@Maćkoxx - możesz wyciąć część żył z linki i dobrze zalutować. Takie lokalne przewężenie nie będzie miało znaczenia dla całości.
Przewody zasilające do silnika elektrycznego
#21 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2018 - 23:41
#22 OFFLINE
Napisano 26 marzec 2018 - 18:41
Zastanawiam sie cały czas czy nie wrocić na 10mm jak było orginalnie ....
Użytkownik maćkoxxx edytował ten post 26 marzec 2018 - 18:44
#23 OFFLINE
Napisano 26 marzec 2018 - 18:45
#24 OFFLINE
Napisano 26 marzec 2018 - 19:05
Siaq ,...... zgadza się i tu i tu są ale szukam konektorów większych niż 6mm do zarobienia kabla a to już jest nie lada wyczyn ........
#25 OFFLINE
Napisano 26 marzec 2018 - 20:10
Juz pisalem wyzej, jesli oryginalny konektor jest w rozmiaze x , a ty tam wsadzisz cos z redukcja np z 2x na x. To i tak nic to nie da, Bo styki meskie ( te w przelaczniku) sa zbyt cienkie, co do przekroju kabla. I tak sie grzac bedzie . nie ma sily
#26 OFFLINE
Napisano 26 marzec 2018 - 23:11
Ja kupiłem kabel spawalniczy 25mm i zleciłem zakucie końcówek tutaj: http://www.berkers.pl/ - wszystko było załatwione w 4 dni (mail + telefon dogranie szczegółow -> kurier). Kable zostały wykonane bardzo porządnie, właściciel jest gościem bardzo ogarniętym w temacie - udzielił kilku rad. Polecam (jako klient a nie kolega kolegi właściciela).
Na ten sezon planuję zamontować gniazda spawalnicze (http://allegro.pl/gn...06.html#thumb/2) żeby podłączać silnik w ciągu chwili zamiast zabawy motylkami.
Pozdrawiam,
Mariusz
#27 OFFLINE
Napisano 27 marzec 2018 - 07:34
Kupując kable i końcówki kabli warto zapytać w hurtowni kabli o ręczną praskę do zaciskania końcówek kablowych. Nie mówię to o zakupie a o zakuciu na miejscu lub też o wypożyczeniu za parę złotówek i wykonaniu tego we własnym zakresie. W porządnej hurtowni mają a przynajmniej powinni mieć dla swoich odbiorców te ręczne praski . Sam z takiej opcji skorzystałem i na spokojnie ogarnąłem temat.
#28 OFFLINE
Napisano 27 marzec 2018 - 18:21
MarMilo jak masz zarobiony kabel przy silniku możesz podesłać foto.?
#29 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2018 - 18:31
Witam.
Ja posiadam silnik minn kotę 40lb i też chciałem zmienić na10mm2a nawet 16mm2 ,ale pan w sklepie miejscowym powiedział że do tych przekrojów nigdzie nie dostanę konektora żeńskiego {kątowy} 6,3mm [taki jest w przełączniku] na10mm2.czy 16mm2 za duża rozbierzność przekroju do styku.
Tak jak powyżej kolega Adam napisał zbyt cienkie styki do tych przekrojów
Jedynie co mi podpowiedział to to,że mogę zastosować kable o tym samym przekroju 6mm2 ale z miedzi beztlenowej OFC, mniejszy opór, większy przepływ itp. i bez problemu po łącze .
Tak w skrócie zdefiniował.
Więc zakupiłem przez internet przewód 6mm2 OFC{linka} kl.giętkości 6 o obciązalności 54A wg.instrukcji silnik pobiera 36A czyli zapas jest + konektory proste bo z kątowe do tego przekroju nie dostanę,szkoda bo trochę tam ciasno dlatego zastosowano kątowe.
Po zaciskałę,podłaczyłem,przy okazji w montowałem woltomierz w obudowe skręciłem i czekam na lepszą pogodę
Celem mojej wymiany było to że te fabryczne dość mocno się nagrzewały,wiadomo {większe straty} przy długim płynięciu na 5 biegu
I jeszcze jedno... zmierzyłem średnicę żył,różnica wyszła 0,8mm na korzyść.
Oryginalny przewód przewód OFC
śr.zew. 6,1 6,2
śr żyły-3,0 3,8
Wielkim znawcą w tej dziedzinie nie jestem,myślę że gorzej nie będziem.A czy lepiej? to zobaczę.
#30 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 08:08
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#31 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 10:54
Końcówka przewodu ma.miec przekrój kabla. W ten czas jest tak jak być powinno.
#32 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 12:04
Bez przesady. Lokalne przewężenie na długości kilku mm, jeszcze zalane cyną, to nawet tego miernikiem nie wyłapiesz. Ja wiem że jest świat wyidealizowany, ale w praktyce trzeba sobie radzić, a różnicy nie zauważysz - tylko dyskomfort psychiczny .
#33 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 13:00
#34 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 19:27
Polemizowałbym. Styk i tak wystarczy, bo został zaprojektowany pod konkretny prąd którego nie przekraczasz. Strat na styku nie zmniejszysz nawet jakby był dopasowany do kabla, ale straty na kablu już tak. Resztę załatwia cyna która zwiększa powierzchnię przewodzenia, pod warunkiem, że złącze będzie zalane (metal wleje się trochę do przewodu).Tu nie chodzi o dyskomfort psychiczny... Jeśli producent x zrobił styki w rozmiarze z . Tzn że spełniają one swoje zadanie. Do tego dołączył przewody które pasują do danego przyłącza. Tu się temat kończy i nie ma co brnąć.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#35 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 21:20
A nie lepiej przylutować przewód bezpośrednio, bez bawienia się we wtyczki i inne takie tam....
- psulek lubi to
#36 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 21:37
Bez przesady. Lokalne przewężenie na długości kilku mm, jeszcze zalane cyną, to nawet tego miernikiem nie wyłapiesz. Ja wiem że jest świat wyidealizowany, ale w praktyce trzeba sobie radzić, a różnicy nie zauważysz - tylko dyskomfort psychiczny .
jak byś mi takie coś zrobił w robocie na kablu 240, to nie patrząc na prawo pracy bym Ci takiego kopa zasadził że hej
#37 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 21:51
Ech, dupsko już boli.
- Robert Dorado lubi to
#38 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2018 - 22:02
Nie przesadzaj większe szkody w mufach powoduje wysokie napięcie i zbyt małe odległości miedzy zaprasowanymi tulejami oraz słaba dielektrycznie zalewa a obciążalność kabla zawsze masz z jakimś zapasem dodanym raz przez producenta dwa przez projektanta sieci i wycięcie jednego druta jakiś dramatycznych problemów nie przysporzy poza podwyższona trochę temperaturą co nie oznacza że tak robić się powinno. Dobrze że podchodzisz solidnie do pracy przy kablach. Pozdrawiam Andrzej ps też miałem do czynienia z 240 mm2 chociaż tylko na marnych 6kV ale za to w czasami w metanie.
#39 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2018 - 07:10
taka mufa przy silniku to by było coś
#40 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2018 - 09:06
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych