Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Shimano Super X 4000 Gt - old school, Japan, tuning !!!

shimano super x 4000 gt

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Tom@son

Tom@son

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • Lokalizacja麻疹の近くの町

Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:00

Początek strzałki to cyfa 6, a po bokach strzałki cyfry 0 i 0. Więc wynika z tego, że rotor jest wyprodukowany w czerwcu 1990 r. czy 2000 r. ?

2000 rok



#22 OFFLINE   fox mulder

fox mulder

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów

Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:04

W 2000 roku. W 1990 Shimano nie produkowało jeszcze ,,czarnuchów,, z tzw. dyna balansem.



#23 OFFLINE   kulashaker

kulashaker

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 28 postów
  • LokalizacjaGorzów Wlkp.

Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:06

Sorki 0,0 to wskazuje na 2000 r. Nie wiem co mi do głowy przyszło z 1990 r. 😀 Trochę mnie to zdezorientowało, gdyż myślałem że to kołowrotek bardziej z lat 90-tych niż 2000r. Orientuje się ktoś kiedy zakończono produkcję?

#24 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:06

Początek strzałki to cyfa 6, a po bokach strzałki cyfry 0 i 0. Więc wynika z tego, że rotor jest wyprodukowany w czerwcu 1990 r. czy 2000 r. ?


W czerwcu 90 to byłyby 9,0 i wektor 6....

#25 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:08

W 2000 roku. W 1990 Shimano nie produkowało jeszcze ,,czarnuchów,, z tzw. dyna balansem.

Wibratorów chyba tez jeszcze nie było.
Trudne do wyważenia wibry rotora...

Użytkownik darek1 edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 21:32


#26 OFFLINE   kulashaker

kulashaker

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 28 postów
  • LokalizacjaGorzów Wlkp.

Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:09

A strzałka wskazuje literę Z. Co to oznacza? Jest tam X Y Z.

#27 OFFLINE   fox mulder

fox mulder

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów

Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:28

Wibratorów chyba tez jeszcze nie było.

Sugerujesz,że się mylę ?


Użytkownik fox mulder edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 21:30


#28 OFFLINE   etherni

etherni

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1832 postów
  • LokalizacjaWschód
  • Imię:Sławek

Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:57

Wymienić możesz dwie tuleje po obu stronach korbki (koła napędowego) 7x13x4 i 7x11x3. Możesz też wymienić tulejkę na pinionie 6x10x3 ale musiałbyś zrobić redukcję np. z blachy 0,1mm i nawinąć ją na tą część piniona,która wchodzi w łożysko. Łożyska 5,8x10x3 raczej nie dostaniesz-stąd ta redukcja jest potrzebna.
Do tego szpula z metalowym rantem jak pisał przedmówca i masz ,,czarnego XTR-a,, ;-)

Dokladnie to pinion ma na dole 5,85. Więc potencjalne łożysko powinno mieć 5,88, a patenty z nawijaniem blaszek, taśm teflonowych, to więcej zaszkodzą konstrukcji niż to łożysko poprawi.
Ba, ośmielę się stwierdzić, że te teflonowe tuleje z tamtego okresu, były lepsze i trwalsze, niż wiele dzisiejszych łożysk w tanich kolowrotkach.
Gdybym już miał robić sztywniejsze podparcie piniona, to lepiej zamówić u dobrego tokarza tulejkę z mosiądzu o odpowiednim wymiarze. Czyli tak około 5,84 i potem polerka na wymiar, na styk.
  • Józef Lesniak, przemo_w i darek1 lubią to

#29 OFFLINE   kulashaker

kulashaker

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 28 postów
  • LokalizacjaGorzów Wlkp.

Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:10

Znacie kogoś kto jest w,stanie taką tulejkę dorobić? Może ktoś ma na zbyciu😀

#30 OFFLINE   fox mulder

fox mulder

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów

Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:27

Dokladnie to pinion ma na dole 5,85. Więc potencjalne łożysko powinno mieć 5,88, a patenty z nawijaniem blaszek, taśm teflonowych, to więcej zaszkodzą konstrukcji niż to łożysko poprawi.
Ba, ośmielę się stwierdzić, że te teflonowe tuleje z tamtego okresu, były lepsze i trwalsze, niż wiele dzisiejszych łożysk w tanich kolowrotkach.
Gdybym już miał robić sztywniejsze podparcie piniona, to lepiej zamówić u dobrego tokarza tulejkę z mosiądzu o odpowiednim wymiarze. Czyli tak około 5,84 i potem polerka na wymiar, na styk.

U mnie suwmiarka pokazuje 5,78-fakt troszkę starty ten pinionek. Nowy ma średnicę 5,80mm. Zgadza się to również ze spostrzeżeniami Zbyszka: http://jerkbait.pl/t...atch-biomaster/

Jeżeli ktoś zrobi to byle jak (zwijanie z blaszki) to może i zaszkodzić...


Użytkownik fox mulder edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 22:29


#31 OFFLINE   fox mulder

fox mulder

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów

Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:27

Znacie kogoś kto jest w,stanie taką tulejkę dorobić? Może ktoś ma na zbyciu

Poczytaj to: http://jerkbait.pl/t...atch-biomaster/



#32 ONLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15587 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:43

Na pinionie bym nie wymieniał. Podparcie korby i do boju.


  • przemo_w lubi to

#33 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:49

Znacie kogoś kto jest w,stanie taką tulejkę dorobić? Może ktoś ma na zbyciu😀


Kolego zostaw ten upgrade w spokoju i ciesz się nowym sprzętem.
Te kołowrotki zdobyły swą sławę głównie dzięki temu, że nikt nie upychał w nie łożysk, podkładek i innych bajerów tylko nimi łowił.
  • grisha, Józef Lesniak i przemo_w lubią to

#34 OFFLINE   Kacper Kniaź

Kacper Kniaź

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 302 postów
  • LokalizacjaKoło
  • Imię:Kacper
  • Nazwisko:Kniaź

Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:54

A strzałka wskazuje literę Z. Co to oznacza? Jest tam X Y Z.

Z tego co pamiętam

X- październik
Y- listopad
Z-grudzień

:)

#35 OFFLINE   kulashaker

kulashaker

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 28 postów
  • LokalizacjaGorzów Wlkp.

Napisano 27 kwiecień 2017 - 10:26

Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Postanowiłem, że oddam kręcioła do Pana Leśniaka ze Słubic na wymianę łożysk i smarowanie. A jeszcze jedno takie pytanko czy najpierw był Super X a potem Super Aero ? Czy Super Aero jest też godny uwagi ?



#36 OFFLINE   Tom@son

Tom@son

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • Lokalizacja麻疹の近くの町

Napisano 27 kwiecień 2017 - 10:30

Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Postanowiłem, że oddam kręcioła do Pana Leśniaka ze Słubic na wymianę łożysk i smarowanie. A jeszcze jedno takie pytanko czy najpierw był Super X a potem Super Aero ? Czy Super Aero jest też godny uwagi ?

Najpierw był Super Aero. Potem na bazie tego powstał Super X, potem Twin Power XTR.

 

Super Aero to także mocna i warta uwagi konstrukcja. Różni się od Super X głównie body ( Super X metal+kompozyt), nieznacznie designem i ilością łożysk (Super X chyba w rolce jeszcze ma łozysko).

 

Ogólnie ta czarna seria to solidne konstrukcje.


Użytkownik Tom@son edytował ten post 27 kwiecień 2017 - 10:39


#37 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 27 kwiecień 2017 - 10:38

Ale kombinujecie- 5,85mm a łożysko ma 6mm w środku. Pewnie pinion się wytrze.

Mam wsadzone łożysko- na łożysku dużo sztywniej kręci jak na tulejce teflonowej, więc i kultura pracy lepsza, o nierówno wypracowanych zębach na kole i pinionie już nie wspominam, bo to oczywista oczywistość.


  • fox mulder lubi to

#38 OFFLINE   etherni

etherni

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1832 postów
  • LokalizacjaWschód
  • Imię:Sławek

Napisano 27 kwiecień 2017 - 14:34

Testowałem na mojej Ulegrze łożysko 6mm i luz był za duży.

#39 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 27 kwiecień 2017 - 18:30

Testowałem na mojej Ulegrze łożysko 6mm i luz był za duży.

A na tulejce?



#40 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 27 kwiecień 2017 - 21:02

Ale kombinujecie- 5,85mm a łożysko ma 6mm w środku. Pewnie pinion się wytrze.

Mam wsadzone łożysko- na łożysku dużo sztywniej kręci jak na tulejce teflonowej, więc i kultura pracy lepsza, o nierówno wypracowanych zębach na kole i pinionie już nie wspominam, bo to oczywista oczywistość.

I tu nie masz racji Józku. Bo wymiar 5,85 to jest zewnętrzny oryginalny dolny wymiar piniona pod tulejkę. Łożysko które ewentualnie tam można włożyć ma wymiar 6x10x3. A żeby był ideał to nie powinno być 5,85 tylko 5,95 pod wewnętrzny pierścień łożyska i to jest jedna dziesiąta różnicy. A dodatkowo gniazdo osadcze w korpusie nie ma wymiaru 10 mm tak jak zewnętrzny wymiar łozyska,tylko ok.10,60-10,70,co daje przy adaptacji łożyska na podparciu piniona luz ok, 0,8 mm,czyli więcej jak w oryginalnej tujejce. A to jest niedopuszczalne.No chyba że ratowałeś się blaszkami od Coca-Coli,aby to zlikwidować,czego nie jestem zwolennikiem. Spotkałem się z takimi rzeczami i bardzo się dziwię jak można tak s.........ić kołowrotek.

Nic na siłę Panowie. Te kołowrotki będą kręcić do końca życia na oryginalnej tulejce i bez potrzeby głupawych adaptacji. Dopuszczalna jest jedynie wymiana tulejek na łożyska na podparciu przekładni. I to się opłaca.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych