Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Elektryczny NERAUS 50/55 czy ktoś go użytkuje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 07 maj 2011 - 18:03

Witam,proszę o opinie użytkowników tego silnika,jestem na etapie kupna,podoba mi sie w nim płynna regulacja i maximizer.

#2 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 08 maj 2011 - 09:43

Nikt go nie użytkuje :( ,?

#3 OFFLINE   Eponimos

Eponimos

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaLwówek Śląski

Napisano 08 maj 2011 - 11:43

Witam
Mam taki silnik ( NRS-50 LBS) od paru tygodni, własnie jestem po pierwszym tescie. Silnik jest bardzo fajny i ma spora moc pierwsze cztery biegi to bardzo łagodna zmiana mocy piaty bieg to rakieta do szybiego przemieszczania sie z jednego miejsca w drugie.Silnik nie posiada płynnej regulacji tzw maximizera.

#4 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 08 maj 2011 - 12:14

Jak na razie mam trzy pozytywne opinie na temat tej firmy ,kusi ta płynna regulacja biegów i maximizer z firmy MC no i cena 850zł z dwuletnią gwarancją,a tam zamówiłem po pokazach testowych motorek jest ale po profesjonalnym przeglądzie.

Załączone pliki



#5 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 12 maj 2011 - 21:15

No i kupiony silniczek,zobaczymy na wodzie jak sie spisze

#6 OFFLINE   anpart

anpart

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 2077 postów

Napisano 13 maj 2011 - 14:55

Witam.
Kupiłem silniczek Neraus 55 w tamtym roku,po kilku pływaniach całodziennych wystapił brak biegu 1,3 do przodu i 2,3 do tyłu.
Po wysłaniu do serwisu miła niespodzianka założono gratis maximizer.w najbliszą niedzielę będę go sprawdzał.

#7 OFFLINE   Bass-74

Bass-74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaNowogród Bobrzański
  • Imię:Mariusz

Napisano 13 maj 2011 - 21:06

Miałem ten sam przypadek co @anpart z tym samym modelem. Na początku zniknął 3 bieg, później jakoś reszta i został tylko 5 bieg do przodu i jak dobrze pamiętam 3 do tyłu :angry: . Serwis uwinął się z usterką bardzo szybko. Z tego co tłumaczył Pan serwisant spalił się przełącznik biegów i jakaś cewka w samym silniku. Zamontowano płynną regulację obrotów i maximizer. I teraz tzn. od października ubiegłego roku silniczek śmiga bez problemów. Mam nadzieję że nie zapeszę <_<

#8 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 13 maj 2011 - 22:10

Też słyszałem o problemach ze zwykłymi przełącznikami biegów,a płynna regulacja i maximizer to inna bajka,myślę że będzie git.

#9 OFFLINE   Bass-74

Bass-74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaNowogród Bobrzański
  • Imię:Mariusz

Napisano 13 maj 2011 - 23:23

Też mi się tak wydaje <_<
Mam zamiar jeszcze wymienić oryginalną śrubę dwułopatkową na trzyłopatową i zobaczymy czy będzie lepiej czy gorzej :unsure:

#10 OFFLINE   Bajzi

Bajzi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 308 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 14 maj 2011 - 19:49

Główną przyczyną zniknięcia biegów jest przetopienie styków. Niedokręcone klemy na akumulatorze powodują wytworzenie się dużej temperatury co powoduje nadtopienie plastyku na którym zamocowane są styki. Doświadczyłem tego w zeszłym sezonie i musiałem do brzegu spływać na deklach od pudełek bo wioseł też nie wziąłem, bo po co. :blush:

#11 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 15 maj 2011 - 09:52

Warto też zainwestować w porządne kable niskostratne i o porządnej średnicy co by czerwonego koloru nie nabierały :mellow:

#12 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 05 czerwiec 2011 - 18:30

Silnik po pierwszych testach na Turawie,egzamin zdany pomyślnie mimo trudnych warunków duża fala itp.Płynna regulacja działa wzorowo,i po stanie naładowania aku było widać że maximizer to nie bajer i swoją rolę spełnia ,jedyny mankament to słyszalna praca wentylatorka chłodzącego.

#13 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 27 czerwiec 2011 - 16:38

Wznawiam wątek w temacie Nerausa,koledzy macie jakieś namiary na śruby napędowe trzyłopatkowe do Nerausa 55,znalazłem w sklepie w którym kupiłem silnik ale cena :( zaporowa 200zł,może coś z tańszych pasuje do tego silniczka?

#14 OFFLINE   Bass-74

Bass-74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaNowogród Bobrzański
  • Imię:Mariusz

Napisano 01 lipiec 2011 - 10:56

O śruby popytaj może coś będzie pasować tutaj: Yomoto.warez, mc-sklep lub sonar-sklep. A co do szumiącego wiatraczka to ja jak staję dłużej na miejscówce to odpinam jeden kabelek od aku i jest cisza. Oczywiście jak dopłynę to nie robię tego od razu bo układ musi się schłodzić.

#15 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 01 lipiec 2011 - 14:08

Dzięki za pomoc w Yomoto mają,tylko mam pewne obawy czy trzy łopatki (wieksza siła mielenia wody) nie spowodują uszkodzenia silnika?,w instr.nie pisze nic że nie wolno,zmienialiście śruby na trzyłopatkowe w elektrykach?

#16 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 01 lipiec 2011 - 15:23

Zmieniłem w motorguadzie zdaje się w 38 na taką od jakiejś 50 raczej się specjalnie nie polepszyło ani nic przez dwa sezony się nie spaliło.Sruba była tania to nic nie ryzykowałem.A silnik ukradli mi z działki i dalszych jego losów nie znam.Pozdrawiam Paweł.

#17 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 lipiec 2011 - 23:25

Co do szumiącego wiatraczka to też miałem ten problem. Silnik MotorGuide 54 z dołożonym maksymizerem w Piotrkowie jakieś 10 lat temu. Kupiłem niewielki wyłącznik uruchamiany sznurkiem i wpiąłem go szeregowo w zasilanie wiatraczka. Teraz dynda sobie i po problemie. 10 minut roboty i koszt niewielki.



#18 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 03 lipiec 2011 - 09:28

Dzięki Panowie za zainteresowanie.Co do wiatraczka,to wiem że można w instalacje wmontować czujnik który reguluje pracą chłodzenia. ( system sterowania wentylatorem chłodzącym maximizer, załącza wentylator przy 50C
a wyłącza po schłodzeniu do 35C ), w wersji bez TC wentylator pracuje cały czas po podłączeniu do akumulatora.Ja kupiłem wersje bez sterowania wentylatorem bo nie wiedziałem że istnieje wersja TC,niestety tak sprzedawcy informują klientów.Człek sie uczy całe życie :D .Trza będzie jakis patencik na wyłączanie na postoju zamontować.

#19 OFFLINE   and67

and67

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaOświęcim Małopolska

Napisano 06 lipiec 2011 - 22:57

Bass-74 dzięki za pomoc śruba kupiona w Yamoto

#20 OFFLINE   Bass-74

Bass-74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaNowogród Bobrzański
  • Imię:Mariusz

Napisano 07 lipiec 2011 - 00:15

No problemos B) . Cieszę się że mogłem pomóc :mellow:




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych