Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2173 odpowiedzi w tym temacie

#1021 OFFLINE   sumo

sumo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów
  • LokalizacjaMieroszów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 06:45

Dzięki dziś spróbuję. Jednak tak jak wspomniałem silnik chodzi ok. 2 minuty i przestaje lecieć woda z wylotu układu. Dawka octu naprawdę słuszna.



#1022 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 09:27

Ja stawiam na nieprawidłowe zamontowanie spodziny do kolumny po wymianie wirnika.

 

50/50 octu do beczki to spory koszt :), poza tym chyba obawiałbym się potraktowania kwasem całego układu chłodzenia .....



#1023 OFFLINE   sumo

sumo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów
  • LokalizacjaMieroszów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 11:22

bankroot co masz na mysli gdzie mogłem popełnić błąd?



#1024 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 11:28

Ostatnio przerabiałem podobny przypadek, podjąłem decyzję o zdjęciu głowicy. Widok bezcenny - wszystko tak zaje....e  że nie miała prawo chłodzić. Czyszczenie kanałów w głowicy, cylindrze itd zajęła mi ok 4 godz. po złożeniu wszystkiego w całość jest ok.

Zobacz czy po wyjęciu termostatu chłodzenie również zniknie jeśli tak a bawić się nie chcesz w rozbieranie góry silnika to odstaw termostat i powinno pomóc.



#1025 OFFLINE   sumo

sumo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów
  • LokalizacjaMieroszów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 11:51

Ostatnio przerabiałem podobny przypadek, podjąłem decyzję o zdjęciu głowicy. Widok bezcenny - wszystko tak zaje....e  że nie miała prawo chłodzić. Czyszczenie kanałów w głowicy, cylindrze itd zajęła mi ok 4 godz. po złożeniu wszystkiego w całość jest ok.

Zobacz czy po wyjęciu termostatu chłodzenie również zniknie jeśli tak a bawić się nie chcesz w rozbieranie góry silnika to odstaw termostat i powinno pomóc.

 

Mógłbyś mi przesłać zdjęcie lub dać wskazówki gdzie jest termostat. Jeszcze nie odważyłem się rozbierać silnika i nie wiem od czego zacząć aby nie narobić za dużo bałaganu i nie rozbierać go od d...... strony.  Czy kanały czyściłeś od góry ściągając najpierw zbiornik paliwa czy zaczynałeś od odkręcenia kolumny? Czy robiłeś to na wyczucie czy znalazłeś jakieś wytyczne w necie, masz może link do strony ?



#1026 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 12:30

 

 

to nie Twój silnik, ale warto obejrzeć. jak pisałem, stawiam na problemy omówione ka końcu filmu ....

 

Przy okazji: czy takie małe silniki mają w ogóle termostat ?


Użytkownik bankroot edytował ten post 23 czerwiec 2017 - 12:40


#1027 OFFLINE   sumo

sumo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów
  • LokalizacjaMieroszów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 13:30

dzięki zobaczę co mi z tego wyjdzie. Podobno mają tak gdzies wyczytałem na jakimś forum żeglarskim. Kiedyś szukałem informacji na ten temat przed wymianą wirnika.



#1028 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 13:47

odpuśc  płukanie wodą i octem.

jesli kawałki wirnika były na wlocie rurki wody nad pompka wody to i troche gumy mogło pójsc

 

do główki silnika. a zapytam czy szturałes drutem miejsce wypływu wody, tzw sikacz.

jesli szturanie nie pomoze to :

uruchom silnik i kontroluj dłonia temperature dłówki silnika . powinna byc ok 70-80 stopni.

jesli bedzie parzyc dłoń to znaczy ze wody nie ma w głowce.

 

na początek radze wyjąc termostat i sprawdzic czy w komorze termostatu nie ma gumy.

 

jesli nie ma to zamontuj pokrywe termostatu lecz nie zakłądaj termostatu i uruchom silnik.

i znów dłoń na silnik i sprawdzenie temp.

jesli parzy to znaczy ze w miejscu wlotu wody do główki cos blokuje.prawdopodobnie guma z wirnika.

 

polecam cos takiego

http://allegro.pl/el...6774058030.html


Użytkownik evin edytował ten post 23 czerwiec 2017 - 13:49


#1029 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 16:45

@sumo

 

spróbuj może odkręcić korek "sikacza" na krótki czas, poszzrza się wtedy otwór wylotowy i jak jest jakiś syf, to wyleci ....



#1030 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 23 czerwiec 2017 - 19:57


 

na początek radze wyjąc termostat i sprawdzić czy w komorze termostatu nie ma gumy.

 

 

czy "sikacz" nie jest przypadkiem przed termostatem ? Jeśli tak, to chyba guma w komorze termostatu nie blokowałaby wypływu wody z tell-tale ....



#1031 OFFLINE   woblerek48

woblerek48

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1178 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 24 czerwiec 2017 - 09:29

Witam Wirnik jak się rozleci jest brak ciśnienia w układzie i nie ma prawa zatkać otworów w układzie chłodzenia .Części z wirnika zostają się w pompie .Przypadki są różne nie neguje że nie .Woda z octem dobrze się sprawdza ale na kamień .



#1032 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 24 czerwiec 2017 - 15:28

jeśli woda zapitala po uruchomieniu to kanały raczej są ok.

sprawdż termostat.


  • jkos lubi to

#1033 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 10 sierpień 2017 - 19:54

Witam panowie odwietrzam wątek kupiłem śrubę dla przypomnienia miałem 11 1/8 x 13g silnik nie wkręcał się na obroty max 4800rpm teraz śruba 11 5/8 x11g silnik przekręca obroty do odcięcia , a co dziwne mieli wodę a nie płynie :D zbiera się do 3000 i zrywa tak jakby klin był zerwany :D

jakieś pomysły myślałem żeby kupić 12



#1034 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:15

 

wodę mieli a nie płynie :(



#1035 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:47

Przecież mówiłem żeby kupić 12

#1036 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 10 sierpień 2017 - 21:34

Kupiłem 11 3/8x12 zobaczymy a tamta śruba wpada w kawitacje czy co :(



#1037 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 10 sierpień 2017 - 22:28

Jeżeli mieli wodę a nie płynie to albo kawituje albo wentyluje i to jest główną drprzyczyna przekręcania. Przy kawitacji pojawiają się wżery na farbie. Widzę, że silnik chyba maksymalnie w dół po zegarach. Jak już zgubi przyczepność, to podkręcając obroty nie pomożesz. Próbowałeś przyśpieszać powoli, stopniowo?

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 10 sierpień 2017 - 22:46


#1038 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 11 sierpień 2017 - 09:39

Tak się dzieje jak jest za mały skok śruby, spora moc i do tego duży ciężar łodzi, choć z drugiej strony zejście ze skokiem o dwa numery nie powinno aż tak zadziałać. 
Śrubę kupiłeś używkę czy nową?

Teraz mi się przypomniało, że miałem podobną sytuację.
Prawie każda śruba aluminiowa jest wyposażona w gumowy amortyzator w postaci tulei między aluminium a miedzianym "wpustem" z wieloklinem. Jeśli guma się odkleiła to będzie się tak zachowywać jak na filmie. Wchodzi na obroty błyskawicznie bo obraca się "wieloklin" w śrubie.

Sprawdź to próbując ręką przekręcić śrubą na biegu.



#1039 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 11 sierpień 2017 - 10:05

Podobny przypadek miałem - wymiana piasty śruby wyleczyla problem

#1040 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 sierpień 2017 - 11:01

No tak, zerwana piasta też może być.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych