A jaka długość pontonu dla 2 osób i jaka moc silnika?
Tu masz wszystkie odpowiedzi
http://jerkbait.pl/t...-zakup-pontonu/
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 17 styczeń 2017 - 09:54
A jaka długość pontonu dla 2 osób i jaka moc silnika?
Tu masz wszystkie odpowiedzi
http://jerkbait.pl/t...-zakup-pontonu/
Napisano 17 styczeń 2017 - 10:46
Napisano 17 styczeń 2017 - 13:36
na aukcjach internetowych uzywane silniki wlasnie yamahy czy hondy są tak odpicowane że ciezko uwierzyc w ich stan. Jak pisalem znawca motorow ze mnie żaden.
Będzie trzeba naskrobać jeszcze troche grosza I dopiero myśleć....
Chociaż korci mnie sprobowac elektrykiem poćwiczyć temat "leniwej" odry. a jak sie nie uda to bedę w tym roku wiecej tyrał jezioro
pytanie dotyczace pontonu:
Jako że bede go wozil w bagazniku- bo brak mozliwosci trzymania nadmuchanego. Zastanawiam się jak to bedzie z jego wytrzymaloscia po sezonie ciaglego dmuchania I spuszczania powietrza (średnio 2 razy w tygodniu)
Napisano 17 styczeń 2017 - 13:45
na aukcjach internetowych uzywane silniki wlasnie yamahy czy hondy są tak odpicowane że ciezko uwierzyc w ich stan. Jak pisalem znawca motorow ze mnie żaden.
Będzie trzeba naskrobać jeszcze troche grosza I dopiero myśleć....
Chociaż korci mnie sprobowac elektrykiem poćwiczyć temat "leniwej" odry. a jak sie nie uda to bedę w tym roku wiecej tyrał jezioro
pytanie dotyczace pontonu:
Jako że bede go wozil w bagazniku- bo brak mozliwosci trzymania nadmuchanego. Zastanawiam się jak to bedzie z jego wytrzymaloscia po sezonie ciaglego dmuchania I spuszczania powietrza (średnio 2 razy w tygodniu)
Ja swój już dwa sezony tak przewożę ,jest to trochę czasochłonne przy rozkładaniu i składaniu.Na razie nic się nie dzieje ,lecz pewnie ma to negatywny wpływ na jego żywotność ,Myślę nad przyczepką to duża wygoda i oszczędność czasu który wolę wykorzystać na wodzie niż na brzegu
Napisano 17 styczeń 2017 - 14:21
Ja po swojego kolibri 360 z kilem jechałem do Opola i dałem za niego 2500zł.
Składam go i rozkładam, przetrzymuje w piwnicy i jak narazie nic się nie dzieje,
zobaczymy jak w przyszłości będzie . Na olx ta pani ciągle oferuje pontony w Opolu
i 330 za 2250 zł z kilem. Jak dla mnie te pontony to bajera.
Napisano 17 styczeń 2017 - 14:31
Też posiadam Kolibri uważam że relacja ceny do jakości jest bardzo dobra.
Napisano 17 styczeń 2017 - 15:58
Użytkownik Krzysiu edytował ten post 17 styczeń 2017 - 16:03
Napisano 18 styczeń 2017 - 10:50
Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc Temat mam o wiele lepiej naświetlony
Jak już kupie jakiś komplecik.... napewno sie nim pochwale w tym watku
Napisano 20 styczeń 2017 - 01:28
Napisano 20 styczeń 2017 - 20:22
Szukając silnika do pontonu(którego jeszcze nie mam) z krótka stopą S zauważyłem, że np. w Mercurym S=383, zaś w Hondzie S=433. Różnica 50mm. Dużo.
Czy w specyfikacjach pontonów jest podawana rzeczywista długość stopy silnika w mm, np.te 383mm, czy 433mm?
Pasujemy silnik do pontonu, czy odwrotnie? Tzn. co w pierwszej kolejności kupić? Wg mnie ponton. Mam rację?
Użytkownik Janusszr edytował ten post 20 styczeń 2017 - 20:23
Napisano 20 styczeń 2017 - 20:38
Ja używam 3 sezon ponton info media 320 ze sztywną podłogą (sklejka) i silnik 15 w dwusuwie Marinera (Mercury). Jeśli będziesz pływał na rzece to tylko spalina , porozglądaj się za 2 suwami, lżejsze i mało problemów. Spokojnie Yamaha, Mercury i Suzuki. Ponton jaki mogę doradzić to info media, Kolibri i Bush. Na jeziorze jeśli nie ma fali i łowisz blisko brzegu możesz spróbować na wiosłach, ponton potrafi się całkiem sprawnie na nich przemieszczać przy bezwietrznej pogodzie. Wielkość 320 i w tych okolicach optymalna dla 1 osoby dla wygodnego łowienia i transportu, a w 2 osoby też się daje spiningować.
Napisano 20 styczeń 2017 - 20:58
Stopa S = 15cali (38.1cm), Stopa L = 20cali (50.8cm),
Producenci łodzi produkują pawęż do silnika z kolumną S lub L, a producenci silników produkują silniki z kolumną do pawęży S lub L, ( oczywiście kolumna odpowiednio dłuższa niż pawęż ), ale nie zawsze.
I tu się robi całe zamieszanie, bo producenci silników ( nie wszyscy ) nie chcą dopasować się do producentów łodzi, a powinni bo łódź była pierwsza, a silnik stworzono do łodzi, a nie łódź do silnika.
Najbliżej wymiarów stopy S lub L ( oczywiście łodzi ) trzymają się silniki Tohatsu,Mercury,Jonson,Evindure i starsze Hondy
@Janusz co do różnicy 50mm miedzy stopą S, a S nie stanowi problemu , ważne by płyta kawitacyjna była +/- 2,5 - 3 cm poniżej linii dna, wszystko da się wyregulować.
Użytkownik maweric edytował ten post 20 styczeń 2017 - 21:07
Napisano 20 styczeń 2017 - 21:50
Te kilka cm w którąkolwiek stronę nie gra roli bo nawet jak delikatnie coś będzie odbiegać to i na idealnie dobranym zestawie będzie ,wystarczy nierówno obciążenie rozłożyć i kolumna będzie głębiej .Niby chodzi o płytę kawitacyjną która nie zmienia położenia według podłogi łódki czy pontonu ale nie widziałem jeszcze pontonu do którego silnik ze stopą S by nie pasował .
Napisano 20 styczeń 2017 - 22:10
Napisano 21 styczeń 2017 - 10:47
Stopa S = 15cali (38.1cm), Stopa L = 20cali (50.8cm),
Producenci łodzi produkują pawęż do silnika z kolumną S lub L, a producenci silników produkują silniki z kolumną do pawęży S lub L, ( oczywiście kolumna odpowiednio dłuższa niż pawęż ), ale nie zawsze.I tu się robi całe zamieszanie, bo producenci silników ( nie wszyscy ) nie chcą dopasować się do producentów łodzi, a powinni bo łódź była pierwsza, a silnik stworzono do łodzi, a nie łódź do silnika.
Najbliżej wymiarów stopy S lub L ( oczywiście łodzi ) trzymają się silniki Tohatsu,Mercury,Jonson,Evindure i starsze Hondy
@Janusz co do różnicy 50mm miedzy stopą S, a S nie stanowi problemu , ważne by płyta kawitacyjna była +/- 2,5 - 3 cm poniżej linii dna, wszystko da się wyregulować.
Dzięki za konkretną, rzeczową odpowiedź.
Zakładając, że pawęż pontonu jest robiona pod silnik np. Hondy 20 - S= 433mm, a kupilibyśmy Mercurego 20-S=383mm, to nie byłoby za bardzo jak regulować, bez wycinania pawęży.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 21 styczeń 2017 - 10:47
Napisano 21 styczeń 2017 - 11:05
Dzięki za konkretną, rzeczową odpowiedź.
Zakładając, że pawęż pontonu jest robiona pod silnik np. Hondy 20 - S= 433mm, a kupilibyśmy Mercurego 20-S=383mm, to nie byłoby za bardzo jak regulować, bez wycinania pawęży.
@Janusz - Wszystkie,( które znam, chociaż dawno temu trafiały się pod L ) pontony obecnie na rynku mają pawęż pod S czyli 15 cali , nikt z producentów nie produkuje pontonu pod konkretny silnik np: Handa .
Pawęż S to S , silnik z krótką stopą S to z krótką S i koniec tematu.
Kupujesz ponton i silnik z krótką stopą S.
Napisano 21 styczeń 2017 - 11:13
I całe szczęście, że pawęże pontonów są znormalizowane wymiarowo.
Napisano 21 styczeń 2017 - 23:11
Bardzo dobrze że chce się dowiedzieć .Zawsze może nie kupić . W każdym razie stopa s będzie pasować do pontonu jedna bardziej inna mniej ale będzie
Napisano 22 styczeń 2017 - 13:25
Witam.
Od kilku dni próbuję wybrać ponton. Część teoretyczną ogarnołem, Proszę was o cenne wskazówki z użytkowania niżej wymienionych pontonów, które wytypowałem do kupna. Chcę zacząć przygodę z wędkowaniem na Wiśle (środkowy odcinek rzeki) + jeziora - nigdy wcześniej nie pływałem. Jaki dobrać silinik do 30kg - nowy Parsun czy używany markowy? Czy 8km wystarczy na Wisłę (2 osoby)? Samochód do przewożenia klamotów - kombi. Dziękuję za każdą dobrą radę.
PROSCAN 370 LUX
http://allegro.pl/pr...6673959709.html
PRO MARINE 360F
http://allegro.pl/po...6423869344.html
KOLIBRI KM 360 D
http://allegro.pl/po...5308627113.html
KOLIBRI KM 360 DSL
http://allegro.pl/no...6686506337.html
Napisano 22 styczeń 2017 - 14:55
Na początku zeszłego sezonu miałem ten sam problem, wybrałem kolibri 360 dsl. Pływam po turawie ponton spisuje się bardzo dobrze stabilny i wystarczająco dzielny na fali, silnik mam suzuki df 5 dla dwóch osób to niestety pchanie wody z jedną osobą jest ślizg (max 21-22 km/h).
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych