Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Yamaha F25G - nowe silniki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
257 odpowiedzi w tym temacie

#201 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 22 lipiec 2019 - 09:51

Witam.
U mnie tak dobrze nie jest. Łódka F420,jednopłaszczowa z Fox Boats, waga z silnikiem, załogą (2 osoby) i kompletnym sprzętem 470kg. Yamaha nowa 25GWHS, śruba oryginalna 11 1/4. Jezioro Dadaj, pogoda bez wpływu na osiągi.
Prędkość max. 38-40km/ha, obroty max. 5500.
Trzeba zmienić śrubę i pewnie coś jeszcze.
Kombinowałem z podniesieniem silnika o podkładkę 13mm, różnymi ustawieniami trymu i guzik. Jedna osoba mniej (60kg) i 41,5km/ha, a obroty te same.
Niby trochę ciężko na dziobie, ale jak sam pływam to z przodu jest ok.45kg. i cały zestaw 410kg. Powinien osiągać obroty, a nie chce.
Wyniki z GPS sondy i aplikacji telefonu identyczne.
Łódka szybko szybko kładzie się na wodzie. Dobrze (moim zdaniem) płynie od 35km/ha. Obroty wtedy 5100.


Mam przy tej łódce F420 silnik Honda bf25/30, śruba 3x9.25x12. Waga łódki podobna, osiągi również, obroty 5800 przy przedostatnim otworze trimu i prędkość 43 km. Trim na środkowym otworze to 40-42 km i 5600 obr. silnik jest podniesiony o Ok 7 cm ponad pawęż w innym razie strasznie chlapie.
2080c6af34ad68078298f790d42d0ee1.jpg

Kolega pływa na identycznym silniku, łódka węższa o 15 cm i krótsza o 30 cm dno v i rozwija prędkość ponad 50 km/ h ( również podnosil silnik ponad pawęż).

#202 OFFLINE   Antek0158

Antek0158

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Antek

Napisano 23 lipiec 2019 - 08:55

7cm to wysoko. Podwyższałeś pawęż? U mnie jest 13mm podniesiony silnik i mogę jeszcze 5mm dodać. Jeśli więcej, to trzeba zerwać wewnętrzną ochronną blachę i zamontować wyżej. To chyba już będzie skraj pawęży. Mógłbyś wstawić fotkę jak to wygląda u Ciebie?
U mnie nie chlapie z tyłu. Wcześniej bez podkładki też było ok. Nie wiem czy wnęka w dnie na przetwornik może mieć związek z tym zjawiskiem.

#203 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 23 lipiec 2019 - 09:19

Ja mam podniesiony silnik 2cm i uważam, ze to max bo przy ostrych skrętach śruba potrafi bombelkować - ale ja pływam po Wiśle i dla mnie niskie zanurzenie to priorytet
68f332beec46322fbe5b3738682ab8ae.jpg
b8821d730c7d5c85177522e727185bc4.jpg
173d5e0cab1aacf8752927ff7dc15bad.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#204 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 23 lipiec 2019 - 12:06

Dopasowanie śruby nie polega na pomiarach na wodzie, jeśli ktoś zna się na materii - parametrach sprzedawanego silnika i posiada umiejętność czytania tabel doboru śrub to zrobi to idealnie na odległość.
Może płyniesz zbyt krótki dystans i dlatego masz złudzenie rosnącej prędkości ?

Co do pierwszego serwisu - moja suzuki stała się bardziej żwawa po takim przeglądzie. Mercury - jeszcze nie wiem, bo mam całe 9Mh :)


Przepraszam Cię kolego ale bzdury piszesz.

Śrubę zawsze dobieramy na wodzie.

Przykład, przyjaciel pływa na silniku 100hp, który miałem przy swojej łodzi i sytuacja wygląda tak, że śruby ( a miałem ich kilka) które przy mojej łodzi się sprawdzały i dawały najlepsze osiągi, przy jego łodzi nie zdają egzaminu.
Więc jeśli silnik jest ten sam, śruby takie same to zostaje nam tylko kadłub, także na odległość to możemy sobie tylko snuć teorie i mniej więcej dobrać skok sugerując się obrotami.

W przypadku małych silników może to nie mieć aż takiego znaczenia ale im większa jednostka, a co za tym idzie, jej masa i silnik tym więcej rzeczy ma wpływ na osiągi...

Jeśli byłoby to takie proste to rynek śrub napędowych by nie istniał, a ci co się ścigają wiedzą najlepiej...

#205 OFFLINE   Antek0158

Antek0158

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Antek

Napisano 23 lipiec 2019 - 13:09

Ja mam podniesiony silnik 2cm i uważam, ze to max bo przy ostrych skrętach śruba potrafi bombelkować - ale ja pływam po Wiśle i dla mnie niskie zanurzenie to priorytet
68f332beec46322fbe5b3738682ab8ae.jpg
b8821d730c7d5c85177522e727185bc4.jpg
173d5e0cab1aacf8752927ff7dc15bad.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



#206 OFFLINE   Antek0158

Antek0158

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Antek

Napisano 23 lipiec 2019 - 13:13

U mnie jest teraz taka sama podkładka 13mm. Zapytam czy mają grubsze

#207 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 23 lipiec 2019 - 13:37

Czechofil a możesz zrobić zdjęcie jak wygląda linia dno łodzi do płyty kawitacyjnej? Jest powyżej czy poniżej po zastosowaniu podkładki?
Dziękuję
Mariusz

#208 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 23 lipiec 2019 - 13:45

7cm to wysoko. Podwyższałeś pawęż? U mnie jest 13mm podniesiony silnik i mogę jeszcze 5mm dodać. Jeśli więcej, to trzeba zerwać wewnętrzną ochronną blachę i zamontować wyżej. To chyba już będzie skraj pawęży. Mógłbyś wstawić fotkę jak to wygląda u Ciebie?
U mnie nie chlapie z tyłu. Wcześniej bez podkładki też było ok. Nie wiem czy wnęka w dnie na przetwornik może mieć związek z tym zjawiskiem.


Nic nie podwyzszalem przy obecnym silniku. Jest to stopa S (38cm) ale ma długość 43cm . Yamaha 25g (S)ma zdaje się 42 cm dlatego wystarczy podnieść o te 2 cm. Gdyby zostawić jak producent wymyślił to tak chlapie ze mokre są plecy, siedzenie ech.

#209 OFFLINE   Antek0158

Antek0158

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Antek

Napisano 23 lipiec 2019 - 18:29

Pawęż mojej F420 ma wysokość 381mm (pomiar listwą przyłożoną do laminatu, nie w pionie),+ podkładka 13mm + głębokość wnęki na przetwornik daje ok. 424mm.
Nie chlapie, ale myślę, że gdyby zaślepić tą wnękę, można by zmniejszyć opory. Jednak woda tą wnęką przepływa i uderza w stopę silnika. To tak, jak zbyt głęboko zawieszony silnik. Nie jestem fachowcem. Może ktoś lepiej znający temat podpowie?

#210 OFFLINE   Antek0158

Antek0158

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Antek

Napisano 23 lipiec 2019 - 18:54

7GQKAhZ.jpg
Chodzi o tą wnękę na przetwornik.

Użytkownik Antek0158 edytował ten post 23 lipiec 2019 - 18:57


#211 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 23 lipiec 2019 - 21:39

Czechofil a możesz zrobić zdjęcie jak wygląda linia dno łodzi do płyty kawitacyjnej? Jest powyżej czy poniżej po zastosowaniu podkładki?
Dziękuję
Mariusz


Najwcześniej za miesiąc


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#212 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 25 lipiec 2019 - 20:55

Tak to u mnie wyglada:
4de7d71660ccfaffe1c4b6e8d35e3dfd.jpg
6b836ecb9c2023b53654ac07151a46e0.jpg

#213 OFFLINE   Antek0158

Antek0158

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Antek

Napisano 26 lipiec 2019 - 10:45

To masz ok. 2 cm wyżej płytę antykawitacyjną ja u mnie. Przetwornik u mnie jest po prawej stronie, w połowie odległości od śruby do burty. Może u Ciebie przetwornik pomaga w chlapaniu ? Ja też miałem chlapanie przy poprzednim silniku, ale tylko wtedy gdy uniosłem silnik 435mm stopa ok. 4 cm nad pawęż. Chlapało też, gdy zbyt mocno opuszczałem przetwornik, lub ustwiałem zły kąt.
Nie podoba mi się ta wnęka na przetwornik. Gdyby tam dno było niżej, można by przstwornik wlaminować i może łatwiej ustalić odpowiednią wysokość zawieszenia silnika. Taką zaślepkę przykręcaną do dna w miejsce Twojego przetwornika chyba da się wstawić... A przetwornik, jak ktoś ma Garmina to wewnątrz zaślepki. Myślałem, że ktoś mądrzejszy podpowie, ale cisza. K.K mówił, żeby traktować tą wnękę jakby jej nie było. A mnie ona przeszkadza.

#214 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 26 lipiec 2019 - 12:08

Tak to u mnie wyglada:

 

Masz płytę kawitacyjną 4-5cm powyżej dna ? Ja mam tak:

https://photos.app.g...fPZcgss3U6w8p96

 

 

Celowałem w 2cm poniżej dna ? Jak powinno być prawidłowo i jak testować czy jest już OK ? Nie chcę powiercić pawęży jak ser szwajcarski, bo potem przy dodaniu gazu silnik poleci w inną stronę.. Mam długą stopę silnika a pawęż S więc podnosiłem i mogę trochę jeszcze podregulować.


Użytkownik MarMilo edytował ten post 26 lipiec 2019 - 12:09


#215 ONLINE   Wojciech_B

Wojciech_B

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 960 postów

Napisano 26 lipiec 2019 - 13:22

coś takiego :

progressive-engine-height.jpg


  • count_martin3z lubi to

#216 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 26 lipiec 2019 - 14:07

coś takiego :

progressive-engine-height.jpg

Bardzo dziękuję kolego ! Zaczynam urlop jest cel - podniesienie pawęży jeszcze bardziej ! :)

 

Pozdrawiam,
Mariusz



#217 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 26 lipiec 2019 - 21:05

Ostatnie dwa zdjęcia bardziej do pływania na wprost, przy zakrętach będzie łapać powietrze...
  • biesh lubi to

#218 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 27 lipiec 2019 - 08:21

Traktowanie tej wnęki jak by jej nie było skutkuje mokrymi plecami , chociaż przy mniejszych silnikach tego nie było.

#219 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 18 sierpień 2019 - 20:13

Na jakim paliwie pływacie? Zwykłej 95 czy może 98 lub lepszej?

Jeśli na lepszej to czy są jakiekolwiek odczuwalne różnice? Np prędkość max?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#220 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 19 sierpień 2019 - 01:14

Leszek, lej co zalecają w instrukcji. Z wyższych oktanów mozesz mieć co najwyżej wyższą kulturę pracy. Jak silnik nie jest konstrukcyjnie dostosowany, to nic z tego, a może być nawet ciut mniej, bo 98 jest mniej "wybuchowe".

Przykład - Honda BF100, niby to samo co BF90, ale wyższy stopień sprężania i zabawy z zaplonem daja +10HP. Kosztem tolerancji paliwa - minimum 98 według producenta.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych