Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silikonowa Forma


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Miciek

Miciek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaElbląg

Napisano 18 styczeń 2010 - 19:17

Witam wszystkich Pasjonatów mam takie pytanie, mianowicie czy ktoś z kolegów używał do robienia form na piankowe woblery specjalnego silikonu do wyrabiania form.
Czy zdaje on egzamin, po zastosowaniu piany poliuretanowej?.
Z tego co się dowiedziałem, do żywicy epoksydowej jest on idealny, ale interesuje mnie pianka, jak on się zachowuje, jak wiadomo piana ma dosyć silną siłę rozprężania, obawiam się czy ten silikon wytrzyma. Jeśli ktoś to stosuje i miał by ochotę podzielić się swoimi spostrzeżeniami z góry dziękuje.
  • Adam L. lubi to

#2 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1407 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 18 styczeń 2010 - 21:52

Witam ja stosuje kauczuk kondensacyjny sylikony maja mniejsza żywotność i mogą się deformować to znaczy przy dokładnym odwzorowaniu małych detali na wobku

#3 OFFLINE   Miciek

Miciek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaElbląg

Napisano 18 styczeń 2010 - 22:08

Witam i dziękuje za przyłączenie się do wątku.
A gdzie takowy kauczuk szukać? i czy cenowo porównywalny jest do silikonu?
Zawsze strugałem woblery z drewna, ale chciałem pobawić się w pianie o ile mi się uda, bo jestem zielony nawet nie mam pojęcia jaka piana jak to wtryskiwać itd.
No ale podstawą jest zrobienie formy jak ją wykonam to będę szukał na necie pomocy, w jaki sposób i czym wypełnić tą formę ;)

#4 OFFLINE   harp

harp

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 styczeń 2010 - 23:07

wedle moich doświadczeń jubilersko protetycznych jeśli zastosujesz silikon w sztywnych obudowach(dwie połówki w pudełkach np: plastikowych)to powinno się udać. Scianki nie pozwolą na deformację.

#5 OFFLINE   Miciek

Miciek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaElbląg

Napisano 19 styczeń 2010 - 11:18

Tak się zastanawiam może i ma Pan racje, ale przy większych woblerach typu Jerk, obawiam się ze pianka możne rozprężyć trochę wnętrze silikonowej formy i mogą wystąpić minimalne zniekształcenia odlewu.
Myślę ze tak jak Pan Matusiak napisał ten kauczuk raczej zdecydowanie był by lepszy.
Z tego co się dowiedziałem tan silikon występuje w rożnych twardościach, być może to kwestia doboru odpowiedniego silikonu


#6 OFFLINE   harp

harp

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 19 styczeń 2010 - 23:37

Jeśli forma nie pozwoli na odkształcenie, wypchnięcie silikonu poza obudowę powinno się udać. Nie wiem gdzie dostać taka piankę w ilości nie hurtowej bo bym chętnie sam aprawdził.

#7 OFFLINE   Miciek

Miciek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaElbląg

Napisano 20 styczeń 2010 - 18:47

Możliwe że to sie uda, jeśli zrobię tak jak Pan pisze, tzn: usztywnię formę.
Wiem ze robią Jerki właśnie w silikonowych formach

#8 OFFLINE   harp

harp

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 styczeń 2010 - 21:37

Czekam na wyniki. Szkoda że do Elbląga tyle drogi.
Jest też taka bardzo sztywna guma stosowana do form jubilerskich do wtryskiwania wosku. Kolor żółto pomarańczowy. Wulkanizuje się to w specjalnych puszkach a potem odpowiednio rozcina. Ale nie wiem czy uda się to w warunkach domowych.

#9 OFFLINE   Miciek

Miciek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaElbląg

Napisano 21 styczeń 2010 - 20:40

Na chwile obecną popróbuje coś albo w żywicy, lub silikonie.
Na pewno nie prędko zrobię jakąś formę (mało czasu), ale jeszcze w tym roku :D
Puki co na sezon przygotuje się skrobiąc w drewnie.
Dzięki za podpowiedz

#10 OFFLINE   Monk

Monk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 497 postów
  • LokalizacjaWieruszów/Wrocław

Napisano 21 styczeń 2010 - 21:40

Tak sobie czytam ten wątek i myślę o tych silikonach i z racji mojego zawodu(dentysta) nachodzą mnie pewne wnioski, które być może wam pomogą:
1. Forma do silikonów w zasadzie jest zawsze konieczna(u nas są to łyżki wyciskowe).
2. Proponuję to zrobić tak jak my to robimy aby uzyskać i sztywność,trwałość i dokładność zarazem czyli dwuwarstwowość:
1 warstwa z silikonu gęstego (tzw. Heavy/Putty Body) np.Zeta
2 warstwa cienka , ale bardzo dokładna z płynnego silikonu (np. Orangewash). Choć myślę,że tą drugą warstwę możecie sobie darować, bo przy odlewie woblerów nie potrzebujecie aż takiej dokładności (dalsza obróbka), a ten silikon typu Putty powinien rozwiązać wasze problemu.
Pozdrawiam


#11 OFFLINE   harp

harp

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 21 styczeń 2010 - 23:14

To prawda zupelnie o tym zapomniałem.
Masy wyciskowe są dużo sztywniejsze mogą być lepsze. Jutro wybiorę w pracy najsztywniejsza i napisze co i jak.

#12 OFFLINE   Miciek

Miciek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaElbląg

Napisano 22 styczeń 2010 - 21:40

O proszę no tak, porozmawiam ze swoim dentystą, tylko kurcze zęby mam zdrowe :unsure: , to będę musiał znaleźć jakiś pretekst, żeby tam zajść i porozmawiać z nim ;), gdzie takowy silikon mogę kupić w moim mieście, o ile to możliwe

#13 OFFLINE   harp

harp

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 styczeń 2010 - 23:18

Najlepsza jest impreguma ale droga i mieszadło trzeba mieć specjalne. Jest jeden WIELKI minus mas wyciskowych dla dentystów. Czas wiązania to zaledwie kilka minut. Moim zdaniem może być za szybko.

#14 OFFLINE   Monk

Monk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 497 postów
  • LokalizacjaWieruszów/Wrocław

Napisano 23 styczeń 2010 - 12:19

Tak, ale masy masz dwuskładnikowe, więc dając mniej katalizatora wydłużasz czas wiązania nawet do kilkunastu minut. A Impregum faktycznie bardzo dobra, ale są lepsze ;)

#15 OFFLINE   harp

harp

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 23 styczeń 2010 - 12:59

My robimy na tym i teleskopy i licówki onleye i inleye porcelanowe. Szkielety frezowane i ta masa najlepiej zdaje egzamin. Pozdrawiam

#16 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2729 postów

Napisano 23 styczeń 2010 - 13:09

Jaki jest koszt wykonania takiej formy silikonowej pod woblera 6-cio centymetrowego?

Pozdrawiam
Slider

#17 OFFLINE   judo 1988

judo 1988

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 516 postów
  • Imię:andy

Napisano 01 marzec 2012 - 20:45

U mnie koszt takiej formy to coś koło 100 zł :D

#18 OFFLINE   wedkarzyk1

wedkarzyk1

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaWrocław/Oława
  • Imię:Zbigniew

Napisano 02 marzec 2012 - 11:36

Jak masz już doświadczenie to koszt materiału ok 25-35 zł jak nie masz doświadczenia to zanim wykonasz formę z której będziesz zadowolony na 99% to parę stówek :lol: .
  • Harjer lubi to

#19 OFFLINE   Melanzyk

Melanzyk

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2887 postów
  • LokalizacjaDublin / Częstochowa / Lubaczów
  • Imię:Maciej

Napisano 07 listopad 2014 - 08:09

Witam.

Zeby nie tworzyc nowego tematu odkopie ten z przed wiekow.

 

Poszukuje silikonu formerskiego odpornego na wysokie temperatury do odleania olowiu bezposrednio na stelazu woblera.

Mold Max 60 jest na wysokie temperatury, ale nie tak wysokie zeby ogarnac olow z tego co wyczytalem z ulotki.

Zna ktos jakis inny?

 

Pozdrawiam Melek



#20 OFFLINE   Tomy

Tomy

    Ekspert

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 14833 postów

Napisano 07 listopad 2014 - 08:19

http://www.progmar.s...zator-p-80.html


  • Melanzyk lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych