Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Tatulka CT hałasuje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   pikeft

pikeft

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 578 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Piotr

Napisano 25 czerwiec 2017 - 19:27

Schemat mam z pudełka i wszystko złożone jak z obrazka, szukałem filmików na necie i tak samo poskładane dlatego nie kumam czemu rzęzi.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

#22 OFFLINE   Paavo

Paavo

    Casting Illuminati

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1616 postów
  • LokalizacjaKanta-Hämee - Southern Finland
  • Imię:Paweł

Napisano 25 czerwiec 2017 - 20:06

Jeśli to hałas dokładnie z piniona,to coś tam masz źle złożone...taki hałas powstaje ze złego położenia piniona wobec głównej zębatki,która jarmoli po pinionie jak jej się podoba.



#23 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 25 czerwiec 2017 - 20:12

Nie rozkładałem Tatuli,ale Alphas podobnie halasuje jak pinion nie spasuje się z bieżnią łożyska...

#24 OFFLINE   pikeft

pikeft

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 578 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Piotr

Napisano 26 czerwiec 2017 - 05:17

Nie rozkładałem Tatuli,ale Alphas podobnie halasuje jak pinion nie spasuje się z bieżnią łożyska...

Czyli dzisiaj znów będę się bawil

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

#25 OFFLINE   eRKa

eRKa

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2591 postów
  • Lokalizacjacentralna Polska
  • Imię:Romek
  • Nazwisko:K

Napisano 26 czerwiec 2017 - 09:19

Witam

 

Dla mnie zupełnie niezrozumiałe są takie działania - tzn smarowanie nowego sprzętu.Czy nie wierzymy,że został fabrycznie poprawnie nasmarowany????

 

A jeśli nie został, to co myśleć o producentach tego czy owego sprzętu?????

 

Kolejna sprawa - to w sumie bardzo prosty sprzęt. Jedna przekładnia zębata - kilka dźwigni, kilka łożysk. Co tu można popsuć przy próbie demontażu i montażu?????

 

Jak to ma się do skomplikowania ot chociażby skrzyni biegów w samochodzie....Te działają niezawodnie przez tysiące godzin.Nie wspomnę,że w takiej skrzyni mamy specjalnie utwardzane powierzchniowo(cyjanowanie,azotowanie) koła zębate,podobnie wałki, czy inne elementy.

Tu - zwykły mosiądz...lub...stopy cynku czy aluminium odlewane ciśnieniowo. Plastikowa obudowa...

 

A tutaj - rozkręcona i złożona przekładnia szumi...Normalnie brak słów jak jesteśmy skubani przez producentów takiego badziewia....

 

Pozdrawiam - Romek



#26 OFFLINE   pikeft

pikeft

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 578 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Piotr

Napisano 26 czerwiec 2017 - 11:37

Witam

Dla mnie zupełnie niezrozumiałe są takie działania - tzn smarowanie nowego sprzętu.Czy nie wierzymy,że został fabrycznie poprawnie nasmarowany????

A jeśli nie został, to co myśleć o producentach tego czy owego sprzętu?????

Kolejna sprawa - to w sumie bardzo prosty sprzęt. Jedna przekładnia zębata - kilka dźwigni, kilka łożysk. Co tu można popsuć przy próbie demontażu i montażu?????

Jak to ma się do skomplikowania ot chociażby skrzyni biegów w samochodzie....Te działają niezawodnie przez tysiące godzin.Nie wspomnę,że w takiej skrzyni mamy specjalnie utwardzane powierzchniowo(cyjanowanie,azotowanie) koła zębate,podobnie wałki, czy inne elementy.
Tu - zwykły mosiądz...lub...stopy cynku czy aluminium odlewane ciśnieniowo. Plastikowa obudowa...

A tutaj - rozkręcona i złożona przekładnia szumi...Normalnie brak słów jak jesteśmy skubani przez producentów takiego badziewia....

Pozdrawiam - Romek

Ja smarowałem nie dlatego że mi się tak zachciało tylko ze względu na to że łowiłem w mocno zabrudzonej wodzie i wydawało mi się że mógł dostać się do środka piasek,do tego zamontowałem łożyska na wormshafcie. Cały multiki złożony zgodnie z opisem papierowym i i takim co znalazłem na YT.
W przeszłości rozkręcałem nie jeden kołowrotek i zawsze pięknie chodził.


Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik pikeft edytował ten post 26 czerwiec 2017 - 11:38


#27 OFFLINE   Kubanczyk

Kubanczyk

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 39 postów
  • LokalizacjaŁwc
  • Imię:Jakub

Napisano 26 czerwiec 2017 - 11:57

Miałem tak samo w Tatuli R po przesmarowaniu łożysk... multik za 700zł i taka lipa... szkoda słów



#28 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 919 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 26 czerwiec 2017 - 18:09

Witam

 

Dla mnie zupełnie niezrozumiałe są takie działania - tzn smarowanie nowego sprzętu.Czy nie wierzymy,że został fabrycznie poprawnie nasmarowany????

 

A jeśli nie został, to co myśleć o producentach tego czy owego sprzętu?????

 

Kolejna sprawa - to w sumie bardzo prosty sprzęt. Jedna przekładnia zębata - kilka dźwigni, kilka łożysk. Co tu można popsuć przy próbie demontażu i montażu?????

 

Jak to ma się do skomplikowania ot chociażby skrzyni biegów w samochodzie....Te działają niezawodnie przez tysiące godzin.Nie wspomnę,że w takiej skrzyni mamy specjalnie utwardzane powierzchniowo(cyjanowanie,azotowanie) koła zębate,podobnie wałki, czy inne elementy.

Tu - zwykły mosiądz...lub...stopy cynku czy aluminium odlewane ciśnieniowo. Plastikowa obudowa...

 

A tutaj - rozkręcona i złożona przekładnia szumi...Normalnie brak słów jak jesteśmy skubani przez producentów takiego badziewia....

 

Pozdrawiam - Romek

smarowac nowe czy nie, to kwestia indywidualna,ja tam nowe mlynki zawsze smarowalem i tak bede robil

a co mozna popsuc?,a no wlasnie bardzo wiele,czasem pierdola wystaczy i mlynek juz nie bedzie chodzil jak wczesniej



#29 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 26 czerwiec 2017 - 19:37

Schemat mam z pudełka i wszystko złożone jak z obrazka, szukałem filmików na necie i tak samo poskładane dlatego nie kumam czemu rzęzi.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Jeżeli przed rozkręceniem kołowrotek działał poprawnie,a po "serwisie" już nie, to świadczy to o ewidentnym błędzie w złożeniu. Tak jak pisałem wcześniej schemat i filmiki to nie wszystko.Tatula to tak prosty kołowrotek,że raczej nie można popełnić błędu - tak też się chyba Panu wydaje. Wystarczy odwrotnie lub niestarannie zamontować jeden z elementów i będzie brzydko. Dla przykładu kołowrotek Calcuta 201D,konstrukcja modułowa.Nie prawidłowe osadzenie plastikowego panelu spowoduje złą współpracę piniona i głównego koła zębatego.Szkopuł tkwi w niezachowaniu symetrii piniona względem łożyska. Będzie to powodować ukośne ustawienie piniona ,a tym samym niemożność prawidłowego schowania się w łożysko po zadziałaniu spustu szpuli.I stąd ta muzyka.Bardzo często w wyniku zbyt siłowego zadziałania wkrętakiem psujemy odpowiednie ustawienie elementu który jest odpowiedzialny za powrót pinona do łożyska. Jeśli nie wie Pan co to jest,to jest to płytka z dwoma prowadnikami dla półksiężyca i sprężynek która prowadzi pinion. I musi być prawidłowo założona i odpowiednio z wyczuciem dokręcona.W wielu konstrukcjach płytka jest przykręcana z pomocą  dwóch śrubek,a siłowe ich potraktowanie niczemu dobremu nie służy. 


  • pikeft lubi to

#30 OFFLINE   pikeft

pikeft

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 578 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Piotr

Napisano 26 czerwiec 2017 - 20:11

Jeżeli przed rozkręceniem kołowrotek działał poprawnie,a po "serwisie" już nie, to świadczy to o ewidentnym błędzie w złożeniu. Tak jak pisałem wcześniej schemat i filmiki to nie wszystko.Tatula to tak prosty kołowrotek,że raczej nie można popełnić błędu - tak też się chyba Panu wydaje. Wystarczy odwrotnie lub niestarannie zamontować jeden z elementów i będzie brzydko. Dla przykładu kołowrotek Calcuta 201D,konstrukcja modułowa.Nie prawidłowe osadzenie plastikowego panelu spowoduje złą współpracę piniona i głównego koła zębatego.Szkopuł tkwi w niezachowaniu symetrii piniona względem łożyska. Będzie to powodować ukośne ustawienie piniona ,a tym samym niemożność prawidłowego schowania się w łożysko po zadziałaniu spustu szpuli.I stąd ta muzyka.Bardzo często w wyniku zbyt siłowego zadziałania wkrętakiem psujemy odpowiednie ustawienie elementu który jest odpowiedzialny za powrót pinona do łożyska. Jeśli nie wie Pan co to jest,to jest to płytka z dwoma prowadnikami dla półksiężyca i sprężynek która prowadzi pinion. I musi być prawidłowo założona i odpowiednio z wyczuciem dokręcona.W wielu konstrukcjach płytka jest przykręcana z pomocą  dwóch śrubek,a siłowe ich potraktowanie niczemu dobremu nie służy. 

Dziękuję za radę.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych