Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik na gaz LPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 wrzesień 2015 - 14:27

Dlaczego do usunięcia ? Temat bardzo ciekawy, silniki też , nie ma się co podniecać, rynek sam zweryfikuje produkt, przy tej cenie sprzedaż roczna w całej PL to przypuszczam 10-20 sztuk...to wszystko, 2 lata temu pływałem wersją benzynową 15hp i to jest najciekawszy silnik poza problemami z mech rozruchowym i elektryką całkiem doskonale sobie radził , 15hp ma też ogromne gabaryty w porównaniu do obecnych 15 hp, to są gabaryty obecnej 25hp , jest też w ofercie lehra, jak sprawdziłem cenę to zdębiałem , prawie 13000pln za chińczyka na gaz..., za to można kupić 20hp yam lub suz nowe u dealra z 5 letnią gwarancją, a za 15tys jest teraz w promocji u dealerów 25hp yam, mi pomysł lpg się podoba chociaż by ze względu na to że nie śmierdzi benzyną podczas przewożenia czego nie cierpie..., ale sorry nie za tą cenę, realnie powinno to kosztować : cena chińczyka + max 500pln - wszystko. Gdda , sorry ale userzy mają rację , bronisz tak naprawdę nie wiadomo czego , jak handlujesz tymi silnikami daj reklame na portalu jak człowiek , będzie skuteczniej :)

#82 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 04 wrzesień 2015 - 15:33

 + max 500pln - wszystko. 

 

no ale w tym wypadku też chyba trzeba by było na 5HP wypływać ze 100 mth, żeby się zwrócił. przy 2000 pln różnicy to się robi ze 400mth żeby tylko odrobić stratę z zakupu. no i 400 mth na chinolu na gaz... 

ktoś już wspominał, że to rozwiązanie raczej dla niepalących?



#83 OFFLINE   HighRider

HighRider

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaGdańsk Osowa
  • Imię:Darek

Napisano 04 wrzesień 2015 - 17:24

no ale w tym wypadku też chyba trzeba by było na 5HP wypływać ze 100 mth, żeby się zwrócił. przy 2000 pln różnicy to się robi ze 400mth żeby tylko odrobić stratę z zakupu. no i 400 mth na chinolu na gaz... 
ktoś już wspominał, że to rozwiązanie raczej dla niepalących?


nrt80 : a palenie obok zbiornika z etyliną zaopatrzonego na dodatek w odpowietrzenie jest bezpieczne?

Dlaczego do usunięcia ? Temat bardzo ciekawy, silniki też , nie ma się co podniecać, rynek sam zweryfikuje produkt, przy tej cenie sprzedaż roczna w całej PL to przypuszczam 10-20 sztuk...to wszystko, 2 lata temu pływałem wersją benzynową 15hp i to jest najciekawszy silnik poza problemami z mech rozruchowym i elektryką całkiem doskonale sobie radził , 15hp ma też ogromne gabaryty w porównaniu do obecnych 15 hp, to są gabaryty obecnej 25hp , jest też w ofercie lehra, jak sprawdziłem cenę to zdębiałem , prawie 13000pln za chińczyka na gaz..., za to można kupić 20hp yam lub suz nowe u dealra z 5 letnią gwarancją, a za 15tys jest teraz w promocji u dealerów 25hp yam, mi pomysł lpg się podoba chociaż by ze względu na to że nie śmierdzi benzyną podczas przewożenia czego nie cierpie..., ale sorry nie za tą cenę, realnie powinno to kosztować : cena chińczyka + max 500pln - wszystko. Gdda , sorry ale userzy mają rację , bronisz tak naprawdę nie wiadomo czego , jak handlujesz tymi silnikami daj reklame na portalu jak człowiek , będzie skuteczniej :)

Nie handluję tymi silnikam - pewnie ku Twojemu niezadowoleni... Następny twórca spiskowych teorii dziejów... Zgodnie tą teorią ty pewnie handlujesz Japończykami i starasz się pognębić konkurencję...
Panowie ja już dziękuję, bardzo mi pomogliście w podjęciu decyzji.

Użytkownik Gadda edytował ten post 04 wrzesień 2015 - 18:34


#84 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 04 wrzesień 2015 - 18:43



nrt80 : a palenie obok zbiornika z etyliną zaopatrzonego na dodatek w odpowietrzenie jest bezpieczne?
.


Wiesz, jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie. Zgooglaj sobie temat LPG na forum mazury.Info. Tam większość ma podobne zdanie, ktoś nawet się mocno interesuje temat odliczajac ofiary śmiertelne. 2 lata temu było ich 7. Pewnie dzięki chałupniczym instalacjom, ale o ofiarach zwykłych linii paliwowych nie słyszałem. Nie w kontekście eksplozji.
Wiem, że to mamy do czynienia z instalacją fabryczna. Ale chińska. Ufasz - kup. Ale nie oczekuj wsparcia, skoro większości ten pomysł delikatnie rzecz biorąc, nie pasuje.
Czytając Cie i tak mam wrażenie ze decyzja podjęta, tylko szukasz alibi.

#85 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 wrzesień 2015 - 19:36

nrt80 : a palenie obok zbiornika z etyliną zaopatrzonego na dodatek w odpowietrzenie jest bezpieczne?Nie handluję tymi silnikam - pewnie ku Twojemu niezadowoleni... Następny twórca spiskowych teorii dziejów... Zgodnie tą teorią ty pewnie handlujesz Japończykami i starasz się pognębić konkurencję...Panowie ja już dziękuję, bardzo mi pomogliście w podjęciu decyzji.


Jest mi to kompletnie obojętne..., posiadam obecnie 2 Yamahy i następna bedzie też yamaha tylko f40 lub Evinrude etec , przygodę z chińską motoryzacją(wodną i drogową) , na różnych polach zakończyłem i powrotu nie planuje :),
Internet to pole wymiany informacji , tak się składa że jerkbait to to największe w PL jeśli chodzi o wędkarskie tematy , jeśli silniki na lpg były by masowo kupowane przez wędkarzy
to na pewno znalazł byś tu chociarz kilku szczęśliwych użytkowników...równierz z uk czy zza wielkiej wody , jakoś nikogo nie widzę...
Temat lpg do silników spalinkwych jest znany od ponad 50 lat , nie wierze aby Honda , Yamaha , Suzuki, Tohatsu, Mercury, Evinrude przespali temat, może warto się zastanowić dlaczego nikt w to nie wszedł z poważnych producentów.
Co do marki... , dla mnie marka to Honda lub Yamaha czyli 50 lat co najmniej - to jest marka.
Jeszcze raz o oszczędności - nie opłacalna kompletnie w użytku rekreacyjnym, w trolu mi yamaha 15hp pali do litra paliwa, więc o czym mowa...
Moja opinia jest taka że temat ciekawy ale, przy tych cenach kompletnie nie opłacalny, marka istnieje parę lat , duże ryzyko, poczekamy zobaczymy...kilka marek na Polskim rynku znikneło równie szybko jak się pokazały, walka z liderami była trudniejsza niż by się wydawało...

#86 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 05 wrzesień 2015 - 21:20

nrt80 : a palenie obok zbiornika z etyliną zaopatrzonego na dodatek w odpowietrzenie jest bezpieczne?
Nie handluję tymi silnikam - pewnie ku Twojemu niezadowoleni... Następny twórca spiskowych teorii dziejów... Zgodnie tą teorią ty pewnie handlujesz Japończykami i starasz się pognębić konkurencję...
Panowie ja już dziękuję, bardzo mi pomogliście w podjęciu decyzji.

No nie obrażaj się. 

Generalnie jestem zwolennikiem LPG zważywszy, że obecna cena jest naprawdę niska. Osobiście mam wszystkie samochody przerobione na LPG i generalnie na tym bym zakończył. Co do łodzi to bym się poważnie zastanowił. Sam kiedyś widziałem, jak rozgrzany na słońcu kartusz gazu, 500ml do kuchenki prawie eksplodował. Na szczęście zadziałało wklęsłe dno, które wycisnęło - takie zabezpieczenie producenta. Teraz do odgrzania zupki używam kuchenki spalinowej. To samo będziesz mieć z silnikiem zaburtowym. Gabaryty butli, ryzyko zwiększenia ciśnienia gazu w butli na otwartym pokładzie łodzi to trochę dyskwalifikuje ten rodzaj paliwa. Chłopaki porównali różne silniki zasilane LPG i benzyną pod względem ceny, więć pod tym względem cena/jakość silniki na LPG wypadają gorzej. Decyzję pozostawiam Tobie, chodziaż kusi mnie napisać kup i przetestuj  :D



#87 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 06 wrzesień 2015 - 01:45

Zawsze można zastosować butle taka jak do samochodu z zaworem bezpieczeństwa problem by był z napelnianiem tylko. Chyba że istnieją butle turystyczne z zaworem bezpieczeństwa

Użytkownik esoxlucius1 edytował ten post 06 wrzesień 2015 - 02:30


#88 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 wrzesień 2015 - 09:36

Zawsze można zastosować butle taka jak do samochodu z zaworem bezpieczeństwa problem by był z napelnianiem tylko. Chyba że istnieją butle turystyczne z zaworem bezpieczeństwa

 Można , tylko po co?  :) ekologia? wątpliwa - i tak w tym silniku musisz wymieniać olej , w przekładni też  olej, świece wymieniać (częściej niż w tym na benzynę) , zawory regulować (częściej niż w tym na benzynę) , zużyte kartusze wyrzucać , ktoś ten gaz wozi (dystrybucja) i też kopci w atmosferę :)  a za tą samą lub niższą cenę kupujesz silnik renomowanej marki , serwisy wszędzie, w dużych miastach po kilka , o gwarancji juz wspominałem.., po co wyważać otwarte drzwi ?

 

a moze w drugą stronę ? to samo co w samochodach tam gdzie zużycie paliwa jest duuuże ? i można butlę schować ?   :)

 

http://www.powerseas... Sea Saver.html


  • thug lubi to

#89 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 06 wrzesień 2015 - 14:30

Można , tylko po co? :) ekologia? wątpliwa - i tak w tym silniku musisz wymieniać olej , w przekładni też olej, świece wymieniać (częściej niż w tym na benzynę) , zawory regulować (częściej niż w tym na benzynę) , zużyte kartusze wyrzucać , ktoś ten gaz wozi (dystrybucja) i też kopci w atmosferę :) a za tą samą lub niższą cenę kupujesz silnik renomowanej marki , serwisy wszędzie, w dużych miastach po kilka , o gwarancji juz wspominałem.., po co wyważać otwarte drzwi ?

a moze w drugą stronę ? to samo co w samochodach tam gdzie zużycie paliwa jest duuuże ? i można butlę schować ? :)

http://www.powerseas... Sea Saver.html

Zarówno propan jak i butan to gazy cięższe od powietrza. To jak czad z piecyka w wannie. Jest różnica między smrodem etyliny a wyciekiem gazu z instalacji pod ciśnieniem w łódce.
Są instalacje na większych łodziach, ale tam butla i linia z reguły idzie poza kadłub i jest podwieszona za rufa.

#90 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4786 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 wrzesień 2015 - 23:05

Swego czasu mocno analizowałem ten temat, tzn. przerobienia silnika 20km na LPG tak dla satysfakcji i wyszło mi na nie bo:

 

1. Ciężko zmieścić parownik pod czapką i wpiąć w układ chłodzenia, a z samej butli nie pociągnie na pełnej mocy. Temat nie dotyczy silników o mocy do 5km.

2. Targanie butli mi się nie widzi, zresztą gdzie to stawiać, z drugiej strony butla samochodowa przy satysfakcjonującej pojemności nie zmieści się w zabudowę, a trzymana na pokładzie jakoś mi się nie podoba. Nie ma butli o kształtach prostopadłościanu i dlatego zajmują dużo miejsca w przypadku próby zabudowy.  Nagrzewanie rozwiązuje się klasycznie - malowanie na biało.

3. W przypadku głuchej podłogi, jako że LPG jest cięższe od powietrza, istnieje ryzyko zebrania się paliwa pod pokładem a później żarek z fajki i kaboom. Wystarczy nieszczelność instalacji. Trzeba by tam jakoś wentylować - ogólnie problematyczny temat.

 

To może być fajna alternatywa, dla dużego silnika i na dużej łodzi. Bo można wtedy butle pochować tak, żeby było bezpiecznie i z dużą pojemnością - pod warunkiem że budujemy od 0 i zaplanujemy od razu. Na standardowej łodzi wędkarskiej temat jest dosyć ciężki. Technicznie przerobienie silnika sprowadza się do montażu instalacji I gen do silnika. Czyli bajecznie prosta sprawa dla silnika 5km - reduktor + mikser + regulacja. koszt reduktora 165 PLN - np. Lovato M306-20. Mikser - niewiadomoa, w ostateczności rurka w kolektor. Trochę przewodów i masz silnik na LPG. W LEHRZE też nic więcej nie ma.



#91 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 06 wrzesień 2015 - 23:53

Jako zabezpieczenie przed wyciekiem można zamontować czujnik gazu, poza tym gaz ma zapach więc jest wyczuwalny natychmiast. I gdzie niby by miały te nieszczelności powstawać? Dać miedzianą rurę całościowo do silnika, przy samym silniku elastyczną, sam silnik wystaje poza łódkę więc niech sobie "cieknie"

#92 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15577 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 wrzesień 2015 - 00:51

Jako zabezpieczenie przed wyciekiem można zamontować czujnik gazu, poza tym gaz ma zapach więc jest wyczuwalny natychmiast. I gdzie niby by miały te nieszczelności powstawać? Dać miedzianą rurę całościowo do silnika, przy samym silniku elastyczną, sam silnik wystaje poza łódkę więc niech sobie "cieknie"

Gaz jest szczególnie mocno wyczuwalny gdy płyniesz 5/10/20 czy 30 km/h . Herezja. A jeszcze wiaterek powiewa.



#93 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 07 wrzesień 2015 - 15:44

Gaz jest szczególnie mocno wyczuwalny gdy płyniesz 5/10/20 czy 30 km/h . Herezja. A jeszcze wiaterek powiewa.


O to to,jak plyniesz to w ogóle nie ma tematu powiew powietrza wydmucha wszystko




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych