Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Daiwa Caldia - jak ją naprawić?

daiwa naprawa tuning kołowrotek

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Nories

Nories

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • LokalizacjaKPM
  • Imię:maciek
  • Nazwisko:d

Napisano 01 listopad 2018 - 09:29

o odwroconym stozku  szczerze nic nie slyszalem,za to o krzyzowym nawoju owszem



#42 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 82 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 02 listopad 2018 - 10:10

Gdzieś ktoś pisał na forum o prawidłowym nawinięciu plecionki w dawkach pod kątem 90stopni nie wierzyłem w to ale w mojej dziwię pomogło.



#43 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 82 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 02 listopad 2018 - 10:11

Bez stosowania żadnych podkładek



#44 OFFLINE   tomchaf11

tomchaf11

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 82 postów
  • LokalizacjaSIEDLCE

Napisano 02 listopad 2018 - 10:13

Nie dawkach tylko daiwach 



#45 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1083 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 02 listopad 2018 - 14:24

Z tego co pamiętam, to Daiwa opatentowała ten typ nawoju, odwrócony stożek, jako innowacyjny i poprawiający wartości użytkowe kołowrotków. :P

I to jest 100%  racja. Wystarczy popatrzeć na goły rdzeń szpuli ( bez linki). I aby rozwiać wszelkie wątpliwości w tym temacie - ważne jest prawidłowe wyregulowanie nawoju linki zgodnie z profilem rdzenia szpuli na całej szerokości z zachowaniem równych odstępów na rantach szpuli. A do tego właśnie służą dodane przez producenta podkładki regulacyjne. Ma być stożek,ale równy na całej szerokości,bez fałd i zgrubień.

A jak się komuś nie podoba to rozwiązanie Daiwy,to może ominąć nawijanie stożkowe linki poprzez ręczne wyrównanie stożka na początku

( w dolnej części szpuli),tak aby rdzeń przypominał walec,a dalej już kołowrotkiem.Ma to przypominać nawój znany z kołowrotków Shimano.

Osobiście nie jestem fanem tego rozwiązania i w wielu przypadkach wykonuję nawijanie linki z korektą likwidująca stożek.

Mam nadzieję że wszystko w miarę czytelnie wyjaśniłem . 

Ps. Oryginalne podkładki regulacyjne nie zawsze wystarczą aby prawidłowo wyregulować nawój,albo są za grube,albo za cienkie. I tutaj jest pole do popisu. Jest to czynność żmudna i pracochłonna,ale przy jednym kołowrotku danego właściciela warta zachodu.



#46 OFFLINE   SilverN

SilverN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 69 postów
  • LokalizacjaWarszawa, Głowaczów
  • Imię:Tymoteusz

Napisano 22 luty 2019 - 20:14

Cześć!

 

Ostatnio kupiłem sporą paczkę sprzętu, wśród którego była Daiwa Caldia X rozmiar 2000. Prawdę powiedziawszy kupiłem ten zestawik dla niej.

 

No i przyszła - pracuje super, ale sprzedający nie wspomniał o tym, że łożysko oporowe zdechło. Rozebrałem ją, wyjąłem łożysko, oczyściłem ze smaru - liczyłem, że o to chodzi - łapie ale bardzo słabo. A na zimnie na 100% przestanie.

 

Stąd moje pytanie - co można z tym zrobić?

Łożyska nie rozbierałem aż do wałeczków - nie bardzo wiem jak się je da rozłożyć - wygląda inaczej niż te znane mi z Shimano. Czy w środku też są jakieś sprężynki i może przez nie nie blokuje, czy też to może być zwyczajne zmęczenie materiału?

 

Może ktoś miał z tym problem i coś mi poradzi.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi:)


Użytkownik SilverN edytował ten post 22 luty 2019 - 20:59


#47 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1320 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 23 luty 2019 - 19:54

Czasami wystarczy wymienic tulejke ktora pracuje w oporowce. Ona czesciej sie wyciera. Mozna sprobowac dac podkladke od tulejke co zmieni bieg igielek lozyska ale jesli to pomoze to na krotko. Pewnie I tak zakonczu sie zakupem nowego lozyska, najlepiej z owa tuleja.

#48 OFFLINE   Nories

Nories

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • LokalizacjaKPM
  • Imię:maciek
  • Nazwisko:d

Napisano 23 luty 2019 - 21:31

w modelach x lub wszytkich kixowatych walek od zmiany obrotow wykonany jest ze zbyt slabego materialu,jest to jakis miekki odlew duraluminium,w miejscu w ktorym jest blokowany przez blaszke(w korpusie),czesto ulega znieksztalceniu,poprostu sie krzywi i niedopycha do konca tej blaszki zamontowanej na gorze na oporowce,w 99,9% ludzie wymieniaja dobre lozyka oporowe nie wiedzac o tym patecie.



#49 OFFLINE   SilverN

SilverN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 69 postów
  • LokalizacjaWarszawa, Głowaczów
  • Imię:Tymoteusz

Napisano 24 luty 2019 - 07:42

Właśnie też myślałem o tym wałku - po przełączeniu blokady do pozycji "zamkniętę" blaszkę da się przesunąć jeszcze o jakiś milimetr.

Druga sprawa: wczoraj pierwszy raz od zakupu nawinąłem na nią linkę - dramatyczny stożek do tego nieco "klepsydrowaty", zwężający się ku górze. Wcale najtaniej na świecie bo wychodziło za nią 300 zł. Ludzie jednak są nieuczciwi...

Muszę ją rozebrać jak tylko znajdę chwilę i sprawdzić co tu mogło pójść nie tak. Ośka nie ma luzów, więc wodzik trzyma się mocno, podkładki już nie ma jakiej zdjąć co pozwoliłoby nawijać wyżej.

Użytkownik SilverN edytował ten post 24 luty 2019 - 07:51


#50 OFFLINE   Nories

Nories

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • LokalizacjaKPM
  • Imię:maciek
  • Nazwisko:d

Napisano 24 luty 2019 - 08:54

problem z ulozeniem linki ,zobacz na mocowanie kablaka w korpuie z rotorem,byc moze sa tam zbyt duze luzy

w tym filmiku masz fajnie opisane wiekszosci problemow x,kix bo to blizniacze modele



#51 OFFLINE   bywalec84

bywalec84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 203 postów

Napisano 24 luty 2019 - 17:55

mam pytanie odnośnie tej Caldi tylko 3500, załatwiłem ją chyba w zeszłym roku na szkierach i na sucho niby chodzi dobrze ale nad wodą zimą już ledwo kręci.... Myślicie, że ją sprzedawać za jakieś pieniądze, naprawiać czy wyrzucać?



#52 OFFLINE   bywalec84

bywalec84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 203 postów

Napisano 24 luty 2019 - 17:57

tak ona wygląda, dałem ją do przesmarowania jednemu fachowcowi i powiedział, że nic więcej on mi nie pomoże i kołowrotek padnie.

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.jpg   46,47 KB   3 Ilość pobrań


#53 OFFLINE   bywalec84

bywalec84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 203 postów

Napisano 24 luty 2019 - 18:00

podobnie chyba załatwiłem michell mag pro bo też miałem go na szkierach..... jeszcze chodzi ale w niskiej temperaturze w grudniu już się męczył i też nie wiem czy sprzedawać czy wyrzucać.......? Na sucho czy latem kręcił pięknie. Na szkierach byłem w maju a problemy zaczęły się listopad/grudzień.



#54 OFFLINE   SilverN

SilverN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 69 postów
  • LokalizacjaWarszawa, Głowaczów
  • Imię:Tymoteusz

Napisano 24 luty 2019 - 22:54

problem z ulozeniem linki ,zobacz na mocowanie kablaka w korpuie z rotorem,byc moze sa tam zbyt duze luzy

w tym filmiku masz fajnie opisane wiekszosci problemow x,kix bo to blizniacze modele

Dziękuję za film:)







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: daiwa, naprawa, tuning, kołowrotek

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych