Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jakie stosujecie oleje i jak serwisujecie silniki?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   luksaj

luksaj

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 144 postów
  • LokalizacjaMielec

Napisano 07 styczeń 2011 - 18:56

Witam mam takie pytanie bo nie znalazłem na forum jeszcze takiej praktycznej wymiany informacji na temat konserwacji silników i okresowych serwisów , podejrzewam że wielu z nas sami sobie serwisujemy silniki ,wiec moje pytanie jest jakich oleju używacie do silnika ,chodzi mi o marki czy zalecane przez producenta np.quicksilver czy inne ?Jakich filtrów olejowych czy są to zamienniki ? Jakich smarów przekładniowych ? Czy stosujecie jakieś specjalne smary antykorozyjne np. do osi gdzie nachodzi śruba ,czy choć by nawet smarowanie układu skrętnego i jak to wszystko ma się do eksploatacji i zużycia silnika ,może jakieś przykre doświadczenia przed którymi warto by było przestrzec innych .

#2 OFFLINE   wiesławek

wiesławek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 149 postów
  • LokalizacjaPisz

Napisano 09 styczeń 2011 - 22:11

Ja osobiście do stopy silnika używam oleju Castrola klasy SAE80 jest on w tubkach która spokojnie wystarczy mi na wymianę do smarowania silnika używam olej silnikowy klasy 10W40 Gulfa a do smarowania układu skrętnego smar klasy EP2 Total,nie kupuje olejów i smarów zalecanych przez producenta podyktowane jest to kasą.

#3 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 15 styczeń 2011 - 02:27

Sam robie:
-plukanie po uzyciu w wodzie slonej
-smarowanie wszystkich przewidzianych punktow smarownica z wodoodpornym, sodem zmydlonym smarem
-wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem na wysokiej jakosci markowe oleje syntetyczne (przy tak znikomych ilosciach mozna sobie pozwolic na troche luksusu ) - musza spelniac oczywiscie specyfikacje producenta
-wymiana oleju w stopie zgodnie ze specyfikacja producenta
-kontrola/wzglednie czyszczenie/wymiana swiec
-smarowanie kabli bowdena
-na zime lub dluzsze postoje oprozniam gaznik lub napelniam benzyna Aspen, ktora nie traci z czasem wlasciwosci oraz nie powoduje osadow...
-kontola/wymiana tego kawalka metalu nieszlachetnego, ktory po angielsku sie zwie sacrificial anode - a po polsku???

Chyba z wymiana impellera wiecej samemu do wykonania przy zdrowym motorze nie zostanie...

#4 Guest__*

Guest__*
  • Guests

Napisano 02 luty 2011 - 12:11

Olej silnikowy Mobil 2000 10W40 posiada specyfikację do zaburtowych. Dostępny zawsze i wszędzie.

Pozdrawiam
Outsider



#5 OFFLINE   saalar

saalar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów

Napisano 24 marzec 2011 - 00:16

Ja zrobiłem sam w moim Mercurym w tamtym roku. Zakupiłem wszystko od któregoś ze sprzedawców na allegro. Generalnie ceny nie są aż takie tragiczne jak się ma nowy silnik. Wszystko wziałem quicksilvera jak w książce napisane. Jedynie co mnie zniechęciło do sprzedawcy to to że sprzedał mi za dużo oleju żeby wycisnąć więcej kasy. W książce napisane że wchodzi litr to znzczy że wchodzi litr. Kupiłem dwa. Tak samo z przekładniowym. Teraz dokładnie czytam specyfikacje i tyle kupuje ile ma być. Serwis prosty jak budowa cepa. Pare śrubek i to wszystko. Dobrze miec dostęp do beczki i solidnego stojaka(ja zrobiłem sam) żeby troche podgrzać silnik. Co do płukania to bierząca woda i wąż. Dostępne sa do tego specjalne końcówki które mocuje się na stopie. Zależy od modelu i marki silnika. No a jak się cos zepsuje to już tylko serwis. Płać i Płacz.
Pozdrawiam.

#6 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 20 październik 2011 - 17:03


witam mam suzuki 6KM 4suw kilka pytan:

-kontola/wymiana tego kawalka metalu nieszlachetnego, ktory po angielsku sie zwie sacrificial anode - a po polsku???


nie wiem, ale u mnie nie widac ubytkow...

ps. moj silnik ma problemy z odpalaniem (szczegolnie na zimno) i gasnie czesto (na obrotach ponizej tych do zaplonu, ale czasami na wyzszych tez - albo np przy zmianie z luzu na bieg do przodu silnik muli i albo bedzie startowal 10sekund powoli albo zgasnie). jakis pomysl z czym to moze byc problem?

pytam bo kolomnie sa same Zarobione mariny i przeglad silnika 6km wyceniaja na 150 euro (nowy silnik kolo 800? to jakby serwis samochodu kosztowal kilkanascie/kilkadziesiat tysiecy....)


#7 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 20 październik 2011 - 20:23

ze spodzinowym to chyba inaczej idzie.wykręcasz dolną i górną jak olej zleci wkręcasz tube w dolny otwór i wciskasz aż się pokaże w górnym otworze i wkrecasz śróbkę.wykręcasz tubę[olej nie zleci]i wkręcasz dolną.rozruch silnika na zimno powinien odbywać się na wyciągniętym ssaniu nic o tym nie piszesz a objawy wskazują jakbyś odpalał bez.jeśli się mylę sprawdż świecę tj.przerwę i czy nie ma przebicia i przewód wysokiego napiecia najlepiej wymień odrazu.

#8 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 23 październik 2011 - 21:47

rozruch silnika na zimno powinien odbywać się na wyciągniętym ssaniu


oczywiscie na ssaniu wlaczam. kilka pompniec gumowa kulka na wezu, ssanie i odpalenie i na ogol za 2-3 razem odpali, ale jak nei podkrece obrotow do 1/3-1/4 to zgasnei i na luzie. to samo czesto jak zbyt nagle przelacze z luzu na bieg buuuuuuuuu i pyk zgasl..

gasnie tylko na wolnych obrotach (w okolicach znaczka do odpalania lub nizej) lub przy (podobnych obritach) przelaczani na bieg.
na pelnym gazie nie zgasl mi ani razu.

#9 OFFLINE   adamas

adamas

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 25 postów

Napisano 24 październik 2011 - 17:35

gooral wyczyść świecę a jak nie pomoże kup nową,miałem identyczne objawy i czyszczenie świecy pomogło.Poprostu słaba iskra na małych obrotach.

#10 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 24 październik 2011 - 20:44

na początek jak wspomniałem i kolega radzi świeca i przewód.

#11 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 25 październik 2011 - 00:30

gooral wyczyść świecę a jak nie pomoże kup nową,miałem identyczne objawy i czyszczenie świecy pomogło.Poprostu słaba iskra na małych obrotach.


ok jutro mam czas to rzuce okiem na ta swiece i poczytam instrukcje (kniga jak biblia). na razie pojechac nigdzie nei dam rady (takie byly ulewy w dublinie, ale w zasadzie lodka moglbym plynac z domu - po 30-40cm wody na ulicach gdzieniegdzie az sie balem, ze autem nei przejade). Swiece sa jakies magiczne czy w byle samochodowym mi dobiora?

#12 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 25 październik 2011 - 08:06

[quote]
gooral wyczyść świecę a jak nie pomoże kup nową,miałem identyczne objawy i czyszczenie świecy pomogło.Poprostu słaba iskra na małych obrotach.
[/quote]

ok jutro mam czas to rzuce okiem na ta swiece i poczytam instrukcje (kniga jak biblia). na razie pojechac nigdzie nei dam rady (takie byly ulewy w dublinie, ale w zasadzie lodka moglbym plynac z domu - po 30-40cm wody na ulicach gdzieniegdzie az sie balem, ze autem nei przejade). Swiece sa jakies magiczne czy w byle samochodowym mi dobiora?
[/quote]W instrukcji jest na pewno symbol świec.W niektórych silnikach jest też oznaczenie pod czapką.Pozdrawiam Paweł.


#13 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 26 październik 2011 - 15:38

mnie to k*a zabije kiedys cegla w drewnianym kosciele (co ja bede w kosciele robil?)

po koleji:

zebralem sie w sobie i postanowilem przeserwisowac skubanca (suzuki DF 6 rocznik bodaj '09? kupiony w zeszle wakacje nowka), kupilem olej etc, ale napotkalem przeszkody:
1
zapelnilem sobie kosz na smieci (nowy woda i postawilem za lodka, silnik zapialem jak zwykle i wsadzilem do wody (w instrukcji pisalo by najpierw rozgrzac przed wymiana oleju).
Wlaczam silnik i patrze a tu woda chlodzaca z tylu nie sika (zaraz po zakupie sprawdzilem a pozniej hmm nie zwracalem uwagi.. ;/
Wiem, ze bylo to juz raz naprawiane w ramach gwarancji..

No to z serwisu zrobila sie naprawa pompy wodny do chlodzenia.

2
rozebralem stope odkrecilem pompe wody i...
wszystko wyglada ok za wyjatkiem uszczelki pod pompa wody (numer serwisowy 17472-91J00), ktora jest naderwana w poblizu jednej ze srob (hmm moglem ja rozwalic przy podwazaniu pompy...).

wiec teraz mam nastepujace pytania:

gdzie kupic taka uszczelke i jaka bedzie droga? (w sensie nie adres bo i tak w irl bede kupowal pewnie, ale nie wiem czy wogole da sie kupic i czy nie bedzie 500pln kosztowac...)

jak sprawdzic gore systemu chlodzenia? poprostu pod krocca lecacego do pompy wody podlaczyc weza z woda i powinno przeleciec na wylot przez silnik nawet niepracujacy?

a co jesli nie przeleci? silnik do rozebrania? probowac lac wode pod cisnieniem od drugiej strony? (tutaj sie boje, ze z tego otworu leci woda i spaliny wiec moze sie woda dostac do cylindrow....)

jak sprawdzic dol po zlozeniu do kupy? (domyslam sie, ze wiertarki etc nei beda sie krecic wystarczajaco szybko by pompa zaczela ssac?

fotki etc zamieszcze jak sie na picasse wgraja a mam marny ul.

#14 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 26 październik 2011 - 16:34

trochę namieszałeś kolego. ten otworek to kontrolka chłodzenia może być tylko przytkany i wcale nie znaczy że silnik nie jest chłodzony poza tym silnik posiada termostat i woda może się pokazać na kontrolce dopiero jeśli się rozgrzeje.odkręcić kolumnę od silnika to żaden problem i można sprawdzić rurkę przez którą woda jest podawana z pompy[kolejna uszczelka].chociaż z tego co piszesz nie polecałbym zabierać się do kolejnych czynności co by czegoś nie zepsuć.sercem chłodzenia jest pompa wody[na niej się skup] i jeśli nie orałeś silnikiem dna jeziora co mogłoby spowodować zaciąganie syfu to wszystko jest ok.

#15 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 26 październik 2011 - 21:30

sercem chłodzenia jest pompa wody[na niej się skup] i jeśli nie orałeś silnikiem dna jeziora co mogłoby spowodować zaciąganie syfu to wszystko jest ok.


ale na czym sie tu skupiac? gumowa gwiazdka na osce w obudowie...

ps fotki tutaj a noz sie komus przydadza:

https://picasaweb.google.com/105899983572256948046/Boat?auth key=Gv1sRgCK2Ay_i-58WC_gE

ostatnie 2 rzedy.


#16 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 27 październik 2011 - 17:37

podczas pracy silnika na wolnych obrotach z tego otworka wydobywają się spaliny woda tylko delikatnie bryzga dopiero na wyższych obrotach leci ciurkiem[przykład yamaha F4]wirnik pompy wody jest osadzony na klinie i musi się obracać razem z wodzikiem napędowym.złóż jak się należy pompę wody i najważniejsze przy składaniu musisz trafić łącznikiem gumowym w rurkę którą jest pompowana woda do silnika i musi działać.z tego co widać na zdjęciach już odkręciłeś całą nogę od silnika i uszkodziłeś uszczelkę między nogą a silnikiem-silikon załatwi sprawę nie musisz jej wymieniać.kanały wodne nie wyglądają na zaklejone czy zasyfiałe więc nie ma co szukać głębiej przyczyny.zrób jeszcze zdjęcie wirnika pompy.

#17 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 28 październik 2011 - 00:31

podczas pracy silnika na wolnych obrotach z tego otworka wydobywają się spaliny woda tylko delikatnie bryzga

a manual na to:

Wylot kontrolny wody chłodzącej
Natychmiast po uruchomieniu silnika w króćca
kontrolnego powinna zacząć wypływać woda, co
oznacza, że system chłodzenia działa poprawnie.
Gdyby woda nie wypływała należy natychmiast
zatrzymać silnik i skontaktować się z
Autoryzowanym warsztatem Suzuki.


+ kazdy z kolegow twierdzi, ze z ich silnikow sika od razu sporym strumieniem. Ps na 2ch forach jestes pierwsza osoba, ktora potwierdza moje ogledziny silnika (znaczy nei widze fizycznej mozliwosci by ciurkiem woda na luzie tamtedy zapitalala chyba, ze ta pompa jest jakas diablo wydajna...
czyli niepotrzebnie to rozbieralem...?

nie musisz jej wymieniać.kanały wodne nie wyglądają na zaklejone czy zasyfiałe więc nie ma co szukać głębiej przyczyny.zrób jeszcze zdjęcie wirnika pompy.


wirnik jest ok ale ciekawostke mi w marinie powiedzieli, ze czasami guma mieknie i mimo, ze nie jest potargana juz nie pompuje wody jak trzeba...

#18 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 28 październik 2011 - 21:08

podałem przykład kontrolki chłodzenia z mojej F4.gdyby chłodzenia nie było to już dawno bym ją zatarł.na zdjęciach niewiele widać więc sam wiesz lepiej którą uszczelkę uszkodziłeś.

#19 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 28 październik 2011 - 23:36

zamowilem nowy wirnik (nie wiem po co chyba dla swietego spokoju)
i uszczelke. termostat jest ok.

jak sie wkurze to wywierce w stopie dziure zaraz pod wylotem wody z silnika i zapodam tam jakas rurke metalowa to bede mial 1005 czy woda leci tamtedy czy nie

na razie we wtorek odbieram wirnik i uszczelke + wymienie oleje, swiece, wyczyszcze gaznik i wyrzuce diabelstwo do smieci jak nei bedzie dzialac... troszke wioslowania mi sie przyda bo sie spaslem jak swinia

#20 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 29 październik 2011 - 16:57

z tym wierceniem to nie najlepszy pomysł.nie wiem w jaki sposób przez to wiercenie chcesz mieć pewność prawidłowego chłodzenia bo przecież woda z silnika jest wyrzucana wraz ze spalinami całą wewnętrzną powierzchnią stopy.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych