Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwis silników- Podlaskie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 22 grudzień 2016 - 05:53

Czy ktoś orientuje się gdzie w województwie podlaskim zrobić remont silnika Suzuki df6 (ma już słabe sprężanie)?

#2 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 22 grudzień 2016 - 12:07

Boat Shop
16-300 Augustów
ul. Wojska Polskiego 29
tel.: 87 643 35 55
salon: biuro@kalinowscy.pl 
www.suzuki.boatshop.pl
 
Boat Shop - serwis
16-300 Augustów
ul. Rajgrodzka 98
tel. 87 643 11 65
kom. 502 53 44 12
serwis@sklepmotorowodny.pl 
www.suzuki.boatshop.pl
 
Białystok
Auto-Kras 
15-822 Białystok
Orzechowa 42
tel: (0-85) 65 43 826
fax: (0-85) 66 43 066
e-mail: motocykle@autokras.suzuki.pl
www.autokras.suzuki.pl
 


#3 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 12:06

Słabe tzn ile?

#4 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 12:46

8

#5 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 12:52

Rozumiem że 8 jest pomiarem na zimnym silniku?

#6 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 12:55

Szczerze mówiąc nie wiem, mierzyli spece z serwisu motocykli. Wg nich powinno być około 11. Dla mnie widoczny jest spadek mocy silnika w porównaniu do tego co było na początku, a mam go od nowości (2006).

#7 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 13:10

Jeśli na zimnym ma 8 to jeszcze śmiało możesz plywac, ale jak się upierasz to podrzuć mu pierścienie, napewno pomoże o ile tlok i tuleja są ok inie będzie zbytniego luzu, zrobią ci to panowie od motocykli, :) robota lekka i przyjemna.

#8 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 13:16

Na rzecze pod prąd jest już duża różnica. Do celu płynę niestety 2x wolniej.

#9 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 22:12

To akurat może nie zależeć od mocy silnika a od zużycia śruby .Sam tak miałem tyle że przy pontonie .          https://www.maritime...les/pdf/1001401 z tego wynika że silnik jest sprawny 


Użytkownik roberto77 edytował ten post 27 grudzień 2016 - 22:25


#10 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 22:14

Śruba faktycznie jest trochę poszczerbiona. Czy faktyczne może to aż tyle wpłynąć na moc?

#11 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 22:19

Tak wygląda

Załączone pliki



#12 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 13:00

Przy okazji: ciekawe skąd Panowie z serwisu motocykli wytrzasnęli to 11 ???



#13 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 14:35

A ile powinno być?

#14 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 14:52

Masz podaną specyfikację wyżej w linku . To wszystko zależy w jakich jednostkach się mierzy .Śruba na moc wpływu nie ma ale na szybkość pływania łodzią już tak . Po prostu zużyta śruba powoduje że silnik wchodzi na obroty ale łódka płynie wolniej . Coś jak w samochodzie zamiast na 5 biegu wrzuć 3 i jedż ,tak samo ze śrubą słabo pcha łódkę . Ja w hondzie 5 km miałem tak że jak śruba się przycieła po piachu jak nawet w ślizg wszedłem to już przy 3/4 gazu silnik odcinał zapłon bo przekraczał obroty maksymalne a ślizg był ledwie na granicy . Każda śruba fabrycznie montowana jest dobrana tak że niewielkie jej zużycie powoduje że silnik będzie pływał wolniej .Ja kupiłem śrubę z większym skokiem i nawet jak po piachu ją trochę przytrę to dalej śruba ma jeszcze tj zapas . Czy silnik osiąga swoje obroty ? Tak po prostu na ucho nawet można ocenić .Jeśli silnik bez problemu reaguje na gaz i wkręca się na obroty to chyba nie jest to wina silnika a prędzej śruby . Pamiętaj że końce łopatek śruby mają największy wpływ bo zataczają największy krąg w wodzie .Wiesz chyba co to jest skok śruby . Tak czy inaczej jeśli silnik nie był dawno w serwisie warto by ktoś mający pojęcie go przejrzał .Wymiana oleju to nie wszystko ,może być potrzebna regulacja np zaworów ,sprawdzenie innych mechanizmów np dekompresatora o ile silnik go ma ,termostatu ,czyszczenia gażnika .Najlepiej powiedzieć o co nam chodzi co zauważyliśmy .Możesz zadzwonić do serwisu i ściemnić że kupujesz i silnik ma 8 atm przez co nie wiesz czy warto i ile powinien mieć . Na czym pływasz po rzece ? Ponton ,łódka z drewna ,z laminatu , jak duża ,napisz coś więcej .


Użytkownik roberto77 edytował ten post 28 grudzień 2016 - 15:34


#15 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 14:58

Czyli w jaką śrubę zainwestować?

#16 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 20:29

Już pisałem że jeśli silnik od nowości przez 10 lat serwisu nie widział to może lepiej dla silnika go zawieżć niech sprawdzą go . Wszystko zależy na czym pływasz ,czy to łódka czy ponton jaka wielkość orientacyjnie waga . Dopiero wiedząc takie rzeczy można dobierać śrubę . Jaką masz tą obecną i czy jest to śruba oryginalna od nowości .Na śrubie powinno być oznaczenie . Jeśli silnik ma dekompresator to nie jest to proste aby prawidłowo zmierzyć kompresję .Podane w linku dane też chyba uwzględniają pomiar z dekompresją ,nie jestem za dobry z angielskiego .


Użytkownik roberto77 edytował ten post 28 grudzień 2016 - 20:38


#17 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 21:16

Śruba oryginalna, od nowości. Łódka 3,30dł. 1,40 szer. płaskodenna z laminatu.

Użytkownik pch2005 edytował ten post 28 grudzień 2016 - 21:18


#18 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 10:10

To ja bym brał śrubę o największym skoku czyli chyba 7 cali skok . Łódka wchodziła w ślizg czy tylko w wyporze pływała ?


Użytkownik roberto77 edytował ten post 29 grudzień 2016 - 10:11


#19 OFFLINE   pch2005

pch2005

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 10:39

W wyporze, ale niewiele jej do ślizgu brakowało.

#20 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 11:25

To dość lekka łódka więc śruba o największym skoku powinna być dobra .Nawet jak z czasem przytnie się o piach to i tak ma zapas .Jak da się śrubę o mniejszym skoku to silnik wyje a płynie wolno . Pytanie czy naprawdę silnik stracił moc czy tylko wolniej płynie przez zużytą śrubę . Jak da się śrubę o dużym skoku a silnik faktycznie moc stracił to może być tylko gorzej . W każdym razie od czegoś trzeba zacząć .






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych