Początek strzałki to cyfa 6, a po bokach strzałki cyfry 0 i 0. Więc wynika z tego, że rotor jest wyprodukowany w czerwcu 1990 r. czy 2000 r. ?
2000 rok
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:00
Początek strzałki to cyfa 6, a po bokach strzałki cyfry 0 i 0. Więc wynika z tego, że rotor jest wyprodukowany w czerwcu 1990 r. czy 2000 r. ?
2000 rok
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:04
W 2000 roku. W 1990 Shimano nie produkowało jeszcze ,,czarnuchów,, z tzw. dyna balansem.
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:06
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:06
Początek strzałki to cyfa 6, a po bokach strzałki cyfry 0 i 0. Więc wynika z tego, że rotor jest wyprodukowany w czerwcu 1990 r. czy 2000 r. ?
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:08
Wibratorów chyba tez jeszcze nie było.W 2000 roku. W 1990 Shimano nie produkowało jeszcze ,,czarnuchów,, z tzw. dyna balansem.
Użytkownik darek1 edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 21:32
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:09
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:28
Wibratorów chyba tez jeszcze nie było.
Sugerujesz,że się mylę ?
Użytkownik fox mulder edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 21:30
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:57
Dokladnie to pinion ma na dole 5,85. Więc potencjalne łożysko powinno mieć 5,88, a patenty z nawijaniem blaszek, taśm teflonowych, to więcej zaszkodzą konstrukcji niż to łożysko poprawi.Wymienić możesz dwie tuleje po obu stronach korbki (koła napędowego) 7x13x4 i 7x11x3. Możesz też wymienić tulejkę na pinionie 6x10x3 ale musiałbyś zrobić redukcję np. z blachy 0,1mm i nawinąć ją na tą część piniona,która wchodzi w łożysko. Łożyska 5,8x10x3 raczej nie dostaniesz-stąd ta redukcja jest potrzebna.
Do tego szpula z metalowym rantem jak pisał przedmówca i masz ,,czarnego XTR-a,, ;-)
Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:10
Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:27
Dokladnie to pinion ma na dole 5,85. Więc potencjalne łożysko powinno mieć 5,88, a patenty z nawijaniem blaszek, taśm teflonowych, to więcej zaszkodzą konstrukcji niż to łożysko poprawi.
Ba, ośmielę się stwierdzić, że te teflonowe tuleje z tamtego okresu, były lepsze i trwalsze, niż wiele dzisiejszych łożysk w tanich kolowrotkach.
Gdybym już miał robić sztywniejsze podparcie piniona, to lepiej zamówić u dobrego tokarza tulejkę z mosiądzu o odpowiednim wymiarze. Czyli tak około 5,84 i potem polerka na wymiar, na styk.
U mnie suwmiarka pokazuje 5,78-fakt troszkę starty ten pinionek. Nowy ma średnicę 5,80mm. Zgadza się to również ze spostrzeżeniami Zbyszka: http://jerkbait.pl/t...atch-biomaster/
Jeżeli ktoś zrobi to byle jak (zwijanie z blaszki) to może i zaszkodzić...
Użytkownik fox mulder edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 22:29
Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:27
Znacie kogoś kto jest w,stanie taką tulejkę dorobić? Może ktoś ma na zbyciu
Poczytaj to: http://jerkbait.pl/t...atch-biomaster/
Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:43
Na pinionie bym nie wymieniał. Podparcie korby i do boju.
Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:49
Znacie kogoś kto jest w,stanie taką tulejkę dorobić? Może ktoś ma na zbyciu😀
Napisano 26 kwiecień 2017 - 22:54
Z tego co pamiętamA strzałka wskazuje literę Z. Co to oznacza? Jest tam X Y Z.
Napisano 27 kwiecień 2017 - 10:26
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Postanowiłem, że oddam kręcioła do Pana Leśniaka ze Słubic na wymianę łożysk i smarowanie. A jeszcze jedno takie pytanko czy najpierw był Super X a potem Super Aero ? Czy Super Aero jest też godny uwagi ?
Napisano 27 kwiecień 2017 - 10:30
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Postanowiłem, że oddam kręcioła do Pana Leśniaka ze Słubic na wymianę łożysk i smarowanie. A jeszcze jedno takie pytanko czy najpierw był Super X a potem Super Aero ? Czy Super Aero jest też godny uwagi ?
Najpierw był Super Aero. Potem na bazie tego powstał Super X, potem Twin Power XTR.
Super Aero to także mocna i warta uwagi konstrukcja. Różni się od Super X głównie body ( Super X metal+kompozyt), nieznacznie designem i ilością łożysk (Super X chyba w rolce jeszcze ma łozysko).
Ogólnie ta czarna seria to solidne konstrukcje.
Użytkownik Tom@son edytował ten post 27 kwiecień 2017 - 10:39
Napisano 27 kwiecień 2017 - 10:38
Ale kombinujecie- 5,85mm a łożysko ma 6mm w środku. Pewnie pinion się wytrze.
Mam wsadzone łożysko- na łożysku dużo sztywniej kręci jak na tulejce teflonowej, więc i kultura pracy lepsza, o nierówno wypracowanych zębach na kole i pinionie już nie wspominam, bo to oczywista oczywistość.
Napisano 27 kwiecień 2017 - 14:34
Napisano 27 kwiecień 2017 - 18:30
Testowałem na mojej Ulegrze łożysko 6mm i luz był za duży.
A na tulejce?
Napisano 27 kwiecień 2017 - 21:02
Ale kombinujecie- 5,85mm a łożysko ma 6mm w środku. Pewnie pinion się wytrze.
Mam wsadzone łożysko- na łożysku dużo sztywniej kręci jak na tulejce teflonowej, więc i kultura pracy lepsza, o nierówno wypracowanych zębach na kole i pinionie już nie wspominam, bo to oczywista oczywistość.
I tu nie masz racji Józku. Bo wymiar 5,85 to jest zewnętrzny oryginalny dolny wymiar piniona pod tulejkę. Łożysko które ewentualnie tam można włożyć ma wymiar 6x10x3. A żeby był ideał to nie powinno być 5,85 tylko 5,95 pod wewnętrzny pierścień łożyska i to jest jedna dziesiąta różnicy. A dodatkowo gniazdo osadcze w korpusie nie ma wymiaru 10 mm tak jak zewnętrzny wymiar łozyska,tylko ok.10,60-10,70,co daje przy adaptacji łożyska na podparciu piniona luz ok, 0,8 mm,czyli więcej jak w oryginalnej tujejce. A to jest niedopuszczalne.No chyba że ratowałeś się blaszkami od Coca-Coli,aby to zlikwidować,czego nie jestem zwolennikiem. Spotkałem się z takimi rzeczami i bardzo się dziwię jak można tak s.........ić kołowrotek.
Nic na siłę Panowie. Te kołowrotki będą kręcić do końca życia na oryginalnej tulejce i bez potrzeby głupawych adaptacji. Dopuszczalna jest jedynie wymiana tulejek na łożyska na podparciu przekładni. I to się opłaca.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych