Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Kto mi zrobi ładowanie do Yamaha 15KM 4-sów ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 07 czerwiec 2017 - 21:07

Coś nie tak, ale mogę się mylić. Aku ma 12v ładowanie 8 czyli po podpięciu kabli do aku ma mierniku powinno pokazać 20v a to by było za dużo. Regulator powinien dawać wolne ładowanie +3V max na max obrotach.

Silnik nie może Ci rozładować aku może go tylko ładować, przecież bez aku silnik ci odpala itd wiec można rzec że do pracy silnika aku jest Ci zbędny. Moim zdaniem cały czas za duże wartości Ci pokazuje. Musisz podpiąć kable do aku, odpalić silnik i zmierzyć miernikiem, jeśli będzie powyżej 15V to jest źle...

Użytkownik womaly23 edytował ten post 07 czerwiec 2017 - 21:13


#42 OFFLINE   Davson

Davson

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 34 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 10:15

Prawidłowe ładowanie to 13,6 v do 14,4 v



#43 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 10:39

Davson do 14.7 pokazuje na aku w większości silnkow. Ale kolega ma na wyjściu, za regulatorem bez aku 8-20V tosz to szok:/

Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 czerwiec 2017 - 10:40


#44 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 08 czerwiec 2017 - 10:51

Według zrzutu z serwisowki który jest kilka postów powyżej tak ma właśnie być , domniemuje że zaczyna ładować akumulator dopiero od 1500 obrotow

#45 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 10:53

Nie,

#46 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 08 czerwiec 2017 - 11:03

Z całym szacunkiem ale jest jak byk napisane, bieg jałowy 6V, 1500obr 20V i 3500obr 46V chyba że Yamaha kłamie w swojej serwisowce

Załączone pliki



#47 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 11:12

Przeanalizuj to co czytasz i potem z całym szacunkiem popraw się ;)

 

Rozważmy przykład 1500 obrotów -20V. Masz na aku max 12.5 V a przy 1500 będzię Ci go ładować 20V tyle to nawet na rozruch sie nie podaje z prostownika przy całkowicie padniętym aku.....



#48 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 08 czerwiec 2017 - 12:49

Przeanalizuj to co czytasz i potem z całym szacunkiem popraw się ;)

 przy 1500 będzię Ci go ładować 20V tyle to nawet na rozruch sie nie podaje z prostownika przy całkowicie padniętym aku.....

 

Na rozruch podaje sie prąd a nie napięcie  to tak gwoli ścisłości ( prostownik rozruchowy musi miec odpowiednia wydajnosc prądową przy napięciu znamionowym akumulatora )

Dla mnie to te informacje z serwisówki to jakies glupoty , maksymalnie na akumulator można podać 16-16,5V tyle co dają tanie prostowniki do akumulatorów samochodowych, tutaj regulator powinien ograniczyć to napięcie żeby nie zniszczyć akumulatora. Trzeba zrobić test z żarówka 12V , wkrecic silnik na wysokie bliskie max obroty i zmierzyć napięcie , jeżeli nie przekroczy tych 16V to można śmiało ładować akumulator jeżeli jest więcej to można wykorzystać to ładowanie co najwyżej do oświetlenia opartego o zwykłe żarówki.



#49 OFFLINE   Davson

Davson

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 34 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 13:58

Bez podłączonego akumulatora nie ma co sprawdzać prądu ładowania. Akumulator musi być inaczej pomiar to fikcja i może paść regulator napięcia.



#50 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 14:19

Dokładnie tak, również o tym pisałem tym bardziej , że trochę dorabiałem ładowań do silników -  jednak teoretycy rządzą ;)

Przepraszam musiałem ;)

 

Generalnie, ale to zależy od regulatora napięcia , prąd pojawia się w momencie podłączenia kabelków do aku. Tu na sucho takie wartości to jakieś szaleństwo.... Dzisiaj u kolegi w Yamaha tez miałem zakładac ładowanie bo twierdził że nie ma, rozpoznawczo czapa w górę i okazało się że wszystko jest ale do gniazda fabrycznego ładowania leciały zmostkowane kabelki od regulatora , a +  i - z regulatora wisiały wolne. Co prawda nie mierzyłem wartości na gnieździe bo byliśmy na rybach ale 100% głupoty jak powyżej bo co innego może pokazać jak nie prąd przed obróbką regulatora...


Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 czerwiec 2017 - 14:31


#51 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4787 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 08 czerwiec 2017 - 14:20

Zacznijmy od tego, że cranking nie oznacza wolnych obrotów tylko rozruch, czyli tyle powinno być jak ciągniesz za szarpankę. Wolne obroty to iddle. Po drugie to nie są pomiary napięcia na wyjściu regulatora.



#52 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 08 czerwiec 2017 - 14:23

Są to pomiary na wyjściu regulatora R-B czyli przewody Red i Black(masa).
Z tym cranking pewnie masz rację , bo nie znalazłem tłumaczenia tego słowa.
Poszukam schematu do tego silnika mam gdzieś

Użytkownik esoxlucius1 edytował ten post 08 czerwiec 2017 - 14:24


#53 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4787 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 08 czerwiec 2017 - 14:45

To podkręć sobie obroty na 5500 i zmierz. Będziesz miał 70V.  To są napięcia AC wychodzące ze statora i zgadzają się z przeciętną dla podanego zakresu obrotów.



#54 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 14:56

Dokładnie tak @psulek, wielu twarzy trzeba żeby zrozumieli :) Te pomiary i wasze teorie że schematów to jakiś dramat...

#55 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 08 czerwiec 2017 - 14:58

To sa przewody za regulatorem/prostownikiem wiec jest to napiecie DC.

Wszystko sie zgadza z tym co piszesz , oczywiste jest ze z cewek ladowania bedzie wychodziło napiecie AC , w tym wypadku dwie fazy bo miejsce trzeciej zajmuje cewka do zasilania modułu zapłonowego. 



#56 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 08 czerwiec 2017 - 15:00

Dokładnie tak @psulek, wielu twarzy trzeba żeby zrozumieli :) Te pomiary i wasze teorie że schematów to jakiś dramat...

 

Gdzie widzisz błąd w rozumowaniu ? Wyraznie jest napisane że napięcie szczytowe za prostownikiem regulatorem wynosi tyle co w tabelce. Nie wiem gdzie widzisz dramat ale mnie jako inżyniera z dziedziny elektrotechniki wybacz ale pomiarów nie musisz uczyć 



#57 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 15:01

I nie może być takiego ładowania jak piszecie. Przerobiłem trochę tego tematu i wiem co pisze. Podłączam padnięty aku, mierzy ile ma, wynik 3 V, podłączam ładowanie do aku, pomiar 5-6V i tyle. To ma być wolne ładowanie a nie turbo z takimi wartościami.

Ah Ci inżynierowie, coraz gorsze te szkoły, wszystko wiedzą ale zrobić nie ma kto:)

Kolego to są żarty, spoko relax:)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 czerwiec 2017 - 15:02


#58 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 08 czerwiec 2017 - 15:12

Ładowanie musi być wolne bo rozwali Aku , jak mierzysz te 3V czy 6V?

#59 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2017 - 15:13

No jesteś inż i nie wiesz?
Ja po podstawce tylko jestem ledwo kolory rozrozniam...

Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 czerwiec 2017 - 15:15


#60 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 08 czerwiec 2017 - 15:15

Jestem ale to nielogiczne co piszesz więc staram się zrozumieć nieelektryka o co mu chodzi.
Żeby to mialo sens to musi być +3 do napięcia akumulatora

Użytkownik esoxlucius1 edytował ten post 08 czerwiec 2017 - 15:18





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych