Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisujemy kołowrotek - krok po kroku

kołowrotek serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
637 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3527 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 15 maj 2010 - 19:20

podpowiem,że gdy do mechanizmu dostanie sie woda i wypłucze smar takie chroboty są wyczuwalne,na koło głowne nanies smar i zobaczysz jak diametralnie zmieni to pracę kolowrotka.bedzie smigał jak wczesniej.

stawiam własnie na to ,bo juz nie raz tak miałem

#42 OFFLINE   kondorr

kondorr

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 03 czerwiec 2010 - 09:30

Witam wszystkich. Dostałem ostatnio w prezencie Stradica 2500FI. Pierwsze wrażenie tragiczne, strasznie głośno pracuje, słychać szum nawet przy pracy na sucho. Czy ten typ tak ma czy próbować go smarować. Jeśli tak to co?

#43 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 03 czerwiec 2010 - 14:57

Przesmarój go i podokręcaj dokładnie, myślę, że praca bardziej Ci się spodoba. Smarój koło zębate główne i możesz machnąć też to mniejsze pod nim.

#44 OFFLINE   Hubertus

Hubertus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1849 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 05 czerwiec 2010 - 13:28

Witam
Mam problem ze swoim kręciołkiem, a mianowicie Team Dragonem, sprzęcik troche czasu już ma (jesień 2006)i mam problem.
Ostatnio go smarowałem i po zabiegu mam problem z blokadą biegu wstecznego, łożyskiem oporowym. Raz działa raz nie, kolowrotek przepuszcza i stanowi to problem przy podrywaniu przy jigowaniu.
Ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane, sam jestem raczej atechniczny lae też nie palcem robiony, tylko potrzebna mi fachowa porada.

#45 OFFLINE   szpiegu

szpiegu

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2534 postów
  • Lokalizacjadziki zachód :)

Napisano 05 czerwiec 2010 - 13:33

widocznie niechcący przesmarowałeś czymś oporowe dlatego przepuszcza

#46 OFFLINE   Hubertus

Hubertus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1849 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 05 czerwiec 2010 - 13:53

obstawiałem taka ewentualność
jak w takim razie postąpić, rozebrać wyczyścić ewentualny czynnik smarujący z oporowego i powinno być ok, mam nadzieję
Pozdrawiam

#47 OFFLINE   szpiegu

szpiegu

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2534 postów
  • Lokalizacjadziki zachód :)

Napisano 05 czerwiec 2010 - 14:01

trzeba chyba odtłuścić czymś benzyna itp.

#48 OFFLINE   Hubertus

Hubertus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1849 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 04 październik 2010 - 19:34

W dniu dzisiejszym rozebralem, wyczyściłem i złożyłem kręcioł Team Dragon.
Operacja bez przygód, nie zostało sie części, niestety po złożeniu cosik chrobocze, domyślam się że zębatka głowna i naped rotora nie są spasowane jak za pierwszym razem.
Jak myślicie czy maszynka się dotrze czy lepiej rozebrać i spróbować spasować.
Pozdrawiam

#49 OFFLINE   Jack__Daniels

Jack__Daniels

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2210 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra/Horten

Napisano 04 październik 2010 - 20:51

ad kondorr
ja mam dwa Stradick'i FI i jakoś się dotarły, ale nie podobał mi się fakt, że docierać się musiały. Sam bym ich nie kupił, ale ojciec podczas pobytu w Kanadzie mi je kupił (sadziłem, że stradic to stradic i te z FI będą jeszcze lepsze niże FE, które również posiadam - myliłem się). Moje przyjechały zza wielkiej wody więc nawet nie bawiłbym się w gwarancję i sam rozkręciłem i nawaliłem smaru bo były praktycznie suche w środku. Dalej mam problemy z kabłąkiem i nie zawsze da się go odciągnąć, czasami ustawi się w takiej pozycji, że nie mogę go zablokować do rzutu. Jak je już zajadę to będę się zastanawiał nad innymi maszynkami, a wtedy pewnie na forum pojawi się pytanie :D.

ad Hubertus
Faktycznie możesz sprawdzić czy po ponownym założeniu przekładni będzie lepiej. Masz tyle możliwości ile ząbków w przekładni :D.
Tak poważnie to rozmawiałem kiedyś z facetem, który żyje z naprawy kołowrotków i powiedział mi, że należy zaznaczyć w jakiś sposób przekładnie przed jej wyciągnięciem, tak, żeby później trafiła na swoje miejsce. Dla mnie to dziwne bo, żeby miało to sens to na tym kole zębatym i na tej części, które to koło zębate napędza musiałaby być identyczna liczba ząbków. Różnica choćby o jeden sprawi, że przy każdym obrocie zęby będą się inaczej układały względem siebie. Mam nadzieję, że się dobrze wyraziłem :D i zrozumiesz o co mi chodzi :D.
Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia przy majsterkowaniu.

#50 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 04 październik 2010 - 22:36

Dla mnie to dziwne bo, żeby miało to sens to na tym kole zębatym i na tej części, które to koło zębate napędza musiałaby być identyczna liczba ząbków. Różnica choćby o jeden sprawi, że przy każdym obrocie zęby będą się inaczej układały względem siebie. Mam nadzieję, że się dobrze wyraziłem :D i zrozumiesz o co mi chodzi :D.
Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia przy majsterkowaniu.


bo te przekladnie nie sa okragle i dlugosc zebow nie jest identyczna stad jak dluzsze zeby oski A trafia na srednia badz rowniez dluzsze zeby przekladni B to nie chodza ladnie.
Ja w moim exage to olalem bo juz sie balem, ze x ty raz go nie skrece. jak zacznie porzadnie dawac w d to go na morze na splawik dam az sie zajedzie a do spina kupie slammera

#51 OFFLINE   Jack__Daniels

Jack__Daniels

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2210 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra/Horten

Napisano 05 październik 2010 - 06:59

Chyba źle się wyraziłem. Może narysuję :D
przekładnia 1) 1234512345123451234512345
przekładnia 2) 1234123412341234123412341
Jedna przekładnia ma 5 zębów, a druga 4. Popatrz co ile cykli ząbki z jednej i drugiej przekładni będą się stykały.

Pozdrawiam.

#52 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 05 październik 2010 - 07:30

Takie tematy to ja lubię... :mellow:
A już wyjątkowo szczególnie kocham motyw dziurki, zwanej portem smarowania w shimaniakach... <_< Czy ktokolwiek potrafi mi pokazać gdzie w instrukcji, schemacie czy innej literaturze, jest choćby słówko o tym żeby wlewać tamtędy jakikolwiek olej czy inną tłustą rzadziznę..??? <_<
  • dtzab lubi to

#53 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 05 październik 2010 - 07:43

Hubercik, dotrzeć, to się zawsze dotrze... Ale myślimy, że lepiej rozebrać i złożyć jeszcze raz albo i dwa... Czasem trza podejść parę razy aż będzie dobrze... :D

#54 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14823 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 05 październik 2010 - 08:35

A jesli rozbieramy nowy kolowrotek.
jeszcze niedotarty ? to tez trzeba oznaczac przekladnie ?


  • dtzab lubi to

#55 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 05 październik 2010 - 08:46

w przypadku powaznych producentow zebatki sa zaznaczane fabrycznie :D

#56 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 05 październik 2010 - 11:35

hmm w shimano teoretycznie sa jakies kropki i strzalki, ale nie idzie rozpoznac co i jak bo na schemacie ztcp sa 2 strzalki na jednej zebatce i 2 kolka na drugiej a w rzeczywistosci sa 4 kolka i nie wiadomo ktora pare wybrac


btw wlasnie w jakiejs gazecie wedkarskiej wyczytalem relacje z beloniady i radzili wedkarza uzywajacym kolowrotkow nie odpornyc na slona wode by je przed lapaniem posmarowac wd40

#57 OFFLINE   Jack__Daniels

Jack__Daniels

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2210 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra/Horten

Napisano 05 październik 2010 - 12:28

ad Guzu,
niestety nie wiem bo nie zadawałem takiego pytania. A jestem za cienki, żeby domniemywać.
ad pitt
toś mnie lekko zaskoczył, nie sprawdzałem czy w shimano tak jest czy nie albo tam nic nie ma i oni nie sa poważnym producentem :D. Bedę musial się przyjrzeć jak będę przygotowywał kołowrotki do nowego sezonu.

pzdr.

#58 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 05 październik 2010 - 19:22

W shimano seido są takie znaczniki do składania, niedawno rozbierałem i wiem bo za pierwszym razem nie trafiłem na dobra parę. Kilka dni temu smarowałem stradica i tam nie widziałem już żadnych znaczników, może nie ma potrzeby w tych kołowrotkach, nie wiem.

#59 OFFLINE   benjam87

benjam87

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 239 postów
  • Lokalizacjacentralna Wisła

Napisano 17 listopad 2010 - 17:33

Witam,

Panowie mam problem z moim Red arciem, otóż kołowrotek jakiś czas temu rozebrałem i przesmarowałem no i mam teraz same kłopoty najpierw łożysko łożysko oporowe mi strasznie szumiało ale działało poprawnie rozebrałem naoliwiłem łożysko no i przestało trzeszczeć ale zaczęło przepuszczać zatem znowu je rozebrałem i odtłuściłem tak by było suchutkie no i niestety znowu co jakiś czas przepuszcza i nie wiem co z tym fantem zrobić, może ma ktoś na to jakiś pomysł bo kołowrotek jest stosunkowo nowy jeden sezon no i poza tym mankamentem chodzi poprawnie.

#60 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 17 listopad 2010 - 17:37

obstawiam, ze cos pokisiles ze sprezynkami od waleczkow w oporowce





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych