Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Daiwa Infinity Q 3000 - naprawa, tuning

daiwa naprawa tuning

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Bobex

Bobex

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 234 postów
  • LokalizacjaZiemia

Napisano 05 październik 2014 - 15:50

Witam!
Mam problem z Daiwką. Wygląda to w ten sposób iż gdy jest dość niska temperatura od 10 stopni w dół. Mój kołowrotek podczas zwijania przynęty po prostu nie blokuje się i kręci się do tyłu. Wszystko jest przy ok gdy przykładowo zostawiłem go w pokoju na pare godzin. Pierwsza moja taka sytuacja… Pomocy;-)



#2 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8435 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 05 październik 2014 - 15:56

Poczytaj o czyszczeniu łożyska oporowego lub jego wymianie
  • Bobex lubi to

#3 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 05 październik 2014 - 17:24

Kąpiel w benzynie i powinno pomóc.Dawno był czyszczony?



#4 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 05 październik 2014 - 18:48

Witam!
Mam problem z Daiwką. Wygląda to w ten sposób iż gdy jest dość niska temperatura od 10 stopni w dół. Mój kołowrotek podczas zwijania przynęty po prostu nie blokuje się i kręci się do tyłu. Wszystko jest przy ok gdy przykładowo zostawiłem go w pokoju na pare godzin. Pierwsza moja taka sytuacja… Pomocy;-)

Jeśli tak się dzieje łożysko oporowe i pierścień powinno być umyte i wysuszone,a potem składamy na sucho. Na przekór innym- żadnej oliwki tam proszę nie lać.

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak


  • michcio lubi to

#5 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15577 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 05 październik 2014 - 19:41

Popieram powyższe. Bez oliwki. A dla pewności po wyszyszczeniu schłodzić w lodówce i przetestować aby nad wodą niespodzianek nie było.



#6 OFFLINE   Bobex

Bobex

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 234 postów
  • LokalizacjaZiemia

Napisano 05 październik 2014 - 21:11

Panowie dziękuje za rady. Wyczyściłem łożysko bo rzeczywiscie były śladowe ilości smaru i oliwki. Włożyłem na 30 min do zamrażalki i pędzi jak szalony ;-D. Pozdrawiam!

#7 OFFLINE   BGM

BGM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 311 postów

Napisano 24 październik 2014 - 17:00

udalo ci sie rozebrac oporowke na waleczki bo u mnie w starszych modelach raczej sie nie da a nie bede go traktowal srubokretem i mlotkiem napisz jak to zrobiles to moze moje stare bedzie jak nowe



#8 OFFLINE   Emilo

Emilo

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów
  • Lokalizacja11°22′N 142°36′E/11,366667 142,600000
  • Imię:Emil

Napisano 25 październik 2014 - 20:40

Nie trzeba rozbierać, wystarczy przemyć w jakimś nieinwazyjnym czyściku, zebrać brud z powierzchni wałków, pokręcić nimi trochę, zbierając resztki z powierzchi, przedmuchać sprężonym powietrzem lub sprężarką i voila...

#9 OFFLINE   BGM

BGM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 311 postów

Napisano 26 październik 2014 - 09:13

no tak zrobilem i nic trzeba nowe kupic myslalem ze masz sposob jak go rozebrac dzieki



#10 OFFLINE   Emilo

Emilo

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów
  • Lokalizacja11°22′N 142°36′E/11,366667 142,600000
  • Imię:Emil

Napisano 26 październik 2014 - 09:36

Problem masz z tym, że sprężynki ni dociskajà wałeczķów do bieżni??

#11 OFFLINE   Czerwc

Czerwc

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 242 postów
  • LokalizacjaUstka/Koszalin
  • Imię:P

Napisano 26 październik 2014 - 11:53

Z tego co widzę tutaj: https://mulinete.wor...iwa-infinity-q/, to oporówka jest praktycznie taka jak w Emblemach ZiA, mi się udało taką rozebrać, trochę siły i da się wyciągnąć ten plastikowy koszyk ze środka, ale wszystko z umiarem.  https://mulinete.fil...y_q_3000_15.jpg


Użytkownik Czerwc edytował ten post 26 październik 2014 - 13:00


#12 OFFLINE   BGM

BGM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 311 postów

Napisano 26 październik 2014 - 18:06

dzieki zamowilem juz nowe to troche  smigalo od 2007r ale dla wlasnego ja sprobuje go rozebrac przeciez ktos to skladal to i rozlozyc mozna a czesto przechodza mi przez rece rozne krecioly ale z oporowkami doswiadczenia nie mam



#13 OFFLINE   tasman-t1

tasman-t1

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Daniel

Napisano 19 listopad 2014 - 18:54

Gdzie można kupić takie łożysko i jaki koszt ?



#14 OFFLINE   Czerwc

Czerwc

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 242 postów
  • LokalizacjaUstka/Koszalin
  • Imię:P

Napisano 19 listopad 2014 - 20:45

Zapytaj Mefista :) jest jego wątek w dziale sprzedam.



#15 OFFLINE   Pióro

Pióro

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaGłowno
  • Imię:Mirek
  • Nazwisko:Piorkowski

Napisano 01 styczeń 2015 - 23:29

Nie umiem tak zdjąć lewej pokrywy by nie schodziła razem z korbką i przekładnią a w Daiwie nietrafienie w te same tryby to jest pewnie ząbkowanie. Radzę sobie odchylając ją trochę i zaznaczając patykiem z farbą, ale to męczarnia i kiedyś może mi się nie udać. Kombinowałem jak wyjąć korbkę by było jak w innych, że korbka, pokrywa i mam przekładnię z ząbkami w pinionie - można zaznaczyć i rozbierać dalej. Szukałem na YT i nie znalazłem. Pomoże ktoś?



#16 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 02 styczeń 2015 - 06:25

Odkrecasz korbke, zdejmujesz rotor a nastepnie lewą część korpusu przytrzymujac srubokretem oś koła atakującego aby została wewnątrz, żadna filozofia ;) farba to słaby sposób znaczenia, rysikiem robi się to precyzyjniej i można zaznaczyc dla świętego spokoju i kółko od posuwu szpuli.

#17 OFFLINE   Pióro

Pióro

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaGłowno
  • Imię:Mirek
  • Nazwisko:Piorkowski

Napisano 02 styczeń 2015 - 09:04

A ktoś, kto rozbierał Dawiwę Infinity lub Ceratę doradzi coś? 

Czy w ogóle jest możliwe oddzielenie korbki od korpusu przed zdjęciem lewej pokrywy korpusu? Prawdę mówiąc już po zdjęciu go też nie za bardzo wiem jak można je rozłączyć, ale to nie jest mi potrzebne bo jak zdejmę pokrywę (razem z korbką) to już przekładnie mam na wierzchu, a posmarować mazidłem umiem :)


Użytkownik Pióro edytował ten post 02 styczeń 2015 - 09:11


#18 OFFLINE   BGM

BGM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 311 postów

Napisano 02 styczeń 2015 - 09:29

ja swoja ceratke z 10 razy rozbieralem wiekszego problemu nie ma nie jest tak prosto jak w prostych maszynkach dostepnych na rynku ale da sie 



#19 ONLINE   Piotrk82

Piotrk82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaMadagaskar
  • Imię:Piotrek
  • Nazwisko:K

Napisano 02 styczeń 2015 - 10:09

Nie wiem , czy dobrze odczytałem interpretację problemu kolegi @Pióro , ale wydaję Mi się , że kolega w ogóle nie odkręca korby , tylko wyciąga całość,czyli korba+obudowa+ przekładnia


  • Guzu i Pióro lubią to

#20 OFFLINE   Pióro

Pióro

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaGłowno
  • Imię:Mirek
  • Nazwisko:Piorkowski

Napisano 02 styczeń 2015 - 10:32

Nie wiem , czy dobrze odczytałem interpretację problemu kolegi @Pióro , ale wydaję Mi się , że kolega w ogóle nie odkręca korby , tylko wyciąga całość,czyli korba+obudowa+ przekładnia

No właśnie, bo nie umiem. W innych kołowrotkach (rozbierałem ich wiele) odkręca się korbkę, potem zdejmuje pokrywę i ma przed oczami przekładnię z pinionem, więc można zaznaczyć jak się ze sobą łączą.
Tutaj oglądam ze wszystkich stron, próbuję jak najpierw wyjąć korbkę i ja nie widzę takiej możliwości. Rozkręcam więc młynek i tak jak pisałem staram się odchylić lewą pokrywę by zobaczyć kawałek piniona z przekładnią ale żeby się nie rozłączyły i zaznaczyć jak w siebie wchodzą. Jak mi się kiedyś nie uda bo szpara ma ze dwa milimetry to będzie ząbkowanie
 

 

BGM "ja swoja ceratke z 10 razy rozbieralem wiekszego problemu nie ma nie jest tak prosto jak w prostych maszynkach dostepnych na rynku ale da sie" 

Dzięki jak nie wiem co, barzo mi pomogłeś.


Użytkownik Pióro edytował ten post 02 styczeń 2015 - 10:37






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: daiwa, naprawa, tuning

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych