Ale zacznijmy od poczatku. Na poczatku był Stradic. Ot, zwykły Stradic Ci4+ 1000FB. Kupiony nowy okazyjnie za 5 stowek. Czyli juz na starcie cena dosc dobra. Sam kołowrotek bardzo przyzwoity jak na ta cenę.
Masa bardzo przyzwoita, bo 162g.
Schemat łatwo znaleźć w sieci http://www.shimanofi...69831025510.pdf
Oczywiscie, nie byłbym sobą, gdybym go nie rozkręcił i nie "dosmarował" po swojemu Zauważyłem przy okazji kilka tulejek teflonowych i od razu pojawił sie pomysł wymiany ich na lozyska A ze miałem akurat takie, to je podmieniłem.
I tak, wymienić takie tulejki na łożysko można w:
- knob - standardowo ma 1 łożysko kulkowe i 1 tulejkę, ktora wymieniłem na drugie łożysko 4x7x2,5 (na schemacie element #17698)
- pod szpulka - po zdjęciu szpulki z osi, pod podkładkami jest kolejna tulejka, ktora wymieniłem na łożysko 7x11x3 (na schemacie element #16122)
- dolne podparcie wormshaft - tam rowniez jest teflonowa tulejka, ktora wymieniłem na na łożysko 3x6x2,5 (na schemacie element #17707)
Tym sposobem za 40zl (lozyska EZO) z fabrycznie lozyskowanego Stradica 6+1 zrobiłem 9+1
Dzieki uprzejmości serdecznego Kolegi nabyłem tuningowa korbę Avail do Shimano oraz jako prezent gwiazdkowy dostałem od niego do kompletu knob ZPI Light Finnesse. Cały komplet całkiem ładnie pasuje do tego Stradica (w przeciwieństwie do Vanquisha 1000S '12). Korba nie była tania ale i tak cena była o ponad polowe niższa jak w sklepie, a i korzyść wielka z gratisowego knoba
Sam knob ZPI osadzony jest na osi korbki na 3 łożyskach, stad Stradic zyskał kolejne łożysko i obecnie posiada ich 10+1 (oporowka).
I tym sposobem za kwotę ok 750zl (500 kołowrotek, niecałe 50 lozyska, 200 korba+knob) mam 10-lozyskowego (10+1) Stradica o masie 152g (masa z linka 150m 0.04 Techron + ok 15m grubszego podkładu to 155g).
Czy był sens? Nie wiem Zrobiłem to dla zabawy. Lozyska akurat miałem w zapasie. Korbę kupiłem okazyjnie, bardziej z myślą o Vanquishu ale czarna korba za chu...a nie pasuje do Vanka '12...
Użytkownik Żbiku edytował ten post 01 grudzień 2016 - 23:59