Jakość paliwa i olejów silnikowych
#21 OFFLINE
Napisano 21 luty 2017 - 22:55
#22 OFFLINE
Napisano 21 luty 2017 - 22:58
I to wszystko o silniku 20km to się temat rozwinął
Silnik 20 używamy do pchania pływadeł na wodzie, ale wody pić nie lubi. Uwielbia benzynę
Tylko musimy rozstrzygnąć jaką. Czy nie dostanie kokluszu jak łyknie 98.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 21 luty 2017 - 23:01
#23 OFFLINE
Napisano 21 luty 2017 - 23:11
ze stacji w koziej wólce tylko na sprawdzonej bez dodatku "uszlachetniaczy"
Wysłano z MI 5 przy użyciu Tapatalka
#24 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 08:05
95 to minimum.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 22 luty 2017 - 08:11
#25 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 08:52
95 to minimum.
Optimum, a wyższa liczba oktanowa -nie zaszkodzi
#26 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 08:53
Do I have to use any special type of gas (super unleaded, regular unleaded, etc) in my Tohatsu outboard?
The minimum octane rating that you should use is 87, however, we recommend using gas with an octane rating of 89 or higher.
http://www.tohatsu.c...o/faqs.html#Q11
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Biorąc pod uwagę, że 87 oktanów US to około 91 oktanów EU, a 89 to jakieś 93,5 , to zwykłe 95 jest aż nadto wystarczające.
Użytkownik psulek edytował ten post 22 luty 2017 - 09:00
#27 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 09:17
Benzynkę mamy załatwioną. Czas na olej. Silnikowy ma się rozumieć.
Tylko dedykowany do danego silnika?
Użytkownik Janusszr edytował ten post 22 luty 2017 - 09:18
#28 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 10:11
Benzyna 95 na naszych stacjach rzadko ma 90
#29 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 10:21
Benzynkę mamy załatwioną. Czas na olej. Silnikowy ma się rozumieć.
Tylko dedykowany do danego silnika?
Tak
W rozumieniu spełniania parametrów (lepkościowych) i norm określonych przez producenta (API, ACEA, JASO)
#30 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 11:04
#31 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 11:33
Jest jeszcze jedno ale.
Benzyna 95 na naszych stacjach rzadko ma 90
Kwestia niezrozumienia. Są rożne liczby oktanowe w użyciu - RON, MON, AKI . W Polsce podaję się liczbę RON, liczba MON jest sporo mniejsza. AKI używa się w US. Np. dla RON 95 - MON jest w okolicach 85-86, AKI 90-91.
Użytkownik psulek edytował ten post 22 luty 2017 - 11:40
- kotwitz lubi to
#32 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 11:45
Benzynkę mamy załatwioną. Czas na olej. Silnikowy ma się rozumieć.
Tylko dedykowany do danego silnika?
Możesz kupić dedykowany i taki poleci ci sprzedawca. W instrukcji od Tohatsu masz napisane:
Engine Oil mL (fl.oz.): API SF, SG, SH, SJ, SL 10W-30/40, Approx. 1000 (33.8)
Osobiście leję syntetyk do kosiarki, zaburtowego i samochodu) . Do E-Tec'a zalecany przez producenta.
Użytkownik psulek edytował ten post 22 luty 2017 - 11:52
#33 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 11:50
Benzyna 95 na naszych stacjach rzadko ma 90Czym mierzyłeś ?
Scyzorykiem.
Znajomy poddawał analizie chyba ze trzech różnych stacji, nie pamiętam już jakich bo było to któryś rok do tyłu.
Porównywane było z paliwem z niemieckiej stacji, które parametry trzymało.
Jak już przy paliwach jesteśmy to z dieselem jest jeszcze ciekawiej. Bardzo dużo bio-dodatków. Pozaklejane wtryskiwacze itd.
Kwestia niezrozumienia. Są rożne liczby oktanowe w użyciu - RON, MON, AKI . W Polsce podaję się liczbę RON, liczba MON jest sporo mniejsza. AKI używa się w US. Np. dla RON 95 - MON jest w okolicach 85-86, AKI 90-91.
Przyznam szczerze, że nie wiedziałem o tym.
Nie mniej jednak w Polsce paliwo jest gorszej jakości, nie wspominając już, że często jest "chrzczone" .
Kto ma okazję tankować po zachodniej stronie ten wie o czym mówię.
#34 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 12:37
@kotwitz
Scyzorykiem.
Dowcipas. W sumie liczba postów upoważnia Cię do tego.
Rzeczywiście "analiza" z trzech stacji pozwala wysnuć wniosek, że RZADKO ma 95.
#35 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 14:51
Możesz kupić dedykowany i taki poleci ci sprzedawca.
A nieprawda. Właśnie wróciłem od dealera ze swoją nową krówką, czyli Mercurym 20. Jest piękny
Sprzedawca powiedział na temat oleju, że może być inny niż ten który otrzymałem w zestawie, aby tylko trzymał parametry. Plus dla sprzedawcy
#36 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 22:06
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#37 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 22:34
#38 OFFLINE
Napisano 22 luty 2017 - 22:40
Teraz to rzepakowym zaleję
#39 OFFLINE
Napisano 23 luty 2017 - 00:16
Poza tym nawet nie trzeba specjalnie martwić się o częstotliwość wymian byle by był stan. Resztę robi filtr i podstawowa zaleta oleju- jest niezniszczalny. Petarda co?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zgadzam się. Grafit ma bardzo dobre właściwości smarne. Po dłuższym czasie można podbierać z miski olejowej do przegubów. 100% recykling i ekologia. Ten z patelni też przelewasz przez ściereczkę i smażysz 10 razy schabowe? Mniam!!!
- gumowy lubi to
#40 OFFLINE
Napisano 23 luty 2017 - 00:36
W sprawie oleju nikt się ze mną nie zgodzi. Olej silnikowy to największe oszustwo motoryzacji! Używam zgodnie z klasa lepkości np. 0w30 i jakości np. SJ. Poza tym nawet nie trzeba specjalnie martwić się o częstotliwość wymian byle by był stan. Resztę robi filtr i podstawowa zaleta oleju- jest niezniszczalny. Petarda co?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zupełnie się z tym nie zgadzam. Najlepszy filtr nic nie pomoże po 10-20 tysiącach przebiegu. Albo wielu godzinach pracy. Wystarczy na bagnet popatrzeć.
Silnik w samochodzie to praktycznie to samo.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych