Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki 2T i 4T - wady i zalety


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4550 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 01 marzec 2017 - 19:44

Co ty; to obciach, to chinol i ryby uciekają :)

Sprzedałem przez ostatnie 3 lata kilkanaście tych silniczków, przeważnie 5 i 9,8 i jak na dzień dzisiejszy nic się z nimi nie działo. Ogólnie klieńci zadowoleni , ale to chyba za krótki okres czasu. Ogólnie silniki fajnie wykonane , ładnie palą. Nie wracają za grosze na allegro więc ...........

 

No to, że na alledrogo nie wracają to nie najgorszy znak :)



#42 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 01 marzec 2017 - 19:59

W moim przypadku to nie jest istotne. Mam uraz do 2T i nie ma na to lekarstwa. Jeden lubi kawę z gruntem, inny wodę mineralną. I co? Nie ma na to rady :)

jakoś te zaawansowane technologie 2T nie mogą się przebić.

Miałem ostatnio gościa z Norwegii. Podobno wprowadzili zakaz pływania na 2T. Na razie jeszcze patrzą na to przez palce.

Uraz może wynika z powodu styczności z myślą techniczną NRD i ZSRR, pisałem, że nie ma co porównywać tych technologii. Pływałem długo na wietieroku i sam nie raz myślałem, że mnie krew zaleje z tym silnikiem. Podobnie było z naszymi Dębiakami i Wichrami. Ale odkąd zmieniłem markę to moje zapatrywania się diametralnie zmieniły. A pływałem na wielu silnikach 2t i 4t, od małych pomocniczych na jachtach jak i sporo mocniejszych przy łodziach motorowych.. Wszystkie silniki mają swoje zalety i wady a wybór zależy od indywidualnych preferencji. 2t z automatycznym dozowaniem oleju nie mają najmniejszego problemu ze smarowaniem, przy ręcznym mieszaniu trzeba wziąć poprawkę na sposób pływania , bo można strasznie kopcić lub zatrzeć silnik. 4t mają miskę olejową i nie ma tego problemu. A co do pływania z nowoczesnymi 2t to są one co najmniej tak samo przyjazne dla środowiska jak 4t. 

I to nie z powodu ceny tyle jednostek np w USA czy Australii pływa na sailnikach Evinrude, tak samo w Finlandii czy Norwegii.



#43 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 01 marzec 2017 - 20:01

Seaking to stara Yamaha produkowana w Chinach na licencji. 



#44 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 01 marzec 2017 - 20:03

Nie tylko pierścienie i gładź cylindra jest w silniku smarowana :)



#45 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4550 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 01 marzec 2017 - 20:04

Seaking to stara Yamaha produkowana w Chinach na licencji. 

 

No to może nie takie złe :) daewoo na oplenie było i jest do dziś jeżdżące  :D 



#46 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 01 marzec 2017 - 20:07

Seaking to stara Yamaha produkowana w Chinach na licencji. 

Chyba ołów stosują, bo jak np. Mercury 20 waży 52kg, to Seaking 20 waży  z15 kg więcej.



#47 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 01 marzec 2017 - 20:09

Chińczycy maję jednak dużo nowocześniejszy park maszynowy niż Polacy , ale dopiero za kilka lat będzie coś więcej powiedzieć o tych silnikach.



#48 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 01 marzec 2017 - 20:11

Może dzięki tej wadze mają mniej plastiku i będą trwalsze? Zobaczymy.



#49 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 01 marzec 2017 - 20:15

Janusz budowa 2t i 4t trochę się różni. tak samo smarowanie części które tego potrzebują. Popatrz chociaż na stare  motory i motorowery, one jeżdżą do dzisiaj, tak samo jak stare silniki zaburtowe. Tylko trzeba o nie dbać.



#50 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 marzec 2017 - 20:22

Chińczycy maję jednak dużo nowocześniejszy park maszynowy niż Polacy , ale dopiero za kilka lat będzie coś więcej powiedzieć o tych silnikach.

Tylko że chińska kopia będzie prawie na pewno gorsza od oryginału. Jest też kwestia spadku wartości i późniejszej trudności w odsprzedaży. 

Na przykład Tohatsu 9,8 KM Made in Japan kosztuje teraz około 8400 zł a podobny Parsun 7000 zł. Różnica nie taka duża.

Po pięciu latach Tośkę pewnie bez problemu za 5000 zł sprzedasz a Parsuna za 3000 zł będzie problem.


  • TomaszN. lubi to

#51 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 01 marzec 2017 - 20:26

Tak pewnie będzie



#52 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 01 marzec 2017 - 20:37

Janusz budowa 2t i 4t trochę się różni. tak samo smarowanie części które tego potrzebują. Popatrz chociaż na stare  motory i motorowery, one jeżdżą do dzisiaj, tak samo jak stare silniki zaburtowe. Tylko trzeba o nie dbać.

No jasne, że jeżdżą. Raz w tygodniu remont i dalej w drogę! Przeszedłem już to. Za leniwy jestem na 2T :)


  • crizz100 lubi to

#53 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 01 marzec 2017 - 22:17

To że 2T jest dużo mniej trwały to nie ulega wątpliwości jeżeli ktoś twierdzi inaczej nie ma pojęcia o silnikach.
Proszę podpytać pierwszego lepszego motocyklistę , i nie mówię tu o konstrukcjach typu WSK czy Mz ale o np Honda czy Yamaha. Co jakiś czas wymiana tłoka pierścieni i szlif cylindra. Dodatkowo łożyska wału. Przelot 4T podobnej jakości conajmniej 3-4 razy większy. A to że w łódce silniki 2T działają latami to kwestia przebiegów
  • Janusszr lubi to

#54 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 01 marzec 2017 - 22:20

Seaking to stara Yamaha produkowana w Chinach na licencji.


Nie Yamaha tylko chińska kopia Yamahy z duzo gorszymi materiałami i wykonaniem. Nowy będzie latał ale później z czasem mogą być problemy. Miałem Parsuna kopia Yamahy , części pasujące zamiennie ale jakość wykonania słaba.

#55 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 02 marzec 2017 - 09:32

To że 2T jest dużo mniej trwały to nie ulega wątpliwości jeżeli ktoś twierdzi inaczej nie ma pojęcia o silnikach.
Proszę podpytać pierwszego lepszego motocyklistę , i nie mówię tu o konstrukcjach typu WSK czy Mz ale o np Honda czy Yamaha. Co jakiś czas wymiana tłoka pierścieni i szlif cylindra. Dodatkowo łożyska wału. Przelot 4T podobnej jakości conajmniej 3-4 razy większy. A to że w łódce silniki 2T działają latami to kwestia przebiegów

 

Miałem około 2010-12 dt125 o mocy ok 14hp yamahy. 2t z dozownikiem oleju, rok produkcji AFAIR 1996. Przebieg na liczniku ~40kkm, kumpel od którego kupiłem przez chyba rok jeździł bez linki prędkościomierza, a kupiony od handlarza czyli bozia wie ile miał na liczniku gdy został kupiony we francy i przywieziony do .pl.

Jeździłem na nim ze dwa-trzy lata, do roboty, na pustynię, w błoto Bieszczadów, na ryby i na offroadowe wycieczki po 200-300km - nie miał lekko.

Zmieniłem go na inny bo zawieszenie nie wyrabiało w terenie. Z silnikiem nic się nie działo przez kolejny rok gdy miałem kontakt z właścicielem.

Nim go kupiłem to trochę się bałem bo wszędzie słyszałem o tych wymianach tłoków i kosztach remontów podobno koniecznych co kilka kkm.

No bo chyba nie chcesz porównać silnika zaburtowca do ktm sx czy kawasaki kx w których ze 125ccm robi się ~40hp, a wymiana tłoka przy zastosowaniu amatorskim to jakieś 100mh.

Stąd pytałem o kontakt z miarę współczesnym silnikiem od japsów (ten był konstrukcyjnie gdzieś w latach 70), po prostu taki kontakt zmienia podejście zwłaszcza u kogoś kto musiał co kilkaset km regulować zapłon, a w schowku woził pół silnika "na wszelki wypadek" żeby remont zrobić na poboczu ;)



#56 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 marzec 2017 - 09:49

Pewny jesteś że przed Tobą nikt nie zaglądał do silnika? Bardzo możliwe że tyle wytrzymał, cięzko mi teraz znaleźć przykład z tak małych silników w 4t bo raczej jeździłem takimi powyżej 650ccm  . Ale weźmy jakikolwiek silnik 4t i nie powiesz mi że nie wytrzyma dwa razy takiego przebiegu. Wiem że to nie ta pojemność ale jak jedziemy ze skrajnościami to weźmy honda africa twin dolatują do 200tys w porywach. Znajdz mi dwusuwa który przekroczy chociażby 80tys  przebiegu. 

Marny gs500 przeleci ponad 100 lekko , oczywiscie mowimy o poprawnej eksploatacji bo dwusuwa tez mozna zarżnąć na pierwszym plywaniu nie nalewając oleju.

Inna sprawa czy warto sie przejmować niższa żywotnością 2t w zaburtowcach które raz nie są mocno wysilone, są dobrze chłodzone  i nie pracują dzień w dzień od rana do nocy w naszych polskich warunkach.



#57 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 02 marzec 2017 - 11:51

Żadna śruba głowicy nie nosiła śladów okręcania, do czasu aż kumpel zaglądnął i stwierdził że nie ma potrzeby niczego robić.

Silnik 4t miałem w drz400, wymiana tłoka, pierścieni i czasami cylindra była konieczna co 50-60kkm wg ludzi długo i intensywnie używających tego modelu.

Ale nie świadczy to o tym że 4t jest mniej żywotne, tylko że ten konkretny silnik, w tym konkretnym zastosowaniu i zestrojeniu jednostki napędowej ma takie a nie inne przebiegi.

W afryce przekręciłęm licznik (nie zrobiłem oczywiście sam całych 100kkm), a jestem pewny że to było drugie przekręcenie. 200kkm dla tego motocykla to żadne mecyje i nie jest to najbardziej niezawodny silnik. Czytałem o ST1100 która zrobiła 600kkm i nie wymagała remontu silnika, podobnie było z goldasami.

No właśnie wg mnie niema sensu się przejmować niższą żywotnością 2t, ale na codzień też się niema co na zapas martwić że będzie dużo dłubania :)

Tylko w kwestii chłodzenia powiem że silniki zaburtowe bez termostatu są za dobrze chłodzone, a to nie dobrze.



#58 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 02 marzec 2017 - 13:04

2t działa tak ze każdy suw tłoka w dół to praca( większy monet , spalanie, zużycie , lepsze smarowanie itp). 4 t co drugi suw w dół to praca( wyżej dostępny moment, niższe spalanie, mniejsze wysilenia konstrukcji). Małe 4t na niskich obrotach( trolling) nie maja smarowania( to silniki do kosiarek które pracują na wyższych obrotach) 2 t maja super smarowanie na małych obr. Prosta konstrukcja ma tę zaletę ze mniej potrzebuje regulacji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#59 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 marzec 2017 - 13:08

Małe zaburtowe 4t nie mają pompy oleju? Nie chce mi sie zaglądać do manuala. Na pewno tohatsu 9.8 ma


  • Piotrek84 lubi to

#60 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 02 marzec 2017 - 13:28

Małe zaburtowe 4t nie mają pompy oleju?

 

Niektóre mają, niektóre nie mają ....






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych