Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Shimano Super X 4000 Gt - old school, Japan, tuning !!!

shimano super x 4000 gt

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 27 kwiecień 2017 - 21:04

Tulejkę warto zmienić jeśli kręcisz prawą...
Serwis przy zerowym przebiegu?!

#42 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 27 kwiecień 2017 - 21:14

Tulejkę warto zmienić jeśli kręcisz prawą...
Serwis przy zerowym przebiegu?!

Nie tylko prawą,ale i lewą. Nie widział pan co się  dzieje z osią koła zębatego po długim przebiegu bez wymiany tulejek na łożyska.

-------------------------------------

"Serwis przy zerowym przebiegu?!"     - I tak jest najlepiej,jak nowy to wymiana tulejek na podparciu korby na łożyska.


  • Jozi lubi to

#43 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 27 kwiecień 2017 - 21:46

Kto wie?może widziałem więcej niz 'pan' sobie wyobraża...retorycznie.
Nowe tuleje są lepiej spasowane od wielu łożysk i lżejsze.
Istotniejsze jest właściwe posługiwanie się narzędziem,a tu są często braki.

#44 OFFLINE   etherni

etherni

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1831 postów
  • LokalizacjaWschód
  • Imię:Sławek

Napisano 28 kwiecień 2017 - 00:03

Tak z punktu widzenia fizyki, to łożyska koła napędowego najbardziej dostają w d..., główne łożysko rotora już stabilizuje a że ma spory rozmiar, to podparcie piniona nie ma jakiś wielkich obciążeń. Oczywiście, łożysko idealnie spasowane będzie lepsze od ślizgu. Ale skoro nie ma takiego, to wsadzanie dla sztuki czegoś, co zwiększa luzy jest bez sensu.
Gdyby oryginalne tulejki były takie kiepskie, to czy "czarnuchy" miałyby takie wzięcie i cenę?
  • Józef Lesniak lubi to

#45 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 28 kwiecień 2017 - 05:08

I tu nie masz racji Józku. Bo wymiar 5,85 to jest zewnętrzny oryginalny dolny wymiar piniona pod tulejkę. Łożysko które ewentualnie tam można włożyć ma wymiar 6x10x3. A żeby był ideał to nie powinno być 5,85 tylko 5,95 pod wewnętrzny pierścień łożyska i to jest jedna dziesiąta różnicy. A dodatkowo gniazdo osadcze w korpusie nie ma wymiaru 10 mm tak jak zewnętrzny wymiar łozyska,tylko ok.10,60-10,70,co daje przy adaptacji łożyska na podparciu piniona luz ok, 0,8 mm,czyli więcej jak w oryginalnej tujejce. A to jest niedopuszczalne.No chyba że ratowałeś się blaszkami od Coca-Coli,aby to zlikwidować,czego nie jestem zwolennikiem. Spotkałem się z takimi rzeczami i bardzo się dziwię jak można tak s.........ić kołowrotek.

Nic na siłę Panowie. Te kołowrotki będą kręcić do końca życia na oryginalnej tulejce i bez potrzeby głupawych adaptacji. Dopuszczalna jest jedynie wymiana tulejek na łożyska na podparciu przekładni. I to się opłaca.

Oj tam, mój bez żadnej coca coli kręci, nie narzeka, nie pitoli :) .

O dziesiąte się nie sprzeczam, wiem tylko jak kręcił na tulejkach a jak kręci na łożyskach.

Aż tak bardzo się nie zagłębiałem w suwmiarkowanie :)  :) .



#46 OFFLINE   kulashaker

kulashaker

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 28 postów
  • LokalizacjaGorzów Wlkp.

Napisano 28 kwiecień 2017 - 07:29

Skoro już tak sobie rozmawiamy o łożyskach i o ich wymianie to zapytam ciut z innej strony. Czy takie łożysko porostu się montuje "na wcisk" czy potrzeba zastosować jakiś specjalny środek do osadzania łożysk? Chodzi mi oczywiście o łożyska na podparciu przekładni?



#47 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 28 kwiecień 2017 - 21:00

Tak z punktu widzenia fizyki, to łożyska koła napędowego najbardziej dostają w d..., główne łożysko rotora już stabilizuje a że ma spory rozmiar, to podparcie piniona nie ma jakiś wielkich obciążeń. Oczywiście, łożysko idealnie spasowane będzie lepsze od ślizgu. Ale skoro nie ma takiego, to wsadzanie dla sztuki czegoś, co zwiększa luzy jest bez sensu.
Gdyby oryginalne tulejki były takie kiepskie, to czy "czarnuchy" miałyby takie wzięcie i cenę?

Zwłaszcza pierwsze łożysko od korbki ,drugie mniej -stabilizowane dwustronnie podparte pinionem...dlatego wspomniałem o wymianie tulei w przypadku kręcenia prawą...ale uderz w stół to nożyce się rozbrzęczą.
Konkluzja w przypadku nieużywanych kołowrotków kosztowne serwisy i wymiany nie mają wielkiego sensu.

#48 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 28 kwiecień 2017 - 21:03

Skoro już tak sobie rozmawiamy o łożyskach i o ich wymianie to zapytam ciut z innej strony. Czy takie łożysko porostu się montuje "na wcisk" czy potrzeba zastosować jakiś specjalny środek do osadzania łożysk? Chodzi mi oczywiście o łożyska na podparciu przekładni?


Na wcisk ,ale prasa hydrauliczna i ściągacze niezbędne zwłaszcza u doświadczonych serwisantów .
  • przemo_w lubi to

#49 OFFLINE   Kokosz

Kokosz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 794 postów

Napisano 28 kwiecień 2017 - 22:52

Na wcisk ,ale prasa hydrauliczna i ściągacze niezbędne zwłaszcza u doświadczonych serwisantów .

Ale prasa koniecznie ze wskaźnikiem dynamometrycznym. Bez tego ani rusz.


  • przemo_w lubi to

#50 OFFLINE   tymof

tymof

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 236 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bogdan

Napisano 29 kwiecień 2017 - 17:01

Łożyska do super x GT wstawione , młynek po prostu oszalał.Różnica kolosalna w pracy mlynka.

#51 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 30 kwiecień 2017 - 13:45

Łożyska do super x GT wstawione , młynek po prostu oszalał.Różnica kolosalna w pracy mlynka.

A bo to coś dziwnego? Nawet z łożyskowym luzem na pinionie zapitala jak pershing.



#52 OFFLINE   Luciano79

Luciano79

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 124 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Lucjan
  • Nazwisko:R

Napisano 18 luty 2019 - 18:33

Witam! Mam pytanie ile cm ma nawój shimano super x 4000gt?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych