Lemiux, co do dziobowego silnika to masz osapiany typowo dziobowe, MK również, z pilotem niestety i bez rumpla, obsługa świetna i wygodna. Połowa postów w tym wątku to pisana chyba przez marketingowców konkurencji. Miałem ten silnik przez 2 lata, zamieniłem na małą spalinę i żałuję. Mam MK i uważam że nie jest lepsza. Naprawiałem kilka z tych silników i powiem tak: 90% problemów jest z winy użytkownika. Silniki pozalewane, pod śrubami pełno żyłki lub plecionki, silniki podpinane do zwykłych aku, na dodatek bez bezpiecznika, silniki pływane po piachu, korzeniach itp, gdzie widać odkształcenia na śrubach. Problemów tyle ilu użytkowników, najśmieszniejszy miałem przypadek gdy klient mył silnik cały karcherem ze środkiem myjącym a później zdziwienie że źle pracuje, mnie dziwiło że wogóle pracował. Mam zamiar dokupić sobie silnik do manewrowania na zawodach i na pewno osapian jest jednym z faworytów.
Kupiłem Osapiana 55 D. Na szczęście w razie czego nie będę musiał się szarpać z polskim gwarantem, wybrałem czeskiego i jeszcze zaoszczędziłem kilka stówek.. Silnik wygląda bardzo solidnie. Pytałem o montaż na dziobie, wydawać kolejne 2000zł jak można dołożyć pawęż i w kilka minut przełożyć silnik na dziób ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu.