Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Haswing 2HP po 3 latach na rynku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 889 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 16 październik 2016 - 23:38

Mam ten sam problem z wyborem silnika elektrycznego chcę kupić silnik 80 lb ale który . Łódka 4 m na 1,8 m waga z 400 kg pływanie po starorzeczu lub z nurtem Bugu do drugiego starorzecza .

Przy wyborze ważna jest też cena która wpływa na jakość nie ma nic za darmo chcemy mięć silnik   super kosztuje dużo . Jeśli kupujemy silnik z niższej półki godzimy się  na gorsze parametry . Niedługo będę testował silnik  54 lb zobaczymy co potrafi nie znam firmy . Jeśli zda egzamin na 4 będzie dobrze kupię 55 lb .



#42 OFFLINE   mathew.stepnicki

mathew.stepnicki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 330 postów

Napisano 17 październik 2016 - 00:54

Wzial bym osapiana ale opinie o mc-sklep sa dobiajace. Nie chce mi sie uzerac z jakims cwaniakiem wrazie problemow z sprzetem.

Ostatnio ogladalem na zywo w sklepie silnik torqeedo. Nie pamietam dokladnie modelu ale mial wieksza moc niz osapian 2hp. Niestety cena 1250£ troszke poraza pomimo wbudowanego aku w silnik. Nalezy pamietac ze po 5 latach trzeba kupic nowy modul aku ktory kosztuje okolo 550-600£.



Wysłane z mojego K10000 przy użyciu Tapatalka

#43 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 17 październik 2016 - 06:15

Ale.torqeedo to inna liga.  Tam masz aku lit jon . Które są drogie i wydajne. Gdzieś czytałem że te silniki ze względu  na przekładnie, tez są głośne. 



#44 OFFLINE   mathew.stepnicki

mathew.stepnicki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 330 postów

Napisano 17 październik 2016 - 06:22

Wlasnie znalazlem oferte na silnik torqeedo 1003L za kwote 850£.

Cena jak za nowke nawet nie najgorsza. Tylko teraz pytanie odnosnie zastoswanego aku.

Ile on naprawde tak pociagnie cykli ladowan?

Na temat samych silnikow jest troche informachi w sieci, ale odnosnie dedykowanego aku juz znacznie mniej....

Wysłane z mojego K10000 przy użyciu Tapatalka

#45 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 17 październik 2016 - 06:33

Sa to lifpo aku. Mają ponoć 2000 cykli minimum. Bardzo duża sprawność . Tego typu aku biją wszystkie kwasy zele itp. Tylko muszą zaś mieć dedykowana ładowarkę. Na targach rybomani  w tym roku przedstawiciel torqeedo mówił ze mialy wejść nowe aku coś około 1kw jak się nie mylę.  Te dotychczasowe mają mniej. Także warto to sprawdzić przed zakupem.chociaz może być też akcja ze nowe aku będą dodawane jak wszystkie "stare" wyjda.  Sprzęt napewno jest super ale i cena za tym idzie. Popatrz w katalogu . Niektóre modele można podłączać pod normalne aku 2x12v



#46 OFFLINE   n15

n15

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 219 postów

Napisano 17 październik 2016 - 11:45

Ale.torqeedo to inna liga.  Tam masz aku lit jon . Które są drogie i wydajne. Gdzieś czytałem że te silniki ze względu  na przekładnie, tez są głośne. 

 

 Silniki te są podobnie głośne jak osapian 2hp. 



#47 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 17 październik 2016 - 18:05

Ale.torqeedo to inna liga.  Tam masz aku lit jon . Które są drogie i wydajne. Gdzieś czytałem że te silniki ze względu  na przekładnie, tez są głośne. 

Też oglądałem - patrzyłem na model Cruise 10.0 FP + cztery baterie Power 26-104. Cena ok. 32tys PLN z kompletem baterii, ale prawdę mówiąc kupując wypasioną spalinę 20KM (z power tilt, power trym) + linię paliwową trzeba dać 20k do tego dochodzi paliwo + serwisowanie i zakaz pływania po strefie ciszy. Z Torqeedo pływa się wszędzie. A jeśli baterie LiPo mają takiej lub wyższej jakości niż Weston to powinny potrzymać ładne latka.

Bool powoduje zakup - wyrzucenie więcej $ niż łódź + przyczepa + parę barejrów. 

Wada poza ceną - krótka gwarancja (powinna być 5 letnia) no i głośna praca (ala Haswing 2HP).



#48 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4659 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 17 październik 2016 - 18:41

A nie lepiej uderzyć w Minnkotę engine mount 80 lb lub 160lb? Do tego set aku LifePo4. Sterowanie i tak z łapy, więc zbudowanie montażu z rumplem nie byłoby dużym problemem. Pieniądze mniejsze, moc większa, prawdopodobnie cichsza praca.



#49 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 17 październik 2016 - 18:57

Też oglądałem - patrzyłem na model Cruise 10.0 FP + cztery baterie Power 26-104. Cena ok. 32tys PLN z kompletem baterii, ale prawdę mówiąc kupując wypasioną spalinę 20KM (z power tilt, power trym) + linię paliwową trzeba dać 20k do tego dochodzi paliwo + serwisowanie i zakaz pływania po strefie ciszy. Z Torqeedo pływa się wszędzie. A jeśli baterie LiPo mają takiej lub wyższej jakości niż Weston to powinny potrzymać ładne latka.

Bool powoduje zakup - wyrzucenie więcej $ niż łódź + przyczepa + parę barejrów. 

Wada poza ceną - krótka gwarancja (powinna być 5 letnia) no i głośna praca (ala Haswing 2HP).

jedna bateria  26-104 kosztuje 12,500 zl x4 = 50k :), ten cruise 10 to chyba juz 48V, mozna stosowac kwasy


Użytkownik siarq edytował ten post 17 październik 2016 - 19:03


#50 OFFLINE   symbio

symbio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 56 postów
  • LokalizacjaWlkp

Napisano 17 październik 2016 - 19:38

Miałem kupić ale z tego co czytam to shit jest. Podsumowanie:

 

Wady

-  Wkładamy ten kluczyk ze zrywką i pierwszy stopień pozwala płynąć mojej łajbie około 2.3 km/h natomiast kolejny stopień daje już około 4.5 km/h.        Czyli w trolingu już nie popływam tak jak lubię. 

- głośna przekładnia.

- uwaga na śrubę bo jest twarda i krucha.

- wibracje

- wysoka prędkość minimalna

- hałaśliwy maksymizer

- brzmi jak odrzutowiec

- awaryjny

 

 

Zalety:

- wysoka moc

- niska cena

I to chyba koniec zalet

 

Trzeba zbierać na MK 80 Lb niestety.

 

Od pewnego czasu testuję Haswinga 2hp na łódce ABC 385 i z wyżej wymienionych wad nie wszystkie są regułom.

 

- kluczyk i zrywka nie stanowi żadnego problemu, miejsce to wystarczy zabezpieczyć kawałkiem plastiku.

- problem ze śrubą na razie się nie ujawnił  :)

- wibracji brak

- prędkość minimalna 1,5km/h na drugim biegu 2,5km/h

- głośna praca - to prawda !!!

 

Po miesiącu intensywnego użytkowania tego silnika jedyną rzeczą jaką bym teraz zmienił to następnym razem kupiłbym wersje slim.

Są to moje prywatne odczucia. Z firmą Haswing i z pewnym sklepem  nie mam nic wspólnego!!  ( nazwy specjalnie nie podam bo obsługa woła o pomstę )



#51 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15579 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 17 październik 2016 - 19:54

Wlasnie znalazlem oferte na silnik torqeedo 1003L za kwote 850£.

Cena jak za nowke nawet nie najgorsza. Tylko teraz pytanie odnosnie zastoswanego aku.

Ile on naprawde tak pociagnie cykli ladowan?

Na temat samych silnikow jest troche informachi w sieci, ale odnosnie dedykowanego aku juz znacznie mniej....

Wysłane z mojego K10000 przy użyciu Tapatalka

Gdzie znalazłeś? Z baterią? 

Przy obecnym kursie to niecałe 4000 zł. Jeszcze tylko ładowarka.



#52 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 17 październik 2016 - 20:15

no mnie tez ta wersja long troche meczy, ale to ponoc mozna bez problemu skrocic .

a te silniki torqeedo 1003 przypadkiem w zestawie nie maja ladowarki ?



#53 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 17 październik 2016 - 20:28



#54 OFFLINE   Spigott

Spigott

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 247 postów

Napisano 30 październik 2016 - 17:46

to jest silnik ;)  i kabli nie potrzebuje!



#55 OFFLINE   Spigott

Spigott

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 247 postów

Napisano 03 listopad 2016 - 21:36

Potwierdzone!

 

Haswing Osapian 55D i Haswing 2HP  mają oryginalne maximizery.

 

Z innej bajki:

Czy to prawda, że akumulatory dla  Minn Koty klepie Sznajder ?

 

 

minn-kota-akumulator-dc110-tp_7913540008sznajder-akumulator-marine.jpg

 

 

 

 

 

Wracając do tematu, podzieli się ktoś uwagami do Haswing Osapian 55D ?


Użytkownik koyot edytował ten post 03 listopad 2016 - 21:46


#56 OFFLINE   Stocentymetrów

Stocentymetrów

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów

Napisano 03 listopad 2016 - 21:49

Dokładnie tak,sznajder.



#57 OFFLINE   Stocentymetrów

Stocentymetrów

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów

Napisano 03 listopad 2016 - 21:55

http://www.odplynies...ryZAP/110ah.jpg



#58 OFFLINE   dalton

dalton

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 84 postów
  • LokalizacjaBielsko-Biała
  • Imię:Maciek

Napisano 09 listopad 2016 - 12:18

Ja mam Haswinga 2 HP kupionego gdzieś w połowie 2014. U nas jest strefa ciszy więc pływam tylko na nim. Kluczykiem nie mam problemu :)  po prostu odciąłem górę a bolec zostawiłem na stałe w środku. Z wolnym pływaniem też nie mam problemu. Charakterystyczny odgłos to sprawa konstrukcji przekładni (planetarna) dzięki temu mamy większą moc przy mniejszej wadze silnika. Każdy kto bierze go do ręki jest zaskoczony jego niską wagą. Nie mam żadnego bicia (to dotyczyło opisywanej 55 a nie 2HP).

Używam do niego dwóch 120 AH firmy SSB. Nie są tanie ale bardzo dobre akumulatory, trzeba tylko zwrócić uwagę do czego dany model jest przeznaczony. Bo są dedykowane chyba do trzech czy czterech różnych typów pracy. Ja mam "designed for cyclic deep use" i warto na to zwrócić uwagę. Pływam po zbiorniku 1200 hektarowym i raz tylko udało mi się po całym dniu pływania, że na silniku pokazywało, że zostało im 40%.

Przez cały ten okres nie miałem żadnej awarii. Trzeba tylko zwrócić uwagę żeby nie startować od zera na maxa , zbyt duże obciążenie silnik sygnalizuje  dźwiękiem, trzeba wtedy ująć trochę mocy żeby nie spalić elektroniki. Znajomy tak właśnie sobie go załatwił, bo nie zwracał na to uwagi i od razu startował na maxa.

Osobiście jestem z niego bardzo zadowolony. Parę razy uratował mi tyłek jak zaczęło zbyt mocno wiać i inni mieli problemy żeby spłynąć. Nie mówiąc już o zawodach :) gdy na miejscówkach zawsze jestem pierwszy :)


Użytkownik dalton edytował ten post 09 listopad 2016 - 12:22


#59 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 27 lipiec 2017 - 19:45

Odgrzewam kotleta.

Miałem chwilę i nagrałem małe 'wideło' z pracy silnika Haswing 2HP.

Link do filmu: https://youtu.be/eSErDtO3sgQ (narrację darujcie - nie pisałem wstępniaka przed występem),

 Prośba do posiadaczy i użytkowników o informację czy manetka też tak się zachowuje się u Was tzn. samoczynny powrót przy wyższym biegu (zastanawiam się jak usunąć sprężynę powrotną - a może ktoś to zrobił ?). Interesują mnie też prędkości na poszczególnych skokach zapadki.

Silnik i tak idzie do reklamacji (pękło mocowanie przy płynięciu do tyłu) i zastanawiam się czy zgłosić przy okazji regulację obrotów - Wasze odpowiedzi będą cenne.

Dziękuję,

Mariusz


Użytkownik MarMilo edytował ten post 27 lipiec 2017 - 19:53

  • Gobio Gobio lubi to

#60 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 27 lipiec 2017 - 21:34

 zrywka u mnie ta sama bajka, ostatnio zostawilem kluczyk w smochodzie , na wodzie pelna improwizacja-wsadzilem kawalek kija i duzo lepiej niz ze zrywka. pobory mam podobne. na ostatnim biegu prad nie rosnie , bo juz silnik ma max obroty. Jak by sie go zapielo do 2 tonowej lajby to i prad byl by wiekszy. Ogolnie jestem zadowolony z "boinga" :) (tak go znajomi nazwali)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych