Dziś stałem się posiadaczem nowego kołowrotka Shimano Super X 4000 Gt z lat 90-tych, produkcja oczywiście Japan. Kołowrotek nie był nigdy używany ani też poddawany żadnemu tuningowi. Jest to 100 procentowy oryginał. Czy ktoś orientuje się z którego roku może to być dokładnie model? Zastanawiam się czy zostawić go w oryginale, czy może wymienić plastikowe tulejki na łożyska? Jeżeli tak to w , których miejscach kołowrotka jest to możliwe?
Shimano Super X 4000 Gt - old school, Japan, tuning !!!
#1 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 16:14
Dziś stałem się posiadaczem nowego kołowrotka Shimano Super X 4000 Gt z lat 90-tych, produkcja oczywiście Japan. Kołowrotek nie był nigdy używany ani też poddawany żadnemu tuningowi. Jest to 100 procentowy oryginał. Czy ktoś orientuje się z którego roku może to być dokładnie model? Zastanawiam się czy zostawić go w oryginale, czy może wymienić plastikowe tulejki na łożyska? Jeżeli tak to w , których miejscach kołowrotka jest to możliwe?
#2 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 16:17
Do TP XTR szpula z metalowym rantem i jakieś łożyska zamiast tulejek.
Użytkownik darek1 edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 16:20
#3 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 26 kwiecień 2017 - 16:29
Po zdjęciu szpuli na rotorze masz znak : strzałka to miesiąc,a cyfry po bokach rok produkcji.
Do TP XTR szpula z metalowym rantem i jakieś łożyska zamiast tulejek.
Wbrew pozorom data na rotorze to nie jest data produkcji kołowrotka a rotora, rok i miesiąc produkcji całego kołowrotka jest na naklejce ( na stópce ) Czasami mniej więcej daty na rotorze się pokrywają ale większości przypadków nie.
Taki przykład wczoraj przez przypadek kupiłem nówkę też Super X ale 2500GT i na rotorze jest data grudzień 2001 a produkcja marzec 2002r
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 16:53
- darek1 lubi to
#4 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 16:58
#5 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 17:16
Łożyska w tym modelu wsadzisz po obydwóch stronach przekładni , jak dobrze pamiętam.
Fajnie trafić takiego rodzynka :-)
Użytkownik przemo_w edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 17:31
#6 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 26 kwiecień 2017 - 17:44
#7 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 17:45
- przemo_w lubi to
#8 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 17:49
Chyba taki sam poza szpulką?!Jutro albo pojutrze dojedzie do mnie jeszcze jeden też nowy Super X ale 3000 GT ;-)
Mam w metalu1000 i 2500.
Użytkownik darek1 edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 17:53
#9 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 18:16
Fly a może chciałbyś sprzedać przez "przypadek" tego 2500 ?
#10 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 26 kwiecień 2017 - 18:43
Już go sobie upgradowałem o łożyska na przekładni i musiłby iść już jako używka ( bo przesmarowany ) i załatwiłem mu zapasową przekładnię kabłąk i inne duperele do szuflady ;-)Fly a może chciałbyś sprzedać przez "przypadek" tego 2500 ?
Narazie pójdzie do szafy ;-)
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 18:44
#11 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 18:46
Szkoda go trzymać w szufladzie
#12 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:02
#13 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:26
Witam
a jak zlikwidować luz na wormshaft ? szpula ma dość duży skok i przy dużych obrotach puka czy to normalne ?
#14 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:35
Wymienić możesz dwie tuleje po obu stronach korbki (koła napędowego) 7x13x4 i 7x11x3. Możesz też wymienić tulejkę na pinionie 6x10x3 ale musiałbyś zrobić redukcję np. z blachy 0,1mm i nawinąć ją na tą część piniona,która wchodzi w łożysko. Łożyska 5,8x10x3 raczej nie dostaniesz-stąd ta redukcja jest potrzebna.
Do tego szpula z metalowym rantem jak pisał przedmówca i masz ,,czarnego XTR-a,, ;-)
Użytkownik fox mulder edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 19:38
#15 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:41
I jeszcze można założyć normalną korbkę z dwoma łożyskami (nie lubię po prostu tych podwójnych) i dopiero teraz jest "czarno-srebrny" TP XTR.
#16 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:43
I jeszcze można założyć normalną korbkę z dwoma łożyskami (nie lubię po prostu tych podwójnych) i dopiero teraz jest "czarno-srebrny" TP XTR.
Taka korbka ja w XTR ale czarna to było by git.
#17 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:52
Jak w szukajce wpiszesz " shimano super x" to znajdziesz rozwiązanie. Arek idealnie to opisał.Witam
a jak zlikwidować luz na wormshaft ? szpula ma dość duży skok i przy dużych obrotach puka czy to normalne ?
Użytkownik przemo_w edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 19:53
#18 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:53
Witam
a jak zlikwidować luz na wormshaft ? szpula ma dość duży skok i przy dużych obrotach puka czy to normalne ?
Zdiagnozuj gdzie źródło luzu: tulejka/łożysko wodzika,wałek ew podkładki itd.
#19 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 20:18
Panowie dziękuję za sugestie
pozdrawiam
Bogdan
#20 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2017 - 20:58
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych