Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Lowrance Elite 5 / 7 / 9 Ti


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2401 odpowiedzi w tym temacie

#861 OFFLINE   bierjoza

bierjoza

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2017 - 08:25

Jeśli ktoś ma Elite Ti  z oprogramowaniem V.2.0 lub wyżej i ma polskie menu to przy samodzielnej aktualizacji do V.3.0 nie straci polskiego.



#862 OFFLINE   bierjoza

bierjoza

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2017 - 09:05

NIE!

Wystarczy wejść na stronę producenta

http://www.lowrance....Elite-9_Ti.aspx

Na dole strony jak byk stoi: No software available.

 

@StCroix
 

A własnie, ze TAK  :)

 

http://www.lowrance....e-Upgrade-v-30/

Elite-Ti Software Upgrade (v 3.0)
This upgrade provides the below feature additions and improved functionality to the Elite Ti family of multi-functional displays from Lowrance
 

To jest oprogramowanie do całęj rodziny Elite Ti

Nie ma informacji, ze z wyłączeniem ELITE 9 Ti
Na stronie do, której podałeś link ktos z Lowrance nie podpiął jeszcze odpowiedniego linka do Softvare Update.

V.3.0 właśnie sprawdzone u źródła i fizycznie na urządzeniach Elite Ti 5, 7 i 9  :)
 
 


Użytkownik bierjoza edytował ten post 28 sierpień 2017 - 09:07


#863 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 28 sierpień 2017 - 09:11

Wobec tego mój błąd. Istotnie sugeruję się tym, że brak odnośnika do upgrade'u na stronie omawiającej konkretnie Elite 9Ti.


Użytkownik StCroix edytował ten post 28 sierpień 2017 - 09:25


#864 OFFLINE   Sailfish

Sailfish

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1158 postów
  • LokalizacjaTurawa
  • Imię:Cezary

Napisano 28 sierpień 2017 - 09:20

Wersję 3.0 wgrałem na Elite 7ti i 9Ti.



#865 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 28 sierpień 2017 - 09:43

Pamiętam jak kiedyś zapytałem serwis Parkera o możliwość wgrania aktualizacji (pierwszej dla Elite 7Ti) do jej większego brata. W odpowiedzi usłyszałem, że nie ma takiej możliwości. Mając z tyłu głowy to, co wówczas usłyszałem, jak i to, że brak informacji o aktualizacji konkretnej dla Elite 9Ti założyłem (pewnie nie ja jeden), że takowej po prostu brak. Jakoś nie zwróciłem uwagi na informację mówiącą o tym, iż oprogramowanie w wersji 3.0 jest przeznaczone dla rodziny Ti. Przepraszam za nieumyślne wprowadzenie w błąd wynikające z niedopatrzenia.

 

Jednakowoż jest coś, co spokoju nie daje.

http://www.lowrance....dates/Elite-60/

Jedna rodzina, a oprogramowanie różne w zależności od wielkości.


Użytkownik StCroix edytował ten post 28 sierpień 2017 - 09:49


#866 OFFLINE   bierjoza

bierjoza

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2017 - 09:59

W przypadku Elite TI teraz jest już jedna ta sama wersja do wszystkich modeli.

Jeszcze parę miesiecy temu było inaczej.
oddzielne aktualizacje dla 5 i 7 a dla 9 nie było w ogóle.
Elite TI 9 pojawiła się na rynku duzo później i jej V.1.0 miało funkcje V.2.0 z modeli 5 i 7



#867 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 28 sierpień 2017 - 10:08

Jeśli tak, pozostaje się tylko cieszyć i pobrać aktualizację aby w końcu rozdziewiczyć echo i pojechać na ryby. Leży u mnie któryś miesiąc jako dziewica - odkąd przeszedłem na emeryturę nie mam czasu na wędkowanie :D

Abyśmy mieli jasność - nie upieram się, nie wykłócam, nie twierdzę, że nie macie racji. Przeciwnie, macie wiedzę popartą doświadczeniem którego mnie w tym temacie brak. Dzięki Wam dowiedziałem się czegoś, czego do tej pory nie wiedziałem.



#868 OFFLINE   sajdol1

sajdol1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 697 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 28 sierpień 2017 - 10:31

Zaktualizowałem soft do wersji 3.0 poprzez kartę i potwierdzam, że język PL zostaje. Dzwoniłem do parkera w sprawie mojego problemu multiplemaps i jednym słowem PORAŻKA!!! Po kilku dniach wdrażania się w temat wiem więcej od gościa z pomocy technicznej. Na pytanie o działanie wielu map na jednej karcie odpowiedź brzmiała następująco: " A tak, kiedyś coś o tym słyszałem ale to chyba tylko w hds-ach działało" .  Po wielu kombinacjach rozwiązałem swój problem.  Popełniłem błąd rejestrując urządzenie na stronie C-map Genesis, a mianowicie w polu content ID wpisałem nr. z naklejki z echa, a trzeba wpisać nr. "ID podłączenia" z zakładki "software wersja". Teraz wszystkie mapy śmigają jak trzeba na jednej karcie.  Po aktualizacji zauważyłem, że jest problem z pobieraniem map z poziomu echa, a dokładnie nie da się u mnie przesunąć paska wyboru regionu aby wybrać kraj, ale teraz mogę już ciągnąć mapy przez kompa.

Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki .


  • Zarq lubi to

#869 OFFLINE   Bodzialdo

Bodzialdo

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaEdinburgh
  • Imię:Bogumil
  • Nazwisko:Kaczmarek

Napisano 28 sierpień 2017 - 10:48

Panowie czy warto kupowac elite 9ti czy kupic elite 7ti? Jaka roznica po za tym ze 9ti kosztuje u mnie £200 wiecej bedzie zarla wiecej pradu wiec potrzebuje lepsze aku.dzieki

#870 OFFLINE   bierjoza

bierjoza

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2017 - 10:54

Zaktualizowałem soft do wersji 3.0 poprzez kartę i potwierdzam, że język PL zostaje. Dzwoniłem do parkera w sprawie mojego problemu multiplemaps i jednym słowem PORAŻKA!!! Po kilku dniach wdrażania się w temat wiem więcej od gościa z pomocy technicznej. Na pytanie o działanie wielu map na jednej karcie odpowiedź brzmiała następująco: " A tak, kiedyś coś o tym słyszałem ale to chyba tylko w hds-ach działało" .  Po wielu kombinacjach rozwiązałem swój problem.  Popełniłem błąd rejestrując urządzenie na stronie C-map Genesis, a mianowicie w polu content ID wpisałem nr. z naklejki z echa, a trzeba wpisać nr. "ID podłączenia" z zakładki "software wersja". Teraz wszystkie mapy śmigają jak trzeba na jednej karcie.  Po aktualizacji zauważyłem, że jest problem z pobieraniem map z poziomu echa, a dokładnie nie da się u mnie przesunąć paska wyboru regionu aby wybrać kraj, ale teraz mogę już ciągnąć mapy przez kompa.

Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki .

@sajdol1
Parker nie zajmuje sie C-Map Genesis.
zostałeś pokierowany gdzie uzyskasz wsparcie w tym zakresie.
Z tego co wiem: to ten gość powiedział Ci, że czytał artykuł w którym była informacja, że funkcja MultiMap na tamten czas była aktywna tylko w HDSgen2 i Gen 3.
i cała rozmowa miała troche inny przebieg.
Ten sam gosc zwrócił Ci uwagę, ze przyczyną moze być błędne zarejsetrowanie na C-map Genesis.
Powiedziałeś ze na pewno zrobiłeś to poprawnie. ten goć poprosł Cie bys sprawdził to krok po kroku wg wymagan C-Map Genesis
pozdrawiam i życzę powodzenia  :)



#871 OFFLINE   sajdol1

sajdol1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 697 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:32

Nie  jest to prawdą. Proszę się teraz nie wybielać. Parker jest przedstawicielem na rynek PL marki Lowrance i nie odrabia lekcji. Na Youtubie przedstawiciele tejże marki wspierają klientów, którzy mają problemy z tym sprzętem ,aby mogli w pełni wykorzystać swoje urządzenia i wg. mnie tak to powinno wyglądać a w Polsce mają na to wywalone. Spychologia. Z rozmowy dało się odczuć jakbym zawracał komuś dupę. Rozmowa już na początku zaczęła się średnio, usłyszałem pytanie w stylu "a dlaczego w ogóle pan tu dzwoni, tu jest centrala, niech pan dzwoni do tego u kogo pan kupił i jemu niech pan zgłasza problemy." czyż nie ??? To nie ten gość zwrócił mi uwagę o błędnej rejestracji w C-map tylko ja mu o tym powiedziałem, że to rozpatruję i poprosiłem o wskazanie miejsca gdzie znajdę "content ID"  Tego też gość nie wiedział.  Sam do tego doszedłem metodą prób i błędów wpisując kolejne nr. z echa. Wg. mnie kompletny brak wsparcia i profesjonalizmu. Pozdrawiam.


  • MarCinFin i Robert.B lubią to

#872 OFFLINE   Sailfish

Sailfish

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1158 postów
  • LokalizacjaTurawa
  • Imię:Cezary

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:39

Panowie czy warto kupowac elite 9ti czy kupic elite 7ti? Jaka roznica po za tym ze 9ti kosztuje u mnie £200 wiecej bedzie zarla wiecej pradu wiec potrzebuje lepsze aku.dzieki

Kiedy podzielisz ekran, zobaczysz różnicę.



#873 OFFLINE   bierjoza

bierjoza

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2017 - 13:22

Nie  jest to prawdą. Proszę się teraz nie wybielać. Parker jest przedstawicielem na rynek PL marki Lowrance i nie odrabia lekcji. Na Youtubie przedstawiciele tejże marki wspierają klientów, którzy mają problemy z tym sprzętem ,aby mogli w pełni wykorzystać swoje urządzenia i wg. mnie tak to powinno wyglądać a w Polsce mają na to wywalone. Spychologia. Z rozmowy dało się odczuć jakbym zawracał komuś dupę. Rozmowa już na początku zaczęła się średnio, usłyszałem pytanie w stylu "a dlaczego w ogóle pan tu dzwoni, tu jest centrala, niech pan dzwoni do tego u kogo pan kupił i jemu niech pan zgłasza problemy." czyż nie ??? To nie ten gość zwrócił mi uwagę o błędnej rejestracji w C-map tylko ja mu o tym powiedziałem, że to rozpatruję i poprosiłem o wskazanie miejsca gdzie znajdę "content ID"  Tego też gość nie wiedział.  Sam do tego doszedłem metodą prób i błędów wpisując kolejne nr. z echa. Wg. mnie kompletny brak wsparcia i profesjonalizmu. Pozdrawiam.

@sajdol1

Otrzymałeś przeciez konkretne info gdzie otrzymasz wsparcie dla C-mapGenesis
Zadzwoniłeś nie w to miejsce co trzeba  :) 
A z tego co ja wiem to jedno z pierwszych pierwsze pytań brzmiało;"  Gdzie Pan kupił urządzenie i czy juz kontaktował się w tej sprawie ze sprzedawcą?
Bo to sprzedawca jest pierwszym ogniwem, które ma pomóc klientowi i przekazać jego uwagi do centrali"
i nikt nie miał do Ciebie pretensji, ze dzwonisz.

Niestety Parker tak samo jak każdy inny dystrybutor echosond nie ma działu helpdesk by móc na bieżąco rozwiązywac problemy techniczne użytkowników.
P.S. Gość wcale nie wiedział gdzie jest contentID tylko polecił Ci sprawdzić w zakładce : System- O sytemie

Co do tego jak wiele rzeczy powinno wygladać w Polsce to mamy podobne zdanie. W wielu dziedzinach jesteśmy daleko za zachodem i jeszcze długo u nas nie będzie tak jak na zachodzie.
Miejmy nadzieję, że szybciej niż później.
Pozdrawiam  :) 

 


Użytkownik bierjoza edytował ten post 28 sierpień 2017 - 13:25


#874 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 28 sierpień 2017 - 14:12

@Bierjoza , z calym szacunkiem ,ale co sprzedawcy do problemow urzadzenia ? Sprzedawca ma sprzedac , zachwalac i liczyc zyski. W razie draki ma odeslac do dystrybutora/serwisu. A serwis jest jak d. od s. aby znac swoj sprzet na wylot. Jesli ktos jest serwisantem ,to ma miec wiedze o urzadzeniach pelna. Serwisantowi nie powinno sie cos wydawac... jak na 10 sprzedawcow ,3 ma pojecie o ustawieniach sprzetu ktory sprzedaje , to jest max...Parker Nie ma helpdesk...no nie Parkera to wina. Tylko skoro sie jest oficjalnym i jedynym dystrybutorem , to moze warto wyslac serwisanta do Amerki ,na jakies mega szkolenie ze sprzetu , gdzie naucza wszytskiego.Pozniej jakies szybkie szkolenie typu "obsluga trudnego klienta" i psow nie beda wieszac


  • MarCinFin lubi to

#875 OFFLINE   Sailfish

Sailfish

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1158 postów
  • LokalizacjaTurawa
  • Imię:Cezary

Napisano 28 sierpień 2017 - 14:25

Przy takiej polityce cenowej dystrybutora, zachwalać i liczyć zyski będą sprzedawcy z Niemiec i Włoch.


  • bassy, chlodnica i MarCinFin lubią to

#876 OFFLINE   bierjoza

bierjoza

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 sierpień 2017 - 15:06

@Bierjoza , z calym szacunkiem ,ale co sprzedawcy do problemow urzadzenia ? Sprzedawca ma sprzedac , zachwalac i liczyc zyski. W razie draki ma odeslac do dystrybutora/serwisu. A serwis jest jak d. od s. aby znac swoj sprzet na wylot. Jesli ktos jest serwisantem ,to ma miec wiedze o urzadzeniach pelna. Serwisantowi nie powinno sie cos wydawac... jak na 10 sprzedawcow ,3 ma pojecie o ustawieniach sprzetu ktory sprzedaje , to jest max...Parker Nie ma helpdesk...no nie Parkera to wina. Tylko skoro sie jest oficjalnym i jedynym dystrybutorem , to moze warto wyslac serwisanta do Amerki ,na jakies mega szkolenie ze sprzetu , gdzie naucza wszytskiego.Pozniej jakies szybkie szkolenie typu "obsluga trudnego klienta" i psow nie beda wieszac

@Siark
jak dobrze wiesz Parker nie sprzedaje każdemu. Ma sieć sprzedawców od których oczekuje podstawowej posprzedażowej obsługi klienta a nie sprzedać, liczyć zyski i zapomnieć o kliencie.
99% problemów zgłaszanych to problemy użytkownika a nie sprzętu.
Nie ma czegos takiego jak "mega szkolenia gdzie nauczysz się wszystkiego" i wiesz dobrze ze byc nie moze bo urządzeń są dziesiatki nikt nie pamięta menu każdego z nich na pamięć. Dobrze wiesz, że każda aktualizacja oprogramowania moze wnosić też istotne zmiany, więc nie da się nauczyć wszytkiego.
Nie ma ludzi którzy wiedza i potrafia wszytko.
Aczkolwiek wszytko jest to sprawdzenia  :)  tylko czasem potrzeba dostać w ręce sprzęt  :)  a nie gdybać przez telefon nie wiedząc co ustawił uzytkownik.
W tym konkretnym temacie problem dotyczył korzystania z zewnętrznego narzędzia jakim jest bezpłatna mapa społecznościowa a nie problemów technicznych sprzętu.
Gdy kupujesz samochód to sprzedawca nie nauczy Cię nim jeździć, serwis tez nie. 
Moim zdaniem serwis jest od spraw technicznych sprzętu i usterek z nim związanych.
Obecnie na szczęscie jest mnóstwo żródeł gdzie mozna zajrzec lub obejrzeć filmik jak korzystac ze sprzetu.
Oczywiście jest ich za mało szczególnie w jezyku polskim.
 

Nie ma takiej firmy na świecie na którą by psów nie wieszano.
Psy zawsze bedą wieszać bo jeszcze sie taki nie urodził co by wszystkim dogodził  :)



#877 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 28 sierpień 2017 - 15:30

Dobrze prawisz w większości. I nie wszystkim się musi podobać. Temat rzeka. Ą na shit storm-y szkoda czasu.sprzet ogólnie spoko. Są niuanse drazniace. Lecz cóż począć.zostaje się z nimi pogodzić bądź testować konkurencję. Przeglądając różne fora za wody , to wszędzie są jakies buble serwisowe w tej branży.najlepszy w tym wszystkim jest marketing

#878 OFFLINE   Sailfish

Sailfish

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1158 postów
  • LokalizacjaTurawa
  • Imię:Cezary

Napisano 28 sierpień 2017 - 15:36

Jeżeli jednak na stronie producenta znajdujemy link do strony narodowego dystrybutora, należy się spodziewać, że podobnie jak u innych dystrybutorów na stronie www znajdziemy sterowniki, instrukcje obsługi i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Można również się spodziewać,że przedstawiciel dystrybutora potrafi odpowiedzieć na pytanie dotyczące współpracy  jego urządzeń z dedykowanym do nich oprogramowaniem lub co najmniej wskazać, gdzie znajdziemy odpowiedź.



#879 OFFLINE   sajdol1

sajdol1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 697 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 02 wrzesień 2017 - 20:27

Podczas konfiguracji okien zauważyłem, że zmieniając ustawienia sonaru bocznego z "lewo + prawo" na "pionowo w dół" , widok ten zmienia się od razu we wszystkich

konfiguracjach. Czy tak ma być? Wolałbym żeby tak nie było.

I kolejne pytanie. Przy włączaniu echa (mając kilka map na karcie) zawsze musze potwierdzać ładowanie bądź nie każdej mapy? Mając na karcie np. 50 map muszę

kliknąć 50 razy zanim będę mógł korzystać z urządzenia?



#880 OFFLINE   bierjoza

bierjoza

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 wrzesień 2017 - 11:13

Podczas konfiguracji okien zauważyłem, że zmieniając ustawienia sonaru bocznego z "lewo + prawo" na "pionowo w dół" , widok ten zmienia się od razu we wszystkich

konfiguracjach. Czy tak ma być? Wolałbym żeby tak nie było.

I kolejne pytanie. Przy włączaniu echa (mając kilka map na karcie) zawsze musze potwierdzać ładowanie bądź nie każdej mapy? Mając na karcie np. 50 map muszę

kliknąć 50 razy zanim będę mógł korzystać z urządzenia?

 

@sajdol
Tak, własnie jest. gdy zmienisz widok Structure zmieni ci sie on we wszystkich oknach wczesniej zdefiniowanych paneli.
W trakcie pracy zmieniasz panel ale pozostają Ci ustawienia na których przed chwilą pracowałeś. To logiczne, mając zdefiniowane kilka kombinacji paneli za kazdym razem bysmy musieli sprawdzać jakie są w nich ustawienia a tak nie tracimy na to czasu.
Podobnie jest z ustawieniami ekranu echosondy, mapy i innych.
 

Gdy masz na karcie klika, kilkanascie bądz kilkadziesiąt map, wybierasz mapę z której będziesz w danym czasie korzystał.
Nie musisz klikać 50 razy chyba, że na raz bedziesz pływał po 50 akwenach  ;) 
Gdy wczytasz na raz bardzo wiele map, zajmiesz dużo pamięci swojej Elitkii i moze odbić sie to na prędkości jej działania.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych