pokombinować ze śrubą którą dopasowujesz do łodzi. Ma płynąc szybko przy podanych obrotach mocy maksymalnej. Śrubę dobieramy do masy łodzi i jej walorów nautycznych czy jakoś tak . Wybierasz najlepszą spełniającą te wymogi i po temacie.



#111 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 12 maj 2017 - 08:00

Silnik F6 ma obroty wyższe o 500 od F4 .

 

500 dodatkowych obrotów daje 2 KM ????



#112 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 12 maj 2017 - 08:39

Dawka paliwa i sterowanie zapłonem +500 obrotów =+2KM

#113 OFFLINE   mancio

mancio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów

Napisano 12 maj 2017 - 20:22

Panowie dałem du...y. Już piszę dlaczego. Odebrałem dziś silnik z serwisu i owszem dysze wymienili ale modułu nie bo " nie mają go do czego podłączyć"... tzn za dużo kabli. Zadzwoniłem tam gdzie zamawiałem moduł i resztę części i okazało się że to moduł nie do tego silnika. ten moduł który kupiłem jest do silnika z dwoma garami. I pytam się gościa co teraz? A on mi na to, że części elektronicznych nie przyjmują do zwrotu mogą mi jedynie "pomóc" sprzedać ten moduł... Ja mówię, że pisałem, że potrzebuję moduł z silnika f6, a człowiek mi na to ,że oni sami nie wiedzą bo yamaha nie udziela im takich informacji, to "tajne", że do f6 idzie inny "cewkomoduł" nie taki jak ja zamówiłem bo ten idzie do silnika z dwoma cylindrami,  ja mówię, że zamawiałem dysze i moduł do F6 do zamiany z F4 i ma gość dzwonić po niedzieli... Wykręcają się, mogą mi zamówić "tamten" ale tego nie przyjmą bo to część "elektroniczna"... Póki co zobaczę jak idzie silnik na zmienionych samych dyszach od F6 bez modułu... A później obaczym :(



#114 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 12 maj 2017 - 20:25

Jeśli w ogóle odpali to będzie więcej palił wachy .... prawdopodobnie i nic więcej.


Użytkownik bankroot edytował ten post 12 maj 2017 - 20:31


#115 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15577 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 maj 2017 - 20:55

Panowie dałem du...y. Już piszę dlaczego. Odebrałem dziś silnik z serwisu i owszem dysze wymienili ale modułu nie bo " nie mają go do czego podłączyć"... tzn za dużo kabli. Zadzwoniłem tam gdzie zamawiałem moduł i resztę części i okazało się że to moduł nie do tego silnika. ten moduł który kupiłem jest do silnika z dwoma garami. I pytam się gościa co teraz? A on mi na to, że części elektronicznych nie przyjmują do zwrotu mogą mi jedynie "pomóc" sprzedać ten moduł... Ja mówię, że pisałem, że potrzebuję moduł z silnika f6, a człowiek mi na to ,że oni sami nie wiedzą bo yamaha nie udziela im takich informacji, to "tajne", że do f6 idzie inny "cewkomoduł" nie taki jak ja zamówiłem bo ten idzie do silnika z dwoma cylindrami,  ja mówię, że zamawiałem dysze i moduł do F6 do zamiany z F4 i ma gość dzwonić po niedzieli... Wykręcają się, mogą mi zamówić "tamten" ale tego nie przyjmą bo to część "elektroniczna"... Póki co zobaczę jak idzie silnik na zmienionych samych dyszach od F6 bez modułu... A później obaczym :(

Wprowadzili cię w błąd . Muszą przyjąć to na klatę. Ich wina.



#116 OFFLINE   rafalc

rafalc

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 198 postów
  • Lokalizacjadolny slask
  • Imię:rafal

Napisano 12 maj 2017 - 21:10

No to skur.....stwo z ich strony.Mi w serwisie we Wrocławiu powiedzieli że moduł przy F5 jest taki sam jak w F6-tce.Różnica pomiędzy nimi jest tylko taka że F5-tka jest zblokowana dyszą paliwową i to wszystko.Zeby zrobić z F5 - F6 ponoc wystarczy zmienić dysze(ale to tajna informacja)Sam już nie wiem co o tym myśleć.Ma ktoś może dojście do serwisówek tych silników?Jeżeli chodzi o przeróbke z F4 na F6 to tak jak pisal kolega mancio potrzeba wiadro części .Dlatego podczas zakupu silnika wyłożyłem tysiaka więcej i wziołem Yamahe F5 zamiast F4.Pozdro



#117 OFFLINE   mancio

mancio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów

Napisano 14 maj 2017 - 18:33

Więc tak, jestem po pływaniu. Zmiana samych dysz dała... nic nie dała. Także potrzebny moduł. Nie ma co, jutro będę do nich dzwonił. Jak sobie chcą, ja ten moduł zwracam. Część jest fabrycznie zapakowana, nie był to produkt na zamówienie, tylko mieli go na stanie, nikt nie poinformował mnie o tym, że jest to moduł do silnika dwucylindrowego, nigdzie nie było informacji o tym, że nie będę mógł zwrócić tej części... To moje argumenty, wolałbym to załatwić polubownie...



#118 OFFLINE   Davson

Davson

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 34 postów

Napisano 14 maj 2017 - 20:29

Z tej strony 

http://www.boats.net...ater/parts.html

Wystarczy porównać nr. części z F4 i części z F6 . Żadnego wiadra ze sobą na części zabierać nie trzeba. Moduł z F6 ma inny nr. jest odblokowany i silnik kręci 500 obrotów więcej. Dysza jest ciut większa też ma inny nr. katalogowy. Części z Parsuna F6 są takie same jak do Yamahy a wychodzi dużo taniej i i innych klonów chińskich tego silnika.

Silnik Yamahy F4 bez mała po połowie odkręconej manetki nie reaguje na gaz. Mam sam taki silnik F4 jako pomocniczy do F60 Yamahy który posiadam.



#119 OFFLINE   rafalc

rafalc

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 198 postów
  • Lokalizacjadolny slask
  • Imię:rafal

Napisano 18 maj 2017 - 17:41

Hmm,zalej mam zagwozdke w glowie bo na tej stronce niema (lub nie widze silnika F5)i  dalej nie wiem czy modul w F5 jest taki sam jak w F6.Miedzy F4 a F6 faktycznie jest roznica.



#120 OFFLINE   mancio

mancio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów

Napisano 26 maj 2017 - 19:46

Panowie pomocy! Dzisiaj doszedł właściwy moduł od f6. Moduł wstawiony i dupa :angry: . Żadnej zmiany. Prędkość taka sama jak byłą tak i jest. Co robić???






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych