Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaka ładowarka ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
469 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Zanderix

Zanderix

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1259 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Arkadiusz
  • Nazwisko:Maćkiewicz

Napisano 18 grudzień 2009 - 17:44

Szukam ładowarki do akumulatora żelowego 110Ah.

Czy któryś z kolegów może polecić konkretny, sprawdzony i tani :D model ?

PZDR
Zanderix

#2 OFFLINE   dekosz

dekosz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 23 grudzień 2009 - 18:31

Witam
Podczepiam się również do tematu po przeszukaniu forum i sieci najlepszą opcją wydaje się EST 514, niestety tania nie jest więc może ktoś używa tańszej i równie dobrej byłbym wdzięczny za podanie takowej :D

Pozdrawiam

#3 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 23 grudzień 2009 - 22:38

Używam jeszcze drożśzej od 514 modelu 516. Nie ze względów krezusowskich a dlatego, że mi taka wciśnięto do ręki w sklepie bo nie miałem pojęcia o co tu chodzi.

Ważne jest aby była to ładowarka automatyczna przeznaczona do aku zelowych.
Ważne jest aby jej prąd ładowania miał wartość około 1/10 pojemności ładowanego aku.
I to chyba wszystko co jest potrzebne w dobrej ładowarce no może jeszcze funkcja podtrzymania napięcia w okresie zimowym. Ja do tego celu kiedyś całkiem przypadkiem znalazłem w lidlu ładowareczkę mikroprocesorową za 14,99. :mellow:

#4 OFFLINE   Zanderix

Zanderix

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1259 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Arkadiusz
  • Nazwisko:Maćkiewicz

Napisano 29 grudzień 2009 - 11:54

@zamker
A jak Ci się spisuje ta ładowarka, jakieś problemy w trakcie eksploatacji ? Wystarczająco dba o akumulatory ?

PZDR
Zanderix



#5 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 29 grudzień 2009 - 14:52

O to wlasnie idzie, zeby prad ladowania aku wynosil 1:10 jego pojemnosci. jezeli chcemy na sile wydusic wiekszy prad to akumulator wytrzyma krocej. Jezeli(tak jak niektore ladowarki) rezim ladowania bedzie taki, ze i kilkanascie godz bedzie za malo to nigdy sie nie naladuje podczas wyjazdu.
Ja bym optowal za taka ladowarka, ktora albo ma mozliwosc przelaczania z trybu auto na tryb reczny albo po prostu z trybem recznym.
W 100Ah aku trzeba pamietac o max 10A pradzie ladowania i nie przekraczas czasu 10godz.

Ja mam model est 516 Stefpol (poland), jest w nim mozliwosc przelaczania trybu z samochodowego/marine/żelowy a takze regulacji w pewnych granicach pradu ładowania.

Gumo

#6 OFFLINE   Zanderix

Zanderix

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1259 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Arkadiusz
  • Nazwisko:Maćkiewicz

Napisano 29 grudzień 2009 - 19:55

O ile nie mam problemu z kwasami - przerobiłem ten tamat dość dobrze :D to z żelem tracę właśnie cnotę :D

Wyczytałem, że właśnie żele wymagają większego zachodu ot chociażby uwagi na volty (magiczne 14,9), a nie tylko ampery :D - stąd moje pytanie o dobrą i sprawdzoną ładowarkę do żelówki - bez względu na koszta.

Kwasówki obskakiwaliśmy z kolegą oryginalną Minkotowską ładowarką, która była na tyle inteligenta, że takiego lenia jak ja wyręcza z obowiązku pilnowania procesu ładowania bateryjek i dlatego właśnie szukam czegoś analogicznego dla żelu :D

PZDR
Zanderix

#7 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 29 grudzień 2009 - 23:43

O to wlasnie idzie, zeby prad ladowania aku wynosil 1:10 jego pojemnosci. jezeli chcemy na sile wydusic wiekszy prad to akumulator wytrzyma krocej. Jezeli(tak jak niektore ladowarki) rezim ladowania bedzie taki, ze i kilkanascie godz bedzie za malo to nigdy sie nie naladuje podczas wyjazdu.
Ja bym optowal za taka ladowarka, ktora albo ma mozliwosc przelaczania z trybu auto na tryb reczny albo po prostu z trybem recznym.
W 100Ah aku trzeba pamietac o max 10A pradzie ladowania i nie przekraczas czasu 10godz.

Ja mam model est 516 Stefpol (poland), jest w nim mozliwosc przelaczania trybu z samochodowego/marine/żelowy a takze regulacji w pewnych granicach pradu ładowania.

Gumo



Gumo wychodzi na to, że mamy tę samą ładowarkę EST 516 gdzie w Twojej jest ten przełącznik zmiany pracy z trybu samochodowego na inny.? A jeżeli chodzi o prąd ładowania to reguluje się go od zera do maksykalnej mocy tej ładowarki czyli szczytowych 15A
Przełącznik napięć to i owszem w mojej jest no chyba że jest już dostępny jakis nowszy model tej ładowarki. ?
Ładowarka ta jest przystosowana do podtrzymywania aky przez dłuższy okres czyli powiedzmy przez zimę. W tej sytuacji jednak prąd ładowania zmniejszamy na wartość samorozładowania aku jaką podaje producent danej baterii.

Arku wspomniana i zalinkowana ładowarka jak narazie jest jedną z najlepszych dostępnych za nieduże pieniążki na naszym rynku.
Dosyć dokładnie dopracowany układ sterujący prądem ładowania pozwala na bezpieczne zostawienie podłączonego aku na całą zimę bez obaw, że zostanie przeładowany. Ważne jest jednak aby aku żelowy nie był wydymany poniżej 11-10,5V również chłód a szczególnie temp poniżej zera mocno niszczą żelówki.

Arku gdyby coś jeszcze to pytaj - będę wiedział to podpowiem. :D






#8 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 grudzień 2009 - 10:06

Tak to ten model, z tego co pamietam z instrukcji to ten przelacznik napiec byl zalecany (wybor okr. typu aku - odpowiednia pozycja przelacznika)

Jak sie kupi to w instrukcji wszystko stoi.

Mysle, ze rzeczywiscie ten produkt wart jest polecenia, uzywalem rzadko ale problemow nie bylo.

Mialem taki problem ale z zelowka 7Ah do sondy - jak sie za mocno rozladuje to ladowarki automatyczne nie chce ladowac bo maja ustawione limity na dana wart. napiecia czyli inaczej mowiac wowczas nie widza akumulatora.

Gumo

#9 OFFLINE   Arek Gdańsk

Arek Gdańsk

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 26 postów
  • LokalizacjaGdańsk

Napisano 30 grudzień 2009 - 19:07

Witam, osobiście używam takiego prostownika http://www.allegro.p..._856012804.html
ładuje nim akumulatory żelowe do echosond jak i akumulatory łodzi. Jak dla mnie spisuje się bardzo dobrze.Jest tani i naprawdę dobry.

#10 OFFLINE   godski

godski

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 11771 postów
  • LokalizacjaJanki blisko Stolicy

Napisano 09 wrzesień 2011 - 23:01

Odswieżam.
EST-516 można również naładować żelówke 7 AH. Ustawiamy prąd ładowania na minimum i ładowarka nie pozwoli przekroczyc maksymalnych 14,9 V.

#11 ONLINE   krakus

krakus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 626 postów
  • LokalizacjaAFG...

Napisano 10 wrzesień 2011 - 08:53

Zenderix poczytaj jeszcze
tu ==>> http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&th=3840& ;prevloaded=1&&start=0

#12 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2664 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 12 wrzesień 2011 - 10:19

panowie czy ktos uzywal ladowarki tronics t4x czy jak jej tam?
niby prosto podlaczasz akumulator wybierasz czy chcesz 0,8a czy 3,6A prad ladowania (wybr niby pomiedzy aku motocyklowym a samochodowym). podlaczam swoje aku zelowe 10AH (aku i ladowarka nowe) i po zapaleniu kontrolki aku pelny podlaczam do niego miernik i co? 12v (nie powinno byc 14+ ?) no to podlaczam na nowo i mieze napiecie ladowania w trakcie ladowania 13.5 (w specyfikacji stoi 14.7) to normalne?

#13 OFFLINE   godski

godski

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 11771 postów
  • LokalizacjaJanki blisko Stolicy

Napisano 12 wrzesień 2011 - 11:15

Przy 14,7-14,9 V powinna się odłączyć. Chwilę po odłączeniu ładowarki powinno być 13-14V na aku.
Przy 10Ah powinno się wybrać 0,8 AH.

Coś jest nie tak z tą ładowarką. Mogłeś wybrać sprawdzone wyroby firmy Stef-Pol i Tatarek. Mam ładowarki tych firm od lat i zero problemów.

#14 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 wrzesień 2011 - 11:47

Jest jeszzce mozliwosc, ze jest zalatwiony aku. Mialem tak, zarowno na zelowym jak i kwasowym.

Gumo

#15 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1908 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 12 wrzesień 2011 - 12:39

też mi się wydaje ze prędzej może to być wina żle sformowanego lub wypracowanego aku.

#16 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2664 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 12 wrzesień 2011 - 13:28

oba produkty nowe ze sklepu. prostownik coprawda byl nieuzywany dluzszy czas. Oczywiscie wybieram 0,8A.
Wlasnie sprawdzilem jeszcze raz. aku naladowany pokazuje 13.5V a w trakcie ladowania z prostownika leci to samo 13,5 i pokazuje, ze aku pelny .
Znalazlem tez w garazy zwykly prostownik (taki starego typu z amperomierzem z przodu), ale amperomiez pokazywal 0 ciagle (pewnie uwalony) a voltomierz szedl w gore jak potluczony przy 15.33V odlaczylem prostownik w obawie o aku (zreszta i tak ten prostownik dawal prad rzedu 2A z tego co pisalo na obudowie wiec i tak byl za mocny...

ten tronic teoretycznie w specyfikacji powinien ladowac 14.4v i nie wiem czy 13.8 zmierzone jest wartoscia prawidlowa ze wzgledu np na spadek napiecia po podlaczeniu baterii czy jest wartoscia za niska = cos tam niehalo z stabilizacja napiecia? pradu nie mierzylem bo to osobny problem.

Ps ladowarka ma tez 3ci tryb (1szy - 14.4v 0.8A, 2gi 14.4v 2.5 czy ile tam A, 3ci 14.7V 3,6A) i niezalenie od wybranego tryby voltomierz pokazuje 13.51-13.52v.

#17 OFFLINE   radeqs

radeqs

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Imię:Konrad

Napisano 12 wrzesień 2011 - 13:38

Czy ładowarka nie przechodzi czasem w tryb podtrzymania napięcia stwierdzając wcześniej, że aku jest naładowany na full? Rozładuj go trochę i sprawdź jeszcze raz jak się zachowa ładowarka.

#18 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 wrzesień 2011 - 15:10

Zgadza sie, przy podlaczeniu do prostownika pokazuje powyzej 13V (da sie tak zmierzyc bo woltomierz jest laczony do pomiaru szeregowo) ale po podlaczeniu do odbiornika zdycha od razu bo nie daje pradu (pradu nie da sie zmierzyc ladowarka bo jest wymagane polaczenie szeregowe).

Wyglada na spieprzony aku.

Prad mozna zmierzyc podlaczajac np. minn kote i w szereg do tego amperomierz co pokaze chwilowy prad plynacy przez w/w uklad.

Gumo

#19 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2664 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 12 wrzesień 2011 - 16:55

(pradu nie da sie zmierzyc ladowarka bo jest wymagane polaczenie szeregowe).

Wyglada na spieprzony aku.

Prad mozna zmierzyc podlaczajac np. minn kote i w szereg do tego amperomierz co pokaze chwilowy prad plynacy przez w/w uklad.

Gumo



moge zmierzyc prad w ladowaniu (chyba) jakbym wpial szeregowo amperomierz przed aku. pytanie jest ile powinien pokazywac V aku zaraz po naladowaniu - czy te 13.5 czy ile tam napisalem wczesniej jest ok czy powinno byc 14.7?

#20 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 wrzesień 2011 - 17:26

Jakos tak nigdy nie zdazylem z ladowniem, zeby wskazywalo wiecej niz jakies 13,6 V. :D
Czyli nigdy nie doczekalem az mi ladowarka sie wylaczy bo stwierdzi, ze aku jest naladowany do tego stopnia, ze grozi jego przeladowanie.

Jezeli pokazuje te 13,5 V po naladowaniu to moim zdaniem nie wyglada jeszcze zle.
Dalej chyba nie zrozumielismy sie...trudno mi powiedziec jaki powinien byc prad w trakcie ladowania.

Chodzilo mi, zeby po ladowaniu zmontowac taki uklad: jeden zacisk aku - jeden zacisk amperomierza - drugi zacisk amperomierza - jeden zacisk minn koty (albo innego obciazenia) - drugi zacisk minn koty - drugi zacisk aku.
Jezeli aku jest do d... to prad bedzie minimalny, co zreszta powinno byc widoczne po zachowaniu sie silnika.

Gumo






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych