Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Pytanie o pracę w Abu Garcia C3 4601


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Wojtulson

Wojtulson

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaŁódź/Benelux
  • Imię:Wojtulson

Napisano 01 kwiecień 2015 - 15:04

Mam szybkie pytanie o multiplikator Abu Garcia C3 4601 a konkretnie o jego pracę.

 

Otóż kiedy hamulec jest odkręcony na maksa praca jest idealnie gładka. Kiedy zaczynam dokręcać hamulec pojawia się lekki szum i odczucie lekkiego ząbkowania.

Po lekkim wysunięciu mechanizmu kiedy przestaje działać mechanizm wodzika objawy ustają, więc to tę cześć podejrzewam o zakłócenie pracy.

 

Kołowrotek kupiłem używany i jest to pierwszy mój multk.

 

Będę wdzięczny za informację czy to jest normalne i czy powinienem się tym przejmować.

 

Pozdrawiam!



#2 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 01 kwiecień 2015 - 15:24

 

Po lekkim wysunięciu mechanizmu kiedy przestaje działać mechanizm wodzika objawy ustają, więc to tę cześć podejrzewam o zakłócenie pracy.

 

 

 

A co to znaczy?

 

W pierwszym rzędzie stawiałbym na napęd. Dokręcając gwiazdę wciskasz płytki cierne w duże koło napędowe, chcąc nie chcąc delikatnie zmieniasz jego położenie względem piniona (mniejsza zębatka). To jest położenie w jakim pracował pod obciążeniem, w tym położeniu pinion dotarł się z dużym kołem i tak ma, czyli ząbkuje sobie. Ale to taki strzał na odległość. 



#3 OFFLINE   Wojtulson

Wojtulson

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaŁódź/Benelux
  • Imię:Wojtulson

Napisano 01 kwiecień 2015 - 15:30

A co to znaczy?

 

W pierwszym rzędzie stawiałbym na napęd. Dokręcając gwiazdę wciskasz płytki cierne w duże koło napędowe, chcąc nie chcąc delikatnie zmieniasz jego położenie względem piniona (mniejsza zębatka). To jest położenie w jakim pracował pod obciążeniem, w tym położeniu pinion dotarł się z dużym kołem i tak ma, czyli ząbkuje sobie. Ale to taki strzał na odległość. 

 

Napęd? Masz na myśli tę część którą wyjmuję po odkręceniu trzech śrub/nakrętek? Po wyjęciu wszystko chodzi gładko. Chyba, że po odkręceniu tego elementu hamulec nie jest zaciśnięty.



#4 OFFLINE   Arturrr

Arturrr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 164 postów
  • LokalizacjaZielona Góra
  • Imię:Artur

Napisano 01 kwiecień 2015 - 15:44

Witam. Rozbierać na części. Wymyj w benzynie ekstrakcyjnej. Posmaruj dobrym mazidlem i wtedy ocen pracę.
  • minecjusz lubi to

#5 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 01 kwiecień 2015 - 18:03

Napęd? Masz na myśli tę część którą wyjmuję po odkręceniu trzech śrub/nakrętek? Po wyjęciu wszystko chodzi gładko. Chyba, że po odkręceniu tego elementu hamulec nie jest zaciśnięty.

 

Napęd rozumiem jako pinion + duże koło. Zestaw dwóch zębatek które współpracują. Czasem ząbkuje i nic z tym nie zrobisz. Oczywiście mowa o pracy pod obciążeniem, bo inaczej nie ma sensu dywagować. 



#6 OFFLINE   Wojtulson

Wojtulson

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaŁódź/Benelux
  • Imię:Wojtulson

Napisano 01 kwiecień 2015 - 20:02

Zębatki czuć już przy pracy bez obciążenia. Ale jest to bardzo lekkie ząbkowanie. Sprawdzę w weekend nad wodą na przynęcie. Byłem dzisiaj w wędkarskim pokazać sprzedawcom kołowrotek i w ich opinii trzeba trochę popracować młynkiem nad wodą to się ułoży.
Osoba od której kupiłem mówiła, że był używany raz. Zobaczymy jak będzie. Na razie dziękuję za pomoc.



#7 OFFLINE   pacek222

pacek222

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 297 postów
  • LokalizacjaKielce
  • Imię:Grzegorz

Napisano 02 kwiecień 2015 - 19:24

Nieraz tak jest że przy kręceniu na sucho niby czuć jakieś ząbkowanie ,a założona na koniec zestawu przynęta sprawia że multik pracuje maślanie.



#8 OFFLINE   Novis

Novis

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1735 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Nowicki

Napisano 09 kwiecień 2015 - 20:43

Przeważnie jest odwrotnie.



#9 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 17 lipiec 2016 - 16:18

Ja mam pytanie do posiadaczy C3 4601UC. Mam taki model, jak rowniez C3 5501. W 5501 nakrętka docisku szpuli ma w srodku kwadratowa miedziana blaszkę i taki czarny plastikowy klips, w który wchodzi os szpuli. Nakrętka ta kręci sie z dosc dużym oporem i pozwala na bezproblemowe ustawienie siły docisku szpuli.

Natomiast w moim 4601UC nakrętka posiada w srodku jedynie sama kwadratowa blaszkę, bez żadnego dodatkowego elementu. Sama nakrętka kręci sie z dużym luzem, prawidłowo dociska os szpuli dopiero pod sam koniec gwintu z obudowie i często przy zmianie siły hamowania gwiazda przez przypadek poruszam ta nakrętkę i luzuje lub za mocno dociskam os szpuli.

Pytanie zatem, czy model 4601UC tak ma, czy w nakrętce powinien byc jeszcze jakis dodatkowy element-klips (niestety ten z 5501 nie pasuje)? Na schematach wyglada na to, ze nic tam nie brakuje ale moze któryś z kolegow ma dokładnie ten model 4601UC i moze sprawdzić to u siebie? Bede bardzo wdzięczny.

Zaznaczę rowniez, ze z tego co porównywałem, model 4601 i 4601UC maja inne szpule (UC ma grubsza os szpuli), przez co maja chyba ciut inna konstrukcje.

Jesli jednak maja taka sama konstrukcje, to u mnie nie ma elementu #20090 z tego schematu http://s7d5.scene7.c...324_12592-2.pdf

Użytkownik Żbiku edytował ten post 17 lipiec 2016 - 16:36





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych