Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Defekty młynków-przyczyny.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Catrol

Catrol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 602 postów
  • LokalizacjaJanów / Mińsk Maz.
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Jot.

Napisano 28 lipiec 2016 - 10:15

Przemek, ja cały czas męczyłem te Ultegrę :)

 

Czyli już się nie będę przejmował, ten "defekt zostawiam"

 

Zostaje problem lekko wyczuwalnego i słyszalnego tarcia...rzecz ma miejsce w 2012 Ultegra C2000S

 

W ramach eksperymentu, włożyłem pinion z oboma łożyskami, przykręciłem oporówkę, i przykręciłem rotor.

Słychać i troszkę czuć gdzieś tarcie podczas kręcenia łapą rotorem, podmieniałem oporówki i efekt jest ten sam.

Jedyne miejsce gdzie podejrzewam przyczynę to łożysko pod pinionem.

Podmiana łożyska na nówkę EZO oraz używane ale sprawne od innych kołowrotków nic nie zmienia.

 

Może dać (a najpierw kupić) łożysko np. o 0.5mm węższe...?



#42 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2261 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 28 lipiec 2016 - 12:09

A może iść nad wode, dać jej w pipeczke i dopiero kombinować? Bo ten młynek chyba nowy był jak pamiętam....

#43 OFFLINE   Catrol

Catrol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 602 postów
  • LokalizacjaJanów / Mińsk Maz.
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Jot.

Napisano 28 lipiec 2016 - 14:06

Przemek i tak chyba zrobię...ale dopiero w Polsce ;)

Dzisiaj już wysyłamy dobytek, a jutro lecimy do Polski...już na stałe :)

 

...Mam wrażenie, że obudowa łożyska pociera o dół piniona stąd mój pomysł żeby łożysko było niżej więc dać węższe o 0.5mm

Zależy mi na tym, że kołowrotek chodził jak najlżej, jak najpoprawniej bo miał być w zestawie z wklejanką do 5g...do najlżejszego łowienia :)



#44 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2261 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 28 lipiec 2016 - 14:40

Nie szkoda Ci zostawiać tych byczych okoni? W Pl juz takich nie połowisz :-)

#45 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4353 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 21 sierpień 2016 - 22:14

Chwilowe nudy i brak checi na spanko wiec podsumuje temat Stelli i Emblema.

Stella dostała zamiast 9 podkładek od Mefisto jedną zrobioną na zamowienie o grubości 0.56mm i jedną "żyletkę" od Mefisto bo troszkę brakowało aby luz całego mechanizmu z podpierającymi go łożyskami w obudowach zniwelować.
Stellka fruwa ta że wystarczy pomachać ręką jak kropidłem i młynek odlatuje. ;)
Tematu śruby kablaka nie rozwiązałem bo chwilowo jestem niesprawny techniczne. :( Pomierzylem jedynie gniazdo w ramieniu kablaka i rzeczywiście wsadzić tam łożysko raczej sie nie da. Temat wiec pozostaje dalej do zrobienia.

Co do Emblema.
Skoro odzyskałem podkładki Mefisto ze Stelli to metoda prób i błędów ustawiłem tak starego trupa że chodzi zadowalająco. Ząbkowania praktycznie nie czuć. Młynek kreci sie lekko ale nie jak masełko, wiadomo świeże smarowanie troche hamuje napęd. Poza tym dwa nowe łożyska tez muszą sie troszkę "wyrobić". :D ;)
Największy zabieg na jaki ten młynek musi jeszcze poczekać to dorobienie nowej obudowy łożyska podpierającego górą pinion. Zrobię z nierdzewki ponieważ ten plastik przez te 20 lat jakoś skruszał i w każdej chwili grozi niespodzianka. :(
Cos jej jeszcze dolega ponieważ łapiąc za kosz i kręcąc korbą w przód czuć jakby cały kosz chciałby byc wypchnięty do góry i ma lekki luz. W jednej pozycji przy takim zabiegu czuć (i słychać) nawet jakby styk.
Nie wiem czy to worm i luz w jego mechanizmie czy cos innego. Dodawanie podkładki na pinion odsuwający go w stronę koła głównego (w dół) nie zmienia nic oprocz cięższej pracy młynka.
Moze te modele tak mają, wszak nie były to jeszcze czasy gdzie wszystko śmigało Tip Top.
Moze to zużycie eksploatacyjne w staruszku bo swoje 20-ścia lat ma.
Bede kombinował choć nie wiem w co tu jeszcze paluchy wsadzić. ;)

Spokojnej nocki i do "zobaczenia" w temacie problemów. :)

#46 OFFLINE   mariusz79

mariusz79

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 302 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Mariusz

Napisano 23 sierpień 2016 - 22:37

Ten luz rotora to chyba taki urok tych młynków załatwia to podkładka w gniazdo dolnego łożyska piniona, ale konia z rzędem temu kto wie jak zlikwidować furkotanie na wormie:)


Użytkownik mariusz79 edytował ten post 23 sierpień 2016 - 22:39


#47 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 24 sierpień 2016 - 00:16

Ten luz rotora to chyba taki urok tych młynków załatwia to podkładka w gniazdo dolnego łożyska piniona, ale konia z rzędem temu kto wie jak zlikwidować furkotanie na wormie:)

Podkładeczka.



#48 OFFLINE   mariusz79

mariusz79

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 302 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Mariusz

Napisano 24 sierpień 2016 - 23:06

próbowałem nic nie dało, a przed rozebraniem było cichutko :)



#49 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 24 sierpień 2016 - 23:12

 ale konia z rzędem temu kto wie jak zlikwidować furkotanie na wormie:)

 

Z polskiego na nasze można? furkotanie jako słowo do mnie nie przemawia, cały czas to słyszalne, czy na jakimś położeniu szpuli? Sam jestem ciekaw.  :D



#50 OFFLINE   mariusz79

mariusz79

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 302 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Mariusz

Napisano 25 sierpień 2016 - 07:11

cały czas słychać najgłośniej przy fotelowym kręceniu, przy dużym obciążeniu ustaje. Jak furkotanie do Ciebie nie przemawia to może klekotanie? objaw dość znany przy turkach i emblemach.



#51 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 25 sierpień 2016 - 07:25

Mariusz, ja tam według wielu się nie znam ale taki problem w którymś z robionych kołowrotków zniwelowałem poprzez dołożenie maleńkiej miedzianej podkładeczki na przeciwną stronę wodzika, w kosz pod blaszkę zabezpieczającą od góry wodzik, efektem tego było minimalne opuszczenie wodzika w wałku worma, pracował po serwisie jakby minimalnie głębiej w rowkach wałka wormshaftu. Przed słychać było stukanie na wormie jakby właśnie wodzik, po ucichło. 



#52 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4353 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 03 wrzesień 2016 - 15:52

Kolejne spostrzeżenie po "tunningu", na szczęście swojego młynka.
Moze to juz niektórzy koledzy wspominali (u kogoś we wpisach na pewno czytałem) ale przypomnę zeby nie było pózniej zaskoczenia i zdziwienia "jak to możliwe!!!!".
Po wstawieniu (zamiast oryginal tulejki) łożyska na podparcie koła głównego przekładni po prawej stronie w Daiwie, przy wczorajszym jej przeglądzie obserwacyjnym zauważyłem czarny smar wlasnie na wspomnianym kole. Powód???? Młynek na pewno nie był w wodzie i nie łowił nie wiadomo ile godzin zeby byl "przepracowany". Więc???
Sprawdzam luz pomiędzy zębami i kompletny brak. :( Spoglądam na zęby na kole i .... tylko świeżo wytarte ślady po pracy zębów piniona i smar całkowicie wypchnięty poza zazębienie. Dobrze że łowiłem nim chwilowo zaledwie kilka razy.
Do roboty więc. :)
Po lewej stronie pomiędzy łożyskiem a kołem dwie podkładki. Na próbę wyjmuję cieńszą i pójdzie na prawą stronę aby odsunąć zęby koła od piniona. "Nowe" łożysko "w dół" i podkładka pomiędzy podparcie łożyska i łożysko. Próba bez skręcania pokryw i jest w miarę OK. Dokręcam śruby, sprawdzam kolejny raz luz i pracę przekładni "na sucho" i nie jest źle. Kolejna rozbiórka, smarowanie i test. Jest lepiej. Moze brakuje z 0.02mm ale na razie tak zostaje. :) Luzu osiowego przekladnia-gniazda pokryw brak wiec nie jest źle.

WNIOSKI.
1. Zawsze gdy widzicie czarny smar a młynek nie był moczony, znaczy to że coś wpitala wam wasze zęby koła.
2. Po każdym wymianie podparcia przekładni głównej należy sprawdzić i wyregulować luz zazębienia.

Do kolejnego ... "serwisu". ;)
Hej.

#53 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 03 wrzesień 2016 - 19:18

1. Zawsze gdy widzicie czarny smar a młynek nie był moczony, znaczy to że coś wpitala wam wasze zęby koła.
2. Po każdym wymianie podparcia przekładni głównej należy sprawdzić i wyregulować luz zazębienia.
 

 

E tam,na pewno to coś innego :D  bo  spece od serwisu jak pisałem o dokładaniu podkładek na prawa stronę koła przekładni w celu regulacji jej poziomu współpracy z pinionem to chcieli mnie zakrzyczeć.  ;)



#54 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2261 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 03 wrzesień 2016 - 19:45

Super specu jeżeli łożysko nie trzyma wymiaru tulejki to wtedy dokładsz na prawo . Ja Ci o tym pisałem, dokładnie o takiej sytuacji . Dalej mozna to przeczytać na forum więc nie pajacuj już i nie zaczynaj kolejnej przepychanki bo teraz to pewnie polecisz tak jak twój temat.....

#55 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 03 wrzesień 2016 - 20:00

Super specu jeżeli łożysko nie trzyma wymiaru tulejki to wtedy dokładsz na prawo . Ja Ci o tym pisałem, dokładnie o takiej sytuacji . Dalej mozna to przeczytać na forum więc nie pajacuj już i nie zaczynaj kolejnej przepychanki bo teraz to pewnie polecisz tak jak twój temat.....

 

Ja żadnej przepychanki nigdy nie zacząłem tylko zawsze Wy, nigdy też nie pisałem osobowo do żadnego z Was a ogólnie jak teraz i nie Ty decydujesz o tym kto poleci z forum i kiedy, by kogoś zbanować musi być podstawa i naruszenie regulaminu i to poważne a tego się nie dopuszczam. Temat nie poleciał tylko został ukryty by poczyścić wasze zbędne, niemerytorycznie wpisy, jak nie wiesz nie pisz głupot.  A jak łożysko trzyma wymiar a regulacja jest konieczna to się dokłada również na prawą stronę, no ale to moje zdanie, możesz mieć inne przecież, mnie to nie wadzi.  ;)



#56 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4353 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 03 wrzesień 2016 - 20:17

Super specu jeżeli łożysko nie trzyma wymiaru tulejki to wtedy dokładsz na prawo . Ja Ci o tym pisałem, dokładnie o takiej sytuacji . Dalej mozna to przeczytać na forum więc nie pajacuj już i nie zaczynaj kolejnej przepychanki bo teraz to pewnie polecisz tak jak twój temat.....

---------
Wiesz dobrze że w zazębieniu 0.02-0.08 może być przepaścią.
Przy wymianie tulejki na łożysko nie jesteś w stanie zmierzyć tylko wymiaru tulejki i zamiennika (łożyska) bo musiałbyś używać mikrometru aby taki luz wykryć. Do tego dochodzi jeszcze gniazdo w ktorym to łożysko ma siąść (a to już odlew!!!). Po to nawet znane firmy produkujące mlynki dają podkładki dystansowe.

Czyli jak pisałem, zmieniasz, tuningujesz, ostro używasz kontrolujesz przy każdym smarowania luz zazębienia. Coś jak ze zbieżnością w ukł. zawieszenia. :)

Dziwni ludzie biorą udział w dyskusjach, same "agressory". :( Są z tego jakieś profity?????

Spokojniejsi wolą jednak oszczędzać .... minimum wzrok i palce. :(

Pzdr.
Nie wysypcie wszystkiego piasku z piaskownicy. ;)

Użytkownik trout master edytował ten post 03 wrzesień 2016 - 20:18

  • Hunter_pike lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych