Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Czy jest na sali...hmm... mechanik?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
110 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   Adrian K

Adrian K

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Kasprowy

Napisano 11 grudzień 2017 - 18:24

BMW E46 możesz sprawdzić?
Jeśli tak będe bardzo wdzięczny. Chodzi mi tylko jaki silnik wychodzi po vin.
Jutro priv napiszę.

Realoem  na goglach   i wszystko bedziesz wiedział 



#82 OFFLINE   Panek

Panek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2387 postów
  • Imię:Karol

Napisano 12 grudzień 2017 - 00:40

już zaradziłem, nie udało mi się zweryfikować czy chłodnica płynu wspomagania z diesla pasuje do benzyny, ale znalazłem taką z benzyniaka w dobrym stanie i dobrej cenie.
VIN mógł bym podać ale nie chcę mieć w nocy koszmarów więc może lepiej nie ... ;)



#83 OFFLINE   Małkociniak

Małkociniak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 167 postów
  • LokalizacjaStargard
  • Imię:Krzysiek

Napisano 12 grudzień 2017 - 09:58

Nie tak dawno wychodząc z pracy pożyczyłem grubościomierz do powłok lakierniczych, (ojciec planował zakup samochodu). Znajomy chcąc skorzystać z okazji poprosił mnie o przemierzenie jego nowego nabytku, argumentował że facet jak sprzedawał to powiedział mu że potrącił psa i malował przedni błotnik.

Faktycznie przedni błotnik miał grubość dwóch solidnych powłok 300 um, przednie drzwi było już 1000-1500 um tylne ponad 2000 um. Widzę nie tęgą minę znajomego, przechodzę z miernikiem na drugą stronę samochodu i słyszę, weź spie.....laj  :huh: 

Czasem lepiej żyć w nieświadomości  :D



#84 OFFLINE   grzegorzyk

grzegorzyk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów
  • LokalizacjaMazowsze
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 grudzień 2017 - 11:47

No niestety ,zalety takigo czujnika lepiej sprawdzać przed zakupem auta.

#85 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2263 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 12 grudzień 2017 - 13:50

Teraz moda na te mierniki za 50zł, bieganie z nim naokoło auta i udawanie znawcy.
Jak widzę takiego speca co nawet nie wie gdzie go przyłożyć to śmiać mi się chce.
Nic wprawnego oka nie zastąpi bo już dawno pryskają pod miernik a i dostęp do elementów w kolorze prawie nieograniczony :-)

#86 OFFLINE   Panek

Panek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2387 postów
  • Imię:Karol

Napisano 12 grudzień 2017 - 14:01

teraz podobno się wycwanili i do szpachli opiłków dodają, nie wiem na ile zdaje to egzamin ale jak dla mnie masakra ...



#87 OFFLINE   grzegorzyk

grzegorzyk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów
  • LokalizacjaMazowsze
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 grudzień 2017 - 14:13

Nie wiem co ci da pryśnięcie pod miernik jak pod spodem szpachla. Osobiście nie widzę nic dziwnego w tym że kilku letnie auto ma malowany jakiś element,ale mocno mnie wk.... fakt jak ci sprzedający mówi że była jakaś tam drobna obcierka, a okazuje się że ten czujnik za 50 zł. skali nie łapie.
A jak była ćwiartka wstawiana,czy też dach to też możesz czujnikiem to wyłapać,oczywiście tak jak mówisz ,trzeba wiedzieć gdzie przyłożyć.

#88 OFFLINE   BartoszS

BartoszS

    Manniek66

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2343 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartosz

Napisano 13 grudzień 2017 - 10:27

Hej, może ktoś będzie wiedział o co może chodzić.

Problem wyglada następująco. Przez dobę włączona lampka w kabinie. Odpalam auto od strzała bez problemu ale swieci się kontrolka aku. Robię 3-4km, tracę prąd, po kolei siadają kolejne systemy (ABS, WSPOMAGANIE, ESP, radio )...staje wyłączam silnik i nie odpala, po 2 3 minutach kolejna próba i odpala bez problemu. Jeżdżę kolejne kilkadziesiąt minut bez problemu, kontrolka się nie pali. Rano idę do auta,odpala bez problemu ale kontrolka znowu nie gaśnie. O co może chodzić?

#89 OFFLINE   Janusz Wałaszewski

Janusz Wałaszewski

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 4473 postów
  • LokalizacjaGrzybowo - Kołobrzeg

Napisano 13 grudzień 2017 - 10:37

Hej, może ktoś będzie wiedział o co może chodzić.

Problem wyglada następująco. Przez dobę włączona lampka w kabinie. Odpalam auto od strzała bez problemu ale swieci się kontrolka aku. Robię 3-4km, tracę prąd, po kolei siadają kolejne systemy (ABS, WSPOMAGANIE, ESP, radio )...staje wyłączam silnik i nie odpala, po 2 3 minutach kolejna próba i odpala bez problemu. Jeżdżę kolejne kilkadziesiąt minut bez problemu, kontrolka się nie pali. Rano idę do auta,odpala bez problemu ale kontrolka znowu nie gaśnie. O co może chodzić?

Wszystko wskazuje na alternator, a raczej regulator napięcia, kończą się już w nim szczotki - prawdopodobnie. Może być też problem z masą na silniku.



#90 OFFLINE   Robert.B

Robert.B

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 181 postów
  • LokalizacjaGórka
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:B

Napisano 13 grudzień 2017 - 10:46

Zgadza się , akumulator służy tylko do rozruchu później wszystko leci z alternatora . Kolega wyżej ma rację napewno jedna z tych dwóch możliwości.

#91 OFFLINE   ObraFM

ObraFM

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Mariusz

Napisano 13 grudzień 2017 - 11:08

Zgadza się , akumulator służy tylko do rozruchu później wszystko leci z alternatora ....

No nie wiem.
W moim skomputeryzowanym na full aucie już tylko przy spadku jego (aku) używalności elektronika wariuje na potęgę- więc to nie do końca tak jak w starych autach.

A w starym aucie jeszcze chodził ze dwa lata (z życia wzięte) :o



#92 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2022 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 13 grudzień 2017 - 14:26

Pewnie to już sprawdzałeś ale napiszę. Zobacz czy masz dobrze dokręcone klemy. Miałem kiedyś podobny problem - okazało się, że podczas wymiany aku około roku wcześniej nie dokręciłem dobrze kabla od klemy ale nie od strony akumulatora tylko od rozrusznika :) Przez ten czas śrubka tak się poluzowała, że auto gdy wjeżdżało w dziurę lub wpadało w przeciążenie na zakręcie traciło zasilanie i gasło wyświetlając błąd któregoś z systemów. Odpalało od razu albo po jakimś czasie. Czasem na wejściu witały mnie jakieś przypadkowe komunikaty błędów - a to ABS a to ESP to znowu system sterowania szybami itp.

Powód okazał się banalny ale trochę to zajęło na serwisie żeby go odnaleźć ;)



#93 OFFLINE   no name

no name

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1172 postów

Napisano 13 grudzień 2017 - 14:39

Teraz moda na te mierniki za 50zł, bieganie z nim naokoło auta i udawanie znawcy.
Jak widzę takiego speca co nawet nie wie gdzie go przyłożyć to śmiać mi się chce.
Nic wprawnego oka nie zastąpi bo już dawno pryskają pod miernik a i dostęp do elementów w kolorze prawie nieograniczony :-)

przy nowszych autach to juz mało kto pryska

Większość to Nowe elementy zamawia i z takim czujnikiem to se wtedy mozna ...

#94 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1954 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 13 grudzień 2017 - 15:01

Jakie nowe elementy?  Te nowe niby elementy pochodzą od dawców z tego samego rocznika i w tym samym kolorze.



#95 OFFLINE   Adrian K

Adrian K

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Kasprowy

Napisano 14 grudzień 2017 - 12:59

Hej, może ktoś będzie wiedział o co może chodzić.

Problem wyglada następująco. Przez dobę włączona lampka w kabinie. Odpalam auto od strzała bez problemu ale swieci się kontrolka aku. Robię 3-4km, tracę prąd, po kolei siadają kolejne systemy (ABS, WSPOMAGANIE, ESP, radio )...staje wyłączam silnik i nie odpala, po 2 3 minutach kolejna próba i odpala bez problemu. Jeżdżę kolejne kilkadziesiąt minut bez problemu, kontrolka się nie pali. Rano idę do auta,odpala bez problemu ale kontrolka znowu nie gaśnie. O co może chodzić?

Zaczoł bym od sprawdzenia masy silnika    



#96 OFFLINE   Małkociniak

Małkociniak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 167 postów
  • LokalizacjaStargard
  • Imię:Krzysiek

Napisano 14 grudzień 2017 - 13:33

Teraz moda na te mierniki za 50zł, bieganie z nim naokoło auta i udawanie znawcy.
Jak widzę takiego speca co nawet nie wie gdzie go przyłożyć to śmiać mi się chce.
Nic wprawnego oka nie zastąpi bo już dawno pryskają pod miernik a i dostęp do elementów w kolorze prawie nieograniczony :-)

Za 50 pln-ów to możesz kupić sobie co najwyżej badziewie na magnes. I nie pisz frazesów o lakierowaniu pod miernik, po prostu lakierowanie surowego elementu. Wprawny lakiernik z latami praktyki zmieści się w standardach .

A miernika używamy po to by znaleźć szpachel, ponownie lakierowany element co jest istotne jeśli sprzedający zapewnia że samochód nie bity.

Zawodowo posługuję się miernikiem którego cena oscyluje w granicy 4ooo pl-ów a procedury i dokładność pomiaru wymaga codziennej kalibracji.


Użytkownik Małkociniak edytował ten post 14 grudzień 2017 - 13:35


#97 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2263 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 14 grudzień 2017 - 13:43

Tiaaaa. :-)

#98 OFFLINE   Małkociniak

Małkociniak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 167 postów
  • LokalizacjaStargard
  • Imię:Krzysiek

Napisano 14 grudzień 2017 - 14:03

Nie pracuje w branży motoryzacyjnej  :P



#99 OFFLINE   Robert.B

Robert.B

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 181 postów
  • LokalizacjaGórka
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:B

Napisano 14 grudzień 2017 - 15:05

Panowie tak dla jasności , nie ma naprawy blacharsko lakierniczej bez szpachli .

#100 OFFLINE   ObraFM

ObraFM

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Mariusz

Napisano 14 grudzień 2017 - 16:37

Zrobi sobie szpachlę z żywicy + "Proszek metalu CYNA wypełniacz do żywic"  i sobie możecie sprawdzać  :lol:






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych