Może inaczej
Jeśli na łodzi nie ma potrzeby aby wkładać nawet zalecanego 70 Ah to go nie wkładajmy bo 25-30 Ah jest całkowicie wystarczające do obsługi echa itp.
Ja proponuję zrobić test, który sam zrobiłem podłącz aku 100 Ah i płyń na pełnym gazie przez 20 min, obserwuj prędkość - potem odłącz ładowanie i popatrz na zmiany na zegarach To samo powtórz pomiarem temp pod czapką, cewek, kabli itd...
Moim zdaniem silnik nie jest w stanie naładować tak dużego aku, odczyty np na echo powinny wyglądać tak że płyniemy np na full gaz i pokazuje nam 14.7 ale po naładowaniu aku regulator przestaje go ładować i wartości spadają i to zaobserwujemy przy mniejszym aku....
Jeżeli echo pokazuje 14,7 to jest raczej do wymiany regulator, prawdodpodbnie gotujesz aku, bo na zaciskach jest więcej. Różnica miedzy tym co pokazuje mój silnik a co pokazuje echo to 0,3V - tyle jest spadku na kablach podłączeniowych echosondy. W instalacji powinno być stałe napięcie między 14-14.4V, pomijając momenty bardzo dużego obciążenia. Przy w pełni jest też wartość między 14 - 14,4 bo regulator dąży do ustalenia takiego napięcia na zaciskach. Jest to wartość zadana na sztywno dla regulatora, wynikająca z jego budowy. Nic się nie wyłącza magicznie albo obniża napięcie bo stwierdza że już starczy. Układ jest samoregulujący. Po prostu przy akumulatorze naładowanym do pełna i napięciu 14,4V na zaciskach regulatora prąd przestaje płynąć, niezależnie jaka to będzie pojemność, żeby aku się nie gotowało. Moim zdaniem wychodzisz z błędnego założenia, że ładujesz od 0 do pełna. Przecież nie wsiadasz z aku rozładowanym. Pobór prądu na łodzi masz taki sam niezależnie czy aku będzie miał 100 czy 25Ah i takie same ubytki musisz uzupełnić. Tylko że na 100Ah masz rezerwę, choćby na cele "bytowe".