Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Pontony MAVERIC - cechy użytkowe, osiągi, opinie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Trouter

Trouter

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 111 postów
  • LokalizacjaPołudnie
  • Imię:Wojtek

Napisano 23 październik 2015 - 22:32

Jak ponton maweric zachowuje się we współpracy z silnikiem 6HP?

Głownie chodzi mi o właściwości nautyczne, wchodzenie w ślizg, prędkość maksymalną. Na chwilę obecną pływam pontonem Wivkey (made by "chińskie łapki"). Kupiłem go prawie nowego za 1200 PLN .. i generalnie spełnia on swoją rolę. Wchodzi elegancko w ślizg w pojedynkę gdy pływam sam - również z synkiem jak sobie pływamy razem. W dwie osoby dorosłe już jest problem. 

Największą zaletą tego pontonu jest jego waga: 40 kg. Woduję go gdzie tylko mi się podoba (wożony na przyczepce ). Jedyny problem to właśnie brak tych 30 cm ..  

Kolega w tym samym czasie gdy ja kupiłem ten ponton, zakupił busha 360. Bush mimo, że waży 30 kg więcej "na ślizgu" płynie 3 km/h szybciej. Łatwiej też się zbiera do ślizgu .. i co istotne: Bushem 360 (o wadze 70kg) w dwie osoby wchodzi się w ślizg (bez majdanu na pokładzie) .. a moim wivkeyem w dwie dorsołe osoby - bez szans. 

Jak to wygląda u mawericka (w pakiecie z silnikiem cztero-suwowym: 6HP - gdyby ktoś miał takie doświadczenie) ?


Użytkownik Woytec edytował ten post 24 październik 2015 - 12:43


#2 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 24 październik 2015 - 00:35

Tu masz 330 , 2 osoby i DF5

https://www.youtube....h?v=TpD-6n7tMhE

We dwie dorosłe osoby po 90 kg też pójdzie w ślizgu? I do tego z 60 kg szpeju z silnikiem i zbiornikiem paliwa. Silnik + zbiornik około 40 kg.



#3 OFFLINE   Trouter

Trouter

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 111 postów
  • LokalizacjaPołudnie
  • Imię:Wojtek

Napisano 24 październik 2015 - 12:57

.. dzięki maweric i godski. Użyteczne bardzo informacje. Po sezonie będę zmieniał ponton i wezmę bardzo mocno mawerica pod uwagę.

Godski jak mogę dopytać: z jakim silnikiem Ty pływasz ?

PS dzięki Woytec za ładne edytowanie posta.


  • Woytec lubi to

#4 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 24 październik 2015 - 13:06

.. dzięki maweric i godski. Użyteczne bardzo informacje. Po sezonie będę zmieniał ponton i wezmę bardzo mocno mawerica pod uwagę.

Godski jak mogę dopytać: z jakim silnikiem Ty pływasz ?

PS dzięki Woytec za ładne edytowanie posta.

Kolibri KM330D + Tohatsu czterosuw 2010 rok 6 KM. W planach zmiana na Tośkę 9,8/Mariner 9,9. Ewentualnie chińczyk za 5 tysięcy nówka.



#5 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 24 październik 2015 - 14:15

Ja do swojego mawerica podpinam Evinruda 2T 9,9KM. Zestaw który współgra ze sobą idealnie, pływając samemu + cały szpej, czyli łącznie jakieś 200kg ze mną + silnik na pawęży, wchodzi w ślizg bez problemu. Z racji że główny ciężar jest na rufie czyli ja, silnik i paliwo a na śródokręciu, lekko ku dziobowi skrzynki z wabikami to ponton najpierw podnosi znacząco dziób by przy prędkości rzędu 18-19km/h wejść w ślizg, znaczy prędkość jest wystarczająca żeby przeważyć ciężar, stabilna prędkość vmax w takiej konfiguracji to 27-28km/h z porywami do 30km/h. Zaznaczyć trzeba że nawet gdy płynie z zadartym dziobem to jest stabilny i trzyma kierunek jak zabetonowany. Nawet gdy nie zdejmę kółek z tyłu (zdarzyło się kilka razy), to nie wpływają one (kółka) jakoś znacząco na pogorszenie właściwości nautycznych, ja przynajmniej nie zauważyłem. W konfiguracji gdy pływaliśmy we dwóch, czyli dodatkowo jakieś 100 kg i druga osoba siedzi na dziobie ewentualnie na ławeczce od dziobu (wtedy nie zakładam torby dziobowej), więc ciężar jest bardziej równomiernie rozłożony, w ślizg zaczyna wchodzić przy prędkości rzędu 14-16km/h a vmax spada do około 23-25km/h, wtedy w ogóle nie zadziera dziobu tylko równomiernie się podnosi do ślizgu. Gdy pływam z całym majdanem sam, ale kucnę na śródokręciu między ławeczkami czyli przeniosę swoje 100kg+ do przodu to w ślizg wchodzi przy około 16km/h i nie zadziera tak dziobu przy rozpędzaniu, co jest zrozumiałe. Ja do swojego silnika na pewno dokupię i założę hydrostabilizatory, które powinny znacząco ograniczyć zadzieranie dziobu i znacznie przyspieszyć wchodzenie wślizg. Co do hydro to zastanawiam się z wyborem między standardowymi Lalizasami a StingRay-ami.


  • @spius83 lubi to

#6 OFFLINE   Trouter

Trouter

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 111 postów
  • LokalizacjaPołudnie
  • Imię:Wojtek

Napisano 25 październik 2015 - 00:05

..a to ciekawy patent ten hydrostabilizator: i kosztuje <100zł. Właśnie zamówiłem na alledrogo :) 



#7 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 26 październik 2015 - 09:56

W sklepie w Augustowie boatshop.pl, lalizas 62zł, stingray 242zł kosztuje.



#8 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 30 październik 2015 - 16:35

W ostatnich dniach przysposobiłem uchwyt berkleya do mocowania w pontonie.

a4881e9b857149c8med.jpg

 

0a62c5b5f001ac35med.jpg

 

f4fe33f729521712med.jpg

 

ae7cc7fc6a63e74fmed.jpg



#9 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 30 październik 2015 - 17:29

Kolibri KM330D + Tohatsu czterosuw 2010 rok 6 KM. W planach zmiana na Tośkę 9,8/Mariner 9,9. Ewentualnie chińczyk za 5 tysięcy nówka.

Jakbyś chciał ściągać silnik z Chin to służę pomocą i dobrą ceną.



#10 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 30 październik 2015 - 17:31

Artur zademonstruj to cacko na pontonie, patent OK . Ciekawe jak będzie sprawował sie w praktyce, jak bedzie dobrze ruszamy z produkcją masową :) :) :)



#11 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 październik 2015 - 18:31

Jakbyś chciał ściągać silnik z Chin to służę pomocą i dobrą ceną.

Dzięki. Czekam na zimową promocję Tosiek.



#12 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 30 październik 2015 - 18:49

Artur zademonstruj to cacko na pontonie, patent OK . Ciekawe jak będzie sprawował sie w praktyce, jak bedzie dobrze ruszamy z produkcją masową :) :) :)

Rysiu, dzisiaj miały być testy, ale choróbsko mnie rozłożyło. W listopadzie pewnie jeszcze zdążę sprawdzić jak się rozwiązanie będzie sprawować, z tym że od początku traktuję je jako rozwiązanie transportowe, do trola raczej niekoniecznie będzie się nadawać.


  • dropek96 lubi to

#13 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 30 październik 2015 - 19:49

Do trola 1 raz ( słownie jeden raz użyłem ) i wyciągnąłem szczupaka 91 cm . Tak, że ten uchwyt dedykowany jako stolik do echosondy sprawdził się jako uchwyt do trola.

Na dzień dzisiejszy innego nie potrzebuję .

 

62143f6e5738c62amed.jpg


  • thug lubi to

#14 OFFLINE   Darecki

Darecki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 353 postów
  • LokalizacjaTurawa

Napisano 19 grudzień 2015 - 09:30

Koledzy pływacie na Mawericach?

Jak się sprawują w użytkowaniu?

Rozważam zakup 370 jako alternatywę do łodzi.

 



#15 OFFLINE   esox1972

esox1972

    Forumowicz

  • Twórcy
  • PipPip
  • 338 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr

Napisano 18 marzec 2018 - 05:59

Witam

Mam nie wykorzystany silnik 15km w 4-o suwie z 2011 roku ,chińczyk(Hidea) klon yamahy,stoi sobie w garażu 4-y rok,bo mam łódkę z silnikiem na długiej stopie,a ten niestety został po poprzedniej,która miała pawęż pod krótką stopę,chciałem go sprzedać,ale jest myśl,żeby sprawić sobie ponton co będzie z tym silnikiem fajnie pływał i stał cały komplet na przyczepie na szybkie wypady.Mam na oku ponton firmy Maweric 400D,niestety nie mam informacji jak taki ponton pływa z takim silnikiem 15km w 4-o suwie,może któryś z kolegów posiada taki zestaw i mógłby podzielić się wiedzą jak to się zachowuje.



#16 ONLINE   gammbler

gammbler

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 220 postów
  • Lokalizacjaszczecin

Napisano 18 marzec 2018 - 14:30

maweric 370 z mercury 8 km plywal  28-30km/h  z dwoma osobami po 100kg i jakies tam graty , mam pozytywne wspomnienia


Użytkownik gammbler edytował ten post 18 marzec 2018 - 14:31


#17 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 19 marzec 2018 - 22:03

Ja mam Mawerica 400, silnik Mercury 20, 4T, ale niestety :) z krótką stopą.

Chyba trudno będzie znaleźć posiadacza Marewicka 400 z silnikiem 15km z długa stopą.

Co do samego pontonu, to jestem b. zadowolony. Na dwudziestce z czterema grubasami na pokładzie płynie z prędkością światła :)

Bardzo fajnie nim się pływa.


Użytkownik Janusszr edytował ten post 19 marzec 2018 - 22:05


#18 OFFLINE   Gobio Gobio

Gobio Gobio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1253 postów
  • Lokalizacjagórna Wisła
  • Imię:Wojtek

Napisano 20 marzec 2018 - 07:30

Witam
Mam nie wykorzystany silnik 15km w 4-o suwie z 2011 roku ,chińczyk(Hidea) klon yamahy,stoi sobie w garażu 4-y rok,bo mam łódkę z silnikiem na długiej stopie,a ten niestety został po poprzedniej,która miała pawęż pod krótką stopę,chciałem go sprzedać,ale jest myśl,żeby sprawić sobie ponton co będzie z tym silnikiem fajnie pływał i stał cały komplet na przyczepie na szybkie wypady.Mam na oku ponton firmy Maweric 400D,niestety nie mam informacji jak taki ponton pływa z takim silnikiem 15km w 4-o suwie,może któryś z kolegów posiada taki zestaw i mógłby podzielić się wiedzą jak to się zachowuje.

Przy dwóch osobach na pokładzie 4 metrowe gumiaki sobie dają radę z silnikiem 10hp z Twoją 15 powinien spokojnie ślizgać się w 3kę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#19 OFFLINE   Dano.

Dano.

    Wyprawy wędkarskie do Laponii

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 2303 postów
  • LokalizacjaBaza wędkarska w Laponii
  • Imię:Daniel

Napisano 20 marzec 2018 - 08:20

Witam

Mam nie wykorzystany silnik 15km w 4-o suwie z 2011 roku ,chińczyk(Hidea) klon yamahy,stoi sobie w garażu 4-y rok,bo mam łódkę z silnikiem na długiej stopie,a ten niestety został po poprzedniej,która miała pawęż pod krótką stopę,chciałem go sprzedać,ale jest myśl,żeby sprawić sobie ponton co będzie z tym silnikiem fajnie pływał i stał cały komplet na przyczepie na szybkie wypady.Mam na oku ponton firmy Maweric 400D,niestety nie mam informacji jak taki ponton pływa z takim silnikiem 15km w 4-o suwie,może któryś z kolegów posiada taki zestaw i mógłby podzielić się wiedzą jak to się zachowuje.

 

 

Ja mam Mawerica 400, silnik Mercury 20, 4T, ale niestety :) z krótką stopą.

Chyba trudno będzie znaleźć posiadacza Marewicka 400 z silnikiem 15km z długa stopą.

Co do samego pontonu, to jestem b. zadowolony. Na dwudziestce z czterema grubasami na pokładzie płynie z prędkością światła :)

Bardzo fajnie nim się pływa.

Janusz, tu chyba jednak chodzi o silnik z krótką stopą :)



#20 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 20 marzec 2018 - 08:38

Janusz, tu chyba jednak chodzi o silnik z krótką stopą :)

Esox 1972 pisze, że ma 15 z długą stopą :)

Chyba, że mnie dotknęła pomroczność jasna :(






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych