Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

"Wobleroza" - abc żółtodzioba...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1594 odpowiedzi w tym temacie

#1561 OFFLINE   lenny

lenny

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1464 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Leszek

Napisano 03 sierpień 2022 - 21:20

Mikrobalonu można dodać nawet 25%.
Da się to jeszcze zalewać do formy.
Ja robię inaczej.
izocyjanian - 4,5g
poliol - 4,5g
mikrobalon - max 25%, czyli max 1,125g
  • markus383 lubi to

#1562 OFFLINE   markus383

markus383

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaOtwock Mały

Napisano 04 sierpień 2022 - 06:18

Dzięki Panowie za pomoc :)

Zacznę od proporcji zaproponowanych przez Rafała, gdyż wydają mi się "bardziej płynne" (mniej mikrobalonu), a później wypróbuję proporcje z postu Leszka.

 

Jeszcze przez dwa dni żona z dzieckiem na urlopie, więc akurat będę miał dwa wieczory na testy ;) :)



#1563 OFFLINE   markus383

markus383

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaOtwock Mały

Napisano 06 sierpień 2022 - 07:04

Wczoraj znalazłem chwilkę wolnego, więc wykonałem woblery z proporcji podanych przez Rafała i wyszło rewelacyjnie. Szkoda, że nie zapytałem o proporcje na samym początku przygody :) Pozostanę przy tym przepisie. 

 

Do poprawy mam teraz proces wykonywania form, gdyż jedna jest lekko zdeformowana i to widać na woblerach z tej formy. Forma na mniejszy wobler jest prawie idealna i to mnie cieszy, gdyż chciałbym robić przede wszystkim woblery o długości ok 3,5 cm.

 

Teraz muszę pomyśleć o sposobie montażu sterów do łowienia z gł. maks do 1m ;) Jeśli ktoś ma sposób to bardzo chętnie poczytam.


Użytkownik markus383 edytował ten post 06 sierpień 2022 - 07:07


#1564 OFFLINE   ugly-hml

ugly-hml

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 531 postów
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Kłosowski

Napisano 06 sierpień 2022 - 12:58

Formy to temat rzeka, ale jest sporo materiału w necie, dasz radę. A jak nie dasz, to my damy ;) 

Stery to jest głębokość i praca. Ogólnie to im bardziej w pionie tym płycej.


  • hotpoint lubi to

#1565 OFFLINE   markus383

markus383

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaOtwock Mały

Napisano 13 sierpień 2022 - 20:56

Wykonywaliście może wzory do wykonywania form z modeliny? Chciałbym zrobić sobie kilka silikonowych form do wykonywania odlewów przynęt imitujących owady. Pomyślałem o użyciu modeliny do przygotowania wzoru. Chciałbym utrwalić wzór termicznie w piekarniku, a następnie spróbować odbić je w plastelinie technicznej i wykonać formę z silikonu. Ciekawy jestem jak będzie z trwałością utrwalonej piekarniku modeliny. Czy macie jakiś patent na wykonywanie szczegółów i nie zniekształcaniu wzornika? Czy szczegóły wykonane na wzorniku uda się przenieść na formę? Pisząc o szczegółach mam na myśli jakieś nierówności na pancerzu. Mam tez (chyba) zasuszonego żuka. Czy macie pomysł, czy można go jakoś wykorzystać w celu wykonania formy?

Załączone pliki


Użytkownik markus383 edytował ten post 13 sierpień 2022 - 20:57


#1566 ONLINE   cyprys19

cyprys19

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 3618 postów
  • Lokalizacjapułtusk okolice
  • Imię:marcin
  • Nazwisko:k

Napisano 14 sierpień 2022 - 00:34

Jeśli zalejesz modele sylikonem wszystko się idealnie odbije, natomiast wiem z doświadczenia że warto dopracowac modele i poświęć im więcej czasu na dopieszczenie abyś później nie żałował, że można to było zrobić lepiej.
Wszelkie modele real fish są właśnie robione w ten sposób, że zalewasz martwą rybkę sylikonem, więc z żuczkiem też powinno się udać.

#1567 OFFLINE   markus383

markus383

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaOtwock Mały

Napisano 18 sierpień 2022 - 20:56

Mam jeszcze pytanie dotyczące ekhm..... prostowania druta. Mam drut nierdzewny 0,8 mm do wykonywania stelaży i tnę go na odcinki 10 i 12 cm w zależności od długości woblera. Te małe kawałki wycinam z kręgu i próbuje prostować z pomocą wkrętarki, ale niezależnie od tego, czy kręcę w lewo, czy w prawo, drucik nie jest idealnie prosty i w następstwie stelaż też jest zwichrowany.
Macie może jakieś inne sposoby na prostowanie drucika z kręgu?
Może układanie go na jakim wzorniku (nabite w deskę gwoździe na kształt otworów w woblerze) pomogłoby? Teraz stelaże wyginam za pomocą kombinerek "bocianów".

#1568 OFFLINE   ugly-hml

ugly-hml

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 531 postów
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Kłosowski

Napisano 19 sierpień 2022 - 07:52

Końcówkę drucika wkładam w kombinerki i energicznie przeciągam palcami po stelażu, potem odwrotnie, drugim końcem i już.


  • G_rzegorz i markus383 lubią to

#1569 OFFLINE   eRKa

eRKa

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2434 postów
  • Lokalizacjacentralna Polska
  • Imię:Romek
  • Nazwisko:K

Napisano 19 sierpień 2022 - 15:39

Mam jeszcze pytanie dotyczące ekhm..... prostowania druta. Mam drut nierdzewny 0,8 mm do wykonywania stelaży i tnę go na odcinki 10 i 12 cm w zależności od długości woblera. Te małe kawałki wycinam z kręgu i próbuje prostować z pomocą wkrętarki, ale niezależnie od tego, czy kręcę w lewo, czy w prawo, drucik nie jest idealnie prosty i w następstwie stelaż też jest zwichrowany.
Macie może jakieś inne sposoby na prostowanie drucika z kręgu?
Może układanie go na jakim wzorniku (nabite w deskę gwoździe na kształt otworów w woblerze) pomogłoby? Teraz stelaże wyginam za pomocą kombinerek "bocianów".

 Warto zrobić najprostszy wzornik do wyginania stelaży. Ot choćby deseczkę i gwożdziki(jest cały artykuł o wyginaniu stelaży.

Taki regularny łuk w niczym nie przeszkadza.


  • kooper82 i ugly-hml lubią to

#1570 OFFLINE   markus383

markus383

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaOtwock Mały

Napisano 20 sierpień 2022 - 21:06

Cześć.

Znów proszę o pomoc.

Dziś testowałem moje woblery na wodzie z wklejonymi sterami i wobler 3,5 cm z założonymi kotwicami tonął momentalnie po wrzuceniu do wody, ale jednocześnie, wypływając ku powierzchni, pracował ładnie (z całym osprzętem waży aż 4,5 g). Muszę lżej dociążać go śruciną. Z tego co pamiętam zakładałem tam śrucinę ok 1g, więc zapewne docelowo nie będę zakładał do niego śruciny, aby zmniejszyć wagę do ok 3,5g. Co do pracy to jestem z niego zadowolony i będę na pewno go powtarzał, a także zapewne trafi do malowania po testach poszczególnych egzemplarzy (wklejone ster będę obklejał taśmą). Co do tego woblera, to będę musiał zmniejszyć rozmiar kotwic, ale wzkładać kotwicę tylko na koniec przynęty, bo po rzucie zaczepiają się albo zahaczają o plecionkę albo zahaczają o ster.

Co do woblerów większych (ok. 5,5 cm) to praca jest bardzo niefajna. Wobler wykłada się na bok. Poniżej zamieszczam filmy dziś nagrane. Czy możecie podpowiedzieć mi co jest z nim nie tak? Generalnie starałem się wybrać egzemplarz z równym stelażem oraz starałem się równo wkleić ster. Obciążenie umieszczam podobnie jak w mniejszym egzemplarzu. Generalnie wobler nie tonie i fajnie, ale też jak widać na filnie przewraca się na bok i ściągam go na jednym boku.

 

https://www.youtube....rts/65MEsBwKUGA

 



#1571 OFFLINE   ugly-hml

ugly-hml

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 531 postów
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Kłosowski

Napisano 21 sierpień 2022 - 08:04

A weź spróbuj go ściągać bardziej dynamicznie i z linką bardziej prostopadle do wody, bo po powierzchni to "se można" ;)

No i...

"Ustawianie woblera to nieodzowny element wedkowania na te przynety.

Wedkarze lubujący sie w stosowaniu woblerow, zwykli zabierac ze soba dobrej jakosci szczypce,
ktore co kilka chwil pomagaja w precyzyjnym ustawieniu woblera.
 
Jesli wobler podczas pracy wyklada sie na bok i wypływa ku
powierzchni wody, albo zaczyna wirowac, nalezy ucho mocowania zylki
troszeczke podgiac:
- w lewo - jesli wobler wyklada sie w prawo
- w prawo - jesli wobler ucieka w lewo"
 

Z tego co pamiętam zakładałem tam śrucinę ok 1g, więc zapewne docelowo nie będę zakładał do niego śruciny, aby zmniejszyć wagę do ok 3,5g.

 

Jakby nie pracował bez obciążenia to daj śrucinę 0,4-0,5g



#1572 OFFLINE   Arushat

Arushat

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 18 postów

Napisano 25 sierpień 2022 - 09:18

Mam pytanko. Czy testował ktoś podkład z rozwodnionego D3, np. w proporcji 5:1? Na to będzie szedł tusz/farba akrylowa+lakier.



#1573 OFFLINE   aleksander54

aleksander54

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 postów
  • LokalizacjaWROCŁAW

Napisano 25 październik 2022 - 02:07

macie jakieś tanie patenty na odciskanie "łusek" na srebrnej folii przylepnej? Oryginalne matryce są drogie więc kombinuje odciskać od hmm sitka metalowego....chyba, że macie ciekawsze patenty, dziękuję

W czasach, gdy jeszcze oklejałem woblery folią z pudełek po papierosach, odciskałem łuskę na oklejonym woblerze grubym pilnikiem. Dawało to całkiem interesujący efekt, choć taki gruby pilnik to przede wszystkim wynalazek do obrotówek i wahadłówek. Pod warunkiem, że ma się dostęp do jakiejś niewielkiej prasy, a przynajmniej zdrowego imadła. A i pilnik zębiska musi mieć konkretne :)



#1574 OFFLINE   konrado

konrado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 82 postów
  • LokalizacjaŚroda Wlkp
  • Imię:Konrad

Napisano 08 listopad 2022 - 22:49

Witam nadszedł ten czas na swoje wyroby z wzwiazku z tym mam parę pytań co muszę zakupić. Na początek chce zacząć od woblerow boleniowych cykadowych mam wstępnie jakiś projekt ale chciałbym skorzystać z rady kolegów. Woblery myślę że będę strugał z lipy chciałbym zrobić go na wkretkach. Jaki drut najlepiej zakupić aby był odpowiedni? Jaki podkład oraz farby dobrać aby wszystko z że sobą wspograło. Może koledzy polecą jakiś tani areograf dla początkującego wtedy najlepiej farby dostosowane do areografu. Na pewno pojawi się więcej pytań w trakcie budowy. Chętnie posłucham rad kolegów może inne drewno wybrać itp. Jeśli ktoś chciał by się zgłosić na mentora w razie awaryjnych sytuacji chętnie porozmawiam z taką osobą.

#1575 OFFLINE   Hesher

Hesher

    Ekspert

  • Lurebuilding Team
  • PipPipPipPip
  • 5385 postów
  • LokalizacjaPułtusk
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Prażmowski

Napisano 09 listopad 2022 - 14:13

Drewno jest ok. Reszta:
Drut 308 LSi (czy jakoś tak)
Farba podkładowa śnieżka supermal 2 w 1
Farby Vallejo Premium albo od Rudiego75
Aerograf TG 180
  • ugly-hml lubi to

#1576 OFFLINE   konrado

konrado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 82 postów
  • LokalizacjaŚroda Wlkp
  • Imię:Konrad

Napisano 10 listopad 2022 - 17:41

A pytanie jeszcze o szpachle do drewna aby nie pękała i wog oraz jaki klej do Kretek ew steru

#1577 OFFLINE   Maciej W.

Maciej W.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 943 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 listopad 2022 - 20:12

Jeśli masz lipę, to najprzyjemniejsze drewno do dłubania. Można się też pobawić topolą, ale jest twardsza. Do balsy szkoda mi nerwów. Piotr podał wzorowy zestaw startowy, choć ja drewno zabezpieczam dwoma warstwami lakieru. Na to idzie biały podkład i farby od Rudiego. Wszelkie nierówności zalewam dwuskładnikowym epoxy (5-minutowym), którego używam też do wklejania wkrętek. Może mało ekonomiczne posunięcie, ale nie robię masówki, a efekt mnie zadowala. Do boleniówek wystarczy drut 0,8 mm. Polecam sklep na Allegro, w którym są stery, oczy, poliwęglan, drut i inne pierdoły. Ceny przystępne, wysyłka szybka i dużo rzeczy w jednym miejscu. Nazywa się bsnizpol.

#1578 OFFLINE   czarny1

czarny1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 702 postów
  • LokalizacjaLanckorona/Przemyśl
  • Imię:Michał

Napisano 10 listopad 2022 - 21:10

lipa jest srednia... spróbuj wierzby - łatwo dostepna nad wodą, równie łatwa w struganiu jak lipa i znacznie lepiej się szlifuje... a jeszcze lepiej korzeni olchy, są lepsze nawet od balsy... a jeśli masz problem z balsą to powód jest oczywisty: zbyt tępy nożyk:( spróbuj ostrzy firmy olfa i bedzie dobrze...



#1579 OFFLINE   Darek K

Darek K

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 361 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Darek

Napisano 10 listopad 2022 - 22:33

I dobrą balsę trzeba dorwać.

#1580 OFFLINE   czarny1

czarny1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 702 postów
  • LokalizacjaLanckorona/Przemyśl
  • Imię:Michał

Napisano 10 listopad 2022 - 22:47

I dobrą balsę trzeba dorwać.

a z tym to zawsze najtrudniej:( ale nawet kiepską się da obrabiać dobrym ostrzem...