Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Mercury


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   steryd

steryd

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów
  • Lokalizacjałódż

Napisano 12 listopad 2010 - 21:40

Witajcie
Mam problemy z silnikiem mercury 2 km
Objawy są takie że po odpaleniu nierówno chodzi i nim szarpie.
Wymieniłem świecę ,przewód do świecy (co nie było łatwe ,ponieważ jest zalana)i nadal nic.
Może macie jakieś doświadczenia lub sugestie.


#2 OFFLINE   ...not here

...not here

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 906 postów

Napisano 13 listopad 2010 - 05:03

Ktory rok produkcji ma ten motor? Dwusow czy czterosow? Przyczyn moze byc kilka, brudny lub rozregulowany gaznik, mozna samemu smialo rozkrecic(sam rozbieralem i zmienialem uszczelki 3 gazniki w swoim 3 cylindrowcu), wyczyscic i przedmuchac (kompresor wskazany)ale zacznij od regulacji bo latwiej i szybciej. Odpal silnik(jesli nie na wodzie to koniecznie zalozone sluchawki na wezu z woda biezaca bo inaczej przegrzejesz silnik) , niech chwile pochodzi na luzie az sie rozgrzeje,nastepnie juz bez ssania wrzuc na bieg do przodu. W gornej czesci gaznika jest troszke wystajaca srobka podtrzymywana sprezynka, ktora sluzy do regulacji obrotow. Jesli to nie pomoze to czeka Cie czyszczenie gaznika, nie wiem czy w twoim ukladzie paliwowym masz jakis filter paliwa. powodzenia.

#3 OFFLINE   steryd

steryd

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów
  • Lokalizacjałódż

Napisano 14 listopad 2010 - 20:11

Wszysto to o czym mówisz zostało zrobione <_< <_<
Jednak bestja nadal nie współpracuje :(

#4 OFFLINE   steryd

steryd

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów
  • Lokalizacjałódż

Napisano 14 listopad 2010 - 20:13

rok 2000 ,przepłynięte ze 50h no i 2 suw.
na stronach usa występuje jako wersja exsport i totalny brak danych :(

#5 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 17 grudzień 2019 - 23:33

Witam mam nadzieję że ktoś pomoże.
Posiadam silnik Mercury 2t 8km z gaźnikiem od 15 . Ostatnio podczas płynięcia na pełnej prędkości zaobserwował krótkotrwałe dławienia ze spadkiem mocy. A po odpaleniu na zimno silnika czasami pojawia się" pytanie". Obwiniać należy gaźnik i go czyścić czy macie jakieś inne propozycje co mu dolega?

#6 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 17 grudzień 2019 - 23:36

Miało być pojawia się"pyrkanie"

#7 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 18 grudzień 2019 - 07:51

Jaka cyfra jest wybita e gaźniku i który rok silnika

#8 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 18 grudzień 2019 - 11:10

W gaźniku cyfra 64-tylko gaźnik z marinera trochę inny system odpalania jest(taki jak w kosiarkach wyciąga się ssanie i jak zakręci wciska i odpala, bo w oryginalnym gaźniku śrubka od iglicy się ukręciła i był założony inny gaźnik. Rok silnika to 96 bądź 98- mało czytelna tabliczka

#9 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 18 grudzień 2019 - 11:18

Tak wygląZałączony plik  Screenshot_2019-12-18-11-14-21-989_com.miui.videoplayer.png   746,81 KB   17 Ilość pobrań
  • Sławek77 lubi to

#10 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 18 grudzień 2019 - 16:49

Tutaj gaźnik od 15syki to pomyłką

#11 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 18 grudzień 2019 - 17:29

Wg.sprzedającego i jakichś tam informacji silniki 8;9.9 i 15 mają ten sam blok różnią się ponoć tylko gaźnikiem

#12 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 18 grudzień 2019 - 20:55

porównaj cylinder bore dla modelu 1995 and newer oraz porównaj pojemnosci

 

Załączone pliki



#13 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 19 grudzień 2019 - 13:39

Ale z gaźnikiem od 15 dobrze idzie wcześniej nie miałem problemów z "pyrkaniem" i dławieniem podczas płynięcia na wysokich obrotach

#14 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 19 grudzień 2019 - 16:20

To dobrze to porównaj przez obroty i prędkość na GPS?

#15 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 19 grudzień 2019 - 19:29

Obrotów nie mam jak sprawdzić a prędkość na Bugu to: sam 27km/h pod prąd, a z prądem 35km/h . Ale podczas pływania na Siemianówce ostatnio mi zaczął się na wysokich obrotach dławić.wcześniej mi się nic takiego nie działo więc stąd to pytanie co może być tego przyczyną. Na Bugu prędkość taká tylko sprawdzałem dla testowania bo żeby po nim z taką prędkością pływać to trzeba mieć stalowe nerwy albo mało oleju w głowie.

#16 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 19 grudzień 2019 - 19:34

To czy blok silnika taki czy inny mi to nie przeszkadza. Kupiłem taki i muszę go takiego używać. chcę aby pływał i się nie dusił. Więc potrzebuję inf.jaka może być tego przyczyna

#17 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 19 grudzień 2019 - 20:07

To czy blok silnika taki czy inny mi to nie przeszkadza. Kupiłem taki i muszę go takiego używać. chcę aby pływał i się nie dusił. Więc potrzebuję inf.jaka może być tego przyczyna


Się zepsuł ,do lekarza też piszesz że prychasz i kichasz i co Ci jest. Czasami trzeba zawieźć sprzęt do serwisu, wychodzi szybciej i zdrowiej dla silnika.

#18 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 19 grudzień 2019 - 20:38

dusi sie bo gaznik nie ten. dostaje wiecej paliwa niz mu trzeba. radze przesiąc sie na gaznik 44 i bedzie po problemie.

pilmuj jakosci termostau w tym silniku. TO BARDZO WAZNE



#19 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 19 grudzień 2019 - 21:34

Cały sezon zapierdzielał jak zły teraz zaczął się podduszać. Wydaje mi się jakby gaźnik od 15 był problemem to by od początku tak było a nie teraz się pojawiło

#20 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1346 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 22 luty 2022 - 09:18

Witam.
Nie wiem gdzie szukać pytam tu. Przyjechał do mnie silnik Merkury XR 10. Silnik po przejściach. Zablokowana spodzina. Części ssania połamane, linki w rumplu chyba urwane. Sporo części w kartonie. Część mechaniczną raczej spokojnie ogarnę. Ale trzeba zacząć od odpalenia. Ciśnienie na obu 7.5. Nie ma iskry. Sterownik zapłonu w kartonie razem z włącznikiem, kablami WN. Właściciel twierdzi że to cewka. Cewki zmierzone obie pokazują taką samą oporność. Niby poprzedni właściciel wymienił cewki pod kołem zamachowym i aparat. Wygląda tam że jest nowe. O gaźniku i spodzine filmów i zdjęć sporo ale jakoś nie umiem znaleźć schematów elektryki. Niby wszystkie kolory się zgadzają po za jednym ze sterownika wychodzą dwa czarno zielone i teraz który do włącznika który pod koło zamachowe, ktory kabel do ktorej cewki...
Z Yamaha i klonami jest dla mnie przejrzyste tu za bardzo nie wiem od czego zacząć. Poratujcie jakimś linkiem.ec56a8f0c4f408440d80264570a707e7.jpgf3c342de9563654ce856fe5f555ad94c.jpg97724e4688a8a168a6d35e02e5f65b60.jpg

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych