Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Lowracne Elite 5 CHIRP - problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   mercoss

mercoss

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów

Napisano 17 lipiec 2015 - 07:42

sprawa samoczynnego wyłączania się sond przewijała się w różnych wątkach, ale nie znalazłem tam rozwiązania, dlatego postanowiłem opisać swój przypadek.

Chodzi o sonde jak w tytule, po ok 1-2h pracy wyłącza się samoczynnie. Musze odczekać chwilę żeby dała się uruchomośc ponownie. Pomaga chwilowe odpięcie od akumulatora. Np. wczoraj podłączyłem od razu do zestawu 160ah i po 1.5 godzinie się wyłaczyła - odpiąłem prąd, chwila odpoczynku i działała dalej.

 

Często jest tak, że jak sie wyłączała (na aku 7ah), nastepnie właczałem ją to pokazywała napięcie 9,5-10v, ale jak od razu wyłączyłem i zmierzyłem napięcie na tym aku na którym niby nie ma prądu to miernik pokazywał 12.5V

 

Testowałem już:

- standardowy aku 7ah z 3 ładowarkami (bo myślałem że ładowarka niedomaga), testowałem 2 akumulatory o tej pojemności na 3 ładowarkach,

- dwa połączone 7ah, pracowała w dwukrotnym tescie po ok 1.5h,

- echo podłączone bezpośrednio do aku silnika (100-160ah),

- włączałem echo na sucho  pod ww akumulatory,

- robiłem reset ustawnień,

 

czytając wcześniejsze podpowiedzi i uprzedzając pytania:

przelutowałem połączenia od akumulatora, kable i bezpiecznik OK,

akumulatoy 7ah też sprawne, ponieważ działają na innej sondzie.

 

W 90% użyć po ok 1-1,5h wyłącza się samoczynnie. Kolejne wyłączenie to już różnie, czasem popływam 4-5h i się nie wyłączy, czasem wyłącza się ponownie. Nastepuje to dośc nieregularnie.

Bardzo często zapisuje log sonaru, ale nie wiem czy to może mieć wpływ na zachowanie urządzenia.

 

Sonda jest na gwarancji, ale nie moge jej teraz wysłać bo jest środek sezonu ;-))

Może ktoś rozwiązał ten kłopot, albo po prostu miał podobnie i rozwiązali to w serwisie w ramach gwarancji.

skłaniam się do reklamacji, ale nie chcę się pozbyc urządzenia na 3 tygodnie, no chyba że wysyłaja zastepcze ;-))

 

 

 

 



#2 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 17 lipiec 2015 - 08:19

Wygląda jak by jakieś luty puszczały. Nagrzewają się i tracą kontakt czy jak to tam nazwać.



#3 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5476 postów
  • Imię:adam

Napisano 17 lipiec 2015 - 09:10

Czy wyłączanie następuje podczas zbierania danych ? Jeśli masz zbyt dużo danych zapisanych na urządzeniu tj. Śladów . Pointow . Tras echo potrafi zmulac zapisz SO ie ślady pointy na karcie i wyczyść z pamięci urządzenia . Zobaczysz czy pomoze . Wersja softu jest najnowsza ? Przy elite 7 hdi  i starszym sofcie się też cuda działy. Nowszy soft poczęsci wyeliminował problemy. Jeśli nie przeszkadza ci j. Ang. I masz pl dystrybucji możesz załadować najnowszy soft ze strony lowrance a później wysłać na gwarancję celem wgrania pl. Mam hds gen 3 I tu czasami też są zwiechy chodź dużo rzadziej jak miałem elite 7hdi. Zauważyłem tez ze pływanie w "patelni" jak się żar z nieba leje powoduje dużo częściej restart. Spr w domu wyciągnąć kartę i włącz echo czy historia się powtorzy



#4 OFFLINE   mercoss

mercoss

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów

Napisano 17 lipiec 2015 - 13:31

sprawdzę dzisiaj na sucho jak działa bez zapisu logów i bez karty, ale jeżeli to pomoże to tym bardzie oddam do reklamacji, bo przecież skoro jest slot na karę, opcja gromadzenia logów i do tego oprogramowanie to nieporoumieniem s a ograniczenia w korzystaniu z tego dobrodziejstwa ;-))

Danych w postaci punktów i tras nie mam dużo. Logi i punkty na karcie, ale karta nigdy nie jest bardziej zapełniona niż 5-7GB - zawsze usuwam.

Wersja softu w załączeniu.

 

Widze że wersja softu  mogła by być wyzsza - 4.0 - 5.1.11. Da sie samodzielnie wgrać w polskiej wersji językowej?

Załączone pliki

  • Załączony plik  1s.jpg   72,51 KB   7 Ilość pobrań

Użytkownik mercoss edytował ten post 17 lipiec 2015 - 13:34


#5 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5476 postów
  • Imię:adam

Napisano 17 lipiec 2015 - 14:42

Sam wgrasz ang. Wersja pl ma tylko parker ale później możesz oddać z ang i ci wgraj pl. Może karta zmulac . Spróbuj a jeśli nie pomoże to wysyłaj i się nie czaj. Plywales w dużym Słońcu ? Czy pogoda nie gra roli. 5-7gb to sporo mniemam ze są to same logi ? Czy też tworzysz jakieś mega mapy co tyle zajmuja

#6 OFFLINE   Boczek322

Boczek322

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 196 postów
  • Lokalizacjawarmia i mazury
  • Imię:Kamil

Napisano 04 marzec 2016 - 17:30

witam ,posiadam elite 7 chirp i taki mam problem ,echo cały czas działało bez żadnego problemu ,ale teraz nie mogę jej wcale uruchomić ... po naciśnięciu przycisku on/off  ekran się uruchamia i na wyświetlaczu pojawia się napis lowrance elite ,po upływie ok15s wyświetlacz się przyciemnia i nic więcej się nie dzieje, i dodam że echo już później niemożna wyłączyć  



#7 ONLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1953 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 04 marzec 2016 - 18:29

A próbowałeś przeprowadzić procedurę restartu ?


  • michcio lubi to

#8 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 04 marzec 2016 - 18:44

Ten problem dotyczył Elite HDI na starym sofcie. Jak pisze Krzysztof zrób twardy reset, w HDI pomagało. Jak nie pomoże to na Łomianki.

#9 OFFLINE   Boczek322

Boczek322

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 196 postów
  • Lokalizacjawarmia i mazury
  • Imię:Kamil

Napisano 05 marzec 2016 - 10:37

brak możliwości wejścia w menu,żaden przycisk nie reaguje na wciśnięcie



#10 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 05 marzec 2016 - 11:27

Znajdź w temacie Lowrance Elite 7 HDI, sposób na twardy reset (kombinacja przycisków) bez wchodzenia w menu.
Chyba, że któryś,z userów pamięta i poda Ci z biegu.
Jak już wcześniej Ci pisałem, że koledze w HDI reset pomógł i sytuacja już się nie powtórzyła. Wcześniej miał kilka takich wyłączeń. W tym z dwa przy mnie.
Ja miałem 7 CHIRP i takich szopek nie miałem, a z tego co pamiętam soft dla 5 i 7 jest taki sam.

Użytkownik ptychoo edytował ten post 05 marzec 2016 - 11:33


#11 OFFLINE   Boczek322

Boczek322

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 196 postów
  • Lokalizacjawarmia i mazury
  • Imię:Kamil

Napisano 05 marzec 2016 - 15:39

zrobiony restart i wszystko ok ,dzięki za info 



#12 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5476 postów
  • Imię:adam

Napisano 05 marzec 2016 - 16:07

Staraj się również zapisywać logi w miarę często co 200 -300mb. Mniej meczy sprzęt w razie draki mniej utracisz i w obróbce lepiej



#13 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 05 marzec 2016 - 16:29

Jak straci z osiem godzin pływania, to się w szybko nauczy :)

#14 OFFLINE   radim_78

radim_78

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • LokalizacjaMrągowo

Napisano 09 wrzesień 2017 - 15:52

Witam.
Mam problem z użytkowaniem echosondy i bardzo prosiłbym o pomoc.
Model to elite 5x chirp.Prawie przy każdym uruchamianiu echo jakby się zawieszało,nawet jak stoję na 10 metrach wskaznik głębokości wskazuje 0.5m i mryga,obraz jest jabym stał na płytkiej zarośniętej wodzie,pomaga dopiero powrót do ustawień fabrycznych,co to może być?


#15 ONLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1953 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 09 wrzesień 2017 - 21:36

I tradycyjne pytanko; twardy reset był robiony ?



#16 OFFLINE   mercoss

mercoss

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów

Napisano 09 wrzesień 2017 - 21:54

W mojej Elite 5x mruganie głębokości 0.4m skończyło się wymianą przetwornika. Ale najpierw hard reset, ustawienia fabryczne..... . Pomagała na chwilę zmiana częstotliwości 83/200, ale w końcu echo zdechło zupełnie. Posłuchaj na sucho czy przetwornik równo cyka na wszystkich częstotliwościach. U mnie jak była arytmia to było to widać na wyświetlaczu jako jakieś zaburzenie. Takie ekg przetwornika.Jak nie. Nie zadziała to spróbuj podmienić przetwornik od kogoś.

Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych