Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Interpretacja obrazu echosondy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1350 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   termin

termin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 175 postów
  • LokalizacjaTychy

Napisano 23 sierpień 2011 - 20:37

Czy pol-łuki przy dnie to ryby czy rosliny czy cos innego. Zastanawia mnie ich pochylenie w jednym kierunku. luki w toni rowniez maja taki sam kierunek. Glebokosc to 8m predkosc lodzi 5km/h

.

Załączone pliki

  • Załączony plik  echo.jpg   42,95 KB   1494 Ilość pobrań

  • Lord lubi to

#2 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1965 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 23 sierpień 2011 - 21:28

to ryby.włącz fish id to zobaczysz ikony.sprawdż czy czyjka jest dobrze zamocowana w poziomie.

#3 OFFLINE   termin

termin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 175 postów
  • LokalizacjaTychy

Napisano 23 sierpień 2011 - 22:03

czujnik echa jest w poziomie napewno. Dodaje nastepny obraz ktory ukazuje juz pelne luki ryb. Moze rozne gatunki ryb roznie sie ustawiaja w wodzie i dlatego inne ksztalty lukow?

.

Załączone pliki

  • Załączony plik  5m5.jpg   39,44 KB   1307 Ilość pobrań

  • pickok lubi to

#4 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1965 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 24 sierpień 2011 - 20:49

widocznie tak ma być ja mam na swojej sondzie to samo i się do tego przyzwyczaiłem.może łódka jest lekko przechylona i dlatego taki obraz.

#5 OFFLINE   termin

termin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 175 postów
  • LokalizacjaTychy

Napisano 24 sierpień 2011 - 21:19

Dzieki wielkie za pomoc. A co to moze byc? ten wielki luk az do dna, moze to jakas lawica bo na rybe chyba za wielkie :D

Aha.. jeszcze jedno.. czy da sie rozpoznac sandacze na echu? wygladaja jakos charakterystycznie? sa wtopione w dno czy lekko na dnim czy w ogole to bez sensu i lepiej szukac sandaczowych miejsc niz samych ryb? :D

.

Załączone pliki

  • Załączony plik  5m.jpg   41,22 KB   1169 Ilość pobrań

  • ati lubi to

#6 OFFLINE   krakus

krakus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 657 postów
  • LokalizacjaAFG...

Napisano 24 sierpień 2011 - 21:31

Ja taki wielki luk widzialem tylko raz na swojej DSI i nie smiem watpic ze mógl to byc wielki szczupak bo luk znajdowal sie w polowie glebokosci
Co do rozpoznawalnosci jaki to gatunek to moze warto sobie z tym dac spokoj bo to moim zdaniem juz przesada :D
Raz naplynolem ze znajomym na zatoke gdzie staly dwie ryby przy dnie odplynelismy na jakies 20 metrow i kolega tam rzucil ja w druga strone kolega kilka podbic pstryk sandacz ponowny rzut gdy ja nie zwinolem jeszcze pierwszego rzutu kolega ma znowu branie i wyciaga 2 sandacza z miejsca gdzie ryby byly na echu
Innym razem naplynelismy na fajna górke ale ryb nie bylo wogole widac kotwica w dól i po kilka rzutów mamy po sztuce a wiec nie zawsze warto szukac na echu ryb bo to ich napewno nie gwarantuje
  • NARA i szczupak1 lubią to

#7 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1965 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 24 sierpień 2011 - 22:34

jeśli górka jest kamienista to można nie zauważyć ryb na echu.rozpoznawanie ryb na echu to wyzsza szkoła jazdy i jest jak najbardziej z sensem.sandzcz przy dnie nie musi wyglądać jako łuk może to być tak jakby poziomy kołek z jednej strony przyklejony do dna z drogiej lekko uniesiony.okoń może wyglądać podobnie lecz niby kołek będzie krótszy.

#8 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 15 sierpień 2012 - 09:03

Koledzy, znacie jakieś ciekawe opracowania na temat czytania obrazu echosondy? Chodzi mi głównie o linię dna, ten ciemny pasek. Wszędzie opisują podstawy a szukam czegoś ciut bardziej zaawansowanego. Może być po angielsku, niemiecku.

#9 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 20 sierpień 2012 - 14:05

Polecam

http://www.fishing.org.pl/content/220-w-pogoni-za-lukami-cze sc-i.html

http://www.fishing.org.pl/content/223-w-pogoni-za-lukami-cze sc-ii.html

http://www.echosonda...i.php?art_id=15

Jakby ktoś miał więcej takich linków prosiłbym o wklejenie.
  • Patryk1125, lokoko83 i bony20 lubią to

#10 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 21 sierpień 2012 - 14:47

Podepnę się. Czasami gdy stoję mam taki obraz echa.

http://i.imgur.com/Utljcl.jpg

Roślinność? Zaczepy? Przepłoszona drobnica?

#11 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11260 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 21 sierpień 2012 - 14:55

Podepnę się. Czasami gdy stoję mam taki obraz echa.

http://i.imgur.com/Utljcl.jpg

Roślinność? Zaczepy? Przepłoszona drobnica?


z MOJEGO DOŚWIADCZENIA ani jedno ani drugie...

Przy odpowiednim ustawieniu czułości echolota na moim EAGLE FISH EASY 2 tak własnie wygładają bąbelki powietrza wędrujące do powierzchni :D
  • Maniutoo lubi to

#12 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 21 sierpień 2012 - 14:56

O, może to być to.

#13 OFFLINE   mario

mario

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 2904 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 21 sierpień 2012 - 16:50


Albo ślady przynęt ciągniętych do łodzi.

  • mrowa lubi to

#14 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 21 sierpień 2012 - 16:52

Łowię na jedną wędkę a w tym momencie jadłem więc odpada.

#15 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2997 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 21 sierpień 2012 - 20:38

odnosnie tego wielkiego luku - kiedys mialem podobnie zawsze miedzy przeslami mostu i po ktoryms razie nie wierzylem, ze jakas ryba stoi zawsze w tym samym miejscu - wlaczylem DI i zobaczylem.... kij wbity w dno

Co do obserwacji obrazu z echosondy to im wiecej nad tym myse tym mniej rozumiem jak to czytac.
|Wezmy tak: w stozku znajduja sie skos - lewo/prawo a na skosie siedza ryby i co zobacze na ekranie? obstawiam, ze gora 1 rybe i plaskie dno (o chyba losowej glebokosci gdzies pomiedzy obiema glebokosciami jakie obiata stozek?). Bo echo nie dosyc, ze splaszcza obraz 3d do 2d to jeszcze ten 2d kompresuje w pojedyncza pionowa linie pixeli - az dziw, ze jakiekolwiek luki widac...



#16 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 23 sierpień 2012 - 10:21

Dlaczego dziw że widać ? :D
Przecież łuk powstaje tak
https://lh4.googleusercontent.com/-AjVD7T7RGFQ/UDX1qNnGiMI/AAAAAAAAGxI/2nsF8w2hnPE/s400/echo.jpg
PS. artystą nie jestem

#17 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2997 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 23 sierpień 2012 - 11:22

wcale nie.

Wez pod uwage:

1 stozek jest stozkiem a nie trojkatem.
Jak wyswietli sie ryba bedaca w srodku stozka przed lodzia a jak taka w tej samej odleglosci od lodzi tylko z tylu stozka?
A jak to sie ma do takiej z boku?
Przyjmijmy, ze im blizej srodka tym echo mocniejsze i wychodzi, ze jesli ryby takie same i w rownej odleglosci to powiedziec sie nie da gdzie sa (wezmy lowisko 10m glebokie) wezmy kat 60 stopini (humminbird 83kHz) by bylo latwiej - wychodzi, ze obszar dna pokazywany na ekranie to z grubsza okrag o srednicy 60 metrow!
Niech bedzie 20stopni i te same 10m - masz obszar o srednicy z grubsza 10m..
No i teraz 8m od nas w lewo przeplywa duza ryba - echo dosyc mocne, ale daleko od srodka wiec oslabione. chwile pozniej przeplywa druga mniejsza, ale srodkiem - i echo bedzie takie samo w sprzyjajacych okolicznosciach przyrody.

2 i ryby i lodz sie ruszaja.
Niech teraz taka sama ryba przeplynie pod katem 90st do lodzi, ktora dryfuje moze sie pokazac tylko jako pixel.

3 dno moze byc nachylone pod katem a lodka skacze po falach gora dol... i teraz co pokaze echo jako glebokosc? powiedzmy, ze na ostrym spadzie na lewo moze byc 10m a na prawo 20m - i co pokaze nam 10, 20 czy moze 15m? a co jak na spadzie stoi ryba a my plyniemy wzdluz?

4 caly obraz z echa jest skompresowany do 1 paska szerokosci 1 PIXELA (bo przesuwa sie w lewo CZAS a nie ODLEGLOSC) wiec jesli ryba by stala nad dnem a my bedziemy zakotwiczeni to rzadnych lukow nie bedzie - tylko linia.

przy gorszej rozdzielczosci albo duzej glebokosci moze sie tez okazac, ze ryba jest symbolizowana 1 pixelem no bo ciezko by pokazujac na 640 pixelach np 20m wody to 1 pixel pokazuje z grubsza 30cm - jaka to ryba ma 30cm wysokosci? naprawde duza.
a inne sie nie zalapia. A co jak sie ma echo z 320 pixeli i 30m wody? chyba by tylko wieloryba pokazalo

Oczywiscie nie twierdze, ze powyzsze to prawda, bo pewnie sporo z tych czynnikow jest kompensowanych przez software a dodatkowo skanowanie jest odswierzane bardzo szybko co pewnie niweluje skutki poruszania sie lodzi, ale o to mi chodzilo jak pisalem, ze to cud, ze widac luki czy ryby jako takie).

plynales kiedys wzdluz stoku ostrego lekko lawirujac lodzia - na echu to wyglada jakbys nad choinkami plynal takie ostre grzbiety pokazuje co chwile...

#18 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 23 sierpień 2012 - 11:46

plynales kiedys wzdluz stoku ostrego lekko lawirujac lodzia - na echu to wyglada jakbys nad choinkami plynal takie ostre grzbiety pokazuje co chwile...


No niestety echosondy wędkarskie to bardzo prymitywne sprzęty, ale z drugiej strony ilu wędkarzy będzie ciągnąć za łodzią 2 sondy, a trzecią będzie pchać przed łódka ?



#19 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2997 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 23 sierpień 2012 - 12:50

nie ja sie nie kluce, tylko nawiazywalem do tego, ze to cud, ze jakiekolwiek ryby widac.

Co do pojedynczych kropek to przy polowie makrelek na glebokosci 10-15m czesto widywalem na echu blado rozowe male kropki (nie podejme sie powiedziec pixele bo pixele chyba mniejsze - moje kropki byly 1x2mm? tak male, ze czesto ekran przecieralem bo myslalem, ze to jakis brud.. Nie wiem czy to byl plankton czy ryby, ale bran wtedy nie bylo za to masa bran na calkowicie pustym ekranie - ryby w toni aktynie polujace na plankton braly na okolo 2-4m - na echu ani sladu.... (trzaskalismy je nieprzyzwoitymi ilosciami a na echu w najlepszym wypadku plamki...)
a kiedy indziej widac przywieszki na 15m....

#20 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2997 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 23 sierpień 2012 - 21:39

dzisiaj bylem kolejny raz i juz sam nie wiem co myslec.
Przywieszki widac czesto (ale nie zawsze) czasami jako czerwona smuge wysoka na 1-2cm przy ekranie 10cm pokazujacym 10-15m wody (fish id rozpoznaje w niej pojedyncze ryby - mam FI wlaczone tylko dla tego, ze pika jak widzi duze echo i ogarnia oboma stozkami - luki widoczne tylko na tym co ustawisz a tak masz FI to albo zolte albo niebiekie rybki w zaleznosci od stozka jakim zlapane)
czasami widzi je jako kilka smozek (np 4 jesli masz 4 przywieszki)
a czasami wcale (prad taki sam ciezarki dosyc duze zylka do wody wchodzi niemal pionowo). zaczynam miec wrazenie, ze zwykle echo to tylko na ebro albo do badania dna potrzebne a jak chcesz cos wiecej to tylko SI...
jedyne pocieszenie to fakt, ze makrele raczej plywaja w toni/przy powierzchni i moze nawet 60 stopni to za wasko by je zlapac jak sa 2m pod powierzchnia.. ale czemu czasami widac przywieszki a czasami nie to dla mnie zagadka...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

1 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    teosmaster