Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jakość paliwa i olejów silnikowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 21 luty 2017 - 22:55

Liczba oktanowa mówi wyłącznie o odporności na spalanie stukowe, nie pamiętam źródła ale czytałem że im wyższa LO tym NIŻSZA kaloryczność. Próbowałem do starego, prostego silnika kawasaki kz440 (twin, 440cm pojemności, 4t - ten silnik był też w skuterach wodnych kawasaki) wlać v-power jak się tylko pojawiła. DRAMAT. Motocykl nie chciał jechać, tydzień grzebałem w gaźniku nim kumpel co miał bliźniaczy motocykl i takie same problemy zeznał że jak wymienił paliwo to jak ręką odjął :-> Paliwa na różnych stacjach różnią się dodatkami (oddzielny zbiornik przy cysternie, dolewa się dodatki w czasie wypompowywania na stacji). Wtryski są lepsze, ale są gorsze ;) Znaczy generalnie są lepsze, ale są mniej odporne na wodę w paliwie. A taki dodatek może się dość łatwo znaleźć w paliwie, zwłaszcza gdy się ma metalowy zbiornik (punkt rosy). Tak czy inaczej, wtrysk to przyszłość i oszczędność paliwa. Leję 95, chyba że się pomylę i naleję 98. Przy tych dwóch różnicy nie zauważyłem.

#22 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 21 luty 2017 - 22:58

I to wszystko o silniku 20km to się temat rozwinął

Silnik 20 używamy do pchania pływadeł na wodzie, ale wody pić nie lubi. Uwielbia benzynę :)

Tylko musimy rozstrzygnąć jaką. Czy nie dostanie kokluszu jak łyknie 98.


Użytkownik Janusszr edytował ten post 21 luty 2017 - 23:01


#23 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 21 luty 2017 - 23:11

Moim zdaniem to przerost formy nad trescia. Zasada jest prosta jeżeli w instrukcji jest napisane że ma być 95 to takie paliwo lejemy. Oczywiście normalne , nie
ze stacji w koziej wólce tylko na sprawdzonej bez dodatku "uszlachetniaczy"

Wysłano z MI 5 przy użyciu Tapatalka

#24 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 22 luty 2017 - 08:05

95 to  minimum.


Użytkownik Janusszr edytował ten post 22 luty 2017 - 08:11


#25 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 22 luty 2017 - 08:52

95 to  minimum.

 

Optimum, a wyższa liczba oktanowa -nie zaszkodzi



#26 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4787 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 luty 2017 - 08:53

Hmm,

Do I have to use any special type of gas (super unleaded, regular unleaded, etc) in my Tohatsu outboard?

The minimum octane rating that you should use is 87, however, we recommend using gas with an octane rating of 89 or higher.

http://www.tohatsu.c...o/faqs.html#Q11

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Biorąc pod uwagę, że 87 oktanów US to około 91 oktanów EU, a 89 to jakieś 93,5 , to zwykłe 95 jest aż nadto wystarczające.

Użytkownik psulek edytował ten post 22 luty 2017 - 09:00


#27 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 22 luty 2017 - 09:17

Benzynkę mamy załatwioną. Czas na olej. Silnikowy ma się rozumieć.

Tylko dedykowany do danego silnika?


Użytkownik Janusszr edytował ten post 22 luty 2017 - 09:18


#28 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 22 luty 2017 - 10:11

Jest jeszcze jedno ale.
Benzyna 95 na naszych stacjach rzadko ma 90 :)

#29 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 22 luty 2017 - 10:21

Benzynkę mamy załatwioną. Czas na olej. Silnikowy ma się rozumieć.

Tylko dedykowany do danego silnika?

Tak

W rozumieniu spełniania parametrów (lepkościowych) i norm określonych przez producenta (API, ACEA, JASO)



#30 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 22 luty 2017 - 11:04

Benzyna 95 na naszych stacjach rzadko ma 90  :) 
 
Czym mierzyłeś ?


#31 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4787 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 luty 2017 - 11:33

Jest jeszcze jedno ale.
Benzyna 95 na naszych stacjach rzadko ma 90 :)

Kwestia niezrozumienia. Są rożne liczby oktanowe w użyciu - RON, MON, AKI . W Polsce podaję się liczbę RON, liczba MON jest sporo mniejsza. AKI używa się w US. Np. dla RON 95 - MON jest w okolicach 85-86, AKI 90-91.


Użytkownik psulek edytował ten post 22 luty 2017 - 11:40

  • kotwitz lubi to

#32 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4787 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 luty 2017 - 11:45

Benzynkę mamy załatwioną. Czas na olej. Silnikowy ma się rozumieć.

Tylko dedykowany do danego silnika?

Możesz kupić dedykowany i taki poleci ci sprzedawca. W instrukcji od Tohatsu masz napisane:

 

Engine Oil mL (fl.oz.): API SF, SG, SH, SJ, SL 10W-30/40, Approx. 1000 (33.8)

 

Osobiście leję syntetyk do kosiarki, zaburtowego i samochodu) :). Do E-Tec'a zalecany przez producenta.


Użytkownik psulek edytował ten post 22 luty 2017 - 11:52


#33 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 22 luty 2017 - 11:50

 

Benzyna 95 na naszych stacjach rzadko ma 90  :) 
 
Czym mierzyłeś ?

Scyzorykiem.

Znajomy poddawał analizie chyba ze trzech różnych stacji, nie pamiętam już jakich bo było to któryś rok do tyłu.

Porównywane było z paliwem z niemieckiej stacji, które parametry trzymało. 

Jak już przy paliwach jesteśmy to z dieselem jest jeszcze ciekawiej. Bardzo dużo bio-dodatków. Pozaklejane wtryskiwacze itd. :)
 

 

Kwestia niezrozumienia. Są rożne liczby oktanowe w użyciu - RON, MON, AKI . W Polsce podaję się liczbę RON, liczba MON jest sporo mniejsza. AKI używa się w US. Np. dla RON 95 - MON jest w okolicach 85-86, AKI 90-91.

Przyznam szczerze, że nie wiedziałem o tym.

Nie mniej jednak w Polsce paliwo jest gorszej jakości, nie wspominając już, że często jest "chrzczone" .
Kto ma okazję tankować po zachodniej stronie ten wie o czym mówię.



#34 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 22 luty 2017 - 12:37

@kotwitz 

Scyzorykiem.

 

Dowcipas. W sumie liczba postów upoważnia Cię do tego.

Rzeczywiście "analiza" z trzech stacji pozwala wysnuć wniosek, że RZADKO ma 95.



#35 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 22 luty 2017 - 14:51

Możesz kupić dedykowany i taki poleci ci sprzedawca.

A nieprawda. Właśnie wróciłem od dealera ze swoją nową krówką, czyli Mercurym 20. Jest piękny :)

Sprzedawca powiedział na temat oleju, że może być inny niż ten który otrzymałem w zestawie, aby tylko trzymał parametry. Plus dla sprzedawcy :)



#36 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 568 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 22 luty 2017 - 22:06

W sprawie oleju nikt się ze mną nie zgodzi. Olej silnikowy to największe oszustwo motoryzacji! Używam zgodnie z klasa lepkości np. 0w30 i jakości np. SJ. Poza tym nawet nie trzeba specjalnie martwić się o częstotliwość wymian byle by był stan. Resztę robi filtr i podstawowa zaleta oleju- jest niezniszczalny. Petarda co?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#37 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 22 luty 2017 - 22:34

Czyli opiłków metalu nie trzeba wylewać z olejem?

#38 OFFLINE   pietro

pietro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • LokalizacjaMazowsze
  • Imię:Witek

Napisano 22 luty 2017 - 22:40

Teraz to rzepakowym zaleję :)



#39 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4787 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 23 luty 2017 - 00:16

 Poza tym nawet nie trzeba specjalnie martwić się o częstotliwość wymian byle by był stan. Resztę robi filtr i podstawowa zaleta oleju- jest niezniszczalny. Petarda co?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Zgadzam się. Grafit ma bardzo dobre właściwości smarne. Po dłuższym czasie można podbierać z miski olejowej do przegubów. 100% recykling i ekologia. Ten z patelni też przelewasz przez ściereczkę i smażysz 10 razy schabowe? Mniam!!!


  • gumowy lubi to

#40 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15583 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 23 luty 2017 - 00:36

W sprawie oleju nikt się ze mną nie zgodzi. Olej silnikowy to największe oszustwo motoryzacji! Używam zgodnie z klasa lepkości np. 0w30 i jakości np. SJ. Poza tym nawet nie trzeba specjalnie martwić się o częstotliwość wymian byle by był stan. Resztę robi filtr i podstawowa zaleta oleju- jest niezniszczalny. Petarda co?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zupełnie się z tym nie zgadzam. Najlepszy filtr nic nie pomoże po 10-20 tysiącach przebiegu. Albo wielu godzinach pracy. Wystarczy na bagnet popatrzeć. 

Silnik w samochodzie to praktycznie to samo.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych