Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Użytkowanie silnika (ponton)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   ziober

ziober

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 193 postów

Napisano 06 grudzień 2009 - 16:57

Witam,
Mysle o mocnym motorze i marzy mi się Yama 8KM lub za tańsze pieniądze wychodzi Tohatsu 9,8KM (mówimy o nowych). Zastanawiam się tylko czy prawie 40kg to sprzet, dla wedkarza ktory wiecej łowi w pojedynke.
Niby dystans pomiedzy autem a wodą nie będzie z reguły wielki no ale jeszcze trzeba to przypiac do powęży. A przyznam się że siłownię ostatnio zaniedbałem :unsure:

Inaczej zostanie mi 4KM Yama lub 5KM Tohatsu. Czyli ok 22-26 kg wg producentów.

Moto użytkowany będzie głównie na niedużej zaporówce i Odrze.

Co byście doradzili?

Ile palą te mocniejsze jednostki? Można to gdzieś sprawdzić(?).

Pozdrawiam, ziober

#2 OFFLINE   szewer

szewer

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 472 postów

Napisano 06 grudzień 2009 - 17:10

Cześć,
Powiem Ci tak, miałem przyjemość użytkowania silnika Honda 8KM na Wiśle. Silnik waży około 42kg i pojedynkę da się go zapiąć do pontonu, ale trzeba mieć trachę pary i nie jest to zbyt komfortowa sprawa dla jednego nawet silnego faceta. Ja miałem od samochodu do wody dosłownie kilka metrów, jeśli musiałbyś nosić ten sprzęt kilkadziesiąt lub więcej to się zwyczajnie zamęczysz. Rozejrzyj się w silnikach Mercury z tego co się orientuje są najlżejsze jeśli chodzi o 4 suwy i moc około 10KM.
Ja rozglądam się poważnie za silnikiem 2 suwowym z dozownikiem oleju, przy mocy około 10KM waży niecałe 30kg.
Jak mogę Ci coś poradzić, nie baw się w silniczki 4-5KM gdy chcesz pływać pontonem po rzece, to zdecydowanie za mało, żeby pływanie oprócz przemieszczania się dawało troche funu.
Ja planuje kupić ponton 3,6m, obowiązkowo z twardą podłogą i dmuchanym kilem. Pływa się takim zdecydowanie fajniej niż z podłogą półtwardą, ja zrobiłem ten błąd i kupiłem własnie taki ponton na Wisłe.
Pozdrawiam
Szewer

#3 OFFLINE   Salmo_Salar

Salmo_Salar

    FlyFisher

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • LokalizacjaBp

Napisano 06 grudzień 2009 - 17:28

Jeszcze często jeżdżąc na Mazury miałem w użytkowaniu łódkę z silnikiem 15KM. Z pewnym wiadomych względów trzeba było go chować do pomieszczenia. Nosiłem to sam po pochyłości, potem po schodach a następnie na łódkę...

Da się :lol:

Pozdr.

Salmo

#4 OFFLINE   szewer

szewer

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 472 postów

Napisano 06 grudzień 2009 - 17:37

15KM to był 4 suw czy 2 suw?

#5 OFFLINE   Salmo_Salar

Salmo_Salar

    FlyFisher

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • LokalizacjaBp

Napisano 06 grudzień 2009 - 17:44

A wiesz, że nie pamiętam :wacko: Nie będe odpowiadał bo nie chcę okłamać. Ale z reguły, z tego co pamiętam, dostawaliśmy dwusuwy.

Pozdr.

Salmo

#6 OFFLINE   szewer

szewer

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 472 postów

Napisano 06 grudzień 2009 - 17:58

No właśnie, 2 suwy są sporo lżejsze od 4 suwa. Ale coś za coś :D
Kultura pracy jest nieporównywalna

Pozdrawiam
Szewer

#7 OFFLINE   ziober

ziober

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 193 postów

Napisano 06 grudzień 2009 - 19:30

Cześć,
Ja rozglądam się poważnie za silnikiem 2 suwowym z dozownikiem oleju, przy mocy około 10KM waży niecałe 30kg.
Pozdrawiam
Szewer


Gdzie i jak warto szukać takich 2suwowych silników(?) Bo w sklepach już nie dostanę nowego.
Szewer w jaki model celujesz?


#8 OFFLINE   filip

filip

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 569 postów

Napisano 06 grudzień 2009 - 20:20

Ja mam ponton 3.30 -sztywna podłoga,i silnik tohatsu 4 km przerobiony na 6 km. Waż 26-27 kg samemu idzie w ślizgu po Odrze,a co do noszenia to na cięższy bym się niezdecydował. Czasami kawałek trzeba przenieść a to męczy plecy ;)

#9 OFFLINE   szewer

szewer

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 472 postów

Napisano 06 grudzień 2009 - 20:28

[quote]
Cześć,
Ja rozglądam się poważnie za silnikiem 2 suwowym z dozownikiem oleju, przy mocy około 10KM waży niecałe 30kg.
Pozdrawiam
Szewer
[/quote]

Gdzie i jak warto szukać takich 2suwowych silników(?) Bo w sklepach już nie dostanę nowego.
Szewer w jaki model celujesz?

[/quote]

Szukam czegoś 9,9KM, oczywiście używka, można czasami trafić jakieś cacuszko, chociażby na Allegro. Jeśli chodzi o firmy to raczej nie przywiązuje do tego wagi, trzeba patrzeć na stan techniczny.

Pozdrawiam

#10 OFFLINE   robotronKTM

robotronKTM

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów
  • LokalizacjaRADOM

Napisano 26 grudzień 2009 - 17:49

Witam

Ja przy pontonie 305 cm (bombard Tropic) waga około 33 kg, pływałem na 5km Yamaha 2T- pływając samemu idealny zestaw, w ślizgu dopływa się szybko na miejscówki. Niestety, samemu łowi się jakoś tak smutno, więc zmieniłem silnik na 8KM Yamahy także 2T i szczerze polecam taki silnik, jak się trafi sztukę w dobrym stanie to silnik na wiele lat.

Pozdrawiam
Robert

#11 OFFLINE   tomuś

tomuś

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 176 postów
  • LokalizacjaOstrów Wlkp.

Napisano 02 styczeń 2010 - 22:44

Panowie czy jakikolwiek znany Wam silnik elektryczny spełni wymagania co do pontonu Bush kaiman 300A przy połowie na Warcie albo Odrze max w 2 osoby???

#12 OFFLINE   luksaj

luksaj

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 144 postów
  • LokalizacjaMielec

Napisano 03 styczeń 2010 - 02:33

Ja moge wyrazic moja skromna opinie bo nie mialem mozliwosci wyprobowania innych silnikow elektrycznych jak tylko ten co posiadam motorguide 30 lbs i jesli chodzi o wody stale nie bylo problemu nigdy , ale wyszla prawda na jaw jak wziolem go jako silnik pomocniczy na wisle w okolicy Polanca i tam juz nurt daje popalic tak wiec ledwie dawal rade na 5 biegu utrzymac ponton 3,10 z dwoma osobami w miejscu , co za tym idzie to szybkie zuzycie bateri bez efektow przemieszczania sie pod prad. Podejrzewam ze im mocniejszy silnik tym szybciej sie rozladuje bateria a co do predkosci cudow nie bedzie .A co do wiekszych silnikow spalinowych moge powiedziec ze problem ciezaru silnika jesli ktos nie daje rade taszczyc go z samochodu do zwodowanego pontonu to sa dostempne takie fajne kola podczepiane do pontonu co po zwodowaniu skladaja sie i operuje sie pontonem juz zmontowanym z silnikiem jak jakims wozkiem i co fajniejsze nie zajmuja duzo miejsca




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych