Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Smarowanie Calcutta 201 Te DC


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   jamesty

jamesty

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 443 postów
  • LokalizacjaMaków Mazowiecki
  • Imię:Jakub

Napisano 01 kwiecień 2011 - 09:19

Witam ma pytanie jak zdjąć te pokrętło(widać na zdjęciu) w taki sposób żeby nie porysować obudowy ??????????

Załączone pliki



#2 OFFLINE   TroutFan

TroutFan

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaNad Łebą
  • Imię:Bartosz

Napisano 01 kwiecień 2011 - 09:37

Trzeba zdjąć rączkę i pokrętło hamulca. Następnie odkręcamy to co potrzeba.

#3 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 01 kwiecień 2011 - 10:18

A po co...wystarczy przekręcić korbkę, żeby pokrętło docisku szpuli znalazło się między ramionami gwiazdy hamulca a następnie włączyć przycisk zwalniania szpulki. Odkręcamy, robimy co potrzeba i zakręcamy...ja tak robię :D

#4 OFFLINE   jamesty

jamesty

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 443 postów
  • LokalizacjaMaków Mazowiecki
  • Imię:Jakub

Napisano 01 kwiecień 2011 - 10:52

Dzięki za podpowiedz. Co jeszcze warto przesmarować po za
1. wodzikiem - smar
2. łozyskami - oliwka
3. docisk szpuli - smar
4. wałkiem szpuli - oliwka

Coś jeszcze??


#5 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 kwiecień 2011 - 23:09

Z tym dodawaniem oliwki do fabrycznie nasmarowanych łożysk szpulki to nie wiem czy to jest OK.
Dobrej klasy łożyska zamknięte powinny być wypełnione smarem. Prawdopodobnie dolewka oliwki spowodowała szum łożysk w nowym Curado i w Viento. Według mnie - zaznaczam że casting to dopiero od 1,5 roku- należałoby:

- kupić przyzwoite japońskie łożyska np. EZO i podmienić fabryczne. Po tym zabiegu wypełniona plecionką szpulka Curado 201E7 kręci się około 8 s. przy 2 bloczkach włączonych .
Jak po kilku latach zaczną szumieć to wymienić na nowe.

- lub wyjąć fabryczne łożyska , wrzucić do małego słoiczka z benzyną ekstrakcyjną, zamieszać co jakiś czas, pomoczyć parę godzin , wysuszyć i zalać ( najlepiej wykąpać w dobrej oliwce)
Po tym zabiegu w Quantum Cabo szpulka przy dwóch bloczkach włączonych kręciła sie 6 sekund zamiast 4.
Trzeba się tylko liczyć z tym, że co jakiś czas trzeba dolewać oliwki.

Skłaniam się raczej ku tej pierwszej metodzie ale będę stosował te dwa sposoby przez parę lat w jeszcze kilku multikach i wtedy organoleptycznie przekonam się co jest lepsze.
Dotyczy to oczywiście sprzętu do średniego i ciężkiego castingu.

Tylko proszę przy komentowaniu o taryfę ulgową,l dopiero zaczynam B)





#6 OFFLINE   jamesty

jamesty

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 443 postów
  • LokalizacjaMaków Mazowiecki
  • Imię:Jakub

Napisano 02 kwiecień 2011 - 07:14

Może masz i racje ale ten młynek ma jakieś pół roku i był nad wodą parę razy wszystko działa w 100% tylko z tego co wiem trzeba nawet nowy przesmarować bo mało dają smaru itp. Nasuwa się pytanie po groma wymieniać nowe łożyska na inne(chyba że w multikach do ul) . Jak się zmęczą i zaczną wskazywać na to że trzeba będzie je wymienić to się kupi nowe. Ja mam smar od Shimano więc smarowałem go tak jak było na obrazku załączonym do tego zestawu (Grase + oil)

Pozdrawiam

#7 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 03 kwiecień 2011 - 09:04

myślę, że wymiana nie ma najmniejszego sensu i nie ma co przesadzać. Oliw je i tyle, żeby nie były suche.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych