Cześć
Muszę zamontować hak, pacjent to golf alltrack. Na rynku jest wielu producentów i dystrybutorów. Czy polecanie którąś markę i model szczególnie z jakiegoś powodu oraz gdzie kupić najtaniej?
W grę wchodzi raczej hak demontowany, zastanawiam się też, czy nie kupić fabrycznego haka z demobilu http://allegro.pl/vw...6159147184.html + nowa dedykowana wiązka Westfalii z modułem.. Co myślicie?
Jaki hak do osobówki?
#1 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2017 - 10:43
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2017 - 19:46
siema nie kupuj z demobilu bo sa problemy moze nie byc homologacji albo jakies tam numery na kuli zamazane i nie przejdzie przeglądu. masz tutaj stronę sklepu co sprzedaje haki http://www.sklepmartec.pl/index.html najlepszy westfala.
#4 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2017 - 19:52
Ja kupiłem oryginalny do octavii z demontażu i zarejestrowali. Musi być tabliczka znamionowa widoczna po zamontowaniu i to wszystko, co do wiązki to już inna bajka, jak stać cię na oryginalną (pewnie to Westfalia, bo w grupie VW talie montują w fabryce) to kup.
#5 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2017 - 21:39
#6 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2017 - 22:00
Użytkownik karkoszek edytował ten post 16 czerwiec 2017 - 22:01
#7 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2017 - 22:36
Dodatkowo, w takich autach (młodszych niż 2009 rok), zgodnie z przepisami drogowymi, nie można jeździć z "gołym" hakiem, bez ciągniętej przyczepy czy zalozonego bagażnika rowerowego (w przypadku, gdy niż nie mamy na haku, hak musi być zdemontowany).
Do Alltracka polecam demontowany poprzez pokrętło hak marki Westfalia. Takie właśnie haki montujemy do tych modeli u nas w serwisie VW (sam pracuję w dziale handlowym VW).
Użytkownik Żbiku edytował ten post 16 czerwiec 2017 - 22:37
#8 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 00:09
Auto jest nowe, prod. 2016r. Kupione w styczniu 2017.
Niestety dystrybutor zażądał kwoty nie do zaakceptowania więc haka nie zdecydowałem się zamontować w serwisie przed odbiorem. Teraz potrzebuje pilnie, mamy sezon a ja nie mam czym ciągnąć utki😲
#9 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 06:43
#10 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 07:48
Od 2008 czy 2009 roku dyrektywa UE mówi o tym, ze zakładany hak musi być demontowalny/składany. Niezależne, czy będzie to automat (elektrycznie składany), demontowany na pokrętło (jak Westfalia czy Thule) czy odkręcany na 2 śruby.
Dodatkowo, w takich autach (młodszych niż 2009 rok), zgodnie z przepisami drogowymi, nie można jeździć z "gołym" hakiem, bez ciągniętej przyczepy czy zalozonego bagażnika rowerowego (w przypadku, gdy niż nie mamy na haku, hak musi być zdemontowany).
Do Alltracka polecam demontowany poprzez pokrętło hak marki Westfalia. Takie właśnie haki montujemy do tych modeli u nas w serwisie VW (sam pracuję w dziale handlowym VW).
Możesz podać konkretny przepis ew. link ?
Jadąc przez DE .NL widać ,że jeździ sporo samochodów z hakami zamontowanymi bez zapiętej przyczepy .
A wracając do montażu haka holowniczego to rozważ zakup haka firmy Westfali. Haki firmy AUTO HAK ze Słupska mają beznadziejną ochronę antykorozyjną .rdzewieją bardzo szybko. Zamawiając moduł do instalacji aby być pewnym czy będzie pasował na 100 % to sprzedawca powinien zapytać o VIN samochodu aby nie było niespodzianek z podpięciem i działaniem . Masz do wyboru instalację na 7 pin oraz 13pin.
Haki z demobilu to wielka niewiadoma .Nie znamy historii haka , czy był powypadkowy czy też może spawany .Połączenie przyczepy z samochodem powinno być jak najbardziej pewne .To jest nasze i innych osób bezpieczeństwo na drodze. Tu bym nie oszczędzał -IMO
- suhhar lubi to
#11 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 10:35
Nie znamy historii haka , czy był powypadkowy czy też może spawany
Przyznaję 100%racji, akurat tego nie brałem pod uwagę
#12 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 10:41
No i dobrze bo właśnie zacząłem pisać o dziadowaniu i druciarstwie.
Użytkownik witeg edytował ten post 17 czerwiec 2017 - 10:41
#13 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 16:52
Trzeba było napisać. Znam wielu takich, którzy naokoło krzyczą, że oszczędności to druciarstwo a pozwalają się dymać na lewo i prawo bo nie potrafią przykręcić śrubki
#14 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 17:47
#15 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 17:52
#16 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 19:15
Panowie faktycznie trochę wiochą zajeżdża. Klient kupuje NOWE auto i nie stać go na nowy, fabryczny hak? Coś nie tak. To tak samo jak gość kupuje nową Stellę za 3 koła i nie stać go na plećkę za 120zł.
Znałem takiego co kupił Mercedesa za 100tyś i szukał do niego używanych zimówek.
- suhhar i przemo_w lubią to
#17 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 19:33
#18 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 19:49
Ja nie mówię o kilkuletnim aucie, tylko o nowym. Jeśli chodzi o te zimówki, to miałem na myśli szpan na wsi w Mercu na oponach za 50zł sztuka.
- rózgaś lubi to
#19 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2017 - 22:10
Panowie faktycznie trochę wiochą zajeżdża. Klient kupuje NOWE auto i nie stać go na nowy, fabryczny hak? Coś nie tak. To tak samo jak gość kupuje nową Stellę za 3 koła i nie stać go na plećkę za 120zł.
Znałem takiego co kupił Mercedesa za 100tyś i szukał do niego używanych zimówek.
Dzięki za posta. Jednak uważam, że wiochą bardziej zajeżdża czcza demagogia, takie pierolednie starych bab w drodze do kościoła.
Skąd pewność, że auto jest kupione? Czy ciebie stać, żeby wydać 2k i oddać razem z autem po trzech latach?
Jak powiada mój dosyć zamożny znajomy, pieniędzy nie ma ten, kto ich nie liczy..
Użytkownik r.t. edytował ten post 17 czerwiec 2017 - 22:14
#20 OFFLINE
Napisano 18 czerwiec 2017 - 05:17
Spoko, jak dla nas to możesz i na trytytki przyczepę wiązać do zderzaka.
A mało używanych, markowych kondomów szukać na śmietniku.
Użytkownik witeg edytował ten post 18 czerwiec 2017 - 05:44
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych