Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Malowanie kolumny i spodziny silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 24 listopad 2016 - 13:48

Witam, Zamierzam pomalować kolumnę i spodzinę silnika i chcę to zrobić zgodnie ze sztuką, czyli piaskowanie/szkiełkowanie, przegwintowanie otworów etc. Czy jest ktoś z okolic W-wy, kto pomoże w demontażu/montażu przekładni? 

 

Macie może jakieś rady na początek, zanim zabiorę się za to?


Użytkownik r.t. edytował ten post 24 listopad 2016 - 14:40


#2 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 24 listopad 2016 - 15:28

Piasek daje paskudną powierzchnię. Zwłaszcza gdy piaskowacz robi tylko stal albo sie spieszy. A po szkiełkowaniu to aż szkoda zamalowywać :)
Gwinty masz pozrywane?

#3 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 24 listopad 2016 - 16:59

Nie, nie są pozrywane ale jest sporo nalotu w kolumnie i spodzina też nadszarpnięta zębem czasu, nic się gwintom nie stanie jak je przelecę gwintownikiem, tak jak tutaj 



#4 OFFLINE   Kacper.K

Kacper.K

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 2132 postów
  • LokalizacjaSzczecin/Lębork

Napisano 25 listopad 2016 - 18:37

Artur, w którym momencie na filmie jest gwintowanie ? Ja co prawda pobieżnie przejrzałem film, ale nie zauważyłem żeby gdziekolwiek coś gwintował. 

Po piaskowaniu warto przelecieć gwintownikiem bądź nażynką (w zależności jaki gwint). Pył, który zostaje po piaskowaniu mocno ściera gwint, więc warto go usunąć. Ponadto jeśli mamy połączenie gwintowe, które jest często rozłączane to powinno się używać smaru do gwintów. 



#5 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 25 listopad 2016 - 19:16

Sorry, pomyliłem filmiki :P

 

Tutaj, proszę: gwintowanie otworów 1:00, gwintowanie śrubunku 3:35. Pięknie my to wyszło...

 



#6 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 15 grudzień 2016 - 21:01

Cześć. Doszedłem do takiego momentu :]

https://drive.google...UTNaUGt3UVVsRVk

 

I ni cholery nie mogę zdjąć dolnej obudowy silnika. Wszystkie śruby od góry odkręcone, obudowa ani drgnie. Może któreś boczne śruby od dołu trzymają? Podpowie ktoś?

 

pozdr

Art


Użytkownik r.t. edytował ten post 15 grudzień 2016 - 21:07


#7 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 15 grudzień 2016 - 21:31

Zrób zdjęcie od dołu.

Wydaje mi się, że nie odkręciłeś śrub które trzymają u góry nogę, tych od amortyzatorów...


  • r.t. lubi to

#8 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 15 grudzień 2016 - 23:03

Tak myślę, że jeszcze jakieś śrubki trzymają. Pomysł mam taki, że jeśli już zaszedłem tak daleko, to może rozkręcę to do rosołu i pomaluję jak trzeba ale robię to pierwszy raz i mam pewne obawy, bo nie wiem jakie niespodzianki na mnie czekają...

 

Oto zdjęcia, o które prosiłeś

 

https://drive.google...WmFkMGVGOENWS1E

 

https://drive.google...SVZYa1NwQ3FWdkU



#9 OFFLINE   rafalolejnik77

rafalolejnik77

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 16 grudzień 2016 - 07:14

Jakiej farby użyć do malowania kolumny polecicie cos?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#10 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 16 grudzień 2016 - 07:43

W sumie to i zwykłym sprayem możesz trysnąć ale żeby było na prawdę dobrze, to trzeba dać podkład+poliuretan (może być z mieszanki lakierów samochodowych)+bezbarwny

#11 OFFLINE   bodzio83

bodzio83

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 80 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 16 grudzień 2016 - 07:47

Witaj .

Miałem ten sam problem z Jamahą 6 km .Z przodu od strony zaczepu idzie przez całość pręt od zmiany biegów .

Łączony jest na śrubkę i dwie złączki .Jest on umieszczony ok. 1/3 kolumny .Odkręć śrubkę chyba fi.6 i powinno się rozłączyć .



#12 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 16 grudzień 2016 - 08:43

dzięki, spróbuję zrobić tak jak piszesz. 

Mógłbym w sumie odkręcić wszystkie śruby i wtedy by puściło ale wolę uniknąć niekontrolowanych ruchów, stąd pytanie..



#13 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 16 grudzień 2016 - 12:22

Edit: 

 

Zrób zdjęcie od dołu.

Wydaje mi się, że nie odkręciłeś śrub które trzymają u góry nogę, tych od amortyzatorów...

Kamil miałeś rację, wystarczyło wykręcić jeszcze 4 śruby. Zatem, biorę się za czyszczenie... ;)


  • kotwitz lubi to

#14 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 17 grudzień 2016 - 12:57

Cześć

 

Czy ktoś może orientuje się, jaki to pantone code, ten SPRAY PAINT MARINE BLUE YMM-30400-MB-00 ?

 

Tak w ogóle, ponieważ mam już całą kolumnę rozebraną do rosołu, to zastanawiam się nad pomalowaniem całości w dwóch kolorach, np. czapka + stopa w oryginale, dodatki np. srebrne... No i korci też mnie pomalować spodzinę raptorem bo podobno dosyć odporny na uderzenia, jest stosowany coraz częściej w offroadzie. Uderzenia patyków wytrzymuje ale czy będzie równie odporny na obcieranie spodziną po piasku czy kamieniach?

 

pozdr
Art

 



#15 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 28 grudzień 2016 - 23:27

Mały apdejt  :o

 

https://drive.google...L7eFzwxoDkFOmVw






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych