Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Stradic 2500 FB


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 04 marzec 2011 - 09:48

Mam pytanie odnośnie powyższego kołowrotka i prośbę o pomoć jednocześnie w załatwieniu tych elementów (jeżeli jest to możliwe).
Czy jest możliwe zastąpienie elementów zaznaczonych na czerwono w kołowrotku, łożyskami lub tulejami mosiężnymi (nie wiem jak jest w wyższych modelach shimano o rozmiarze 2500). Chciałbym zastąpić te elementy najchętniej łożyskami. I czy Kolega Mefisto mógby mi z japan te drobiazgi ściągnąć?

Załączone pliki



#2 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14823 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 04 marzec 2011 - 09:58

Czesc,

Czesci 3481 nie zastapisz ani lozyskiem ani tuleja metalowa.
W kolowrotkach Shimano ta czesc jest albo takim plastikowym kolnierzem umieszczanym w gniezdzie w obudowie, albo obudowa ma inne gniazdo i wowczas tam miesci sie lozysko.

Jak chodzi o element posuwu szpuli - czyli lozyskowanie elementu 7873 to :

Lozyska mozesz kupic rowniez w Polsce, to z czym musisz sie liczyc to koniecznosc przerobki tej przedniej plastikowej zaslepki (7807).
Tzn bedziesz musial przeciac tak by zamiast jej fragmentu weszlo tam lozysko.

Ta tylnia (6493) zastapisz lozyskiem bez najmniejszej ingerencji w juz istniejace elementy.
Spodziewaj sie o lozysk o rozmiarach 3 6 2, lub 3 6 2,5.

Musisz wziac poprawke ze jedyne kolowrotki Shimano posiadajace lozyskowanie elementu 7873 to Shimano Stella . Wiec jak zamowisz lozyska w Japonii, to zaplacisz jak za lozyska do Shimano Stella...
Zamiast tego radzilbym skupic sie na pozyskaniu podkladek do umieszczenia miedzy element 7873 a te nowe lozyska ,ktore wstawisz. Najlepiej sprawdzic na schematach zblizonych budowa Shimano z Japonii i zamowic u @Mefisto odpowiednie czesci.

Powodzenia w przerobkach i daj znac jakie wrazenia PO :D

Pozdrawiam




#3 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 04 marzec 2011 - 10:24

Dzięki za tak szybką odpowiedź Guzu. Rozumiem, że bezpieczniej byłoby włożyc łożysko o wysokości 2mm wtedy miałbym miejsce na podkładki. Zaraz poszukam tych podkładek, nie pomyślałem o nich ma początku. Domyślam się że poszukiwania podkładek powinienem rozpocząć od schematu stelli 2500? A co do łożysk to rozejżę się zaraz na alledrogo, tu chyba nie ulega wątpliwości, że łożyska muszą być nierdzewne.

#4 OFFLINE   Marvin

Marvin

    mogul

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 1047 postów
  • LokalizacjaLempäälä

Napisano 04 marzec 2011 - 10:40

...Rozumiem, że bezpieczniej byłoby włożyc łożysko o wysokości 2mm wtedy miałbym miejsce na podkładki...


Bezpiecznie to będzie dokładnie zmierzyć tulejkę i dopasować łożysko do jej rozmiaru, żeby podkładki ograniczyć do minimum.

#5 OFFLINE   Damian111oneeleven

Damian111oneeleven

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 338 postów

Napisano 04 marzec 2011 - 10:54

łużysko będzie prawdopodobnie 3x6x2,5 i jeszcze zostaje luz bo tulejka ma chyba z 3mm.

i co do podkładek, to jest konieczność gdyż wew. bierznia łożyska opiera się na wałku posuwu szpuli a zewnętrzna oprócz tego że siedzi w gnieździe, to jest ono przelotowe,
musisz podeprzeć odpowiednią podkładką która zablokuje zewnętrzną bieżnię łożyska.
bo inaczej łożysko nie będzie pracować poprawnie, blaszka 7823 będzie blokować obydwie bieżnie i co najwyżej będzie to się tylko ślizgać, a powierzchnia kontaktowa jest tylko na krawędzi wew. i zew bieżni więc efekt słaby i ścieranie metalu murowane.

nie takie proste jak by się na pierwszy rzut oka wydawało, bo oryginalnie jest to zaprojektowane pod tulejkę ślizgową :D

#6 OFFLINE   Marvin

Marvin

    mogul

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 1047 postów
  • LokalizacjaLempäälä

Napisano 04 marzec 2011 - 11:24

i co do podkładek, to jest konieczność


Pewnie, ale w modelach z oryginalnie łożyskowanym wałkiem posuwu te podkładki są cienkie jak bibułka.


#7 OFFLINE   Damian111oneeleven

Damian111oneeleven

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 338 postów

Napisano 04 marzec 2011 - 11:51

no ba :D
na schematach jdm pośród krzaczków są bodajże podane wymiary, tulejek nie.
btw. grubszego łożyska jak 2,5mm o tych wymiarach prawdopodobnie niema, 2mm ma takie samo tylko otwarte.

#8 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 04 marzec 2011 - 22:16

na wałek 3x6x2,moj tp 98' 1000 dostał tam takie lozysko, i wyciagnełem podkladke luz nie przeszkadza w niczym... jednak do kazdego egzemplarza trzeba odnieść się indywidualnie


pinion gear odpuść! ciezko to zrobić, musiałbys zastosowac lozysko z kolnierzem flansza'' http://allegro.pl/lozysko-z-kolnierzem-7x11x3-mf117zz-i14585 36575.html oczywiscie nie taki rozmiar...

do modelu 2500 nie jest coś takiego potrzebne, usztywnie wałka wymaga kołowrotek dla kogoś kto lubi szarpać lub naogldał sie za duzo japonczynkow na youtubie... 3000/4000 da sie dolozyc albo juz jest dolozone

ewentualnie zachecam do zakupu New TP '11 albo Stella '10 tam nawet malutkie tysiaczki dostały lozysko na pinion gear pierwszy raz w w historii

najwazniejsza sprawa... cudow nie oczekuj po dodaniu łozysk :D ewentualnie w głowie bedzie spokój ze jest te +2-3 BB
, ale nic wiecej





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych