Rzepakowym nie, trzeba zachować klasy lepkości i jakości.Teraz to rzepakowym zaleję
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik gumowy edytował ten post 23 luty 2017 - 07:27
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 23 luty 2017 - 07:12
Rzepakowym nie, trzeba zachować klasy lepkości i jakości.Teraz to rzepakowym zaleję
Użytkownik gumowy edytował ten post 23 luty 2017 - 07:27
Napisano 23 luty 2017 - 07:19
Napisano 23 luty 2017 - 07:26
Zupełnie się z tym nie zgadzam. Najlepszy filtr nic nie pomoże po 10-20 tysiącach przebiegu. Albo wielu godzinach pracy. Wystarczy na bagnet popatrzeć.
Silnik w samochodzie to praktycznie to samo.
Napisano 23 luty 2017 - 07:38
Napisano 23 luty 2017 - 07:47
Jesteś Kokego w ciężkim błędzie.
Nie ma czegoś takiego jak olej longlife, przynajmniej naprawiając samochody przez ponad 40 lat mój Tato się z tym nie spotkał.
Podam przykład.
Audi A6 3.0tdi 2005', niecałe 200000 km - dzwoni do mnie kolega, że dobiega szmer z silnika ( okolice głowicy ). Pytam kiedy zmieniał ostatnio olej i na jakim jeździ. Castrol edge 5W40 ( longlife ). Mówi, że zbliża się do zmiany, co 25000 km.
Tłumaczę, że 10-12 tyś to max.
Wymieniłem olej - szmery ustały.
Dzwoni do mnie, że przejechał 11000 i znów zaczyna być słychać.
Od tamtej pory zmienia olej co 10000.
Te testy można między bajki włożyć.
Mógłbym podać jeszcze kilka przykładów tylko po co...
Napisano 23 luty 2017 - 08:09
Jaka jest przybliżona cena tego Suzuki na wtrysku?
Napisano 23 luty 2017 - 08:12
Proponuje by kolega zmienił olej na inny będzie miał porównanie.
Zajmujemy się głównie naprawą dieseli, remontami silników, głowic więc nie przeszkadza mi taki tok myślenia wśród użytkowników .
Poza tym nie musisz mnie przekonywać, tak jak napisałem wyżej przykładów mógłbym podać więcej
Dowcipas. W sumie liczba postów upoważnia Cię do tego.
Rzeczywiście "analiza" z trzech stacji pozwala wysnuć wniosek, że RZADKO ma 95.
Akurat jeśli o mnie chodzi to mogłoby licznika nie być wcale, mam go w szczerym poważaniu
Natomiast co do drugiego zdania to fajnie byłoby gdybyś przedstawił jakieś konkretne argumenty obalające moją wcześniejszą wypowiedź bo póki co to najpierw odrobinę chamsko i ironicznie zapytałeś po czym na uzyskaną odpowiedź nie odpowiedziałeś niczym konkretnym.
Edit: Sorki za Off-a
Użytkownik kotwitz edytował ten post 23 luty 2017 - 08:12
Napisano 23 luty 2017 - 08:44
Zajmujemy się głównie naprawą dieseli, remontami silników, głowic więc nie przeszkadza mi taki tok myślenia wśród użytkowników .
Poza tym nie musisz mnie przekonywać, tak jak napisałem wyżej przykładów mógłbym podać więcej
a
Napisano 23 luty 2017 - 10:59
Natomiast co do drugiego zdania to fajnie byłoby gdybyś przedstawił jakieś konkretne argumenty obalające moją wcześniejszą wypowiedź bo póki co to najpierw odrobinę chamsko i ironicznie zapytałeś po czym na uzyskaną odpowiedź nie odpowiedziałeś niczym konkretnym.
Zaczynasz trochę przesadzać Kolego. Na jakiej podstawie twierdzisz, że spytałem ironicznie a tym bardziej chamsko ? Potrafisz wyczuwać emocje z kroju czcionki ?
Nie przedstawię konkretnych argumentów, bo nigdy takich analiz nie wykonywałem.
Czyli co : w całej Polsce benzyna 95 to 90ka - czy to jest Twoja teza ?
Napisano 23 luty 2017 - 11:15
Ja jestem starej daty. Wiem, że silniki spalinowe najbardziej niszczy siarka. Przepał zawiera jej bardzo dużo. Wymieniam w samochodzie olej co 15000. W silniku zaburtowym będą to robił wg instrukcji obsługi.
Nikt mnie przekona, że to marnotrastwo.
Napisano 23 luty 2017 - 11:39
Zaczynasz trochę przesadzać Kolego. Na jakiej podstawie twierdzisz, że spytałem ironicznie a tym bardziej chamsko ? Potrafisz wyczuwać emocje z kroju czcionki ?
To w takim razie zapytam czy posiadasz wiedzę czym i w jaki sposób mierzy się zawartość oktanów?
Wątpię i dlatego, że wątpię twierdzę, że pytałeś ironicznie.
Mógłbym się mylić ale powiedziałeś :
Nie przedstawię konkretnych argumentów, bo nigdy takich analiz nie wykonywałem.
Czyli co : w całej Polsce benzyna 95 to 90ka - czy to jest Twoja teza ?
Nie powiedziałem, że w całej Polsce natomiast mam doświadczenie w postaci przedstawionego przykładu wcześniej oraz innych, które miewam z racji pracy jaką wykonuję.
Kilka dni temu oddawałem klientowi auto, które nie chciało zapalić ze względu na syf jaki miał w baku.
Sam na BP nalałem benzyny z jakimiś rozpuszczalnikami czy cholera wie z czym tankując łódkę.
Przypadków z "chrzczonym" paliwem miałem bardzo dużo zarówno dieseli jak i benzyniaków z tym, że jest dość duża różnica jeśli chodzi o konsekwencje. Użytkownik Diesela cierpi finansowo zdecydowanie bardziej dlatego częściej na stacjach może zdarzyć się gorsza jakość Pb.
Napisano 23 luty 2017 - 12:24
Liczbę oktanową benzyn ustala się poprzez porównanie parametrów pracy specjalnego, testowego silnika zasilanego analizowaną benzyną i paliwem uzyskanym przez zmieszanie izooktanu i heptanu. Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0. W pośrednich zakresach analizowana benzyna ma taką liczbę oktanową jak procentowa ilość izooktanu w paliwie, składającym się tylko z izooktanu i n-heptanu o takich samych własnościach.
W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy skalibrowanego silnika testowego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby "stuków" na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę oktanową testowanego paliwa.
Jak widzisz nie sztuka znaleźć czym i jak się mierzy. Rozumiem, że Twój znajomy ma taki silnik testowy i mierzy sobie od czasu do czasu liczbę oktanową paliwa z wybranych stacji. Baaaardzo ciekawe........
Dla większej wiarygodności poproś go o zwiększenie ilości próbek, pozwoli to uwiarygodnić Twoją/Waszą tezę o syfiastym paliwie (przy okazji co ma do rzeczy ilość syfu w baku do LO???)
Napisano 23 luty 2017 - 18:33
Jak widzisz nie sztuka znaleźć czym i jak się mierzy. Rozumiem, że Twój znajomy ma taki silnik testowy i mierzy sobie od czasu do czasu liczbę oktanową paliwa z wybranych stacji. Baaaardzo ciekawe........
Dla większej wiarygodności poproś go o zwiększenie ilości próbek, pozwoli to uwiarygodnić Twoją/Waszą tezę o syfiastym paliwie (przy okazji co ma do rzeczy ilość syfu w baku do LO???)
Czyli jednak pytałeś ironicznie
Nie wiem czym mierzył mój znajomy, nie interesuje mnie to, nie mam podstaw żeby mu nie wierzyć bo niej jest bajko-pisarzem. Nie mam ochoty przeprowadzać dochodzenia
Mówiąc syf w baku miałem na myśli bardzo złej jakości paliwo, źle to ująłem.
Logiczne jest też, że złej jakości paliwo raczej nie będzie miało deklarowanej LO.
Napisano 23 luty 2017 - 18:40
Trudno wymagać żeby paliwo z określoną wartością oktanową wymieszane z cieczą bezoktanową, miało deklarowaną jakość.
Sam miałem do czynienia z zapchanym gaźnikiem mazistą parafiną.
Napisano 23 luty 2017 - 22:35
Napisano 26 luty 2017 - 11:24
 Nie mniej jednak w Polsce paliwo jest gorszej jakości, nie wspominając już, że często jest "chrzczone" .
Kto ma okazję tankować po zachodniej stronie ten wie o czym mówię.
Użytkownik newrom edytował ten post 26 luty 2017 - 11:29
Napisano 26 luty 2017 - 13:38
Napisano 26 luty 2017 - 14:26
Janusz, parafinę będziesz mieć zawsze gdy zatankujesz letnie paliwo, a jest zimno. Dlatego przy dizlu warto w okresie przejściowym czyli na jesieni, tankować tam gdzie mają największy przemiał bo najszybciej będą mieć olej z dodatkami zimowymi (albo dolać szuwaksa do ON który temu zapobiegnie).
ja pisałem o benzynie, nie dieslu. Dysze gaźnika zawaliło parafiną. W Polonezie Trucku.
Napisano 26 luty 2017 - 15:46
Gumowy, cysterny mają dodatkowy zbiornik na dodatki i te są dostarczane przez koncerny. Temat znam teoretycznie bo nie jeżdżę cysternami, ale z kursu ADR trochę się dowiedziałem
Co do paliw zimowych na zachodzie to nie zdarzyło się by były z nim kłopoty w zimie, nawet w wyższych partiach Pirenejów czy Alp, dlatego sądzę że mają dodatki zimowe.
Janusz, kiedyś kupiłem paliwo jako pb95, śmierdziało rozpuszczalnikiem Teraz wolę zapłacić ciut więcej i nie kupować na niesieciowych stacjach.
Napisano 26 luty 2017 - 17:45
Tylko sieciówki. Ja 90 % paliwa kupuję w Orlenie.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych